Bluetooth hitter åbenbart ikke ???
Fra : Team-PsHdO

Dato : 08-08-04 20:18

Hej.

Jeg regnede med at i takt med at Bluetooth bliver en efterhånden ældre og
sikkert også billigere sag, ville man også kunne finde flere og flere
mobiler med bluetooth indbygget, men sådan går det åbenbart ikke, hvorfor
mon det ??

Eks. S/E T68i og T610 og Siemens S55 sagde mig at vi ville se bluetooth i
snart alle telefoner, men nej.....

Jeg er pt. meget skuffet over at Siemens IKKE har valgt at komme bluetooth i
deres nyeste x65 modeller, kun i buisness udgaven, som kommer omkring
årsskiftet.....

Det kan vel ikke være pg.a. at selve bluetooth-chippen koster en formue,
eller hvad ??

Mvh.
Peter

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-08-04 21:54

In article <z%uRc.5832$wQ4.2492@news.get2net.dk>, Team-PsHdO wrote:
> [...]
> årsskiftet.....
>
> Det kan vel ikke være pg.a. at selve bluetooth-chippen koster en formue,

En bluetooth chip kan købes for under 25kr og det endda hvis
det er en af de bedre (og mindre i omfang) på markedet.

Det undrer dog også mig at de ikke tager det med, og
eneste årsag jeg kan se er, at det bruger meget strøm
og stadig anses for at være en sikkerhedsrisiko at have
det åbent.

MvH
Kim

Fra : Team-PsHdO

Dato : 08-08-04 22:16

Hej.

> En bluetooth chip kan købes for under 25kr og det endda hvis
> det er en af de bedre (og mindre i omfang) på markedet.

Ja, jeg regnede heller ikke med at de chip´s kunne løbe op i de store beløb.

> Det undrer dog også mig at de ikke tager det med, og
> eneste årsag jeg kan se er, at det bruger meget strøm
> og stadig anses for at være en sikkerhedsrisiko at have
> det åbent.

Så må det bestemt være den med strømmen de fokusere på hos Siemens, for det
er lidt grinagtigt hvis de hos Siemens råber op om "sikkerhed" og så
samtidig kun kommer BT i telefoner til den professionelle bruger, som vel af
alle har mest brug for en høj sikkerhed......

Mvh.
Peter

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 09-08-04 09:38

> [...]
> mon det ??
> Det kan vel ikke være pg.a. at selve bluetooth-chippen koster en formue,

Der er to andre vigtige aspekter: Strømforbrug og produktdifferentiering.
Begge taler for at der skal være telefoner uden bluetooth og så er det
markedet der bør afgøre hvor vigtigt bluetooth er.

Niels Dybdahl

Fra : Christer Holte

Dato : 09-08-04 14:13

En anden ting jeg har hørt er at producenter som eks. Nokia og Siemens skal
betale en afgift til S/E som jo i sin tid opfandt skidtet. I Starten var
denne licens styrtende dyr og gjorde at eks. N6210 kunne udstyres med et
batteri med BT for at få det i telefonen. Det var simpelthen alt for dyrt og
probbe i standart eller rettere, prisen på mobilen ville blive alt for høj
hvis den skulle være født med det.

--
Huske at fjerne "FJERN" i min mailadresse

Fra : TC

Dato : 18-08-04 04:29

"Christer Holte" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> probbe i standart eller rettere, prisen på mobilen ville blive alt for høj

Holder ikke ret langt! En USB dongle med BT (samme sender/modtager som i mobil
tlf.) koster ca. kr.250,-
Et BT net kort til USB koster under Kr. 500,- så det kan ikke være prisen på
radioen, der gør udslaget.

Strøm forbruget? Måske, det bruger jo en lille smule mere end en IR port, selvom
det ikke er meget.

Tror mest på, at det er fordi der ikke er mange, der bruger det endnu, men tror
det kommer efterhånden som f.eks. Lomme PCere vinder frem. Her er en BT telefon,
nærmest et must.

Mvh.
Tommy C