Telmore vs. taletid
Fra : phk

Dato : 08-08-04 03:34

Jeg overvejer at skifte fra Telmore til et Teleselskab hvor det er muligt at
ringe "ubegrænset" til 400 kr. om måneden.

Hvilke bagdele er der ved det?

--
Per, Esbjerg

Fra : HL

Dato : 08-08-04 07:18

> Jeg overvejer at skifte fra Telmore til et Teleselskab hvor det er muligt
at
> ringe "ubegrænset" til 400 kr. om måneden.
>
> Hvilke bagdele er der ved det?

Jeg mener at det er begrænset til et bestemt tidsinterval (men jeg er ikke
sikker)

Fra : Erling Simonsen

Dato : 08-08-04 08:48

HL wrote:

> at

> Jeg mener at det er begrænset til et bestemt tidsinterval (men jeg er ikke
> sikker)

Hej.
Det er tildels rigtigt.
Jeg tror det drejer sig om Telia Unltd, her er deres klip fra deres
"reklame":
----------------
Telia UnLtd® gælder for telefoni på alle tider af døgnet indenfor
Danmarks grænser, både når du ringer til en fastnettelefon og til en
anden mobiltelefon.

Du betaler 400 kr. om måneden via PBS og oprettelsen er på 99 kr. SMS
koster 20 øre/stk.

Hver samtale må vare op til 1 time. På hverdage dog max. 3 timers
samtale mellem kl. 8-16 pr. dag.
-------------------------------------
Der er således begrænsninger på.
m.v.h.
Erling
--
husk: fjerndette i mit mailadresse
http://www.oz1eee.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-08-04 08:15

phk skrev bl.a.:
> Jeg overvejer at skifte fra Telmore til et Teleselskab hvor
> det er muligt at ringe "ubegrænset" til 400 kr. om måneden.

Fortæl fortæl vi er flere der gerne ville have sådan et tilbud på
*ubegrænset* taletid.

--
MVH Lars

Fra : Irene

Dato : 08-08-04 09:09

"Lars Raaby" <news@8840.dk> wrote in message

> Fortæl fortæl vi er flere der gerne ville have sådan et tilbud på
> *ubegrænset* taletid.

Vi sælger mange telia unltd abonnementer hver dag og det er, som der blev
sagt, et abonnement hvor man kan tale ubegrænset for 400 kr. om måneden. Dog
må man, som der også blev sagt, "kun" tale i max 3 timer mellem 8-16 og hver
samtale må max vare i 1 time (men man kan jo så bare ringe op igen) Taler
man mere end 1 time ad gangen eller mere end 3 timer mellem 8-16 har Telia
ret til at lukke for abonnementet (ikke hvis det sker en gang eller to, men
hvis det sker hver eneste dag)
Man kan for 100 kr. ekstra om måneden få gratis sms'er med og for 200 kr.
ekstra får man både gratis sms og mms.
Det er godt abonnement for dem, som har en tlf. regning på over 400 kr. om
måneden, men for dem, som ikke har, er det jo ikke rigtig relevant. Der er
dog ingen opsigelsesfrist på Telia unltd, så man kan jo altid sige det op,
hvis man fortryder.

Fra : phk

Dato : 08-08-04 09:33

"Irene" <irs@zurfer.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Raaby" <news@8840.dk> wrote in message

> Vi sælger mange telia unltd abonnementer hver dag og det er, som der blev
> sagt, et abonnement hvor man kan tale ubegrænset for 400 kr. om måneden.

Også til andre mobiltelefonudbydere som f.eks. TDC?

Det er ikke et krav at man ringer til et Telia-abo?

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Christian

Dato : 08-08-04 09:43

> "Irene" <irs@zurfer.dk> skrev i en meddelelse

> Også til andre mobiltelefonudbydere som f.eks. TDC?
>
> Det er ikke et krav at man ringer til et Telia-abo?

Som der er skrevet tidligere kan du ringe til alle sålænge det er inden for
danmarks grænser....

Venlig hilsen

Fra : Irene

Dato : 08-08-04 09:51

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Også til andre mobiltelefonudbydere som f.eks. TDC?
>
> Det er ikke et krav at man ringer til et Telia-abo?

Nej det er ikke et krav, at man ringer til et andet telia abonnement. Man
kan ringe til alle, både fastnet og mobil

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-08-04 18:32

Irene skrev bl.a.:
> [...]
> har Telia ret til at lukke for abonnementet (ikke hvis det
> sker en gang eller to, men hvis det sker hver eneste dag)

Det er jo ikke *ubegrænset* taletid.

--
MVH Lars

Fra : Irene

Dato : 08-08-04 19:23

> Det er jo ikke *ubegrænset* taletid.
>

> --
> MVH Lars

Nej, det har du ret i, men det kan da ikke være svært lige at afbryde
opkaldet efter 59 min. og så ringe op igen. Hvis det er de 3 timer mellem 8
og 16 du tænker på, så er det simpelthen fordi det ville blive brugt til
erhverv, hvis der var ubegrænset tale og det går jo ikke, når det kun er til
private, men ok... så "telia næsten ubegrænset" :)

Fra : Fischer

Dato : 08-08-04 11:19

> Jeg overvejer at skifte fra Telmore til et Teleselskab
> hvor det er muligt at ringe "ubegrænset" til 400 kr.
> om måneden.
> Hvilke bagdele er der ved det?

Hvis det er Telia du tænker på, så skal du tænke på at Telias dækning er
noget ringere end Telmore/TDC. Og i høj grad når du kommer lidt udenfor
alfavej.
Godt nok har Telia en roaming-aftale med Sonofon, men Telia kræver at mindst
75% af samtalerne forgår i eget net.

*Fischer

Fra : phk

Dato : 08-08-04 18:07

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er Telia du tænker på, så skal du tænke på at Telias dækning er
> noget ringere end Telmore/TDC. Og i høj grad når du kommer lidt udenfor
> alfavej.

Jeg havde nu også tænkt mig TDC´s tilsvarende abo :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mikkel Schou [Århus ~

Dato : 08-08-04 21:20

Man skal også have med i overvejelserne at Telia netop har købt orange dk,
som efter sigende har dk's bedste dækning... så eksisterer det problem ikke
længere...

Hilsen Mikkel

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 00:21

On Sun, 8 Aug 2004 22:19:51 +0200, "Mikkel Schou [Århus N]"
<mikkelschou@post.tele.dk> wrote:

>Man skal også have med i overvejelserne at Telia netop har købt orange dk,
>som efter sigende har dk's bedste dækning... så eksisterer det problem ikke
>længere...

Orange har ikek danmakrs bedste dækning, men den er fremragende. Så hvis
at Telia er smart og smider alle Oranges antenner over på deres net er
de den teleudbyder i hele DK med flest antenner.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 09-08-04 05:11

> Man skal også have med i overvejelserne at
> Telia netop har købt orange dk, som efter
> sigende har dk's bedste dækning...

Orange har IKKE dk's bedste dækning rent geografisk. Undersøgelsen der viste
at Orange leverede den (marginalt) bedste samtalekvalitet i deres net, var
lavet i de større byer og på de større veje.

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 11:56

On Mon, 9 Aug 2004 06:11:18 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Orange har IKKE dk's bedste dækning rent geografisk. Undersøgelsen der viste
>at Orange leverede den (marginalt) bedste samtalekvalitet i deres net, var
>lavet i de større byer og på de større veje.

Ikke ret mange teleudbydere har en stor geografisk dækning, hvorimod at
de har en høj demografisk dækning.
Flemming Jacobsen