display med ridser
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 05-08-04 12:56

hejsa...

Har lige haft min se t630 med på ferie, og har desværre fået et par små
ridser med hjem...

Er der nogen der har en god (og billig) måde at fjerne disse på...

Som jeg selv ser det skal displayet enten skiftes hvilket er dyrt, eller der
skal anvendes noget creme der kan slibe ridserne væk. Om sidstnævnte virker
ved jeg ikke, men har hørt om at produktet findes...

(-Peter-)

Fra : Olesen

Dato : 05-08-04 13:06

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
virker
> ved jeg ikke, men har hørt om at produktet findes...

Du kan ikke slibe dem væk,
da dette vil mattere plasticet.
Du kan dog få noget at fylde
i ridserne, så det ser ud som om
de er væk.
Husker ikke navnet, men folk
har vidst ok resultater med det.
man pas på ikke at komme 'udenfor'
glasområdet, da det så vil kunne ses.

Fra : Steffen Stubager

Dato : 05-08-04 13:40

> [...]
virker
> ved jeg ikke, men har hørt om at produktet findes...

Hej Peter!

Jeg har en løsning, der måske lyder lidt mærkeligt, men ikke desto mindre
virker det!

1. Tag fingerspidsen og put en lille bitte smule tandpasta på og gnid
skærmen ind.

2. Efter lidt tid skal du tage en meget lidt fugtig klud og polere det væk
(du må ikke bruge papir, da det kan lave ridser)

3. Hvis det ikke virker, så prøv et par gange mere!

Det kan iøvrigt også bruges på CD'er, der ikke virker!

Tandpasta virker som polere-middel mod tænderne - og alle mulige andre
genstande! Utroligt, ik'?

Håber, du kan bruge det ;)

/Stubbe!

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 05-08-04 13:57

vil prøve det... kan jo ikke skade... vender tilbage med resultatet...

/peter

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 05-08-04 17:19

Har nu efterhånden prøvet ca 5 gange med 2 forskellige slags tandpasta...
(zendium og aquafresh), og det har desværre ikke taget min rids væk endnu,
men den er også rimelig dyb da den er kommet ved at ligge op af et
nøglebundt...

Hvor længe skal tandpastaen sidde på før den tørres af... jeg har max ladet
den sidde 5 minutter... er det for lidt?

Fra : Steffen Stubager

Dato : 05-08-04 17:30

Hej Peter!

Hvis ridsen er alt for dyb, kan tandpasta nok ikke klare den, men så er der
noget der hedder Spinol, eller noget i den stil.. Jeg kan ikke lige helt
præcist huske, hvad det hedder, men det er noget i den stil... Skal nok
skrive, hvis jeg finder det..
Nå, men .. Dette produkt er nærmest et vidunderprodukt og kan vist også fås
i THansen...

/Stubbe

Fra : Steffen Stubager

Dato : 05-08-04 17:36

Det hedder Slipol, ikke Spinol.....

En god ting er at lade det tøre og polere efter med en bomuldklud (du kan
bruge en gammel t-shirt f.eks.).
Så bliver skærmen grim og utydelig, men så tager du en citronklud, tror jeg
nok det hedder, og så tørrer du det grundigt af og så burde den være så god
som ny...

Også her kan det være man skal gøre det et par gange..

/Stubbe

Fra : Olesen

Dato : 05-08-04 18:40

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor længe skal tandpastaen sidde på før den tørres af... jeg har max
ladet
> den sidde 5 minutter... er det for lidt?

Du kan lade den sidde et år uden resultat.
Du skal ha' et kraftigt slibende middel, som så
ødelægger din plasticskærm.

Eneste måde at fjerne en ridse på,
især de dybe, -er, at fylde noget
ned i ridsen. Husker ikke hvad det hedder,
men der er et produkt til netop dêt.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 05-08-04 19:57

> [...]
> (zendium og aquafresh), og det har desværre ikke taget min rids væk endnu,
> men den er også rimelig dyb da den er kommet ved at ligge op af et

Zendium er den tandpasta som anbefales til folk som ikke kan tåle
slibemiddel, da den stort set ikke har noget.
Så prøv noget andet. Colgate skulle have store mængder slibemiddel.

Niels Dybdahl

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 06-08-04 16:06

øh... må prøve med colgate...

for synes ikke jeg vil risikere at gør min skærm mat med fx slipol-midlet...

det man fylder i, har ingen omtalt med navn... eller hvor det kan købes...
nogen der ved dette?

Fra : John Doe

Dato : 05-08-04 15:23

Hos www.thansen.dk kan du købe en lille tube, med et slibemiddel, det
virker på urglas det har jeg prøvet, det er oprendligt lavet til mobilos,
jeg kan desværre ikke lige husake hvad det hedder
Steen

Fra : Rikke & Per

Dato : 05-08-04 23:49

"John Doe" <gg@hh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker på urglas det har jeg prøvet, det er oprendligt lavet til mobilos,
> jeg kan desværre ikke lige husake hvad det hedder

Produktet hos T.Hansen hedder "Displex display polish" og koster 39,- kr.
Se www.thansen.dk/products.asp?c=285806064&n=283057977#xy

m.v.h.
Per