Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony dcs-f1
Fra : Anders Kjær

Dato : 08-05-01 13:09

Hej

Jeg står med et ældre digitalt kamera hvor jeg mangler kabler og software.

Kameraet er et Sony DCS-F1

Har du et kabel i overskud er jeg meget interesseret.

Mvh
Anders

PS: Nej den er IKKE varm, det er et "firma kamera" hvor en tidligere ansat
ikke har afleveret alt efter brug.
Kvittering haves.

Fra : Sonny Windstrup

Dato : 08-05-01 21:05

Hej Anders

Jeg brugte selv engang et F1, og jeg må nok indrømme at jeg
ikke savner det specielt meget. Den lille tågede vidvinkel
fastlinse og CCD ser ud til at oprindeligt stamme fra noget
overvågnings udstyr, og billedkvaliteten og opløsningen
(640x480) svarer mere eller mindre til VHS stillbilleder.
De billeder jeg tog med det dengang kan jeg stort set
ikke bruge til noget idag.

Man må nok sige at der er sket meget på digicam området
i de 4 år siden kameraet kom ud -- såvidt jeg husker var
det prissat lige under Kr. 10.000, og på det tidspunkt fandtes
der kun ganske få consumer digicams med bedre specs. Idag
er kameraet intet værd til stills, men jeg bruger det
ind imellem som webcam og/eller titusind-kroners bogstøtte.
(Af erfaring blir man klog men sjælden rig.)

Sony's DSC-F1 har en infrarød port. Det var på min laptop
hurtigere at downloade billeder den vej end via seriel.
Så glem (data) kablet, hvis du har en PC med IRDA.

Softwaren til F1'en er stort set ubrugeligt. Kameraet kom
ud i slutningen af 1996 men programmet er langsomt, 16-bit
og kun designet til Windows 3.1, og er fyldt med dårligt
oversat Engrish. Du kan downloade det herfra -- 'god
fornøjelse' ... ;)

http://www.ita.sel.sony.com/support/imaging/softupdates_2.html

Læs mere om DSC-F1 her.

http://wol.ra.phy.cam.ac.uk/mackay/dscf1.html