Problem med Nokia 3510i og Begrænsede numr~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-08-04 23:43

Kære NG

Jeg er, eller rettere min far er rendt ind i et problem med en Nokia
3510i og så begrænsede numre.

Problemet er så som følger. Telefonen er sat op til begrænsede numre og
virkede fint sammen med det "originale" simkort. Men da han fik nyt og
satte det i telefonen ber telefonen og en begræsdningskode (Ved ikke
selv hvad det er, for det er ikke noget vi har indtastet på noget
tidspunt).

Og at sætte det gamle simkort i og så deaktiverer tale begrænsingen
lader sig ikke gøre da det gamle simkort er smidt ud.

Så hvad går man så??

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 02-08-04 06:45

> [...]
> begræsdningskode (Ved ikke selv hvad det er, for det er ikke
> noget vi har indtastet på noget tidspunt).

Hvis spærringen foregår via selve mobilnettet (SIM-kortet), så skal PIN2
koden bruges.
Måske et forsøg værd?

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-08-04 20:37

On Mon, 2 Aug 2004 07:44:52 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Hvis spærringen foregår via selve mobilnettet (SIM-kortet), så skal PIN2
>koden bruges.
>Måske et forsøg værd?

Er forsøgt før og det virkede ikke. Så snart man satte det simkort i
hvor at spærringen var aktiveret så var der ingen problemer, men lader
sig desværre ikke gøre da det kort er smidt ud.

Har dog overvejet at slå spærring til på min telefon og så smide det
simkort i den anden telefon og se om det gør tricket.
Flemming Jacobsen

Fra : N. Christensen

Dato : 02-08-04 06:55

> satte det i telefonen ber telefonen og en begræsdningskode (Ved ikke

Det har intet med begrænsede numre i telefonen at gøre.

Telefonen er SIM-låst, og den skal unlockes. Kontakt din forhandler
eller udbyder og be' om koden.

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-08-04 20:38

On Mon, 2 Aug 2004 07:54:59 +0200, "N. Christensen" <ic3@er4ic3.dk>
wrote:

>Det har intet med begrænsede numre i telefonen at gøre.
>
>Telefonen er SIM-låst, og den skal unlockes. Kontakt din forhandler
>eller udbyder og be' om koden.

Nej den er ikke simlåst!!!. For det troede jeg nemlig også selv, og den
spørger ikke om låse kode eller noget i den stil, den spørger ikke
"Begræsningskoden"
Flemming Jacobsen