nybegynder køb af mobil (prepaid?)
Fra : Plume

Dato : 29-07-04 20:48

Måske der er nogen her der kan hjælpe mig lidt, jeg kender ikke rigtigt
noget til mobiltelefoner og bryder mig faktisk ikke meget om dem. Men
kæresten bor i Holland så jeg har tænkt på at anskaffe en mobil trods alt,
mest til "nød", jeg regner ikke med at ringe derned ofte.
Nu spekulerer jeg så på, hvad der er nemmest/billigst. Jeg vil helst ikke
have et abbonnement el. lignende. Jeg ville foretrække en "prepaid" (jeg ved
ikke hvad det hedder på dansk..) hvor jeg ikke skal foretage mig meget andet
end at købe telefonen og så virker den uden videre. Og så tanke op når man
løber tør. Også selvom det måske er en smule dyrere. Er det muligt? Er der
nogen der kan give nogle gode råd? Noget andet jeg skal tænke på? Undskyld
hvis det hele lyder lidt for newbie-agtigt, men jeg bryder mig som sagt ikke
så meget om hele affæren :)

med venlig hilsen
Lasse

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 29-07-04 21:16

On Thu, 29 Jul 2004 21:47:45 +0200, "Plume" <boypumpkin@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hvis det hele lyder lidt for newbie-agtigt, men jeg bryder mig som sagt ikke

En mobiltelefon er faktisk bare en almindelig telefon uden ledning og
de kan sagtens anvendes som en sådan - men dem kan du måske heller
ikke lide? Det er nemlig meget billigere at ringe fra en almindelig
(inklusive mønttelefoner) til Holland end fra en mobiltelefon.

Prepaid hedder øvrigt taletid i Danmark. Sælges både i form af kort
(højere minutpris) og gennem internet-teleselskaber som Telmore, CBB,
MixIt m.fl. (lavere minutpris, intet abonnement men krav om
mindsteforbrug på ca. 50 kr. pr. kvartal). Regn med at du skal betale
fuld pris for en telefon med sådan et abonnement, der er ikke tilskud
i samme grad som til abonnemenst-telefonerne.

KS

Fra : Plume

Dato : 02-08-04 19:14

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fuld pris for en telefon med sådan et abonnement, der er ikke tilskud
> i samme grad som til abonnemenst-telefonerne.

Næh, jeg bryder mig faktisk ikke meget om telefoner generelt, men det er jo
mit problem hehe. Tak for kommentarene!

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 08:55

> [...]
> hvis det hele lyder lidt for newbie-agtigt, men jeg bryder mig som sagt

Jeg tror løsningen for dig vil være, at købe en brugt mobiltelefon. De kan
f.eks. købes i dk.marked.privat.telefon.mobil eller i Den Blå Avis. Et godt
bud vil være en Nokia 3310 eller en SonyEricsson T68i - de kan fås for
150-400 kr. Begge er en god begyndertelefon. Derefter kan du i din lokale
kiosk købe en taletids startpakke. Den indeholder et SIM-kort til din
telefon, et mobilnummer til dig, og 100 kroners taletid. Derefter skal du
bare tanke op vha. taletidskort (som også købes i kiosker osv.) når
telefonen løber tør. Vær dog opmærksom på, at mange steder har taletiden kun
en gyldighed på 3-6 måneder, hvorefter den løber ud (medmindre du tanker nyt
i mellemtiden - så bliver gyldigheden forlænget). Sådan fungerer det ved
SONOFON - skal ikke kunne sige med sikkerhed hvordan det virker hos TDC.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Plume

Dato : 02-08-04 19:14

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i mellemtiden - så bliver gyldigheden forlænget). Sådan fungerer det ved
> SONOFON - skal ikke kunne sige med sikkerhed hvordan det virker hos TDC.

Tak for de gode råd!

Lasse