Pc Suite - N6230 - SyncML
Fra : Basil

Dato : 27-07-04 15:54

Hej.
Jeg har et problem med at synkronisere, og kan ikke selv finde løsningen.
I hjælp står der:
Synkroniseringen mislykkes.
Sørg for, at telefonen er inaktiv (operatørlogoet/operatørnavnet vises på
telefonens display), og start synkroniseringen igen.

Når jeg kører en synkronisering, får jeg en fejlmeddelelse om, at
synkroniseringen mislykkedes, og at jeg skal kontrollere
SyncML-indstillingerne.
Kontrollér, at SyncML-indstillingerne (brugernavn og adgangskode) er ens på
telefonen og i Nokia PC Sync. Hvis du ikke har angivet dem på telefonen,
skal de heller ikke angives i Nokia PC Sync.

I Nokia PC Sync findes indstillingerne på siden Avancerede egenskaber. Du
finder siden ved at åbne Nokia PC Sync, klikke på Egenskaber på hovedsiden,
klikke på Avanceret..., og derefter klikke på fanen SyncML.

Hvis fejlen skyldes forskellige SyncML-indstillinger, kan du se følgende
fejlmeddelelser i den synkroniseringsrapport, der er oprettet af Nokia PC
Sync: "SyncML-klienten kunne ikke angive korrekte legitimationsoplysninger
til godkendelse. Synkroniseringssessionen blev annulleret af
SyncML-serveren" og "Kontrollér, at godkendelsesoplysningerne under
SyncML-klientens indstillinger er korrekte, og genstart synkroniseringen."

Hvor på telefonen skulle jeg have angivet et navn og en kode ?

Kai

Fra : Rasmus O.

Dato : 27-07-04 17:44

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sørg for, at telefonen er inaktiv (operatørlogoet/operatørnavnet vises på
> telefonens display), og start synkroniseringen igen.

Hej Kai.
Det virker hos mig!
men- kun når tastaturlåsen er "slået fra".
Jeg bruger Office 2003, og skal "tillade" at Outlook må kontaktes.

Håber ovenstående kan hjælpe dig lidt på vej.

Mvh
Rasmus O.

Fra : J

Dato : 29-07-04 22:24

Hej Basil!

Prøv følgene 2 ting.

I telefonen inde i planlægning - synkronisering - indstillinger -
pc-synk.-indstillinger

Brugernavn og passw SKAL være det samme som på Sync softwaren på din PC.
Ellers virker det ikke.
Min er blank begge steder.

Prøv at nøjes med at synkronisere kalender. Virker det? Hvis ja, så er det
fordi du har en eller flere kontakter som er "fejl i" som nokia sync ikke
kan håndtere.

Håber det hjalp lidt.

Mvh. J
6230 med V04.28 dansk.

Fra : J

Dato : 29-07-04 22:30

Undskyld, Kai hedder du jo :)

/J

Fra : Sybil

Dato : 30-07-04 00:02

Tak, det skal prøves i morgen.
Kai

Fra : Sybil

Dato : 30-07-04 10:24

Det virkede.
Tak skal du have.
Kai

Fra : J

Dato : 30-07-04 17:00

Det var så lidt ;)

/J

Fra : Sybil

Dato : 31-07-04 08:58

> Mvh. J
> 6230 med V04.28 dansk.

Hvor finder du firmwaren til den henne, og er der noget der virker bedre med
den ?
Kai

Fra : J

Dato : 01-08-04 10:51

På telefonen kan du se firmwaren ved at skrive *#0000# Nyeste V04.28

Ja, den virker bedre end 3.14 og 3.15. Der er kommet en del rettelser. Dog
er sms udbakke problemet ikke løst endnu.

Mvh. J

Fra : Sybil

Dato : 01-08-04 15:55

> På telefonen kan du se firmwaren ved at skrive *#0000# Nyeste V04.28
>
> Ja, den virker bedre end 3.14 og 3.15. Der er kommet en del
> rettelser. Dog er sms udbakke problemet ikke løst endnu.

Jeg har version 3.15.
Hvor finder du firmwaren ?
Jeg har tyndsurfet nokia.com og .dk men ikke fundet noget
Kai

Fra : J

Dato : 01-08-04 16:20

Du kan ikke selv opdatere din telefon uden flasherbox og software...hvilket
ikke er lovligt, da Nokia ikke ligger sine opdateringer ud offenligt til
download.

Min software er blevet opdateret på et autoriseret Nokia værksted.

Mvh. J

Fra : Sybil

Dato : 01-08-04 16:21

> Min software er blevet opdateret på et autoriseret Nokia værksted.
>
> Mvh. J

Ahhh, 10-4
Kai

Fra : J