simkort kopiering
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-04 11:18

Er der nogen her der ved hvor man kan få lavet en ekstra
sim kort, så jeg er fri for at skifte hver gang jeg skifter telefon
jeg har 1 til arbejde og 1 til fritid. Det skal være samme nummer i begge
(klon)
Tdc siger det ikke er teknisk muligt pga. det er duet . kan det passe

mvh. Jønne

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-07-04 11:59

jens jørn jensen wrote:
> [...]
> (klon)
> Tdc siger det ikke er teknisk muligt pga. det er duet . kan det passe

Det er rigtigt. Løsningen hedder dobbeltkort, men er ikke forlignelig
med Duet.

--
Michel Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 12:42

"Michel Christensen" <REMmichel.christensen@gmail.comOVE> skrev i en
meddelelse news:41039279$0$66465$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det er rigtigt. Løsningen hedder dobbeltkort, men er ikke forlignelig
> med Duet.

Er du nu sikker på, et dobbeltkort er en kloning af et hovedkort..?

Mig bekendt må/kan man ikke anvende et klonet SIM-kort.

Hvad ville der ske, hvis begge telefoner blev tændt samtidig og den ene
befandt sig i Skagen og den i Gedser..?

Hr. Bjørn

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-07-04 14:27

Bjørn Jørvad wrote:

> Er du nu sikker på, et dobbeltkort er en kloning af et hovedkort..?

Det er ikke en kloning nej.

Det fungerer på den måde at man har to simkort der i princippet bare er
et hoved- og et bikort.

http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/mobilfunktioner/dobeltkort/fakta_om_dobbeltkort/index.jsp

Faktisk har man to numre, men det er et kun det ene man bruger.

--
Michel Christensen

Fra : alexbo

Dato : 25-07-04 15:08

"Michel Christensen" skrev

> Faktisk har man to numre, men det er et kun det ene man bruger.

Ja, så har man jo bare en viderestilling, og den virker ikke med sms, d.v.s
at sender man en sms fra telefon 2 og modtageren svarer går svaret til
telefon 1, og den ligger på arbejde, for nu at tage Jønne`s ønske, en
arbejds og en privattelefon.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 25-07-04 13:03

"Michel Christensen" skrev

> Det er rigtigt. Løsningen hedder dobbeltkort, men er ikke forlignelig
> med Duet.

Jeg opfatter et dobbeltkort som et kort med to telefonnr. på.

Som Bjørn skriver vil det give vanskeligheder med to ens telefonnr. i brug
samtidig.
Hvilken telefon skal have linien.

mvh
Alex Christensen

Fra : Fischer

Dato : 25-07-04 13:26

> Er der nogen her der ved hvor man kan få lavet en ekstra
> sim kort, så jeg er fri for at skifte hver gang jeg skifter
> telefon jeg har 1 til arbejde og 1 til fritid. Det skal være
> samme nummer i begge (klon)

Det kan godt lade sig gøre at klone et SIM-kort. Du skal bare sørge for at
begge mobiltelefoner ikke er tændt på samme tid.

Gør det selv:
http://www.gsm-technology.com/index.php/en_US,details,id_pr,683.html

Betale sig fra det:
http://www.danskunlock.dk/multisim.htm

> Tdc siger det ikke er teknisk muligt pga. det er duet . kan det passe

Bl.a. TDC har en service med "dobbeltnummer", men det er faktisk 2
forskellige numre der bare viderestilles imellem.

*Fischer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 13:34

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kan godt lade sig gøre at klone et SIM-kort. Du skal bare sørge for at
> begge mobiltelefoner ikke er tændt på samme tid.

Alt kan duplikeres = klones.

Er det lovligt og kan det ikke spores af/udbydernes tekniske systemer..?

> Gør det selv:
> http://www.gsm-technology.com/index.php/en_US,details,id_pr,683.html
>
> Betale sig fra det:
> http://www.danskunlock.dk/multisim.htm

Det 2 opgivne link er ikke kloninger, da du kun anvender ét aktivt nummer ad
gangen.

Hr. Bjørn

Fra : Fischer

Dato : 25-07-04 16:00

> Er det lovligt og kan det ikke spores af/udbydernes tekniske systemer..?

Jeg har aldrig haft problemer med det.
Man skal bare sørge for at man kun bruger det ene kort ad gangen.

> Det 2 opgivne link er ikke kloninger, da du kun anvender ét aktivt
> nummer ad gangen.

Øh .... og var bilen rød?

På de angivne løsninger kloner man et SIM-kort over på et andet. Dette
MultiSim kan oven i købet indeholde flere SIM-kort kloninger på samme kort,
men det behøver man ikke.
Men man kan kun bruge enten den originale eller det klonede kort - ikke
begge på samme tid. GSM-systemet tillader simpelthen ikke at to SIM-kort med
samme nummer benyttes på samme tid.
Så jo, dette er en kloning.

*Fischer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 16:04

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øh .... og var bilen rød?

Øhh ... i min terminologi er både klon og original i live.

Den originale ged og den klonede ged skiftes da ikke til at være i
live...eller gør de..?

Hr. Bjørn

Fra : Fischer

Dato : 25-07-04 18:25

> Øhh ... i min terminologi er både klon og original i live.
> Den originale ged og den klonede ged skiftes da ikke til
> at være i live...eller gør de..?

Nu er det nok lidt svært at sammenligne geder og SIM-kort.

Som jeg tidligere har forklaret, så tillader GSM-systemet ikke at 2
identiske mobilnumre bruges på samme tid på samme net.
Derfor er en klon stadig en klon. Nemlig en eksakt kopi af originalen.

Så det er ikke kloningerne der er noget galt med - det er bare din
terminologi der skal justeres lidt ind efter virkeligheden.

*Fischer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 18:35

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> Som jeg tidligere har forklaret, så tillader GSM-systemet ikke at 2
> identiske mobilnumre bruges på samme tid på samme net.

Det er jeg ganske klar over...endda sinden NMT 450 MHz. gik i luften.

Før brugte vi jo P&T.

> Så det er ikke kloningerne der er noget galt med - det er bare din
> terminologi der skal justeres lidt ind efter virkeligheden.

Jeg tror, du skal spørge omkring ordet 'klon' i dk.kultur.sprog'

Din brug af dette ord er vist ikke gangbart ifbm. bl.a. SIM-kort, men det
lyder da rigtig smart.

Hr. Bjørn

Fra : Fischer

Dato : 25-07-04 18:46

> Jeg tror, du skal spørge omkring ordet 'klon' i dk.kultur.sprog'
>
> Din brug af dette ord er vist ikke gangbart ifbm. bl.a. SIM-kort,
> men det lyder da rigtig smart.

Det er det ord der benyttes - også på Engelsk (cloning).
Din tolkning af ordet er vist ikke så interessant. Har du ikke noget mere
spændende at bruge din energi på?

*Fischer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 19:02

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er det ord der benyttes - også på Engelsk (cloning).

Det gør det bestemt ikke bedre.

> Din tolkning af ordet er vist ikke så interessant. Har du ikke noget mere
> spændende at bruge din energi på?

Det ville være rart, hvis ikke visse folk vrøvlede og lagde op til
misforståelser.

Hr. Bjørn

Fra : Oros

Dato : 25-07-04 20:13

Bjørn Jørvad wrote:
> Det ville være rart, hvis ikke visse folk vrøvlede og lagde op til
> misforståelser.

Mjaeh, men hvad er der egentlig galt?

Iflg mit leksikon så kan klon også betyde:
2) edb, pc-kopi der er kompatibel med sit forbillede, ofte en IBM-pc.
Dette leksikon er ikke splinternyt (1995), men tilsyneladende nyere end det
du måske sidder med. Så klon og kloning behøver altså ikke at være noget med
bioteknik.
For ovenstående kan da lige så vel bruges om simkort som om en computer.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 21:06

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse

KLIP

> Iflg mit leksikon så kan klon også betyde:
> 2) edb, pc-kopi der er kompatibel med sit forbillede, ofte en IBM-pc.

En original IBM-PC kan også sagtens virke/køre samtidig med at klonen
virker/kører.

Det samme gælder for PC-software

Det kan et duplikeret SIM-kort ikke.

Hr. Bjørn

Fra : Georg

Dato : 25-07-04 21:19

Hvad sker der, hvis man tænder 2 telefoner samtidigt med ens sim kort i Dk
og f.eks Italien? Hvis kortene er Danske, skal kortet på det Italienske net
vel tjekkes op med VLR`eren i Dk, før det får adgang?!

Georg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 21:21

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
net
> vel tjekkes op med VLR`eren i Dk, før det får adgang?!

Det må de kompetente medarbejdere hos diverse udbydere vist hellere svare
på...?

Hr. Bjørn

Fra : Oros

Dato : 25-07-04 21:50

Bjørn Jørvad wrote:
> En original IBM-PC kan også sagtens virke/køre samtidig med at klonen
> virker/kører.
>
> Det samme gælder for PC-software
>
> Det kan et duplikeret SIM-kort ikke.

Nåh det er der du vil hen. Men det er jo for så vidt ikke kortets skyld. De
2 kort har jo de samme egenskaber. At software/hardware i den anden ende
begrænser dem kan vel ikke være med til at det pludselig ikke længere er en
klon/kopi?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-07-04 22:00

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nåh det er der du vil hen. Men det er jo for så vidt ikke kortets skyld.
De
> 2 kort har jo de samme egenskaber.

Derfor må man sige at SIM-kortet kan kopieres/duplikeres, da kopien ikke kan
opnå en klons egenskaber, nemlig at virke samtidig med originalen.

Hr. Bjørn

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-07-04 22:44

On Sun, 25 Jul 2004 23:00:15 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> [...]
>
>Derfor må man sige at SIM-kortet kan kopieres/duplikeres, da kopien ikke kan
>opnå en klons egenskaber, nemlig at virke samtidig med originalen.

Ifølge Politikens Nudansk Ordbog: "Klon: en person el. en ting som er
en kopi af nogen el. noget andet"

/Knud

Fra : Oros

Dato : 25-07-04 23:10

Bjørn Jørvad wrote:
> Derfor må man sige at SIM-kortet kan kopieres/duplikeres, da kopien
> ikke kan opnå en klons egenskaber, nemlig at virke samtidig med
> originalen.

Du har en mystisk måde at bøje det på. Originalen kan jo heller ikke virke
imens kopien rent faktisk gør?
Du mener at kopieres/duplikeres slet ikke er det samme som - kan
sammenlignes med klon/kloning? For mig at se var det aldrig at vrøvle at
kalde det kloning, og som det jo også er blevet døbt nu hvadenten du kan
lide det eller ej, til gengæld synes jeg vi nærmes os det nu (vrøvl).