Stort 3 problem - GPRS låst til 3
Fra : Thunder

Dato : 23-07-04 09:49

Det drejer sig om en lås der er i Motorola A920, som flere og flere er rendt
ind i. Som standard er A920/925 låst sådan at man sagtens kan oprette en ny
internet konti, men Web browseren vil kun bruge standard kontoen.
Der er ikke nogen mulighed for selv at vælge hvilken konto man vil bruge
sådan som man f.eks. kan i Internet Explorer.

Det er her der er brug for hjælp. Det ville være dejligt hvis der kunne
enten findes en måde at cracke den lås som 3 har sat i telefonen, eller
skrives et opkaldsprogram som gør at man selv kan vælge hvilken internet
konto man vil bruge, eller skrives en ny browser hvor man selv kan vælge
internet konto.

Uden dette kan man ikke bruge GPRS i et andet selskab selvom man har fået
telefonen oplåst, dette har 3 sørget for.

Jan Johansson

---

Fra : Lars Remmen

Dato : 23-07-04 18:10

Thunder wrote:
> [...]
>
> Uden dette kan man ikke bruge GPRS i et andet selskab selvom man har fået
> telefonen oplåst, dette har 3 sørget for.

Der er nogen på mobildebat.dk som har fået GPRS til at virke med en
anden udbyder. Se i 3G forummet.

Lars

Fra : Thunder

Dato : 24-07-04 01:43

Vil du ikke lige være sød og smide et link her, til hvor du har set det
henne:)
Jeg har nu søgt næsten hele forumet igennem uden at finde det:(

Jeg har også lige snakket med 3 igen og de siger at det er SIM lock koden
der låser op for denne GPRS lås.
Og den vil de først ud med når bindingsperioden er ophørt. Surt for dem der
skal vente 24 måneder:(

Jeg vil gerne stille det spørgsmål til dem som kan unlocke denne telefon:
Kan I også oplåse GPRS låsen?

Jan Johansson

---

Fra : Lars Remmen

Dato : 24-07-04 14:14

Thunder wrote:
> [...]
> skal vente 24 måneder:(
>
> Jeg vil gerne stille det spørgsmål til dem som kan unlocke denne telefon:

Topic hedder 'GPRS opsætninger til A92x'. Kig i 3G foraet. Det er
copycatDKK som har startet det.

Jeg citerer fra første indlæg:

"Her er i første omgang indstillingerne til gprs med CBB:

MENU>Kontrolpanel>>Forbindelser>>Internetkonti

Tryk på NY
Kontonavn cbb.
Tilslutningstype: gprs

Tryk så på Avanceret

Der skal ikke være noget hak ved brugernavn/adgangskode!

Adresse: internet.

Tryk på fanen log på.
Sæt hak ved hent IP adresse automatisk!
Unlad at sætte hak ved Hent DNS adresse automatisk.
Indtast følgende DNS:
Type IPv4
Primær DNS: 212.088.064.014
Sekudær DNS: 212.088.064.000

Ingen Proxy

På fanen Andet skal der være hak ved begge felter.

Tryk OK og du er kørende med gprs via Sonofon/CBB"

Citat slut.

Lars

Fra : Thunder

Dato : 25-07-04 13:01

Ja, jeg har fundet det:) Det er mig der står som Insomniac:)

http://mobildebat.dk/viewtopic.php?p=327120#327120

> [...]
>
> Ingen Proxy
>
> På fanen Andet skal der være hak ved begge felter.
>
> Tryk OK og du er kørende med gprs via Sonofon/CBB"

---