Hvormeget fylder mailtrafik over GPRS (gpr~
Fra : none

Dato : 22-07-04 17:30

Jeg skal til grækenland 2 uger og vil gerne som jeg plejer hente mails
på min palm via gprs. Teledk har gprs roaming aftale med vodaphone
dernede så den side af sagen skulle være iorden.

Problemet er blot at det er MEGET dyrt, 110 kr pr MB. Derfor er det
blevet lidt vigtigt for mig at finde ud af hvormange KB der går til når
jeg logger på og henter mail. JEg henter jo kun tekst og sjældent er der
tale om mails på mere end 1000 tegn, og jeg kan se at langt de fleste
mails jeg får fylder under 10 kb uden atachments.

Hvis jeg blot skulle betale for 2-10 kb for hver mail er det jo til at
klare, dvs ,2 til 1 kr per mail, men når jeg så kigger hos telmore hvad
jeg rent faktisk har betalt nu ser det mærkeligt ud. I overenstemmelse
med ovenstående skulle jeg jo så kun betale 2-10 øre for at hente en
mail da det hos dem koster 10 kr per mb men jeg betaler normalt mere.

Derfor har jeg fået den ide at den trafikmængde man skal betale for rent
faktisk er større end den kumulerede størrelse af de mails man henter,
og vil gerne høre om der er nogen der har et bud på det ???

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Venlig hilsen

Jakob