T630 Telmore MMS - kommunikationsfejl
Fra : ST

Dato : 21-07-04 20:01

For ca 1 uge siden tog jeg mig sammen og udskiftede min gamle
T68i med en ny T630 - dejlig mobil - hvilken forskel i forhold til den
gamle.

Jeg bruger det gamle SIM kort fra Telmore, et non-64KB kort.

Opsætning af WAP og GPRS gik fint vha SMS service hos Telmore (eller dvs
de linker videre til TDCMOBIL), og som resultat af det har jeg nu en GPRS
Datakonto ved navn "TDC Mobil WAP GPRS" og en tilhørende WAP profil ved
navn "TDC Mobil WAP GP". Det fungerer fint, ingen problemer med dette.

Men nu ville jeg også have en MMS profil, jeg går derfor ind hos
Telmore og bestiller online en ny MMS opsætning, er allerede i
forvejen tilmeldt MMS.

Får så tilsendt en ny GPRS Datakonto ved navn "Telmore MMS" og
tilhørende WAP profil "Telmore MMS". WAP profil opsat til at bruge IP
adresse "194.182.251.015" og pege mod datakonto af samme navn. Datakonto
opsat til APN "mms".

MMS indstilling er opsat til meddelelsesserver
"http://192.168.241.114:8002" og at bruge "Telmore MMS".

Alt skulle jo være så godt, og jeg kan se en MMS en ven har sendt til
mig i indbakken, problemet er bare at jeg får "Kommunikationsfejl"
når jeg forsøger åbne den.
Jeg får også "Kommunikationsfejl" når jeg forsøger sende en MMS.

Mine datakonti er:

"TDC Mobil WAP GPRS" på CID=1
"Telmore MMS" på CID=2

Jeg har i Datakomm opsat:

"SMS via" = GPRS
"Ønsket service" = GPRS og GSM

Over de sidste par dage har jeg mailet med Telmore Support, og de har 3
gange forsøgt forklare mig hvordan det skal opsættes, jeg har fulgt
alle vejledninger, intet hjælper.

Jeg har været inde på Telmore Support siden og fulgt den manuelle
opsætning af MMS i forbindelse med GPRS, det gav heller ikke nogen
bedring.

Jeg har brugt mange timer på at gennemsøge diverse web sites og
groups.google.dk, uden at finde noget der afhjælper problemet.

Eneste jeg har fundet er nogen der påstod at en opgradering til 64KB
ville hjælpe, men jeg vil jo ikke betale 100dkr for et sådan hos Telmore
uden at vide om det virker.

Er det nogen derude der har MMS kørende fejlfrit med en T630 hos Telmore???

Mvh
Torben