|
| Stjålet mobil Fra : Karpet |
Dato : 21-07-04 16:26 |
|
Min søns telefon blev væk den 2. juli. Han mente at han havde tabt den
herhjemme.
Først den 19. juli, da der kom kontoudtog fra banken, blev vi klar over at
der var noget galt og telefonen blev lukket med det samme.
Da var der ringet for henved kr.15.000,-, bl.a. til Somalia, Djibuti og
Canada.
Den stod - desværre for os, til automatisk optankning fra min kones konto, i
alt kr.14.924.41 kr.
Til trods for at den stod til at overføre kr.100,- ad gangen, er der
overført større beløb.
Hver dag fra 8. til 17. juli er der overført kr.1.000,- ad gangen !!!!
Telemores support har oplyst mig i klare vendinger, at vi hæfter for hele
beløbet.
Det har jeg klaget over til Telemore, men de mener ikke at der er noget at
gøre.
Ifølge lignende sager, som man kan læse om på Teleankestyrelsens hjemmeside,
er selvrisikoen kr.1.200,- og højst kr.8.000,-.
Jeg er bange for at jeg har en dårlig sag, er der nogen der har et forslag
til hvad jeg kan gøre.
Fattig mand
| |
Knud Gert Ellentoft (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 21-07-04 16:54 |
|
Karpet skrev:
>Jeg er bange for at jeg har en dårlig sag, er der nogen der har et forslag
>til hvad jeg kan gøre.
Jeg vil foreslå dig atr spørge i news:dk.videnskab.jura, der nok
langt større chance for hjælp.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på
http://www.usenet.dk/grupper.pl
| |
Jean (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 21-07-04 17:28 |
|
Karpet skrev:
> Til trods for at den stod til at overføre kr.100,- ad gangen, er der
> overført større beløb.
Automatisk optankning er noget farligt noget.
Grunden til, at der er indsat større beløb er..., at Telmore indsætter det
minus, der konstateres på kontoen + 100 kr., så hvis saldoen viser - 375,62,
så indsætter Telmore 475,62, så du har et plus på de 100 kr.
"Din TELMORE saldo er netop opdateret og lyder nu på -5 kr. Du har valgt at
tanke op til 200 kr. Vi overfører derfor automatisk 205 kr. fra din
bankkonto til din TELMORE konto. Din nye saldo er nu 200 kr.".
> Telemores support har oplyst mig i klare vendinger, at vi hæfter for hele
> beløbet.
Jeg er bange for, at du har en dårlig sag, da det er dit ansvar at lukke en
mobiltelefon, som er bortkommet. Men spørg hellere i jura-gruppen.
> Ifølge lignende sager, som man kan læse om på Teleankestyrelsens
hjemmeside,
> er selvrisikoen kr.1.200,- og højst kr.8.000,-.
Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk
| |
Team-PsHdO (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Team-PsHdO |
Dato : 21-07-04 21:11 |
|
Hej.
Jeg ville da umidelbart tro at det kunne sidestilles med svindel med dit
dankort, som du jo ikke hæfter for.......
Men det at i ikke får lukket telefonen er måske nok problematisk.....
Jeg vil følge dit indlæg i jura gruppen hvis du vælger at spørge der, da jeg
selv har automatisk optankning hos telmore (på 2 telefoner), og på ingen
måde har haft den tanke at det i en sådan grad vil kunne misbruges.......
Mvh.
Peter
| |
Anders Bo Rasmussen (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Anders Bo Rasmussen |
Dato : 21-07-04 22:32 |
|
On Wed, 21 Jul 2004 22:10:50 +0200 Team-PsHdO wrote:
> Jeg vil følge dit indlæg i jura gruppen hvis du vælger at spørge der, da jeg
> selv har automatisk optankning hos telmore (på 2 telefoner), og på ingen
> måde har haft den tanke at det i en sådan grad vil kunne misbruges.......
I følge Telmore's afmeldingsbekræftelsesmail for automatisk optankning,
hæfter man også for forbruget, selvom ens telefon ikke bliver tanket op.
(Den bliver så lukket når den går nok i minus, men det kan jo tage lang
tid - specielt ved udlandstelefoni, hvor trækningen fra kontoen kan
foregå lang tid efter opkaldet er foretaget)
--
41 6E 64 65 72 73
| |
Team-PsHdO (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Team-PsHdO |
Dato : 21-07-04 22:36 |
|
Hej.
Jeg har tænkt noget over det, og har sendt følgende forslag til telmore:
-----
Ang. Sikkerheden på automatisk optankning.
Jeg har læst at der er nogle folk der er kommet ud i problemer efter at de
har fået stjålet deres telefoner som var tilmeldt automatisk optankning.
Hvis man ikke omgående får lukket sit sim-kort kan det ske, som for den ene,
at telefonen bliver benyttet til at ringe til Somalia eller Canada el.lign,
og som følge deraf kan det komme til at koste den ulykkelige ejer mange
tusinde kroner.....
MIN IDE:
Kunne det ikke laves sådan at jeres server SMS´er en "anmodning" om
automatisk optankning, evt. med det beløb som i vil tanke op for, og man så
skal sende en SMS retur med et kodeord, en "SIM kode" el.lign.
På denne måde kunne sikkerheden ved automatisk optankning forøges
væsentligt.
Svares der ikke rigtigt i 3 forsøg kunne anmodningen automatisk annuleres,
og konto´en lukkes automatisk, og kun nulstilles/genåbnes via jeres
hjemmeside.
-----
Mvh.
Peter Dall
| |
Georg (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Georg |
Dato : 21-07-04 22:56 |
|
Hvad nu hvis telefonen blev brugt uhæmmet i udlandet? Så er vi jo lige vidt.
Den eneste måde man undgå sådan en kedelig oplevelse er, at: Etablere
spærring for udgående internationale kald, spærring for opkald ved roaming,
spærring for indgående opkald ved roaming.
Georg
> MIN IDE:
> Kunne det ikke laves sådan at jeres server SMS´er en "anmodning" om
> automatisk optankning, evt. med det beløb som i vil tanke op for, og man
så
> skal sende en SMS retur med et kodeord, en "SIM kode" el.lign.
> På denne måde kunne sikkerheden ved automatisk optankning forøges
> væsentligt.
>
> Svares der ikke rigtigt i 3 forsøg kunne anmodningen automatisk annuleres,
> og konto´en lukkes automatisk, og kun nulstilles/genåbnes via jeres
> hjemmeside.
>
> -----
>
> Mvh.
> Peter Dall
>
>
| |
Senilisimus (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Senilisimus |
Dato : 21-07-04 23:30 |
|
On Wed, 21 Jul 2004 23:55:59 +0200, "Georg" <linesnuden@hotmail.com>
wrote:
Jeg ville tage fat på Telestyrelsen. Det er (burde være ulovligt) da
ingen får at vide hvor enorme beløb der kan hæftes for.Bellæbet
afhænger af størrelsen af dit indestående på kontoen. TDC havde
tidligere udsvingskontrol så hvis en kunde pludselig bruger meget mere
end det tidligere blev der taget kontakt. Det lugter da lidt af
kundeservice. Om de stadig gør det ved jeg ikke.
Jeg har lige fået en mail, hvor jeg skulle overføre 100 kr. Det gjorde
jeg, men blev opfordret til automatisk optankning. Bemærk: Der blev
ikke gjort opmærksom på risikoen fra Telmore, så i samarbejde med
TELESTYRELSEN burde det kunne klade sig gøre at rokke systemet. Alene
er det svært. Tag fat på Ekstrabladet! de vil sikkert kunne bruge en
sådan sag. Kun kan jeg sige at TDC er langt mere medgørlig end
Sonofon. Hvordan Telmore (efter at det er blevet en del af TDC) ved
jeg ikke.
Undgå for din egen skyld Sonofon (de er rene gangstere) og sutomatisk
optankning i det hele taget.
Lav et indlæg i de større aviser om risikoen... det kan ingen
teleselskaber lide. De rager til sig - misbruger unge - på baggrund af
mangelfuld information til kunderne og revolvermetoder i
rykkerprocedure - der er mange forældre som kommer ud i ubehagelige
situationer omend ikke så ofte i den målestok.
Mr. Sinilisimus
>Hvad nu hvis telefonen blev brugt uhæmmet i udlandet? Så er vi jo lige vidt.
>Den eneste måde man undgå sådan en kedelig oplevelse er, at: Etablere
>spærring for udgående internationale kald, spærring for opkald ved roaming,
>spærring for indgående opkald ved roaming.
>
>Georg
>
>
>> MIN IDE:
>> Kunne det ikke laves sådan at jeres server SMS´er en "anmodning" om
>> automatisk optankning, evt. med det beløb som i vil tanke op for, og man
>så
>> skal sende en SMS retur med et kodeord, en "SIM kode" el.lign.
>> På denne måde kunne sikkerheden ved automatisk optankning forøges
>> væsentligt.
>>
>> Svares der ikke rigtigt i 3 forsøg kunne anmodningen automatisk annuleres,
>> og konto´en lukkes automatisk, og kun nulstilles/genåbnes via jeres
>> hjemmeside.
>>
>> -----
>>
>> Mvh.
>> Peter Dall
>>
>>
>
| |
KS (22-07-2004)
| Kommentar Fra : KS |
Dato : 22-07-04 12:16 |
|
> Tag fat på Ekstrabladet! de vil sikkert kunne bruge en
> sådan sag.
> Lav et indlæg i de større aviser om risikoen... det kan ingen
> teleselskaber lide.
Et højest besynderligt forslag du der kommer med.
> De rager til sig - misbruger unge - på baggrund af
> mangelfuld information til kunderne og revolvermetoder i
> rykkerprocedure - der er mange forældre som kommer ud i ubehagelige
> situationer omend ikke så ofte i den målestok.
Det er vel ikke forbudt at bruge den indvendige side af hovedet - hjernen.
Der er da ingen forældre der ved deres fulde fem, lader 'ungen' have
automatisk optankning af mobiltelefonen.
//KS
| |
Grethes (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Grethes |
Dato : 22-07-04 13:44 |
|
> Lav et indlæg i de større aviser om risikoen... det kan ingen
> teleselskaber lide. De rager til sig - misbruger unge - på baggrund af
> mangelfuld information til kunderne og revolvermetoder i
> rykkerprocedure - der er mange forældre som kommer ud i ubehagelige
> situationer omend ikke så ofte i den målestok.
Er det ikke forældrenes pligt at holde styr på børnenes telefonforbrug? Det
kan vel aldrig være teleselskaberne der skal bøde for de unge snakker
uhæmmet i mobil.
Et indlæg i de store aviser ang. denne her sag !! Der er efter min mening
ikke noget at komme efter, mobilen er brugt. At man først reagerer den dag
der kommer et kontoudskrift fra banken. Kan det være Telmores skyld?
Grethe
| |
Senilisimus (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Senilisimus |
Dato : 21-07-04 23:48 |
|
On Wed, 21 Jul 2004 23:55:59 +0200, "Georg" <linesnuden@hotmail.com>
wrote:
Ta' kontakt til TELESTYRELSEN alene kan du ikke.
Alternativt EB
Du har fået mangelfuld information omkring hæftelser. Det er jo i
realiteten ligesom hvis bankerne anbefalede dig at fjerne pinkoden på
dit Dankort og de skulle være ansvarsfri indtil du ikke havde flere
penge... godaw du!
| |
Team-PsHdO (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Team-PsHdO |
Dato : 22-07-04 17:16 |
|
Hej.
Jeg har allerede fået et svar fra Telmore på mit forslag, de er godtnok
hurtige, omend dele af det måske er en standardskrivelse.....
-----
Hej Peter,
Tak for dit forslag til TELMORE. Vi er utroligt glade for feedback på
vores produkter og services. Hvad enten vi får gennemført netop dit
ønske eller ej, så kan vi love dig, at vi hele tiden vil komme med flere
services, kombineret med altid attraktive priser.
Når en kunde får stjålet deres telefon, skal man altid ringe til vores
tyverispærring og få nummeret spærret. Nummeret er 70218500. Der er
åbnet dag og nat.
Med venlig hilsen
TELMORE Support
----
Mvh.
Peter
| |
KS (22-07-2004)
| Kommentar Fra : KS |
Dato : 22-07-04 17:49 |
|
> Når en kunde får stjålet deres telefon, skal man altid ringe til vores
> tyverispærring og få nummeret spærret. Nummeret er 70218500. Der er
> åbnet dag og nat.
- - - og det gjorde "Karpet" altså ikke!
Synd for ham.
//KS
| |
Jante (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Jante |
Dato : 22-07-04 06:12 |
|
"Karpet" <kari.petersen@stofanet.dk> skrev i
news:40fe8b01$0$178$ba624c82@nntp04.dk.telia.net en ganske
trist historie om, hvor galt det kan gå, når man bare lader stå til.
Telmore tilbyder både saldokontrol, udsvingskontrol og spærring for
opkald til udlandet. Hvorfor har i ikke benyttet jer af nogle af disse
glimrende services, når i har givet tilladelse til automatisk optankning?
Telmore har en udmærket webside, med bl.a specificeret regning, hvor
man iflg. Telmore's betingelser selv skal kontrollere sit forbrug. Hvorfor
har i ikke gjort dette, når i har givet tilladelse til automatisk optankning?
At undlade at reagere på, at ens telefon er forsvundet i 17 dage
forekommer mig at måtte være forbundet med et vist afsavn.
Hvorfor i alverden har i ikke prøvet at ringe til telefonen?
Og hvorfor var den ikke låst med PIN- og sikkerhedskode?
Jeg vil desværre tillade mig at mene, at i står med en endog meget
dårlig sag, da i ikke har overholdt jeres egne forpligtelser i forbindelse
med abonnementet. Har i overhovedet læst abonnementsbetingelserne?
Derudover forekommer det mig at være unfair overfor både Telmore
og deres øvrige kunder, at forsøge at "tørre" regningen af på dem.
Forbruget har jo fundet sted, og trafikken skal betales, men vel ikke af
et firma, som ikke har gjort noget galt, eller af deres øvrige kunder?
Jeg beklager, for det er da dyre lærepenge, men velkommen til
virkeligheden, hvor man også som forbruger har et ansvar. Må
jeg foreslå, at i forsøger at appellere til menneskeligheden hos
folkene bag Telmore, i stedet for at true med Teleankestyrelsen?
Mvh.
J.L
| |
Per (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 22-07-04 08:31 |
|
"Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:a0ILc.26598$Vf.1441561@news000.worldonline.dk...
>
> "Karpet" <kari.petersen@stofanet.dk> skrev i
> news:40fe8b01$0$178$ba624c82@nntp04.dk.telia.net en ganske
> trist historie om, hvor galt det kan gå, når man bare lader stå til.
>
> Telmore tilbyder både saldokontrol, udsvingskontrol og spærring for
> opkald til udlandet. Hvorfor har i ikke benyttet jer af nogle af disse
> glimrende services, når i har givet tilladelse til automatisk optankning?
>
> Telmore har en udmærket webside, med bl.a specificeret regning, hvor
> man iflg. Telmore's betingelser selv skal kontrollere sit forbrug. Hvorfor
> har i ikke gjort dette, når i har givet tilladelse til automatisk
optankning?
>
> At undlade at reagere på, at ens telefon er forsvundet i 17 dage
> forekommer mig at måtte være forbundet med et vist afsavn.
> Hvorfor i alverden har i ikke prøvet at ringe til telefonen?
> Og hvorfor var den ikke låst med PIN- og sikkerhedskode?
>
> Jeg vil desværre tillade mig at mene, at i står med en endog meget
> dårlig sag, da i ikke har overholdt jeres egne forpligtelser i forbindelse
> med abonnementet. Har i overhovedet læst abonnementsbetingelserne?
>
> Derudover forekommer det mig at være unfair overfor både Telmore
> og deres øvrige kunder, at forsøge at "tørre" regningen af på dem.
> Forbruget har jo fundet sted, og trafikken skal betales, men vel ikke af
> et firma, som ikke har gjort noget galt, eller af deres øvrige kunder?
>
> Jeg beklager, for det er da dyre lærepenge, men velkommen til
> virkeligheden, hvor man også som forbruger har et ansvar. Må
> jeg foreslå, at i forsøger at appellere til menneskeligheden hos
> folkene bag Telmore, i stedet for at true med Teleankestyrelsen?
>
>
> Mvh.
> J.L
>
Ja Jante
Jeg må desværre give dig ret. Telmore kan ikke være ansvarlig for at folk
optræder uansvarligt. Man har et ansvar selv. Hvis dit danskort forsvinder ,
venter du jo heller ikke 17 dage med at spærre det ?
Desværre er det blevet sådan i danmark at man regne rmed at ansvaret ligger
hos alle andre end en selv.
Hvis du har "noget" der kan misbruges til andres vinding, så vil der være
folk der gør det, så derfor skal man altid sikre sig og altid være
mistænksom, som f.eks. hvis man ikke kan finde sin telefon, dankort,
hoveddørsnøgle osv. , eller hvis der sker ting som ikke er normale, f.eks.
at der er nogen som snakker udenlansk når du tager din fastnet telefon for
at ringe.
Man skal stadig tænke selv og stadig selv passe på sine ting.
Så prøv at skrive til telmore, men du kan ikke tillade dig at klage over
dem - med denne sag.
Mvh Per
| |
Grethes (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Grethes |
Dato : 22-07-04 09:44 |
|
Kan kun tilslutte mig det "Jante" skriver.
Forstår slet ikke, hvordan det kan komme så vidt, inden man opdager noget.
Er selv Telmore kunde, også tilmeldt automatisk optankning, men har aldrig
benyttet det, da der altid kommer en mail, når saldoen er gået under 50 kr.
Ville nok også være noget betænkelig ved at sætte børns mobil til automatisk
optankning.
Altså, der er ikke andre end jer jelv til at betale regningen. Men en dyr
lærestreg.
Hilsen
Grethe
"Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:a0ILc.26598$Vf.1441561@news000.worldonline.dk...
>
> "Karpet" <kari.petersen@stofanet.dk> skrev i
> news:40fe8b01$0$178$ba624c82@nntp04.dk.telia.net en ganske
> trist historie om, hvor galt det kan gå, når man bare lader stå til.
>
> Telmore tilbyder både saldokontrol, udsvingskontrol og spærring for
> opkald til udlandet. Hvorfor har i ikke benyttet jer af nogle af disse
> glimrende services, når i har givet tilladelse til automatisk optankning?
>
> Telmore har en udmærket webside, med bl.a specificeret regning, hvor
> man iflg. Telmore's betingelser selv skal kontrollere sit forbrug. Hvorfor
> har i ikke gjort dette, når i har givet tilladelse til automatisk
optankning?
>
> At undlade at reagere på, at ens telefon er forsvundet i 17 dage
> forekommer mig at måtte være forbundet med et vist afsavn.
> Hvorfor i alverden har i ikke prøvet at ringe til telefonen?
> Og hvorfor var den ikke låst med PIN- og sikkerhedskode?
>
> Jeg vil desværre tillade mig at mene, at i står med en endog meget
> dårlig sag, da i ikke har overholdt jeres egne forpligtelser i forbindelse
> med abonnementet. Har i overhovedet læst abonnementsbetingelserne?
>
> Derudover forekommer det mig at være unfair overfor både Telmore
> og deres øvrige kunder, at forsøge at "tørre" regningen af på dem.
> Forbruget har jo fundet sted, og trafikken skal betales, men vel ikke af
> et firma, som ikke har gjort noget galt, eller af deres øvrige kunder?
>
> Jeg beklager, for det er da dyre lærepenge, men velkommen til
> virkeligheden, hvor man også som forbruger har et ansvar. Må
> jeg foreslå, at i forsøger at appellere til menneskeligheden hos
> folkene bag Telmore, i stedet for at true med Teleankestyrelsen?
>
>
> Mvh.
> J.L
>
| |
Per (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 22-07-04 08:37 |
|
ps. prøv dk.videnskab.jura de kan hjælpe med det juridiske.
Men uansvarlighed er desværre dyrt !
"Karpet" <kari.petersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40fe8b01$0$178$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Min søns telefon blev væk den 2. juli. Han mente at han havde tabt den
> herhjemme.
>
> Først den 19. juli, da der kom kontoudtog fra banken, blev vi klar over at
> der var noget galt og telefonen blev lukket med det samme.
> Da var der ringet for henved kr.15.000,-, bl.a. til Somalia, Djibuti og
> Canada.
>
> Den stod - desværre for os, til automatisk optankning fra min kones konto,
i
> alt kr.14.924.41 kr.
> Til trods for at den stod til at overføre kr.100,- ad gangen, er der
> overført større beløb.
> Hver dag fra 8. til 17. juli er der overført kr.1.000,- ad gangen !!!!
>
> Telemores support har oplyst mig i klare vendinger, at vi hæfter for hele
> beløbet.
>
> Det har jeg klaget over til Telemore, men de mener ikke at der er noget at
> gøre.
> Ifølge lignende sager, som man kan læse om på Teleankestyrelsens
hjemmeside,
> er selvrisikoen kr.1.200,- og højst kr.8.000,-.
>
> Jeg er bange for at jeg har en dårlig sag, er der nogen der har et forslag
> til hvad jeg kan gøre.
>
> Fattig mand
>
>
| |
|
|