Hvilke mobiler stråler?
Fra : master!

Dato : 21-07-04 12:12

Hey NG
Findes der ik en internet side med en liste, eller noget, over vilke mobil
tlf. der stråler meget, og vilke der stråler lidt?
skal nemlig ud at købe ny mobil, og vil jo helst ha en der ik stråler så
meget.

Fra : Per

Dato : 21-07-04 12:34

Hvarfor det , Mand tage da ikk skade af llidt stråle. Bar fordi jeg plajede
at få 13 i danslk og nu kun for 03 , det da ikk sikert det er mobilstrale !
Dæt er jo ikk bevisdt mobil farlig er.

Mvh Per

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-04 21:45

"Per" <per@ssss.dk> wrote in

> Hvarfor det , Mand tage da ikk skade af llidt stråle. Bar fordi jeg
> plajede at få 13 i danslk og nu kun for 03 , det da ikk sikert det er
> mobilstrale ! Dæt er jo ikk bevisdt mobil farlig er.

LOL :)

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 21-07-04 20:56

"master!" <bedst@c.dk> wrote:> Hey NG
> [...]
> tlf. der stråler meget, og vilke der stråler lidt?
> skal nemlig ud at købe ny mobil, og vil jo helst ha en der ik stråler så

Søg på google efter "SAR" eller "Specific Absorbtion Rate". Her er et par
links at starte på:

http://www.globalchange.com/radiationlevels.htm
http://www.mobilemastinfo.com/information/radiowaves_and_health/sar.htm
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad047/

Men hvis ikke du ligefrem render rundt med telefonen klistret til øret, så
behøver du nok ikke bekymre dig alt for meget om SAR værdier.

Mvh.
Jesper

Fra : Fischer

Dato : 22-07-04 08:14

> skal nemlig ud at købe ny mobil, og vil jo helst ha en
> der ik stråler så meget.

Der er ikke nogen mobiltelefoner der stråler vildt meget og andre der
stråler vildt lidt. De stråler allesammen.
Typisk vil en SAR-mæssigt dårlig telefon stråle dobbelt så meget som en af
de gode.

Så hvis du bekymrer dig meget omkring stråling, så skal du bruge et bærbart
håndfri når du snakker. Og så er det ligegyldigt hvilken telefon du køber.

*Fischer

Fra : Oros

Dato : 22-07-04 14:28

Fischer wrote:
> Så hvis du bekymrer dig meget omkring stråling, så skal du bruge et
> bærbart håndfri når du snakker. Og så er det ligegyldigt hvilken
> telefon du køber.

Hmm, ja så må man vel vægte om man har sin egen levende hjerne mere kær end
muligheden for at reproducere sig selv i arveanlæggene (uden defekter) da
man med håndfrit vel så kunne finde på at have telefonen i lommen farligt
tæt på skridtet imens man snakker. Så hvad har man mest kært? ;)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Per

Dato : 22-07-04 15:07

tænk på alle de børnepenge du sparer !

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 24-07-04 19:50

Det var smuk og solrig dag da Per skrev
news:40ffca06$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> tænk på alle de børnepenge du sparer !

Nu er børnepenge jo noget man får og ikke noget man betaler...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Oros

Dato : 25-07-04 10:53

Rune D. Jørgensen wrote:
> Nu er børnepenge jo noget man får og ikke noget man betaler...

Per fik nok bare ikke formuleret sig helt korrekt. Jeg læste engang for en
5års tid siden at det kostede ca. en million kroner i snit at "vedligeholde"
et barn fra 0-18år (det er næppe blevet billigere siden da). Så der er uden
tvivl penge at spare på at få ødelagt forplantningsredskaberne i en sådan
grad at der slet intet kan komme ud af dem... hmm... den! Endnu dyrere
bliver det jo så endda at få et "defekt" barn.

Fra : Stronger

Dato : 28-07-04 08:36

> [...]
> grad at der slet intet kan komme ud af dem... hmm... den! Endnu dyrere
> bliver det jo så endda at få et "defekt" barn.

Personligt ville jeg nok vælge at lade det gå ud over det sydlige hoved...
Det går alligevel altid galt når man tænker med den del

mvh
stronger