OBS! First-person-shooters som fx. Doom
Fra : iddqd

Dato : 10-08-04 11:14

fps hører til i undergruppen dk.spil.computer.first-person-shooter eller
i dk.spil.computer.f-p-s.unreal (for de spil som er lavet med Unreal
enginen).

Hvis ikke vi får styr på det, så bliver det næste bare at nogen vil
diskutere Ludo eller et andet brætspil her i gruppen.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Clausen

Dato : 10-08-04 11:48

Kan man så ikke slette fps-gruppen. Når der aligevel er så rigeligt med
plads til den i denne gruppe. FPS spil laves jo også i mange genrer der både
er adventure3 i osv. og det virker som om det forvirrer folk. Nu har der
været en undergruppe med fps noget tid og der er næsten ingen derinde så den
virker helt overflødig. Nogle grupper har 10-30 indlæg pr. dag og denne
spil.computer har vel ca. 4-5 stk. så en undergruppe virker mere på mig som
unødvendig beukrati Men altså bare min beskedne mening.

Mvh Morten

Fra : ASKF

Dato : 10-08-04 13:24

Morten Clausen ytrede sig i
<4118a7da$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>spil.computer har vel ca. 4-5 stk. så en undergruppe virker mere på mig som
>unødvendig beukrati Men altså bare min beskedne mening.

Du glemmer lige at der i en periode ikke har været udgivet noget nyt i
FPS[1] genren, derfor er det ret naturligt at der ikke har været meget
trafik om emnet i FPS gruppen.

FPS blev netop oprettet fordi der i en længere periode var en dominans
af FPS-tråde her i gruppen, hvorfor det var naturligt at lade disse
emner få sin egen gruppe.

Nu hvor vi går efterår og vinter i møde, er det ret sandsynligt at
debatten om FPS vil tiltage, da der sandsynligvis vil kommer flere spil
på markedet (spiller ikke selv FPS, så jeg ved ikke hvad der er på
trapperne), som jo er ret normalt i efteråret (især november plejer at
være den store måned, for at få julesalget med).

Jeg vil dog give dig ret i at der kommer flere og flere krydsninger, og
skulle nogle af disse blive et problem at placere, må vi blot tage det
op og evt ændre på en fundats eller to, men indtil da bør vi overholde
fundatserne, for om ikke andet at undgå alle trådene som gerne ender i
det rene mudderkast.

[1] FPS = First Person Shooter, bemærk "Shooter", det har altså ikke kun
noget med perspektivet at gøre, hvorfor FP-spil i andre genrer hører til
her og ikke Shooter-genre gruppen. F.eks. kan man spille Star Wars
Galaxies uden at deltage i kamp, selvom nogle måske vil forsøge sig med
spillet som var det et FPS, men det at muligheden eksisterer gør at der
er tale om noget andet end FPS (SWG er et RPG).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Morten Clausen

Dato : 10-08-04 16:12

> [...]
> spillet som var det et FPS, men det at muligheden eksisterer gør at der
> er tale om noget andet end FPS (SWG er et RPG).

Det der med Ludo holder ikke, da der jo Aldrig kommer nok ludo diskutioner
til at kunne 'overflodde' spil.computer. Men andre ord, jeg ser ingen
ludo-epedemi ødelægge gruppen. Jeg ved godt at fps = shooter (og ved
perspektivet kan forveksles), jeg giver eksemplet fordi folk som kommer og
vil spørge om noget, nemt kan firveklse dette og igen derved skabe evige
(sagde jeg latterlige) diskutioner som kunne være undgået hvis der kun var
én gruppe, da der aligevel ikke er i nærheden af 15-20 indlæg pr. dag som i
andre grupper. Men pt. er det et problem der er 2 grupper. Men hvis du har
ret burde fps-gruppen få langt flere indlæg til vinter/jul. Men jeg kan ikke
se alle disse mennesker nogle steder. Nu er doom3 feks. udkommet og sidst
far cry som imø bare skaber 'lidt' flere indlæg, så gruppen bliver lidt mere
spændende, man ikke i antal der kan sammenligne´s med ander grupper. I kan
jo så godt have ret i alle jeres 'FUT'er, og definitioner på spil-typen, men
min 'concern' er om det virker og er optimalt eller ej. Og indtil nu har der
været flere problemer (medmindre folk, i endeløse baner, kan lide at
diskutere om det er ot. eller ikke) med fps-gruppen, end hvis der bare var
spil.hardware; disse 'under' grupper er åbenbart bare nemmere at oprette end
at slette. Måske oprettet af folk med større mappesystemer, og forståelse
deraf (kan være fremkommet af 15tim. daglig pc-brug) der overgår den
almindelige brugers beaukratiske evner, men som tager ting for givet. Men
ok, nu har jeg udtrykt mig og hvis folk gerne vil have fps, og fp-adventure,
fp-galaxies osv. at vælge imellem og kan 'nøjes' med 4-5 indlæg i
nydhedsgruppen pr. dag i den almindelige spil.computer-gruppe, er det ok,
jeg kan bare ikke se problemet med måske 8-9 indlæg pr. dag (istedet for
5-6) og så slippe for alle problemerne/diskutionerne, definitionerne mm. om
undergrupper.

Mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 14:19

> [...]
> fps hører til i undergruppen dk.spil.computer.first-person-shooter eller
> i dk.spil.computer.f-p-s.unreal (for de spil som er lavet med Unreal

Du har fuldstændig ret, og jeg vil selv fremover laver FUT til den gruppe
hvis jeg deltager i en FPS debat herinde...

"Vi" kunne godt bruge trafikken i den anden gruppe....

> Hvis ikke vi får styr på det, så bliver det næste bare at nogen vil
> diskutere Ludo eller et andet brætspil her i gruppen.

Hep! Hørt!

> Mvh
> Bruno

Lars B