Dragons Lair 3D - anmeldelse
Fra : Kim2000

Dato : 31-07-04 16:30

Dirk er tilbage fra graven med det fjerde spil i Dragons Lair serien, der
hittede i slutningen af firserne. Spørgsmålet er om Dirk er en genopståen
legende eller et levende lig, der hastigt skal tilbage i graven?

Historien er den samme som i det første spil, Dirk er en lidt bøvet helt,
der skal redde prinsessen, man har prøvet at holde tingene nogenlunde, som
det var dengang, omgivelserne er de samme, men gameplayet er forbedret. Nu
er det ikke en tegnefilm, men et rigtig arcadespil, hvor Dirk kan bevæge sig
frit og det udvikler sig til sværdkampe med monstre. Det er hele er dog ret
sødt og hyggeligt, så tegnefilmstilen holder hele vejen. Udfordringerne er
der mange af, og selvom det ikke er ligeså meget "prøv dig frem" koncept som
i de tidligere spil, så dør man nu temmelig ofte alligevel og oftest er det
svært at gennemskue fælderne på forhånd.

Egentlig kunne DL3D dermed være et typisk og meget flot platform og
arcadespil, men desværre er det ikke gået sådan, for adskillige levels er
meget besværlige kropumulige.

Efter mindre end femten minutters spil nåede jeg til en bane med nogle
flammer. Der er et bord og umiddelbart er banen logisk nok, du skal løbe
venstre om bordet trykke på kontakt og komme dermed slukke ilden i ovnen.
Desværre lykkes det aldrig at hoppe over et bordben! Efter mere end syv
timer på denne ene bane gav jeg op og dermed må jeg konstatere at åbenbart
har man ikke lært ret meget af de første spil.

Dragons Lair er en gigantisk skuffelse, og at firmaet ikke engang gratis
giver os en hint guide, men rask væk kræver 9 amerikanske dollars for en
help & hint guide, så er det virkelig at man tager sig til hovedet. Det er
simpelthen for ringe.

Du kan se skærmskud på: www.damat.dk og læse en artikel om Don Bluth, hvis
man har lyst til det.

mvh