Hvilket Battlefield spil skal man købe?
Fra : Martin Berentzen

Dato : 25-07-04 18:21

Hej!

Hvis man nu pludselig har opdaget en skjult lidenskab for spillet
Battlefield (PC), hvilket et skal man så købe? Der er jo flere versioner
"Road to Rome", "1942", forskellige udvidelsespakker osv.... Var ikke klar
over at det spil var så komplet og genialt gennemført, der er godt nok ikke
en lige så god styring som i Medal of Honor, men ellers er det jo helt
genialt....

Mvh Martin Berentzen. Fjern venligst "FJERNMIG" i min emailadresse
ved tilbagesvar

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-07-04 19:16

Martin Berentzen mumbled his insignificant opinion in:
4103ec14$0$12574$ba624c82@nntp03.dk.telia.net

> [...]
> gennemført, der er godt nok ikke en lige så god styring som i Medal
> of Honor, men ellers er det jo helt genialt....

Hvad du IKKE skal købe er battlefield vietnam, blev dybt skuffet over det,
og endnu mere skuffet da jeg fandt ud af at de forskellige gratis mod's ikke
virker med BF'nam, men kun den almindelige battlefield..

Fra : usenet

Dato : 25-07-04 19:36

"Martin Berentzen" <berentzenFJERNMIG@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> en lige så god styring som i Medal of Honor, men ellers er det jo helt

Køb Battlefield 1942 Anthology, så får du BF1942+Road to Rome+Secret Weapons
Of WWIII.
Så kan du downloade Desert Combat moden f.eks(fylder omkring 500-600mb) Og
så kører det bare.

Dan
Vietnam stinker virkelig i forhold til ovenstående.

---

Fra : Martin Berentzen

Dato : 25-07-04 20:21

Hvad er forskellen på Battlefield 1942 Deluxe og "non-deluxe"? Er der nogen
problemer med at købe spillet brugt? Her tænker jeg især på om jeg kan
spille over nettet uden at få smidt en meddelses i hovedet om "nonvalid CD
key" hvis nu sælger stadig har spillet på sin computer?!

Martin

Fra : usenet

Dato : 25-07-04 20:29

> [...]
> spille over nettet uden at få smidt en meddelses i hovedet om "nonvalid CD
> key" hvis nu sælger stadig har spillet på sin computer?!

Mon ikke deluxe er med addons iform af f.eks Road to rome/SWW2 ?
Mht. CD Key så er der jo ikke 2 der kan bruge samme key. Normalt skal man så
også have
den originale skive i drevet når man spiller.
Endvidere så skal man jo også være meget uheldig for at ramle ind på samme
server mm.
Men jeg har købt mit fra nyt, så jeg har desværre/heldigvis ingen erfaring i
det.

Dan

---

Fra : preben nielsen

Dato : 26-07-04 06:29

"usenet" <usenet@pq.dk> skrev i en meddelelse

> Endvidere så skal man jo også være meget uheldig for at ramle
ind på samme
> server mm.

Hmmmmm. Kører BF1942 ikke med Punkbuster ? I så fald er det
ligegyldigt om man spiller på samme server....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Michael

Dato : 25-07-04 20:48

Hej Martin

Køb deluxe udgaven - koster ofte det samme som det rene spil. I deluxe får
du road to rome med i købet.

Undgå at købe et brugt spil - kan give bøvl med cd-key

Styringen er klart bedre end i Medal of Honor - klart. Velkommen til det pt.
bedste online fps spil. Brug løs af www.bfgeeks.dk , hvis du ikke gør det
allerede...

--
Mvh. Michael <> Fjern ! for mail

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-04 21:04

Michael wrote:
> Styringen er klart bedre end i Medal of Honor - klart.

Det er nu ikke min oplevelse. Mht. til "feel" i online fps-spil har jeg
endnu ikke kunnet finde noget der når op på siden af MoHAA. Men det står
selvfølgelig kun for min egen regning.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 25-07-04 23:00

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er nu ikke min oplevelse. Mht. til "feel" i online fps-spil har jeg
> endnu ikke kunnet finde noget der når op på siden af MoHAA. Men det står
> selvfølgelig kun for min egen regning.

Enig. Men battlefield skal nu heller ikke gå´s udenom :)

/Kenneth Iversen

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-04 23:20

Kenneth Iversen wrote:
> "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Enig. Men battlefield skal nu heller ikke gå´s udenom :)

Og jeg leder med lys og lygte, MoHAA er jo ved at være lidt halvgammelt. Jeg
ved ikke hvad der skete med Spearhead og Breakthrough (add-on's til MoHAA).
Det var slet ikke det samme. Jeg håber det kommende Medal of Honor: Pacific
Assault (efterfølgeren til MoHAA) kan få jubelskriget frem i mit hungrende
fps-hjerte igen

Fra : Henrik

Dato : 25-07-04 21:38

"Michael" <Arkian!@hotmail.com> wrote in message

> Velkommen til det pt. bedste online fps spil.

Kan du skrive: day of defeat?
Battlefield 1942's netkode stinker.

Fra : Brian Lund

Dato : 26-07-04 00:15

> Kan du skrive: day of defeat?
> Battlefield 1942's netkode stinker.

Jeg er da ligeglad med om "netkoden" stinker, sålænge det kører godt (og det
gør det for mig!) og det har et godt gameplay, og det har det!!

Det er genialt at man kan være over alt! - Og så er banerne _meget_ større,
jeg får nærmest klaustrofobi af at spille CS og DoD ;) - Og det at man kan
flyve/køre/sejle gør bare det hele bedre...

Brian

Fra : Henrik

Dato : 26-07-04 02:58

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message

> Jeg er da ligeglad med om "netkoden" stinker, sålænge det kører godt (og
det
> gør det for mig!) og det har et godt gameplay, og det har det!!

Så må du have en kanon forbindelse!
Jeg kører med en 512/256 og oplever tit høje pings og lag også på de danske
servere.

> Det er genialt at man kan være over alt!

Hvad hjælper det, når idioterne på ens hold stjæler alle køretøjer, fly osv
foran ens næse?
Så kan man bruge det næste kvarter på at nå frem til der, hvor tingene sker!

> - Og så er banerne _meget_ større,
> jeg får nærmest klaustrofobi af at spille CS og DoD ;) - Og det at man kan
> flyve/køre/sejle gør bare det hele bedre...

Pga den dårlige netkode føler jeg ikke at styringen af flyene er gode nok
til, at jeg gider benytte dem særlig meget.
Måske tingene er blevet bedre siden, jeg sidst prøvede spillet online?

Fra : Brian Lund

Dato : 27-07-04 01:09

> det
>
> Så må du have en kanon forbindelse!
> Jeg kører med en 512/256 og oplever tit høje pings og lag også på de
danske
> servere.

Har du tiscali eller har du bare glemt at stoppe dine downloads!
Jeg har en 512/128, tidligere en 256/128 og har _aldrig_ haft problemer!

> [...]
osv
> foran ens næse?
> Så kan man bruge det næste kvarter på at nå frem til der, hvor tingene

Du kan jo så bare vælge nogle servere der er mindre! - Så er der køretøjer
nok til alle...
Personligt bruger jeg gerne gåbenene hvis der ikke er andet ledigt, især i
DC hvor man jo let kan skyde et fly/helikopter ned med sine stingers! Ganske
vist kan man godt "risikere" at gå i 1-3 minutter inden man ser nogen, men
hvis du er i krig kan du jo heller ikke forvente at være under beskydning
24/7 vel?

Det nytter heller ikke altid at spawne i "hovedbasen" hvis man har andre
muligheder!

> Pga den dårlige netkode føler jeg ikke at styringen af flyene er gode nok
> til, at jeg gider benytte dem særlig meget.
> Måske tingene er blevet bedre siden, jeg sidst prøvede spillet online?

I de første versioner af desertcombat var der problemer når der var
fly/mange fly i luften, det er længe blevet korrigeret, der er f.eks. en
bane nu der hedder "DC no fly zone" hvor der praktiskt talt er fly nok til
en helt fyldt 64-player server! - Og det lagger ikke, hvis serveren har
båndbredde nok...
Jeg har spillet mappet på 40 player servere uden problemer...

Der har aldrig været problemer med BF1942 (u-moddet), og jeg har spillet
lige siden 1,0 :)

Brian

Fra : Martin Berentzen

Dato : 25-07-04 22:25

> Køb deluxe udgaven - koster ofte det samme som det rene spil. I deluxe får
> du road to rome med i købet.

hmm.. nu kommer 2`eren også snart, i følge www.spilpriser.dk kan det leveres
om 15 dage.. mon det er værd at vente på? Det kan måske så også være prisen
falder på 1`eren..?

Fra : Brian Lund

Dato : 26-07-04 00:20

> [...]
leveres
> om 15 dage.. mon det er værd at vente på? Det kan måske så også være

Hvis det virkelligt kommer så snart, ja så skal jeg sgu til at spare ;)

Jeg tvivler på at det kommer før 01-2005! Og jeg forventer faktisk ikke at
det kommer før 07-2005...
Men at det er på spilpriser.dk undrer mig så lidt, der er SVJV ingen
officiel release dato endnu, og eftersom der først er kommet noget om
spillet for nyligt, regner jeg med at der går længe inden det kommer
endnu...

Tilbage til topic; du skal have "1942" - de andre er udvidelsespakker, jeg
har ikke prøvet nogen af dem, og jeg må også indrømme at jeg kun spiller
DesertCombat (www.desertcombat.com) nu, og slet ikke det normale,
umodificerede BF længere :) - Så jeg har ikke haft brug for "road to rome"
eller secret weapons!

Brian

Fra : Martin Berentzen

Dato : 26-07-04 07:37

> Tilbage til topic; du skal have "1942"

Ok, men er jeres holdning at man skal holde sig fra at købe det brugt pga.
problemer med CD-key?

Fra : Brian Lund

Dato : 27-07-04 00:59

> Ok, men er jeres holdning at man skal holde sig fra at købe det brugt pga.
> problemer med CD-key?

Hvis du køber det af en ven, så er det vel ok, men af en ukendt ville jeg
ikke købe det af!

Brian

Fra : Aardvark

Dato : 26-07-04 13:06

> [...]
> spiller DesertCombat (www.desertcombat.com) nu, og slet ikke det
> normale, umodificerede BF længere :) - Så jeg har ikke haft brug for

Helt enig.
Købte selv den rå udgave (BF1942 stand-alone) på CD-On og gav vist kun
179.- incl. porto..så man kan være heldig.
Jeg ville personligt ikke turde og købe en brugt BF1942.
Og de originale add-ons ? har prøvet dem..de stinker.
Den gratis MOD: DesertCombat er 1000x bedre...og som sagt gratis.
Mht. ping tider, som tidligere omtalt, har jeg aldrig disse problemer.

/Aardvark[DK]

Fra : Martin Berentzen

Dato : 26-07-04 15:14

Ja, det koster 149 på www.cdon.com ... det er dæleme billigt, snupper da
lige sådan et... tak for det!!!

Fra : Aardvark

Dato : 27-07-04 11:51

"Martin Berentzen" <berentzenFJERNMIG@stofanet.dk> wrote in news:410511c1$0
$12542$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> Ja, det koster 149 på www.cdon.com ... det er dæleme billigt, snupper da
> lige sådan et... tak for det!!!

Det var så lidt
Fik godt nok en Svensk udgave (manual og installationsprogram..men hvem f.
læser dén...)

/Aardvark[DK]

Fra : MicJen

Dato : 26-07-04 22:02

Hej!

Tja... jeg vil tildels give Henrik ret mht. singleplayerdelen i BF1942 og DC
(Desert Combat). Men tilgengæld er der intet der stikker det i online
multiplayer. CS kan godt pakke sammen. I DC, som jeg spiller mest er der
både mulighed for at flyve i fly, helikoptere, køre i en masse køretøjer, og
sejle.

Jeg synes det er det bedste spil til onlinegameplay, både BF og DC.Men jeg
synes det bedste Mod er DC. Der findes en masse andre, som også er gratis.
Bl.a. Pirates, Interstate og Eve of Destruction.... mener også der er Star
Wars!

Just my 5 cents...