Blinkende "harddisk lampe" for lidt ram el~
Fra : none

Dato : 12-07-04 19:03

JEg har ikke optimal ydelse i battlefield vietnam og 1942. Jeg har
bemærket at den diode der angiver diskarbejde blinker en del, er det et
tegn på at jeg har for lidt ram ??

Bør den være helt slukket under spil ??

Hygge

Jakob

Fra : Zalza

Dato : 12-07-04 21:08

> Jeg har
> bemærket at den diode der angiver diskarbejde blinker en del, er det et
> tegn på at jeg har for lidt ram ??

Det kan det være ja... hvor manget RAM har du da ?

> Bør den være helt slukket under spil ??

Stort set... self. kan der være perioder hvor et spil skal læse data fra
disken.

--
/Zazla
www.Yoo.dk

Fra : none

Dato : 13-07-04 08:52

> Det kan det være ja... hvor manget RAM har du da ?

512 og XP

> Stort set... self. kan der være perioder hvor et spil skal læse data fra
> disken.

OK

MVH

Jakob

Fra : Peter T.

Dato : 13-07-04 09:22

none leverede følgende historie fra de varme lande:

> 512 og XP

512 MB ram er ikke nok til Battlefield, ligesom det heller ikke er nok til
Far Cry. Så kort kan det siges.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Mads

Dato : 13-07-04 11:50

On Tue, 13 Jul 2004 08:21:43 GMT, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>512 MB ram er ikke nok til Battlefield, ligesom det heller ikke er nok til
>Far Cry. Så kort kan det siges.

Sikke da noget sludder at komme med.
Begge spil kører fint med 512 MB RAM
her på min maskine og den er endda
langt fra at være nogen super PC.

mvh Mads

Fra : Steen Gellett

Dato : 13-07-04 13:51

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> none leverede følgende historie fra de varme lande:

> 512 MB ram er ikke nok til Battlefield, ligesom det heller ikke er nok til
> Far Cry. Så kort kan det siges.

Endnu kortere.....SLUDDER

Kører begge spil med 256 mb på en xp 1900+ uden problemer !!

Fra : Peter T.

Dato : 13-07-04 19:35

Steen Gellett leverede følgende historie fra de varme lande:

> Endnu kortere.....SLUDDER
>
> Kører begge spil med 256 mb på en xp 1900+ uden problemer !!

Fis. Far Cry kører også fint på min med 512 mb ram (cpu irrelevant), men
der FOREGÅR altså noget harddiskswapping undervejs, og jeg er ikke den
eneste der har undret mig over det.

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-07-04 21:56

> Endnu kortere.....SLUDDER
>
> Kører begge spil med 256 mb på en xp 1900+ uden problemer !!

Ja. Og så kører du/i nok også i 800x600 og har ca... 4 frp pr sek.
Jeg har ikke set Battlefield kører ordentligt på en pc uden min 512 mb ram
helst 768 mb
Men sådan er vi jo så forskellige, jeg har en kammy der siger at alle spil
kører perfekt på hans pc en P4 1800 med 256 mb ram, når man så kommer ned
til ham og skal se den spille,
ja så tager det jo ½ time at starte et spil op og derefter er der dømt hak
til den store guld medajle.

Det er så enkelt lyser HD lampen når spillet køre og det hakker lidt er der
for lidt ram.
man skal jo lige tænke på at hvis man bruge Win XP sluger den jo nemt de
første 150 mb ram

Kurt

Fra : none

Dato : 13-07-04 23:48

> Det er så enkelt lyser HD lampen når spillet køre og det hakker lidt er der
> for lidt ram.

Det jeg prøvet at fastslå er også om det kan være nok med en
ramopgradering for at få det til at funge eller min cpu (athlon 1700)
simpelthen bare er for sløv.

Men battlefield vietnam ser det temmelig skidt ud men 1942 er da
spilbart.

Hygge

Jakob

Fra : Nic

Dato : 14-07-04 07:17

> Det jeg prøvet at fastslå er også om det kan være nok med en
> ramopgradering for at få det til at funge eller min cpu (athlon 1700)
> simpelthen bare er for sløv.

Ja - man kan aldrig få for meget ram - det er DET vigtigste i enhver PC.

Dog er dit grafikkort jo også vigtigt i denne sammenhæng.

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-07-04 08:35

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> simpelthen bare er for sløv.
>
> Men battlefield vietnam ser det temmelig skidt ud men 1942 er da

Det vil da aldrig skade at få en større cpu,
ang. battlefield vietnam så kommer det nok ikke til at køre optimalt før
efter en 5-6 opdate,
det var det samme med BF 1942.

Min PC består af
Cpu P4 2400 Mhz
1 GB ram
ATI 9800 Pro 128 mb ram.
Og der kører BF V- BF 1942 godt, BF V kan hakke lidt når jeg flyver, men
det gør den også
i 800x600 men holder jeg mig på jorden gør den ikke heller ikke i 1600x1200.
Så det er en opdate der skal til der, håber det kunne hjælpe dig lidt...
Mvh
Kurt

Fra : webhiker

Dato : 14-07-04 20:43

none <none@none.no> wrote in news:MPG.1b5cf0b5db1b2dfa9897b9
@news.get2net.dk:

> JEg har ikke optimal ydelse i battlefield vietnam og 1942. Jeg har
> bemærket at den diode der angiver diskarbejde blinker en del, er det et
> [...]

For lidt ram. !
Hvis rammen er fuld , træder HD'en til med en hjælpende hånd.
Det sløver dog pc'en markant , så spillet måske hakker lidt. !
Juster det med en lavere opløsning og anden config , eller mere ram på
bundkortet.
Jeg kender det selv fra Farcry , men køre også selv med
for lidt ram + sløv cpu osv.

Webhiker........