Amiga titel. !
Fra : webhiker

Dato : 12-07-04 03:41

Hejsa.

Leder efter et navn på et spil til Amiga.

Det går ud på at styre et rumskib ned i undergrunden via nogle
gangsystemer , sådan lidt i zig-zag.
Det går i alt sin enkelthed ud på at hente en kugle , som man
så skal have med op til overfladen igen.
Kuglen hænger i en snor efter skibet , og efterhånden som det
skridder frem , bliver gangene påført nogle kanoner som skyder efter en
og bla også nogle blæsere , magneter osv. sådan
bare for at få én ud af kurs.
At sidde med tungen lige i munden for
at holde den kugle i ro , driver en frem i spillet.
Husker spillet som værende meget underholdende og ganske nydelig grafik.
Spillet fyldte 2 disketter men navnet på det er helt væk. !

Måske nogen kan hjælpe. !

Webhiker........

Fra : Just Johnny

Dato : 12-07-04 08:10

webhiker posted the following:

> [...]
>Husker spillet som værende meget underholdende og ganske nydelig grafik.
>Spillet fyldte 2 disketter men navnet på det er helt væk. !

Det kunne lyde som "Zarathrusta", som du kan finde her:
http://users.pandora.be/peter.verswyvelen/zara.htm

Fra : webhiker

Dato : 13-07-04 02:39

Just Johnny <just.johnny@your.service> wrote in

> webhiker posted the following:

> Det kunne lyde som "Zarathrusta", som du kan finde her:
> http://users.pandora.be/peter.verswyvelen/zara.htm

Perfect. !
Havde ordet TRUST på listen . men der var mere i navnet end det ,
syntes jeg at kunne huske.
Jeg spilledet det meget , dengang da Amiga var helt på toppen.
Det kunne være sjovt via en emulator til pc'en , at spille det igen hvis
det er muligt. !

Webhiker.........

Fra : René Lønstrup

Dato : 13-07-04 14:01

webhiker <webhiker@not-working> wrote:
> Det kunne være sjovt via en emulator til pc'en , at spille det igen
> hvis det er muligt. !

Det er ikke noget problem. Hent image filen af spildisketten fra den side
Just Johnny linkede til og download og installer WinUAE fra
http://www.winuae.net .
Jeg har indstillet programmet til Full ECS chipset, 68000 / A500 speed, 1 mb
chip-RAM og ingen kickstart ROM (spillet virker faktisk slet ikke hvis man
angiver en), - og det kører glimrende (at jeg så slet ikke kan finde ud af
at styre flyet ordentligt er så noget andet )

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : webhiker

Dato : 14-07-04 16:38

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> wrote in

> [...]
> slet ikke hvis man angiver en), - og det kører glimrende (at jeg så
> slet ikke kan finde ud af at styre flyet ordentligt er så noget andet

WinUAE v. 0.8.27. !! ( amiga emulator )
Den er hentet , og prrøver lige din setup lidt senere i aften.
Tak for hjælpen......

Webhiker.......

PS. Så er det måske også muligt med spil som - James pond - osv. ! 8)

Fra : webhiker

Dato : 14-07-04 16:47

webhiker <webhiker@not-working> wrote in news:40f5533f$0$270
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> Tak for hjælpen......
>
> Webhiker.......
>
> PS. Så er det måske også muligt med spil som - James pond - osv. ! 8)

Prøvede lige ad - kunne ikke vente. ! 8)
Dog melder min pc fejl når jeg forsøger at starte emulatoren op. !
En nødvendig DLL fil ( DINPUT8.DLL ) blev ikke fundet. !!

Hvad gør jeg forkert. !

Webhiker..........

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-04 16:48

webhiker wrote:
> [...]
> Dog melder min pc fejl når jeg forsøger at starte emulatoren op. !
> En nødvendig DLL fil ( DINPUT8.DLL ) blev ikke fundet. !!

Geninstallér DirectX

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-04 18:30

René Lønstrup wrote:

Snip

> Jeg har indstillet programmet til Full ECS chipset, 68000 / A500
> speed, 1 mb chip-RAM og ingen kickstart ROM

Der findes ikke nogen Amiga 500 med 1MB Chip RAM og ECS chipset.

Tag et kig på easyemu's WinUAE guide: www.mameworld.net/easyemu

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : webhiker

Dato : 14-07-04 20:54

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:cd3qiv$1ktc$1
@news.cybercity.dk:

> René Lønstrup wrote:
>
> Snip

> Der findes ikke nogen Amiga 500 med 1MB Chip RAM og ECS chipset.

> [...]

Jeg prøver med en geninstallation af directX.
Jeg takker.
PS. En amiga 500 er incl 512 kb. ram og 1 mb. med ramudvidelsen i. !
Men rigtigt , den er ikke født med 1 mb......

Webhiker.......

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-07-04 15:51

webhiker wrote:
> [...]
> Jeg takker.
> PS. En amiga 500 er incl 512 kb. ram og 1 mb. med ramudvidelsen i. !

Ja, det er rigtigt, men de ekstra 512KB er ikke Chip.RAM, det er
Slow-RAM.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : webhiker

Dato : 19-07-04 15:18

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:cd65jg$1ddk$1
@news.cybercity.dk:

> Ja, det er rigtigt, men de ekstra 512KB er ikke Chip.RAM, det er
> Slow-RAM.
>
> -Sune

Fik nu aldrig brug for nogen ram udvidelse. !
Det kørte jo fint nok med de 512.
Bare man kunne sige det samme om en pc. ))))

Og kan vi så lige få konveteret nogle amiga titler til pc. !

Webhiker.....

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-07-04 15:40

webhiker wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:cd65jg$1ddk$1
> @news.cybercity.dk:

Snip

> Fik nu aldrig brug for nogen ram udvidelse. !
> Det kørte jo fint nok med de 512.

Det var fedt med lidt ekstra RAM når man lavede musik med store samples.
Jeg nævner det bare fordi du kan få problemer hvis du sætter WinUAE op
til at emulere en Amiga 500 med forkerte indstillinger som f.eks 1 MB
chip mem.

> Bare man kunne sige det samme om en pc. ))))
>
> Og kan vi så lige få konveteret nogle amiga titler til pc. !

Her er én..
http://www.cinemaware.com/robinhood_main.asp

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : René Lønstrup

Dato : 14-07-04 21:59

> Der findes ikke nogen Amiga 500 med 1MB Chip RAM og ECS chipset.

Det er jeg skam klar over, men det er tættere på A600 hastighed end "fastest
possible" (som jeg tidligere har erfaret at flere - ældre - spil ikke
fungerer ordentligt med)
Grunden til at jeg sigter efter A600 specs, er simpelthen fordi det var
sådan en jeg startede med at have, da mit Amiga-eventyr begyndte..

(og ja, spillet virker også fint med ægte A500 specs..)

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-07-04 13:06

webhiker wrote:
> [...]
> Husker spillet som værende meget underholdende og ganske nydelig
> grafik. Spillet fyldte 2 disketter men navnet på det er helt væk. !

Jeg kender ikke Amiga-udgaven men på Commodore 64 hed det "Thrust" og
havde et umanerligt funky soundtrack af Rob Hubbard. Hvis du er
historisk interesseret, så check arkadespillet 'Gravitar' fra Atari, det
kører under MAME.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : webhiker

Dato : 13-07-04 02:46

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:cctuqi$14cf$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
> havde et umanerligt funky soundtrack af Rob Hubbard. Hvis du er
> historisk interesseret, så check arkadespillet 'Gravitar' fra Atari,

Just Johnny , leverede navnet på spillet.
Trust kunne være navnet , men Zaretrusta er til en forandring
i en meget bedre grafik end mange af de andre i genren.
Måske det skuffer i dag hvis man spiller det igen. !!

Tak til er begge to for hjælpen.....

Webhiker......