uhyggelige spil
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 08-07-04 18:03

Hej gruppe

Jeg søger titler på nogle uhyggelige spil. De skal være i eventyr eller
first person shooter genren.

Det skal være spil ala Alone in the dark.

Kan huske jeg spillede et spil for nogle år siden der var monster
uhyggeligt. Det var et 3d first person shooter. Kan huske man blev angrebet
af hunde og flyvende dyr inde i et æld gammelt hus. Nogen der kan titlen på
spillet?

Håber I kan hjælpe

Rune

Fra : Peter T.

Dato : 08-07-04 18:48

Rune Vestergaard leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg søger titler på nogle uhyggelige spil. De skal være i eventyr
> eller first person shooter genren.

Alien vs. Predator 1 & 2, System Shock 2 (alle tre gamle 3Dshooters) og det
nye The Suffering. Især er marine-delen i AvsP 1&2 svært skræmmende pga.
mørket, som man bevæger sig rundt i samt blippet fra scanneren, der er lånt
fra Alien-filmene. Og jeg og nogle andre har været tæt på at skide grønne
grise i bukserne, når vi har spillet marine-delen om natten. :)

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : cogco

Dato : 08-07-04 19:18

Silent Hill
Resident Evil

De skulle også gerne fremkalde "skide-grønne-grise"-effekten.

Claus

Fra : Jesper

Dato : 08-07-04 19:20

Hej

Hvis du har en konsol, kan jeg anbefale Project Zero - helt klart det mest
uhyggelige spil jeg har prøvet!

/Jesper

Fra : Larsen

Dato : 08-07-04 19:34

> [...]
angrebet
> af hunde og flyvende dyr inde i et æld gammelt hus. Nogen der kan titlen

Kan titlen du efterlyser være: Clive Barker's Undying?

mvh

Larsen

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 08-07-04 19:41

"Larsen" <not@for.you.dk> skrev i en meddelelse
> angrebet
> på

> Kan titlen du efterlyser være: Clive Barker's Undying?

Nemlig... mange tak

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 10-07-04 10:05

> "Larsen" <not@for.you.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig... mange tak

Er der for øvrigt nogen der ved hvor jeg kan få fat i Undying henne?

Rune

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-07-04 12:00

Hej

> Er der for øvrigt nogen der ved hvor jeg kan få fat i Undying henne?

Hos http://www.betafon.dk/ for 99,-

Mvh Poul

Fra : Snuden

Dato : 08-07-04 19:37

On Thu, 8 Jul 2004 19:02:57 +0200, "Rune Vestergaard"
<runwest@post6.tele.dk> wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg søger titler på nogle uhyggelige spil. De skal være i eventyr eller
>first person shooter genren.

Prøv "Clive Barker's "Undying""

Godt nok en ældre sag, men flot og ikke mindst pænt uhyggelig

<snip>
--
Snuden

Fra : Jesper G.

Dato : 08-07-04 21:40

mange scary spil er nævnt, men et af de spil som har fået mig til tænde
lyset og skrue ned for lyden er et spil som hedder . phantasmagoria, et
kongespil, synes jeg. ved ikke om der findes lignende idag.

efterfølgeren puzzle of flesh synes jeg dog ikke var nær så imponerende
'
jespr

Fra : moon

Dato : 10-07-04 13:14

Ærgeligt da alle spillene i nævner lydder rimelig spændende...........men
jeg må nok undlade at spille dem. Jeg er bange for lortelugtende grønne
grise ;-( !!.

Fra : Snuden

Dato : 10-07-04 16:40

On Thu, 8 Jul 2004 22:39:37 +0200, "Jesper G." <pimpf@mail.dk> wrote:

>mange scary spil er nævnt, men et af de spil som har fået mig til tænde
>lyset og skrue ned for lyden er et spil som hedder . phantasmagoria, et
>kongespil, synes jeg. ved ikke om der findes lignende idag.

Var det ikke den der 7-cd's monster udgivelse fra Sierra? Hvis det var
må jeg erkende jeg ikke er enig med dig. Bortset fra enkelte episoder
undervejs fandt jeg spillet jævnt kedeligt.
--
Snuden

Fra : G.B.

Dato : 13-07-04 19:06

"Jesper G." <pimpf@mail.dk> skrev i meddelelsen news:40edb10d$0$286
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> mange scary spil er nævnt, men et af de spil som har fået mig til tænde
> lyset og skrue ned for lyden er et spil som hedder . phantasmagoria, et
> kongespil, synes jeg. ved ikke om der findes lignende idag.

Det er nok det mest elendige spil, Sierra har præsteret. Det er for
resten lavet af Roberta Williams (King's Quest-serien) og består af SYV
CD'er...

Her er en anmeldelse:

Technical Marvel, Gaming Disaster

The Good:
The video capture was mind-blowing at the time. Pre-render backgrounds
were decent, if somewhat out of place with the live-action. The music was
fantastic. An original score, featuring a huge choir at many points,
created the overall feel of the game.

The Bad:
The violence was more disgusting than scary. Scenes of torture-killings
detracted from the macabre feeling Williams seemed to be going for. The
point and click game design made the game to easy (as did the 'hint
master' character). The 7-disc bundle was a red-herring in terms of game
length -- multiple disc merely prevent constant switching for the various
video sequences.

The Bottom Line:
Robert Williams, the creator of the King's Quest Series and designed for
Phantasmagoria, promised a game where gaming quality would not be
sacrificed to support the new video-capture marvel that would be here new
series. Too bad she couldn't deliver. Rather than top rate horror
adventure, Sierra gave us a pretty-to-look-at, boring-to-play disaster.
The acting was sub-par, the puzzles were insultingly simple for any
gamer, and the overall 7-disc experience was over in a matter of hours.
Truly the beginning of the end for the Sierra empire.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Anders R

Dato : 10-07-04 15:58

> [...]
angrebet
> af hunde og flyvende dyr inde i et æld gammelt hus. Nogen der kan titlen

Prøv at spille Thief III, det er squ det mest uhyggelige spil jeg nogensinde
har haft fingerne i, og jeg har prøvet alle de andre der også bliver nævt
her i tråden.
Thief er ganske almindeligt shooter lignende.......indtil du kommer til det
gamle børnehjem....shit hvor er det klamt og uhyggeligt.
Prøv det, hvis du er til gys. Desværre er der et godt stykke til man kommer
til denne bane, men det er det værd, iøvrigt er resten af spillet
selvfølgelig også godt.

Mvh
Anders Ross

Fra : Jesper

Dato : 12-07-04 13:01

> [...]

angrebet
> af hunde og flyvende dyr inde i et æld gammelt hus. Nogen der kan titlen

Det lyder som Resident Evil.

/jesper

Fra : Ole Steiness

Dato : 12-07-04 23:00

Som gammel anmelder-rotte har jeg efterhånden prøvet end del pc-titler - jeg
ææælsker spil med gyser-elementer. Der er ikke noget bedre end at blive
skræmt fra vid og sans

Vil give mine ærede medspille-freaks ret i førnævnte titler - er selv ret
vild med Thief 3 og Aliens vs. Predator 2's marinedel... herligt klamt at
spille alene.

I sin tid syntes jeg også, at Blair Witch Project havde sine uhyggelige
elementer. Det er bygget op på samme engine som Nocturne. Det styres også
ligesom Alone In The Dark og Silent Hill...

Knus og kys,

Ole Steiness