cd/dvd-emulationssoftware
Fra : beneke

Dato : 06-07-04 11:35

Hej NG'er

Er der nogen, der kan hjælpe med følgende:
Jeg har købt et computerspil, og når jeg starter spillet op, får jeg en
fejlmeddelelse:
»Der er fundet cd/dvd-emulationssoftware. Slå venligst al
cd/dvd-emulationssoftware fra og genstart spillet.«
Hvad er emulationssoftware og hvordan slår jeg den fra???
Venligst Tom

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-07-04 11:46

beneke wrote:
> [...]
> cd/dvd-emulationssoftware fra og genstart spillet.«
> Hvad er emulationssoftware og hvordan slår jeg den fra???

Du har et brænderprogram installeret som spillet ikke kan lide, og spillet
vil kun starte op hvis du sletter det pågældende program. Problemet har før
været nævnt i forbindelse med Far Cry og CloneCD. Der skal CloneCD slettes.
Hvis du ikke kan nikke genkendende til det, må du lige give lidt tips om
hvilket spil det drejer sig om, og hvilke brænderprogrammer du har
installeret.

Fra : beneke

Dato : 06-07-04 11:56

Tak Per. Jeg vil prøve at slette CloneCD.
Tom

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 06-07-04 12:28

> [...]
> Hvis du ikke kan nikke genkendende til det, må du lige give lidt tips om
> hvilket spil det drejer sig om, og hvilke brænderprogrammer du har

En NOCD patch kan måske også klare problemet. Det gjorde det ihvertfald
med mit farcry.

/Kenneth Iversen

Fra : beneke

Dato : 06-07-04 13:43

Øøh. Hvad er en NOCD patch for en størrelse og hvad betyder det ????
/Tom

Fra : Ding-Dong

Dato : 06-07-04 13:47

beneke skrev i en meddelelse
> Øøh. Hvad er en NOCD patch for en størrelse og hvad betyder det ????
> /Tom

En NOCD-patch er en fil du erstatter med den oprindelige exe.fil til et
givent spil. De ligner hinanden men den nye fil er modificeret så spillet
ikke behøver at have CD'en i drevet for at fungere optimalt.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jim

Dato : 06-07-04 13:41

Du skal Disable dine virtuelle drev, som f.eks. Deamon Tools, CloneCD Image
drev & Nero ImageDrive...

Jeg fik samme besked da jeg købte SplinterCell - Pandora Tomorrow..

Håber det hjælper, Hilsen Jim

Fra : Casper Bang

Dato : 06-07-04 18:48

> Du skal Disable dine virtuelle drev, som f.eks. Deamon Tools, CloneCD
Image
> drev & Nero ImageDrive...

Hjælper denne form for copy-protection i det hele taget?
Jeg kan forestille mig at dem der cracker spillene ikke har det mindste
problem med at slå det check fra...
Det eneste de opnår er at de lovlige spillere bliver nødt til at
afinstallere programmer, som de måske ellers bruger til andre (og lovlige)
ting... Ikke synderligt smart.

Fra : Jim

Dato : 06-07-04 21:16

Du skal ikke afinstallerer noget som helst, bare disable det når du skal
spille det pågældende spil.
Og da det ikke er alle der kan Cracke spil, hjælper det jo en lille smule.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 07-07-04 03:23

"Jim" <migselv_6@spammail.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du skal ikke afinstallerer noget som helst, bare disable det når du skal
> spille det pågældende spil.
> Og da det ikke er alle der kan Cracke spil, hjælper det jo en lille smule.

Nej men det er tilgengæld alle der kan få fat på dem igennem sider
som f. eks www.gamecopyworld.com

/Kenneth Iversen