space simulator
Fra : mendoza

Dato : 02-07-04 15:25

Hej alle...

Findes der et spil i stil med det gamle "Elite"? Altså rum
simulator/strategi med handel med varer i rumstationer, reperation af
rumskib, dokke ved rumstationer/rumhavne o. lign?

--
Mendoza

Fra : Mads

Dato : 02-07-04 16:08

On Fri, 2 Jul 2004 16:25:22 +0200, "mendoza" <mendoza@nospam.dk>
wrote:

>Hej alle...
>
>Findes der et spil i stil med det gamle "Elite"? Altså rum
>simulator/strategi med handel med varer i rumstationer, reperation af
>rumskib, dokke ved rumstationer/rumhavne o. lign?

Freelancer kommer meget tæt på det gamle Elite spil.
Dog er der en gennemgående historie med missioner,
men indimellem disse er der frit spil til at handle med
diverse ting, opgradere sit skib eller skifte det ud med
et nyt. Og så har Freelancer endda en virkelig flot grafik.

mvh Mads

Fra : mendoza

Dato : 02-07-04 16:18

"Mads" <mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
newsuae054b1krf2jmsor70325f0h0m26ddj@4ax.com...
> [...]
> diverse ting, opgradere sit skib eller skifte det ud med
> et nyt. Og så har Freelancer endda en virkelig flot grafik.

Tak for tippet.... det skal prøves

--
Mendoza

Fra : Peter T.

Dato : 02-07-04 16:44

Mads leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> diverse ting, opgradere sit skib eller skifte det ud med
> et nyt. Og så har Freelancer endda en virkelig flot grafik.

Enig. Men da jeg havde gennemført alle missioner (de er forøvrigt
forrygende) sad jeg tilbage med en tom fornemmelse og spillet blev skrottet
efter en uge.
Men ægte elite-fans besøger regelmæssigt newsgruppen <news:alt.fan.elite>
og får links som http://xoomer.virgilio.it/tiscap1/e4/E4article.JPG> smidt
i hovedet, ikke sandt? ;) Så nu ser det ud som om, at Elite 4 bliver til
noget og det lyder til at blive fængslende! :)

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Peter T.

Dato : 02-07-04 16:46

Peter T. leverede følgende historie fra de varme lande:

[snip]

Jeg glemte dog at nævne EveOnline <http://www.eve-online.com/>, som skulle
være temmeligt godt.

Fra : DKgamer

Dato : 05-07-04 07:51

Hejsa.

Nogle spile der ligner meget er

X - Beyond the frontier
X2 - (kan ikke lige huske undertitlen)

Hilsen Lars

Fra : Frost

Dato : 05-07-04 14:02

"mendoza" <mendoza@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> simulator/strategi med handel med varer i rumstationer, reperation af
> rumskib, dokke ved rumstationer/rumhavne o. lign?

Escape Velocity: Nova kunne lyde som et OK bud på det du søger:
http://www.ambrosiasw.com/games/evn/