Obligatorisk undersøgelse når en pige bliv~
Fra : Klaus G.

Dato : 07-08-04 13:56

Hej.

Min kærste, som lige er blevet 18år, siger at der er en obligatorisk læge
undersøgelse( af underlivet) når man bliver 18år. Hun har ikke modtaget
nogen indkaldelse...

Passer det? Altså at der er en "tvungen" undersøgelse når man bliver 18år?
Hun mener også at det samme gælder når man har fået P-Piller det første år,
og hun har taget P-piller i over 1½år nu, og hun er ikk blevet indkaldt.
Derfor jeg er lidt skeptisk, det er hun også faktisk :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-08-04 16:41

> Passer det? Altså at der er en "tvungen" undersøgelse når man bliver 18år?

Selvfølgelig er der det. Og kan I ikke finde en læge til formålet, udfører
jeg gerne undersøgelsen.

--
-Jens B.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 07-08-04 17:20

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er der det. Og kan I ikke finde en læge til formålet, udfører
> jeg gerne undersøgelsen.

Jeg tror ikke, at der findes sådan en "tvungen" undersøgelse selvom, den
sikkert ville være en god ting.
Det bedste ville dog være, at piger og drenge bliver undersøgt og holdt øje
med af deres forældre.
Når teenagedatteren eller teenagedrengen skal i bad er det desværre reglen,
at de sørger for at tildække sig med håndklæder eller tøj på vej frem og
tilbage fra værelset og badeværelset.
I stedet burde det være naturligt for dem at gå nøgne rundt, når det kun er
den nærmeste familie (forældrene), som er tilstede. Nøgenhed er ingen skam,
vi bliver jo alle født nøgne og ved sådan en praksis kan forældrene jo uden
pinlige situationer samtidig lige checke, om de fysisk er iorden.
Ifølge min mening burde der ikke kunne opstå pinlige situationer ved at
blive set nøgen af sin nærmeste familie.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-08-04 18:39

skrev:

> [...]
> pinlige situationer samtidig lige checke, om de fysisk er iorden. Ifølge
> min mening burde der ikke kunne opstå pinlige situationer ved at blive

Se hvis du nu ikke var anonym så var der en chance (spinkel godt nok) for
at jeg kunne tage dig seriøst....

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 07-08-04 19:43

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Se hvis du nu ikke var anonym så var der en chance (spinkel godt nok) for
> at jeg kunne tage dig seriøst....

Hvad er det præcist i mit svar, som du ikke finder seriøst og hvad har
anonymitet med det at gøre?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-08-04 11:32

skrev:

> Hvad er det præcist i mit svar, som du ikke finder seriøst og hvad har
> anonymitet med det at gøre?

Tja... sådan ca. det hele du.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 07-08-04 19:29

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ifølge min mening burde der ikke kunne opstå pinlige situationer ved at
> blive set nøgen af sin nærmeste familie.

Lyder sku lidt som Bo Warming, og hans syge tilbøjligheder....

/Johnny

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 07-08-04 20:01

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> skam,
> uden
>
> Lyder sku lidt som Bo Warming, og hans syge tilbøjligheder....

Syge tilbøjligheder i mit svar, hvor og hvad?
Det er vel forældrenes pligt at checke, at de unge drenge og piger i
familien, udvikler sig korrekt fysisk, har en sund intimhygiejne og ikke har
evt. forhudsforsnævring, svamp osv?
Som barn/ung har jeg da både set min mor, far og søskende nøgne og de har
set mig nøgen. Skulle der være problemer i det?
Mit svar handlede jo ikke om sex, insest eller pædofili, det var kun i dit
hovedet, at sådanne syge tanker dukkede op!

Fra : Johnny Andersen

Dato : 07-08-04 23:20

> [...]
> Mit svar handlede jo ikke om sex, insest eller pædofili, det var kun i dit
> hovedet, at sådanne syge tanker dukkede op!

Du syntes måske, at det er normal, at du skal "checke" om din teenager
datter/søn udvikler sig normal?
Tror faktisk godt, at de selv kan fortælle dig hvis de har en problem, når
de er i den alder.
Det kunne jo også tænkes, at de ville føle sig utilpas ved, at du skulle
"checke" dem........
Hvordan vil du i praktiserer din kontrol (sund intimhygiejne,
forhudsforsnævring og svamp) uden, at en teenager ville føle sig forulempet?

/Johnny

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 08-08-04 00:52

> har
>
> Du syntes måske, at det er normal, at du skal "checke" om din teenager
> datter/søn udvikler sig normal?

Jeg har heldigvis ingen børn.

Så længe de er under 18 år synes jeg, at det er forældrenes ansvar at sørge
for, at de er ok. Efter det fyldte 18. år må man håbe, at de er blevet så
modne, at hvis de tror, at de har problemer, at de så enten frivilligt går
til sine forældre, venner/veninder eller læge.

> Tror faktisk godt, at de selv kan fortælle dig hvis de har en problem, når
> de er i den alder.

Ikke hvis de kun er 12-13 år.

> Det kunne jo også tænkes, at de ville føle sig utilpas ved, at du skulle
> "checke" dem........

Ikke hvis de fra en ung alder har lært ikke at skamme sig over sin krop.

> Hvordan vil du i praktiserer din kontrol (sund intimhygiejne,
> forhudsforsnævring og svamp) uden, at en teenager ville føle sig
forulempet?

Forudlempet?
Vi taler jo om en mor som evt. lige skal kigge på sin nøgne datter et
øjeblik og i samme situation svare på og/eller stille relevante spørgsmål.
Jeg havde ikke tænk mig, at moderen skal foretage en nærgående gynækologisk
undersøgelse ligesom dem, lægerne udfører.

Fra : preben nielsen

Dato : 08-08-04 09:30

> Jeg har heldigvis ingen børn.

Heldigvis..... Det siger jeg også ! Hurra..... :D

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 08-08-04 09:29

> Syge tilbøjligheder i mit svar, hvor og hvad?
> Det er vel forældrenes pligt at checke, at de unge drenge og
piger i
> familien, udvikler sig korrekt fysisk,

Er det det ? Hmmmm......

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : ThomasB

Dato : 08-08-04 10:31

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder sku lidt som Bo Warming, og hans syge tilbøjligheder....

Gider du lige styre dig?

Helt ærligt, mr. Feeling 102 kommer jo bare med et reelt bud på hvordan man
i familien kan opdage sygdommme, fejl mv hos børn. Det er der da intet galt
i.

At du synes at det er ulækkert, tyder da lidt på at du ser det som noget
seksuelt, at kigge på sit nøgne barn, og DET er en syg tilbøjelighed.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-08-04 10:49

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> i familien kan opdage sygdommme, fejl mv hos børn. Det er der da intet

Du mener måske at din teenager datter/søn (hvis du har nogen børn), ikke
ville føle sig utilpas/forudlempet, hvis du vill kontrolere om de har: " en
sund intimhygiejne og ikke har evt. forhudsforsnævring, svamp os." ?
Tror de færreste teenager vil bryde sig om den form for kontrol.......

> At du synes at det er ulækkert, tyder da lidt på at du ser det som noget
> seksuelt, at kigge på sit nøgne barn, og DET er en syg tilbøjelighed.

Hvor får du en ide fra?. Det eneste to der har nævnt sex er: mr. Feeling 102
og dig.....

/Johnny

Fra : Klaus G.

Dato : 08-08-04 11:33

> [...]
> sund intimhygiejne og ikke har evt. forhudsforsnævring, svamp os." ?
> Tror de færreste teenager vil bryde sig om den form for kontrol.......

Det kommer nok an på forholdet til ens forældre. Nogen teenagere har et
nærmest fjernt forhold til deres forældre når det gælder om at se hinanden
nøgen. For andre er det meget naturligt. Personligt har jeg ikke noget imod
det, og heller ikke i dag, og jeg er 23år. Jeg kan huske at mange af mine
klassekammerater kiggede underligt på mig, og sagde "what! nej de skal
fandme ikke med ind på badeværelset når jeg er der nøgen) når jeg fortalte
om at jeg nogen gange gik i bad uden låst dør, for at min mor, eller far
kunne ordne noget på badeværelset(sætte hår, barberes osv.), altså for at
udnytte badeværelset bedre i "myldretiden" før en evt afgang til en fest.

Men ellers en underlig drejning den her tråd har taget...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-08-04 17:01

On Sun, 8 Aug 2004 12:33:24 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>udnytte badeværelset bedre i "myldretiden" før en evt afgang til en fest.

Jeg plejede så at låse døren når at jeg gik i bad og deslige, men skulle
min mor/stedfar så lige åne badeværelset mens at jeg var i gang jasmen
så lod jeg dem da komme ud da der kun var 1 badeværelse i hele huset.
Flemming Jacobsen

Fra : ThomasB

Dato : 08-08-04 12:25

> [...]
> sund intimhygiejne og ikke har evt. forhudsforsnævring, svamp os." ?
> Tror de færreste teenager vil bryde sig om den form for kontrol.......

Nej, men samtidig er det de færreste teenagere der tør sige noget til deres
forældre, hvis de fejler et eller andet i de intime regioner - og det er det
mr. feeling 102 skriver. Mindre frygt for nøgenhed, seksualitet mv må være
vejen frem.

> Hvor får du en ide fra?. Det eneste to der har nævnt sex er: mr. Feeling
102
> og dig.....

Øhh.. Hvad hedder denne gruppe?

Og generelt når man taler om "syge tilbøjeligheder", så er det noget
seksuelt - nok om det :)

Fra : Corax

Dato : 08-08-04 16:17

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message

> [...]
>
> At du synes at det er ulækkert, tyder da lidt på at du ser det som noget
> seksuelt, at kigge på sit nøgne barn, og DET er en syg tilbøjelighed.

Nu kom snakken jo ind på bl.a. at undersøge ting ved teenagebørn, som
krævede at man trak deres forhud tilbage eller roede rundt inde i deres
skede. Hvis man gør det på sine teenagebørn, så ER der nok et eller andet
galt. I almindelige familier ville børnene sige til, hvis de oplevede et
problem, og så ville forældrene tage ungerne til en læge eller hvad der nu
var relevant. Hvis far begynder at lege hobby gynækolog med sin 16-årige
datter, "for liiige at sikre sig, at alt er som det skal være", så ER der
sgu noget helt galt.

- Corax

Fra : ThomasB

Dato : 08-08-04 16:42

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> datter, "for liiige at sikre sig, at alt er som det skal være", så ER der

Jeg er enig.

Jeg opfattede det blot ikke som hobby gynækologi, men mere som mere åbenhed
vedr. nøgenhed og seksualitet.

Jeg har læst indlæget igennem igen, og kan godt se at jeg tog lidt fejl.

Mvh Thomas

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 08-08-04 22:51

> [...]
åbenhed
> vedr. nøgenhed og seksualitet.
>
> Jeg har læst indlæget igennem igen, og kan godt se at jeg tog lidt fejl.

Du tog ikke fejl!

Fra : Jens

Dato : 12-08-04 03:07

ThomasB wrote:
> [...]
>
> At du synes at det er ulækkert, tyder da lidt på at du ser det som
> noget seksuelt, at kigge på sit nøgne barn, og DET er en syg

det er vel lige så ulækkert som at du vil have en hund til at slikke din
pik.

--
Jens.

Fra : ThomasB

Dato : 12-08-04 14:25

"Jens" <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det er vel lige så ulækkert som at du vil have en hund til at slikke din
> pik.

1. Jeg har ingen hund.
2. Jeg har ikke lyst til at en hund skal slikke min pik, det klarer min
kæreste, og hun er god til det.
3. Jeg forsvarer folk som godt tør indrømme at de har seksuelle lyster,
udover det "normale".
4. Hvad ulækkert er der i at en hund slikker en pik? En hundetunge er mere
bakteriefri end menneskers tunge.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 12-08-04 16:21

> 1. Jeg har ingen hund.

Thank God!

> 2. Jeg har ikke lyst til at en hund skal slikke min pik, det klarer min
> kæreste, og hun er god til det.

Det må hun ikke, hvis du ikke er kirkelig viet med hende.

> 3. Jeg forsvarer folk som godt tør indrømme at de har seksuelle lyster,
> udover det "normale".

Jeg synes, at de skulle tale med en præst om deres synder.

> 4. Hvad ulækkert er der i at en hund slikker en pik? En hundetunge er mere
> bakteriefri end menneskers tunge.

Aner jeg intet om.

Fra : Anita

Dato : 12-08-04 16:28

Feeling 102, acting 17 wrote:
> Det må hun ikke, hvis du ikke er kirkelig viet med hende.

Siger hvilken lov???

Venligst Anita

Fra : ThomasB

Dato : 12-08-04 17:50

> Thank God!

Det behøver du ikke, for jeg har haft hund, og den har aldrig slikket min
pik - sikkert fordi jeg aldrig har tændt på hunde.

> Det må hun ikke, hvis du ikke er kirkelig viet med hende.

Selvfølgelig må hun det.
Jesus fik også suttet pik, og han var mig bekendt aldrig gift.

> Jeg synes, at de skulle tale med en præst om deres synder.

Ja, men det synes jeg ikke.

> Aner jeg intet om.

Så lad være med at udtale dig tak.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 12-08-04 19:42

> Selvfølgelig må hun det.

Nej!

> Jesus fik også suttet pik, og han var mig bekendt aldrig gift.

Hvor har du dog læst den løgnehistorie henne?

> Ja, men det synes jeg ikke.

Det er jo så fordi, du ikke er et kristent menneske.
Hvad tror du egentlig på, kødest lyster?

Læs OG forstå!

Fra : ThomasB

Dato : 12-08-04 21:53

> min

> Nej!

Jo!

> Hvor har du dog læst den løgnehistorie henne?

Maria Magdalene.
Flere har tolket "salvede" som sex, eller oralsex.

> lyster,

> Det er jo så fordi, du ikke er et kristent menneske.
> Hvad tror du egentlig på, kødest lyster?

Jeg tror på at vi er dyr, med dyriske drifter.

Ok.

Fra : Jens

Dato : 14-08-04 21:55

ThomasB wrote:

> Jeg tror på at vi er dyr, med dyriske drifter.

selv dyr holder sig til deres egen art.

--
Jens.

Fra : ThomasB

Dato : 16-08-04 10:05

> selv dyr holder sig til deres egen art.

Også hunde?

Fra : Johnny Andersen

Dato : 12-08-04 19:45

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Så lad være med at udtale dig tak.

Siden hvornår er du blevet "overdommer"?
Alle har ret til, at skriver hvad de vil - uanset om deres holdning passer
dig eller ikke.

/Johnny

Fra : Ulvir

Dato : 12-08-04 20:03

Johnny Andersen wrote:
> "ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Siden hvornår er du blevet "overdommer"?
> Alle har ret til, at skriver hvad de vil - uanset om deres holdning
> passer dig eller ikke.

Hørt!

Fra : ThomasB

Dato : 12-08-04 21:53

> Siden hvornår er du blevet "overdommer"?
> Alle har ret til, at skriver hvad de vil - uanset om deres holdning passer
> dig eller ikke.

Ja, du har ret. Blev bare en anelse irriteret.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 12-08-04 22:02

> Ja, du har ret. Blev bare en anelse irriteret.

Tak for det, det betragter jeg som et kompliment!

Fra : ThomasB

Dato : 13-08-04 10:39

> passer

> Tak for det, det betragter jeg som et kompliment!

Det er i orden for mig. Er altid til tjeneste for at gøre andre glade :)

Fra : Jens

Dato : 14-08-04 21:51

ThomasB wrote:

> [...]
> lyster, udover det "normale".
> 4. Hvad ulækkert er der i at en hund slikker en pik? En hundetunge er

hvis du ikke kan se det, må du jo være syg.

--
Jens.

Fra : ThomasB

Dato : 16-08-04 10:07

> hvis du ikke kan se det, må du jo være syg.

Hvad med omvendt?
Hvis DU ikke kan se det, må du jo være syg?

Fra : Jens.

Dato : 05-09-04 06:40

ThomasB wrote:

> Hvad med omvendt?
> Hvis DU ikke kan se det, må du jo være syg?

er du meget dum, eller kunne du bare ikke svarer på det jeg spurte om.

--
Jens.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 12:09

> er du meget dum, eller kunne du bare ikke svarer på det jeg spurte om.

Hvis du kloge Jens. kan finde et spørgsmål du har stillet i ovenstående, og
som jeg ikke har svaret på, så er du en dygtig dreng.

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 17:29

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:jj4Rc.29703

> Min kærste, som lige er blevet 18år, siger at der er en obligatorisk læge
> undersøgelse( af underlivet) når man bliver 18år. Hun har ikke modtaget
> nogen indkaldelse...

Nej, der er ingen tvungen lægeundersøgelse!

> [...]
> og hun har taget P-piller i over 1½år nu, og hun er ikk blevet indkaldt.
> Derfor jeg er lidt skeptisk, det er hun også faktisk :)

Der er til gengæld et tilbud i bl.a frederiksborg amt, hvor man kan få taget
en livmoderhalsprøve, for at se om man skulle have celleforandringer.
(celleforandringer = mulig kræft).

At blive checket når man skal til at tage/har taget p-piller, er en god ide,
da de kan have bivirkninger. Derfor checkes man inden og efter p-pillerne.

Men ingen tvang - vi lever i dk

Fra : Klaus G.

Dato : 08-08-04 11:35

Hej.

Jeg takker for jeres svar, og synspunkter der ellers er kommet frem i denne
debat :)

Fra : Ulvir

Dato : 08-08-04 11:46

Klaus G. wrote:
> Hej.
>
> Jeg takker for jeres svar, og synspunkter der ellers er kommet frem i
> denne debat :)

Så vil jeg være den sidste til at poste i denne tråd.

Venlig hilsen- Ulvir.

Fra : Jens

Dato : 14-08-04 21:59

Ulvir wrote:

> Så vil jeg være den sidste til at poste i denne tråd.
>
> Venlig hilsen- Ulvir.

ok

--
Jens.

Fra : Charlotte Hansen

Dato : 31-08-04 21:35

Hej...

Jeg ved ikke om du har fået det svar du søgte efter... men alle
piger/kvinder får en indkaldelse, som er et tilbud, til
underlivsundersøgelse, når de er ca. 23 år... derefter bliver de indkaldt
hver 3. år.

Ang. P-piller så er det ikke alle læger der indkalder til
underlivsundersøgelse

Venligst Charlotte