Trekanter eller mere
Fra : Paul

Dato : 31-07-04 18:44

Hej allesammen!

Et spørgsmål til alle heteroseksuelle derude (mest fordi jeg selv er
heteroseksuel):

Hvor mange af jer kan uden videre acceptere, eller måske ligefrem ønsker, at
jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en trekant?

Jeg spørger mest til jeres indstilling, ikke så meget til hvordan
virkeligheden ser ud, da den slags løjer mange gange er ønsketænkning, hvis
og når man tænder på den slags.

Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

M.v.h.

Paul

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 31-07-04 18:58

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen!

Hej Paul

> [...]
at
> jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en trekant?

Hvis det endelig skulle være, så tror jeg altså at hun vælger at invitere en
ekstra mand med i kanen, Men det ville sikkert også være helt OK, sålænge
han ikek er helt homofobisk.

> Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

Ikk' endnu, men hvergang vi snakker om det sker der ting og sager bagefter,
som noke eller ikek ville være sket, så hvem ved?

Lars

Fra : Paul

Dato : 31-07-04 23:15

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> ekstra mand med i kanen, Men det ville sikkert også være helt OK, sålænge

Tja, jeg tror det må være lettest at være den tredie person, som ikke har
følelser i klemme.
Nu skriver du homofobisk... Men, to mænd om en kvinde betyder jo
nødvendigvis, at man kommer tæt på hinanden.
Specielt hvis man får lyst til en sandwich (DP). *G*

*hehe*

M.v.h.

Paul

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 01-08-04 08:35

> "Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, jeg tror det må være lettest at være den tredie person, som ikke har
> følelser i klemme.

Helt sikkert. Derfor har vi også snakket om at det under ingen
omstændigheder skal være en af vores nuværende venner. Det ville jo være
ærgeligt hvis det ikke gik godt, og vi derved ødelagde et ellers godt
venskab.

> Nu skriver du homofobisk... Men, to mænd om en kvinde betyder jo
> nødvendigvis, at man kommer tæt på hinanden.
> Specielt hvis man får lyst til en sandwich (DP). *G*

Også fordi jeg helt sikkert ville have lyst til at røre ved ham...

Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-04 11:09

Lars Wagner Hansen <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> wrote:

> "Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> Også fordi jeg helt sikkert ville have lyst til at røre ved ham...

Jeg sad en nat på Universitetscaféen, ved ingangen til Jorcks Passage
til Strøget. Fire unge mennesker satte sig ved mit bord, en pige og tre
drenge.

En af drengene spurgte om der var en der gerne ville bolle ham bagi. Han
var nysgerrig over hvordan det ville være, og mente at det skulle ske
mens han var ung. Han ville dog have at hans pige [det var den pige der
var med gruppen] også skulle være med, så det blev en trekant. En af
drengene grinte, og den sidste af dem sagde at det var ok. Da de havde
drukket ud gik de så alle sammen; de tre til en trekant, den sidste
dreng til at kigge på.

Se, det var en dreng der blev til pålægget i sandwichen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens

Dato : 07-08-04 06:43

Per Rønne wrote:

> [...]
> trekant, den sidste dreng til at kigge på.
>
> Se, det var en dreng der blev til pålægget i sandwichen.

føj hvor klamt.

--
Jens.

Med denne udtalelse repræsenterer jeg mig selv og ikke kongehuset.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-08-04 07:47

Jens <postkasse_66@hotmail.com> wrote:

> føj hvor klamt.

Hvorfor dog det? Skal det da nødvendigvis være pigen i en sådan trekant
med to drenge og en pige, der bliver til pålægget i sandwichen?
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-07-04 18:59

Paul skrev:

> Hvor mange af jer kan uden videre acceptere, eller måske ligefrem
> ønsker, at jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en
> trekant?

Det kan jeg *sagtens* acceptere... hun skal ikke tilbyde en trekant med en
af hendes veninder 2 gange....

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-04 22:19

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse >
> Hvor mange af jer kan uden videre acceptere, eller måske ligefrem
>
> Det kan jeg *sagtens* acceptere... hun skal ikke tilbyde en trekant med en
> af hendes veninder 2 gange....

Ser de så godt ud?

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 09:53

Henrik B. skrev:

> Ser de så godt ud?

Jep.... det kan du bide dig selv i turboen på!

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 11:49

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse >
> Ser de så godt ud?
>
> Jep.... det kan du bide dig selv i turboen på!

Hmmm....du låner i tur i bilen - jeg snupper en tur med veninderne...
))

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 12:41

Henrik B. skrev:

> Hmmm....du låner i tur i bilen - jeg snupper en tur med veninderne...

Den er i vinkel! Men du må selv overtale dem... LOL

Fra : Samsara

Dato : 31-07-04 22:47

> [...]
> og når man tænder på den slags.
>
> Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

P.t. har jeg ikke en partner, men hvis jeg havde, ville jeg nok ikke være
helt
afvisende. Hvis han ønskede en kvinde mere, ville jeg nok ikke være så
begejstret. Dobbeltmoralsk ? Tja .....

Jeg har prøvet en trekant. Det var med en ekskæreste (som var blevet til en
"bolleven") og en af hans kammerater - det var en fed oplevelse

Venligst
Samsara

Fra : Paul

Dato : 31-07-04 23:05

"Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt
> afvisende. Hvis han ønskede en kvinde mere, ville jeg nok ikke være så

Det ved jeg nu ikke om det er. Under de rigtige omstændigheder tror jeg nu
meget kan lade sig gøre.
Jeg har i mange tilfælde opfattelsen af, at kvinder og mænd ikke ønsker en
til af eget køn til en trekant, fordi de endnu er uafklarede med hvordan man
kommer over/ud af de følelsesmæssige komplikationer. Meget afhænger af
partnerens indstilling.
Spørgsmålet er jo også om en kvinde virkelig ville tænde dig - bare en
anelse. Jeg tror nu nok manden vil være begejstret for tanken...

> Jeg har prøvet en trekant. Det var med en ekskæreste (som var blevet til
en
> "bolleven") og en af hans kammerater - det var en fed oplevelse

Du er ikke den første kvinde der har fortalt mig dette.

M.v.h.

Paul

Fra : Samsara

Dato : 01-08-04 22:44

> [...]
>
> Spørgsmålet er jo også om en kvinde virkelig ville tænde dig - bare en
> anelse. Jeg tror nu nok manden vil være begejstret for tanken...

Om en kvinde ville tænde mig ? Det ved jeg ikke rigtigt, jeg har aldrig
prøvet - men jeg har da tænkt tanken

Af en eller anden årsag tror jeg bare, at jeg ville være utrolig blufærdig
og genert over for en anden kvinde.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de fleste mænd ville være begejstret
for 2 kvinder samtidig !

Venligst
Samsara

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 13:51

"Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> wrote in message

> Jeg har prøvet en trekant. Det var med en ekskæreste (som var blevet til
en
> "bolleven") og en af hans kammerater - det var en fed oplevelse

Føj siger jeg bare!

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 14:29

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> "Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> wrote in message

> en
>
> Føj siger jeg bare!

Hvorfor føj?
Det må da have været en spændende oplevelse.
Jeg tror faktisk de fleste mænd drømmer om en trekant med to piger.
Ja, altså hetero forstås. ;0)

/J.

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 04:00

In article <410e38ca$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "AJC" <@>
says...
> "Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> wrote in message

> en
>
> Føj siger jeg bare!

Stakkels dig. Vi håber du en dag finder nogen at være sammen med.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-07-04 22:59

On Sat, 31 Jul 2004 19:43:43 +0200, "Paul"
<paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote:

> [...]
>jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en trekant?

Mig og kæresten snakker faktisk om det. Både udgaven med hende og en
pige og mig og en fyr der skal "deles" om hende.

>Jeg spørger mest til jeres indstilling, ikke så meget til hvordan
>virkeligheden ser ud, da den slags løjer mange gange er ønsketænkning, hvis
>og når man tænder på den slags.

Hvios jeg skal være ærlig så er jeg mens hooked på at se min kæreste
sammen med en pige og så også selv deltage og derved have 2 piger for
mig selv, mens at jeg ikke er for glad for at have en fyr mere medi
sengen.

Men når at hun vil gå med til at dele mig med en anden pige, så skal hun
også have lov til at være til dels mellem mig og en anden fyr (Noget for
noget)

>Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

Ikke endnu, men vi snakker om at prøve det.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 01-08-04 23:12

Paul wrote:

> Hvor mange af jer kan uden videre acceptere, eller måske ligefrem ønsker, at
> jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en trekant?

Det må min kæreste da hellere end gerne
Nu vil de fleste af jer derude så sikkert sige, at nå ja, de fleste fyre
ville jo gerne have 2 piger med i sengen - Og det er jo helt sikkert
også sandt, og jeg er nok ikke så meget anderledes på det område end de
fleste mænd er
Men når det så er sagt, så er den primære grund en helt anden, nemlig
den at min kæreste har lyst til at være sammen med en pige.
Faktisk er det ikke mig der vil være sammen med en anden pige - men
afviser "selvfølgelig" ikke ideen om at 2 piger skulle forkæle mig.
Men havde vi en anden pige med, så ville det først og fremmest være
pigen og mig om min kæreste, eller min kæreste og mig om pigen - Eller
for den sags skyld, pigerne sammen alene, gerne (men ikke nødvendigvis)
med mig på en "lurer/kigger".

Men vi er også specielle og har et specielt forhold.

> Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

Vi har prøvet en trekant hvor vi havde en ekstra fyr med - Tænder mig
normalt vildt og noget jeg dyrkede en del i et tidligere forhold, men
det var ikke så vellykket - Måske nok fordi min kæreste er mere til
piger end til fyre (på nær mig altså).
Så har vi leget sammen med et andet par, hvor det primært var p/p og sex
med egen partner i samme rum - Lidt "hjælp" til det andet par kunne det
da også blive til, så ind imellem kunne man kalde det en trekant med én
tilskuer Det var generelt ret godt, men gled af forskellige årsager
alligevel ud med tiden - Desværre.

Min kæreste har også mødtes med og været sammen med piger uden jeg har
været med - Selvfølgelig med min fulde indforståelse af dette.

Men her er det ikke bare drømme og fantasier, det er foregået i
virkelighedens verden - Og generelt helt uden problemer for eller mellem
min kæreste og mig - På nær én enkelt gang, men da var det til gengæld
også slemt.

Mvh. Jan

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 02-08-04 07:03

"Jan Allan Andersen" <akkernospam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
<Snip>
> [...]
> virkelighedens verden - Og generelt helt uden problemer for eller mellem
> min kæreste og mig - På nær én enkelt gang, men da var det til gengæld

Hvad mener du med slemt? Var det jalousi? Fortæl, fortæl...

Lars

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 02-08-04 20:34

Lars Wagner Hansen wrote:

> Hvad mener du med slemt? Var det jalousi? Fortæl, fortæl...

Det kan man vist roligt sige.

Se, hvis man skal forstå det her helt rigtigt, så skal man først og
fremmest prøve at forstå, at min kæreste egentligt primært er lesbisk,
men med en vis heteroseksuel tendens.
Jeg har så haft det utrolige held, at jeg mødte hende før hun selv blev
klar over det - Hun troede at hun "bare" var biseksuel. Hun blev så
forelsket i den person, det menneske jeg er, med de personlige,
menneskelige egenskaber jeg nu engang er i besiddelse af, og ikke fordi
jeg er mand, og selv idag, vi har snart været sammen i 7 år, hvor hun er
blevet klar over hvem hun egentlig er, kan hun overhovedet ikke
forestille sig et liv uden mig - Og omvendt.

Der skete så det for 3 år siden, at jeg, fordi jeg gerne ville lade
hende leve den lesbiske side ud også, accepterede at hun også mødtes med
lesbiske piger uden mig.
Her mødte hun så en hun blev rigtig meget glad for, og jeg var lidt for
lang tid om at sige, at nu gik hun udover en grænse som jeg kunne acceptere.
Men jeg lærte det, hun droppede forbindelsen til den anden pige og i dag
har jeg ingen problemer med at sige 'Stop' før noget udvikler sig for langt.

Det har så også betydet, at jeg et par gange har måttet trøste min
kæreste, fordi hun havde kæreste-sorger - Men sådan er der jo så meget.

Mvh. Jan

Fra : Mette

Dato : 02-08-04 20:52

> Lars Wagner Hansen wrote:

> Det har så også betydet, at jeg et par gange har måttet trøste min
> kæreste, fordi hun havde kæreste-sorger - Men sådan er der jo så meget.

Havde du været ligeså forstående, hvis hun var sammen med mænd, som hun fik
følelser for og måske kærestesorger? Ville du så også trøste hende?
Eller synes du, at det er "noget andet", fordi det er en kvinde hun har
småforelsket sig i?

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 03-08-04 21:59

Mette skrev:

> [...]
> følelser for og måske kærestesorger? Ville du så også trøste hende?
> Eller synes du, at det er "noget andet", fordi det er en kvinde hun har

Nej, det ville jeg da ikke, af i hvert fald et par forskellige grunde.
Og én af dem ville ikke være, at jeg ikke ville bryde mig om hvis hun
overhovedet var sammen med en anden fyr, for det ville ophidse mig - Men
lige netop dét skal hun bare ikke gøre uden mig.

Nej, én af grundene er jo "selvfølgelig", at jeg jo da håber der også
falder lidt af til mig. Ikke nødvendigvis i form af at jeg skulle være
sammen med den anden pige, mere i form af at se min kæreste sammen med
en anden pige, og/eller for et kortere moment selv at blive forkælet af
2 piger - Det ville da være fedt.
Men faktisk falder der også noget af til mig, hvis min kæreste er sammen
med en anden pige, også selvom jeg ikke er tilstede - Jeg får nemlig
en gladere, mere sexlysten og mere sensuel kæreste, og det er jo ikke så
ringe endda.

En anden grund er, at hvis det var andre mænd hun havde det sådan med,
så ville jeg da ikke kunne forstå hvad de, sådan principielt kunne byde
på som jeg ikke kan - Sure, andre mænd kan være bedre udstyret,
flottere, anderledes/bedre i sengen, men principielt ville de rent
fysisk ikke kunne tilbyde noget andet end jeg kan, og derfor ville jeg
ikke være nær så forstående hvis hun blev så varme på dem.
En kvinde derimod, kan jeg så absolut ikke konkurrere med sådan rent
fysisk, hun har helt klart noget andet at byde på end mig.

Så der ser jeg den store forskel.

Mvh. Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 03-08-04 22:45

[Jan Allan Andersen | Mon, 02 Aug 2004 21:33:57 +0200]

>Det har så også betydet, at jeg et par gange har måttet trøste min
>kæreste, fordi hun havde kæreste-sorger - Men sådan er der jo så meget.

Av, det lyder hårdt... Jeg ved godt at I begge har fundet fordele ved jeres
forhold og venskab alligevel, men jeg må alligevel tillade mig at sige at
det lyder hårdt...

Håber at I klarer det :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 04-08-04 09:16

Rene' Hjorth skrev:

> Av, det lyder hårdt... Jeg ved godt at I begge har fundet fordele ved jeres
> forhold og venskab alligevel, men jeg må alligevel tillade mig at sige at
> det lyder hårdt...

Måske ikke helt så hårdt som det lyder, når man først lever det og har
accepteret at sådan må det være.

Det er jo heller ikke i tide og utide det sker.
Første gang var da vores forhold var ved at gå galt. Min kæreste var jo
meget glad for det anden, selvom de kun nåede at kende hinanden i et par
uger. Her fik vi professionel hjælp til at komme videre, og også til at
jeg kunne lære at få sagt fra i tide, hvis det blev for meget, og ikke
først efter at mine grænser var klart overskredet.
Anden gang var da en pige min kæreste har været forelsket i i nogle år,
pludseligt siger at hun faktisk også har haft det sådan, men at det
alligevel ikke kunne blive de 2 på nogen måde - Da blev min kæreste sgu'
rigtigt meget ked af det, og jeg på hendes vegne, for jeg kender og
holder også af lige netop dén pige - Men det er okay nu.

> Håber at I klarer det :)

Mange tak for det

Mvh. Jan

Fra : Gitte

Dato : 02-08-04 09:30

Hejsa

>Hvor mange af jer kan uden videre acceptere, eller måske ligefrem ønsker, at
>jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en trekant?

Det kan jeg sagtens accepterer, og ville også hilse det meget
velkomment.

>Jeg spørger mest til jeres indstilling, ikke så meget til hvordan
>virkeligheden ser ud, da den slags løjer mange gange er ønsketænkning, hvis
>og når man tænder på den slags.

Vi har talt en del om, at vi godt kunne tænke os at have en/evt. et
par ekstra med i sengen, men hidtil er det blevet ved
snakken/ønsketænkningen. Vi har nogle enkelte gange mødt et andet par
(fx. via Scor), med henblik på sex, men gnisten har manglet, hvorfor
vi så er blevet enige om ikke at gå videre med det. Men det er
formentlig kun et spørgsmål om tid, før vi møder den/de rigtige
Jeg har ikke selv prøvet at være sammen med en kvinde, men er bestemt
positiv over for ideen. Og min mand er helt klart mere tændt på en
ekstra kvinde, end en ekstra mand - så det bliver forementlig en pige
eller et par vi forsøger os med, når den tid kommer.....

>Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

Nej, har ikke prøvet det med min nuværende partner. Har dog tidligere
prøvet med 2 mænd. En "bolle-ven" jeg kendte for efterhånden en del år
siden, "inviterede" en gang en af sine venner med. En virkelig kanon
oplevelse, som jeg meget gerne ville opleve igen (ok, godt nok med
andre personer, da jeg vil have min mand med, hvis det skulle ske i
dag). Men helt klart vil jeg gerne prøve med 2 mænd igen )

MVH
Gitte

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 13:56

"Gitte" <gajb@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> andre personer, da jeg vil have min mand med, hvis det skulle ske i
> dag). Men helt klart vil jeg gerne prøve med 2 mænd igen )

Chok. I opfører jer jo alle som dyr!
Jeg troede at mennesket var nået lidt højere i udviklingen, men jeg tog
åbenbart fejl.

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 02-08-04 14:23

>"Gitte" <gajb@ofir.dk> wrote in message
>Chok. I opfører jer jo alle som dyr!
>Jeg troede at mennesket var nået lidt højere i udviklingen, men jeg tog
>åbenbart fejl.

Misundelse er en grim ting

Hilsen
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 14:31

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> "Gitte" <gajb@ofir.dk> wrote in message

> Chok. I opfører jer jo alle som dyr!
> Jeg troede at mennesket var nået lidt højere i udviklingen, men jeg tog
> åbenbart fejl.

Surprice! Mennsket er i bund og grund et dyr.
Og sex er en dyrisk drift, hvad enten vil eller ej.
Og hold da kæft hvor er det dejligt... :0)
At vi så som mennesker har tilføjet kærligheden er et andet kapitel.

/J.

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 14:44

"Jimmy" <J-man@microsoft.com> wrote in message
> "AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Surprice! Mennsket er i bund og grund et dyr.

Sig det til Gud!

> Og sex er en dyrisk drift, hvad enten vil eller ej.

Driftter kan kontrolleres, hvis man bare har vilje nok.

> Og hold da kæft hvor er det dejligt... :0)

Det skal jeg så ikke kunne snakke med om.

> At vi så som mennesker har tilføjet kærligheden er et andet kapitel.

Kærligheden er det vigtigste.

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 15:06

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Sig det til Gud!

Øh, hvem?

> Driftter kan kontrolleres, hvis man bare har vilje nok.

Hvorfor skulle man det, hvis man har de lyster, man nu engang har?
Det er jo ikke forbudt at dyrke sex.
Men det er måske noget, du tror?

> Det skal jeg så ikke kunne snakke med om.

Du ved ikke, hvad du går glip af.

> Kærligheden er det vigtigste.

Sex er også vigtigt, det er en del af maslows behovspyramide.
http://www.businessballs.com/maslow.htm

Surprice... Dit svar står ikke i biblen.

/J.

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 03:44

In article <410e4a5c$0$269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, J-
man@microsoft.com says...
> [...]
> Men det er måske noget, du tror?

> Du ved ikke, hvad du går glip af.

> Sex er også vigtigt, det er en del af maslows behovspyramide.

Ack - jeg mangler jo de fleste etager - maslov skulle have nogle bank
*G*

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 02-08-04 16:13

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Sig det til Gud!

Han (, hun eller det) ved det godt.

> Driftter kan kontrolleres, hvis man bare har vilje nok.

Det må være en langsom og sikker måde at afskaffe menneskeheden på. En
verdensudslettende krig med masseødelæggelsesvåben vil være noget hurtigere.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : ThomasB

Dato : 02-08-04 19:23

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Sig det til Gud!

Man kan jo så samtidig spørge ham, om hvad en frelst som dig, laver i en
"djævel" gruppe som dk.snak.seksualitet.

> Driftter kan kontrolleres, hvis man bare har vilje nok.

Du kunne ikke kontrollere din liderlighed, og derfor kom du et smut til
dk.snak.seksualitet.
Du håbede at læse snuskede historier, som du kunne spille den af til, mens
gud så på..

> Det skal jeg så ikke kunne snakke med om.

Nej, men du er nysgærrig!

> Kærligheden er det vigtigste.

Gaaaaaaaaab hvor er du kedelig...

Det vigtigste er et godt helbred og en masse fritidtid...

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 19:58

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message
> [...]
>
> Man kan jo så samtidig spørge ham, om hvad en frelst som dig, laver i en
> "djævel" gruppe som dk.snak.seksualitet.

Jeg holder øje.

> Du kunne ikke kontrollere din liderlighed, og derfor kom du et smut til
> dk.snak.seksualitet.

Hehe in your dreams.

> Du håbede at læse snuskede historier, som du kunne spille den af til, mens
> gud så på..

Onani er en synd!

> Nej, men du er nysgærrig!

Nej ikke specielt.

> Gaaaaaaaaab hvor er du kedelig...

Sikkert.

> Det vigtigste er et godt helbred og en masse fritidtid...

De ting du der nævner, er også vigtige for at have et godt liv.

Fra : Corax

Dato : 02-08-04 20:07

"AJC" <@> wrote in message
> "ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message

> Jeg holder øje.

Ja, og den undskyldning bruger du sikkert også, når du ser på porno...
Men hvad, voyerisme er jo også omfattet af denne gruppes emne.

- Corax

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 21:59

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> "AJC" <@> wrote in message

> Ja, og den undskyldning bruger du sikkert også, når du ser på porno...
> Men hvad, voyerisme er jo også omfattet af denne gruppes emne.

Jeg ser ikke på porno, da det kan fremme lysten til udløsning.
Onani er en synd!

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 22:26

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> "Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> en

> Jeg ser ikke på porno, da det kan fremme lysten til udløsning.
> Onani er en synd!

Ifølge hvem?

/J.

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 23:12

> Ifølge hvem?

Ifølge Bibelen!

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 23:27

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> wrote in message

> Ifølge Bibelen!

Kan du ikke lige finde ud af, hvem der har sagt det, og om det er mainstream
etik i år 2004 at rette sig efter bibelen, når det handler om noget så
lækkert som sex.
Mmmmmmm hooooters.

Fra : Corax

Dato : 03-08-04 07:42

"AJC" <@> wrote in message
> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> wrote in message

> Ifølge Bibelen!

Forbudet mod onani er en del af det gamle testamente. Ifølge det gamle
testamente skal man også stene personer som er utro, samt folk der tror på
forkerte guder (dvs. andre end Jahve). Har du stenet nogen for nyligt, eller
holder du ferie fra din rolle som guds stedfortræder på jorden?

- Corax

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-08-04 08:16

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Forbudet mod onani er en del af det gamle testamente.

Skriftsted, tak.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Corax

Dato : 03-08-04 09:02

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message

> "Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Skriftsted, tak.

Jeg tænker selvfølgelig på den gammeltestamentlige historie om Onan, som er
blevet læst som et forbud mod onani (1. Mos 38,8) . Jeg gætter på, at AJC
henter sine ideer ang. Onani fra dette skriftsted. Hvem af jer, der læser
bibelen "rigtigt", det må I selv diskutere med hinanden.

- Corax

Fra : vadmand

Dato : 03-08-04 09:39

> [...]
> henter sine ideer ang. Onani fra dette skriftsted. Hvem af jer, der læser
> bibelen "rigtigt", det må I selv diskutere med hinanden.

Onans "synd" er afbrudt samleje. Der står intet i Bibelen om masturbation.
Men der står skam mange andre tåbeligheder.

Per V.

Fra : Corax

Dato : 03-08-04 10:36

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> er
AJC

> Onans "synd" er afbrudt samleje. Der står intet i Bibelen om masturbation.
> Men der står skam mange andre tåbeligheder.

Synden består i at sæden går til spilde. At onani har fået navn efter "Onans
synd", er vel fordi sæden også i det tilfælde går til spilde.

- Corax

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-08-04 11:50

> Synden består i at sæden går til spilde.

Måske, men det er nok en debat for dk.livssyn.kristendom. Det omtalte
skriftsted fortæller faktisk ikke direkte, hvad synden består i. Det kan
være motivet, som er omtalt i 1Mos 38;9 ("for ikke at skaffe sin bror
afkom"), som henviser til vers 6-8.

Kort fortalt kan også det skriftsted, vi diskuterer nu, fortolkes på
forskellige måder afhængig af hvilket budskab, man ønsker at komme frem til.
Dermed bliver budskaberne mere menneskelige og mindre guddommelige, og det
kan gøre dem lettere at diskutere.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 13:11

> [...]
"Onans
> synd", er vel fordi sæden også i det tilfælde går til spilde.

Endelig en som har fattet budskabet!

Fra : Gitte

Dato : 03-08-04 14:34

>Synden består i at sæden går til spilde. At onani har fået navn efter "Onans
>synd", er vel fordi sæden også i det tilfælde går til spilde.

Så er jeg helt rolig igen, for så kan det jo kun gælde for mænd -
kvinder kan jo ligesom ikke rigtigt spilde sæden ) Så jeg
fortsætter med sindsro, uden at frygte "dommen"...

MVH
Gitte

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 15:40

> Så er jeg helt rolig igen, for så kan det jo kun gælde for mænd -
> kvinder kan jo ligesom ikke rigtigt spilde sæden ) Så jeg
> fortsætter med sindsro, uden at frygte "dommen"...

Problemet er jo bare, at du kun må have din ægtemand i tankerne, når du
hygger dig!
Hvis du er single skal du huske på kun at tænke på ugifte mænd!
Kan du klare det?

Fra : Gitte

Dato : 03-08-04 16:09

>Problemet er jo bare, at du kun må have din ægtemand i tankerne, når du
>hygger dig!
>Hvis du er single skal du huske på kun at tænke på ugifte mænd!
>Kan du klare det?

Det vil ikke være noget problem for mig, at holde mig til det - hvis
ellers biblens ord betød så meget for mig, at jeg ville nægte mig selv
fantasier om evt. andre.....

MVH
Gitte

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-08-04 08:35

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Hvis du er single skal du huske på kun at tænke på ugifte mænd!

Hvordan er det lige, man adskiller gifte fra ugifte? Hvad med dem, der lever
i parløse forhold? De spørgsmål har jeg ikke fundet svar på, så jeg har
opgivet at holde det bud, og som kristen overlader jeg dommen til Jesus. Min
personlige oplevelse er, at jeg blev fri for meget frygt og dårlig
samvittighed, da jeg opgav kun at tænke på ugifte kvinder (jeg er
heteroseksuel mand), og det er normalt et tegn på Guds velsignelse.

Den eneste måde, man kan sikre sig, at man ikke begår det, Bibelen kalder
ægteskabsbrud, er gennem arrangerede ægteskaber og krav om, at ægtefællen
skal være jomfru. Disse muligheder er stort set forkastet af de moderne
vestlige samfund, ikke mindst fordi de gav kærligheden (for) trange kår og
ødelagde livet for mange mennesker.

I dine indlæg læser jeg en irritation over, at andre mennesker kan tillade
sig noget, du ikke mener, du kan tillade dig, selvom du kunne have lyst.

Fra et bibelsk synspunkt er det da spørgsmålet, om du burde være i dette
forum jvf. Jesu budskab om den højre hånd, der skal hugges af, hvis den
forarger én. Hvis dette forum forarger dig, burde du jo "hugge det af",
d.v.s. fjerne det fra din bevidsthed. Dermed ville du også undgå at komme
til at kalde andre mennesker noget, der svarer til "tåbe", som iflg. Jesus
vil svare til at slå ihjel.

Med venlig hilsen
Børge
som beder andre skribenter tilgive mig mine bibelske indlæg

Fra : vadmand

Dato : 04-08-04 09:18

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse Hvad
med dem, der lever
> i parløse forhold?

Jeg ved godt, vi normalt ikke kommenterer skrivefejl her, men "parløse
forhold" var altså for sjov

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-08-04 09:50

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt, vi normalt ikke kommenterer skrivefejl her, men "parløse
> forhold" var altså for sjov

Ok. Der skulle selvfølgelig have stået "papirløse forhold".

Med venlig hilsen
Børge

Fra : vadmand

Dato : 04-08-04 11:49

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ok. Der skulle selvfølgelig have stået "papirløse forhold".

Det regnede jeg nu også med. Måske skulle vi indføre udtrykket "parløst
forhold" som et synonym for onani?

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-08-04 15:02

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det regnede jeg nu også med. Måske skulle vi indføre udtrykket "parløst
> forhold" som et synonym for onani?

Det tror jeg ikke. Det kunne jo også betegne et forhold, hvor man ikke bor
sammen, men bare mødes. Derudover kunne det være et ligeværdigt forhold
mellem flere end to - en slags forpligtende tre- eller flerkant.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jimmy

Dato : 03-08-04 16:14

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Så er jeg helt rolig igen, for så kan det jo kun gælde for mænd -
> kvinder kan jo ligesom ikke rigtigt spilde sæden ) Så jeg
> fortsætter med sindsro, uden at frygte "dommen"...

Jo de kan, hvis de ikke sluger..;)

Fra : Gitte

Dato : 03-08-04 20:40

>Jo de kan, hvis de ikke sluger..;)

Nu gjaldt diskussionen jo onani - så for kvinder er der slet ikke sæd
indblandet

MVH
Gitte

Fra : Jimmy

Dato : 03-08-04 21:21

> Nu gjaldt diskussionen jo onani - så for kvinder er der slet ikke sæd
> indblandet

Et blow- el. handjob er jo også en form for onani. ;)
Men ok.. du har da ret..

Fra : Brizz

Dato : 04-08-04 12:39

> Nu gjaldt diskussionen jo onani - så for kvinder er der slet ikke sæd
> indblandet

Med mindre du onanerer lige efter samleje

Mvh Brian

Fra : Gitte

Dato : 04-08-04 15:44

>Med mindre du onanerer lige efter samleje

Det var jo selvfølgelig også en mulighed
Men man kan vel sige, at sæden alligevel ikke er spildt, da den jo er
havnet på rette sted, inden onanien.... Men selvfølgelig vil der være
sæd indblandet.

MVH
Gitte

Fra : Andropov

Dato : 03-08-04 21:45

gajb@ofir.dk (Gitte) wrote in message news:<410f93fc.181995255@news.tele.dk>...

> Så er jeg helt rolig igen, for så kan det jo kun gælde for mænd -
> kvinder kan jo ligesom ikke rigtigt spilde sæden ) Så jeg
> fortsætter med sindsro, uden at frygte "dommen"...

Men jeg så et program hvor man var betænkelig ved at give kvinder
kloroform når de skulle føde fordi de kunne risikere at få erotiske
tanker. Så måske er kvinders onani ikke tilladeligt :)

Fra : Gitte

Dato : 04-08-04 06:45

>Men jeg så et program hvor man var betænkelig ved at give kvinder
>kloroform når de skulle føde fordi de kunne risikere at få erotiske
>tanker. Så måske er kvinders onani ikke tilladeligt :)

Jeg vil nu tillade mig at tvivle ganske alvorligt på, at en fødende
kvinde har overskud til at tænke på erotik - kloroform (eller andre
"stoffer") eller ej.....

MVH
Gitte

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-08-04 10:56

> [...]
er
> blevet læst som et forbud mod onani (1. Mos 38,8) .

Ok.

> Jeg gætter på, at AJC henter sine ideer ang. Onani fra dette skriftsted.

Jeg har en mistanke om, at AJC har hentet sine ideer fra åndelige ledere
eller religiøse forældre, som har blandet Bibelens ord med deres egne
synspunkter, som de måske til dels er inspireret af andre åndelige ledere.
Bibelens budskaber er typisk kun antydet eller så vagt formuleret, at de kan
udlægges stort set, som man har lyst.

For mig ligner det mest forsøg på kontrol af mennesker ved at fylde deres
bevidsthed med skyldfølelse og frygt. Det er en strategi, der benyttes af
både åndelige og politiske ledere.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : vadmand

Dato : 03-08-04 12:58

> For mig ligner det mest forsøg på kontrol af mennesker ved at fylde deres
> bevidsthed med skyldfølelse og frygt. Det er en strategi, der benyttes af
> både åndelige og politiske ledere.

Du har helt ret. Lad mig lige benytte lejligheden til at sige, at jeg ofte
er uenig med dig, men at det altid er en glæde at læse dine nøgterne og
velformulerede indlæg.

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-08-04 14:38

> Du har helt ret. Lad mig lige benytte lejligheden til at sige, at jeg ofte
> er uenig med dig, men at det altid er en glæde at læse dine nøgterne og
> velformulerede indlæg.

Mange tak for roserne.

Som jeg ser det, er uenighed en forudsætning for en god debat.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 13:10

> [...]
eller
> holder du ferie fra din rolle som guds stedfortræder på jorden?

Forbudet mod onani er også beskrevet tydeligt i Det Nye Testamente.
I afsnittet om ægteskab og skilsmisse siger Jesus:

"Og hvis din højre hånd forarger dig, så hug den af og kast den fra dig; thi
det er bedre for dig at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme
kommer i Helvede."

Fra : Gitte

Dato : 03-08-04 14:36

> [...]
>det er bedre for dig at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme

Og hvad nu hvis jeg ikke bliver forarget over min højre (og venstre)
hånds aktiviteter? Så lever jeg vel bare lykkeligt videre med begge
hænder????

MVH
Gitte

Fra : vadmand

Dato : 03-08-04 14:48

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> "Og hvis din højre hånd forarger dig, så hug den af og kast den fra dig;
thi
> det er bedre for dig at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme
> kommer i Helvede."

Sjovt, at netop du får netop den association til "højre hånd."

Per v.

Fra : Per O.

Dato : 03-08-04 18:28

KLIP
> [...]
>
> "Og hvis din højre hånd forarger dig, så hug den af og kast den fra
> dig; thi det er bedre for dig at miste et af dine lemmer, end at hele

Jeg har faktisk ondt af dig. Hvis du tror du kan 'omvende' hele gruppen af
'syndere' herinde, så er du mere naiv end loven tillader !
Personligt minder din åndsforsnottede argumantation om noget jeg selv har
haft tæt nok inde på livet for efterhånden en del år siden.
Jeg undres stadig over at der er så mange som gider tage diskussionen op med
dig. I er jo for størstedelen af brugernes vedkommende ikke enige om at
bruge samme værdigrundlag for en diskussion. Du bruger Bibelen, og fred med
det, selv om du bruger skriftstederne efter dit eget forgodtbefindende,
ligesom visse kendte religiøse grupperinger (ingen nævnt ingen glemt) ! Men
hvis nu de andre læsere i gruppen ikke mener at Bibelen er det grundlag de
diskuterer ud fra, så er selve diskussionen jo i sig selv bare spild af
begge parters tid.
Personligt har jeg besluttet at du ryger i mit killfilter, så skal jeg da
kun forholde mig til indlæg fra dem som vælger ikke at gøre det samme.

Per O.

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 19:55

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message
> KLIP

> Jeg har faktisk ondt af dig.

Det skal du dog ikke have. Jeg har et godt liv.

> Hvis du tror du kan 'omvende' hele gruppen af
> 'syndere' herinde, så er du mere naiv end loven tillader !

Jeg har også opgivet.

> [...]
> diskuterer ud fra, så er selve diskussionen jo i sig selv bare spild af

Du har helt ret. Derfor bliver dette også mit sidste svar.

> Personligt har jeg besluttet at du ryger i mit killfilter, så skal jeg da
> kun forholde mig til indlæg fra dem som vælger ikke at gøre det samme.

Ok, farvel.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-08-04 08:16

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Det skal du dog ikke have. Jeg har et godt liv.

Hvad laver du så i dette forum?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-08-04 15:25

> Hvad laver du så i dette forum?

Er dette forum forbeholdt mennesker uden gode liv?

--
-Jens B.

Fra : Jimmy

Dato : 04-08-04 15:35

> "Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er dette forum forbeholdt mennesker uden gode liv?

Jeg vil nok formulere det anderledes.
Dette forum er til for folk, som har spørgsmål, svar eller andre kommentarer
til sex uden at fordømme og prædike moral.
Jeg synes, at det er vigtigt at kunne diskutere sin sexualitet uden at blive
fordømt på nogen som helst måde.

Nu så jeg et program om tvekønnede i England, hvor nogle af disse blev
opfattet som perverse dyr af unge.
Tænk, at man er så uoplyst i England. Hvis man er født med deforme
kønsorganer, så kan det altså umuligt være personens egen skyld.
Hvilket mareridt at skulle leve, hvis ikke man kunne dyrke den sexualitet og
nyde sex, som man er skabt.

Og selvfølgelig er dette forum ikke kun skabt til folk uden gode liv, men
fordømmelse af sex hører fortiden og tilbagestående kulturer til.

/J.

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 03:52

In article <4110f410$0$285$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, J-
man@microsoft.com says...

> [...]
> Tænk, at man er så uoplyst i England. Hvis man er født med deforme
> kønsorganer, så kan det altså umuligt være personens egen skyld.

De er fordi de bare falder tilbage på de naturlige genetiske
programmeringer: Fra naturens side er de tiltænkt at vi skal skaffe os
af med uheldige genetiske variationer for at sikre arten frem over. Det
er resterne af det der bliver til mobberi hvis ikke forældrene er kvikke
- og da der ikke er nogen krav til hvem der bliver forældre ... ergo...

Ond verden :)

Fra : vadmand

Dato : 04-08-04 15:36

> "Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er dette forum forbeholdt mennesker uden gode liv?

Nej, men folk, der ikke interesserer sig for sex - eller hævder ikke at gøre
det - kunne måske finde mere miningsfyldte fora?

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-08-04 17:01

> Er dette forum forbeholdt mennesker uden gode liv?

Det er i hvert fald et forum, hvor der mest bliver stillet undrende
spørgsmål om seksualitet. Det antyder, at dette forum mest er rettet mod
mennesker, som ikke er helt tilfredse med det aspekt af deres liv.

I hvert fald undrer det mig, hvad man laver i dette forum, hvis man mener,
man har et godt liv, når man har forkastet sin seksualitet. Hvis det er en
forudsætning for et godt liv, mener jeg da, dette forum er forbeholdt
mennesker uden gode liv.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-04 11:09

"AJC" <@> wrote:

> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> wrote in message

> Ifølge Bibelen!

Faktisk var det Onan bedrev ikke masturbation. Men coitus interruptus.
For at undgå at besvangre sin brors enke.
--
Per Erik Rønne

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 03:45

In article <410ebc33$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "AJC" <@>
says...
> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> wrote in message

> Ifølge Bibelen!

Hvilken side?

Fra : vadmand

Dato : 02-08-04 22:21

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Onani er en synd!

Det er også en synd hele tiden at skrive under nye falske navne, "ironi".

Per V.

Fra : vadmand

Dato : 02-08-04 22:20

"AJC" <@> skrev i en meddelelse news:410e452e$0$202
> Sig det til Gud!

Man kan ikke "sige" noget til et fantasivæsen.

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-08-04 08:18

> Man kan ikke "sige" noget til et fantasivæsen.

Jo. Man kan sige hvad som helst til et fantasivæsen. Faktisk kan man
tillægge fantasivæsener præcis de egenskaber, man ønsker.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : vadmand

Dato : 03-08-04 09:40

> [...]
>
> Jo. Man kan sige hvad som helst til et fantasivæsen. Faktisk kan man
> tillægge fantasivæsener præcis de egenskaber, man ønsker.

Point taken.

Per V.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 03-08-04 22:49

[Boerge Rahbech Jensen | Tue, 3 Aug 2004 09:17:31 +0200]

>Jo. Man kan sige hvad som helst til et fantasivæsen. Faktisk kan man
>tillægge fantasivæsener præcis de egenskaber, man ønsker.

Hehe - kloge ord, Børge!

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Gitte

Dato : 03-08-04 06:42

>Sig det til Gud!

Det kan du tro jeg vil gøre, hvis hun en dag skulle kigge forbi

>Driftter kan kontrolleres, hvis man bare har vilje nok.

Men hvorfor dog, hvis man kan li' det? Og vel at bemærke ikke skader
andre undervejs (bortset fra måske at forarge nogle enkelte, som jo
dybest set bare kan blande sig udenom)?

>Det skal jeg så ikke kunne snakke med om.

Synd for dig.

>Kærligheden er det vigtigste.

Javist er kærligheden vigtig.

MVH
Gitte

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-08-04 13:16

On Mon, 2 Aug 2004 15:44:17 +0200, "AJC" <@> wrote:

>Driftter kan kontrolleres, hvis man bare har vilje nok.

vil det sige du går igenem livet uden onani ?

--

Mv.
Bo M Mogensen

HP Holm Om mig selv :
Du er syg i hovedet, spørgsmålet er kun hvor syg?
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 13:24

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

> vil det sige du går igenem livet uden onani ?

Jeg praktiserede det nogle gange i min ungdom, da jeg ikke vidste bedre.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 10-08-04 01:57

AJC wrote:

> "Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

> Jeg praktiserede det nogle gange i min ungdom, da jeg ikke vidste bedre.

Hmm og hvor tror du så din sæd bliver af?
Samler du den sammen i en stor termokande, så den ikke går til spilde
ligesom Onans ?
For du lader den vel ikke bare dø?

Rasmus Hansen

Fra : Jimmy

Dato : 10-08-04 11:16

"Rasmus Vestergaard Hansen [9000]" <bidsk@-FJERN-yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:d2VRc.6189$Y_3.3820@news.get2net.dk...

> Hmm og hvor tror du så din sæd bliver af?
> Samler du den sammen i en stor termokande, så den ikke går til spilde
> ligesom Onans ?
> For du lader den vel ikke bare dø?

Til gengæld sidder de som indtørrede klatter i hans underhyler efter den
natlige englefisse.
Og så skraber han det af og hvad så? Hvad gør AJC med sine spermatosoer?

/J.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 11-08-04 02:55

> [...]
> meddelelse news:d2VRc.6189$Y_3.3820@news.get2net.dk...

> Til gengæld sidder de som indtørrede klatter i hans underhyler efter den

Jeg har ikke fået englef*sse i lang lang tid. Her sidste nat drømte jeg om
en ung kendt dansk sangerinde, som jeg har et godt øje til. Desværre blev
det kun til holden i hånd, kram og knus. Med andre ord: ingen udløsning.
Selv i drømme behersker jeg mig og det betaler jeg prisen for nu, da jeg
efter så lang tid uden udtømning har udviklet 2 store sædbrok i pungen. Så
om kort tid skal jeg desværre under kniven.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-08-04 17:06

Feeling 102, acting 17 wrote:
-snip-

> [...]
> efter så lang tid uden udtømning har udviklet 2 store sædbrok i pungen. Så
> om kort tid skal jeg desværre under kniven.

SÅ KAN DU FANDME LÆRE DET

ROTFLOL

mvh.
Martin Jørgense

Fra : Corax

Dato : 02-08-04 15:46

"AJC" <@> wrote in message
> "Gitte" <gajb@ofir.dk> wrote in message

> Chok. I opfører jer jo alle som dyr!
> Jeg troede at mennesket var nået lidt højere i udviklingen, men jeg tog
> åbenbart fejl.

Mennesket *er* et dyr, og sex mellem mennesker er naturligt og godt, så
længe alle er voksne, afklarede ang. deres seksualitet, og selv har valgt at
være med.

Personligt troede jeg, at "vi" var kommet så langt i vores udvikling, at
flertallet havde lært at respektere andre voksne mennesker frie valg, uden
at føle en trang til dyneløfterri, fordømmelse eller krænkende bemærkninger.
Hvis du har et problem med andre menneskers seksualitet, så skulle du måske
hellere tøffe ind på dk.snak.disney i stedet for.

- Corax

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 03:54

In article <410e5399$0$244$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
amina@blazingangles-nospam.com says...

> [...]
> være med.
>
> Personligt troede jeg, at "vi" var kommet så langt i vores udvikling,

Det er vi også, vi er kommet så langt vi ikke er dyr mere men mennesker
;)

Fra : Paul

Dato : 02-08-04 23:36

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

Troll Alert!

> Chok. I opfører jer jo alle som dyr!

Næ nej, der tager du fejl, andre pattedyr end mennesket er langt mere
"civiliserede" når det kommer til deres seksualitet.
De har nemlig kun sex for at få afkom, hvilket de ikke er i stand til at
forhindre, da de ikke er "intelligente" nok til at opfinde prævention
(uanset om man opfatter kondomer eller oralsex/analsex som prævention).
Selvom rigtig mange dyr via evolution er kommet på måder hvorpå de kan gøre
føde lettere tilgængelig (giraffens lange hals, odderen, som bruger sten til
at åbne muslinger etc.), så har ingen dyr, så vidt jeg ved, endnu kommet
dertil hvor de kan have sex uden at få afkom. Og dermed adskiller andre dyr
sig fra mennesket.

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-04 10:39

> [...]

> dertil hvor de kan have sex uden at få afkom. Og dermed adskiller andre dyr

http://search.barnesandnoble.com/bookSearch/isbnInquiry.asp?sourceid=000
00036888271619300&ISBN=031225377X&bfdate=08-03-2004+05:36:16

http://www.planetout.com/health/sexuality/article.html?sernum=1054

--
Per Erik Rønne

Fra : Paul

Dato : 03-08-04 12:24

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> http://search.barnesandnoble.com/bookSearch/isbnInquiry.asp?sourceid=000
> 00036888271619300&ISBN=031225377X&bfdate=08-03-2004+05:36:16
>
> http://www.planetout.com/health/sexuality/article.html?sernum=1054

Det er interessant, at du er nødt til at linke til en hjemmeside for at
relatere til mit indlæg.

Har du nogensinde selv observeret to dyr (af forskelligt køn), der har sex
uden at få afkom?
Jeg betragter ikke husdyr med kontakt til mennesker som værende i deres
rette element. Det er utroligt let at tilvænne Fido til "fodsex", hvilket
den gør fordi den får lov til det af mennesket. I naturen er langt de fleste
pattedyr sjældent i brunst særlig ofte, så sex mellem han og hun foregår kun
for at reproducere sig, jeg kender ikke til dyr, som benytter sig af afbrudt
samleje, dvs. fornøjelse = ja, afkom = nej.

Desuden, så tænkte jeg overhovedet ikke på "homo" sex mellem dyr da jeg
skrev mit indlæg, da det ifølge min opfattelse er en selvfølgelighed at
"homo" sex mellem dyr ikke kan føre til afkom.

Det interessante ved at du linker til en hjemmeside er i mine øjne det
tidstypiske med at vi "tror" på "videnskaben".
Nu kan hvem som helst jo strikke en hjemmeside sammen med alle mulige
påstande.
I den af de to links der virker bliver der bl.a. skrevet: "Same-sex behavior
has been observed in many species for centuries, but bias often colored
scientists' reports." Ok, så forfatteren af artiklen har naturligvis ret og
er ikke "biased" på nogen måde. Han er tilfældigvis ikke homoseksuel?
Artiklen er fyldt med en masse påstande, som du altså "tror" på uden at have
set nogen som helst for for "beviser".

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-04 13:06

> Det er interessant, at du er nødt til at linke til en hjemmeside for at
> relatere til mit indlæg.

Prøv nu at læse den bog som jeg også linkede til. Den er trods alt på
kun 700 sider. Dr Bruce Bagemihl: »Biological Exuberance. Animal
Homosexuality and Natural Diversity.« Profile Books 1999. ISBN
1-86197-182-6.

I øvrigt har jeg adskillige gange oplevet hanhunde gå løs på mig. Med
erigeret penis, som de forsøgte at gnide af på mig.

Sågar også et par tyre jeg så på en hike med spejderne, hvor den største
besteg den mindste. De så ud til begge at kunne lide det anale samleje.
En pige det boede på en gård, sagde at det gjorde tyre altid, når de
blev sat i indhegning sammen. De gik øjeblikkelig løs på hinanden, ikke
med stangning men med sex ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Paul

Dato : 03-08-04 16:32

> I øvrigt har jeg adskillige gange oplevet hanhunde gå løs på mig. Med
> erigeret penis, som de forsøgte at gnide af på mig.

Tror du ikke det mere betyder deres ejer har vænnet den til?

Jeg har virkelig svært ved at forestille mig en hund, som selv kommer på
idéen med at bolle menneskers ben. Det er jo ikke noget den gør bevidst á
la: "lad mig prøve at gnubbe den af på et ben". Det er jo mere noget den
kommer til på en eller anden facon, og mennesket så tillader den at gøre og
fortsætte med.
Jeg var engang ude for en hund som altid fik ståpik når den snuste kvinder
forneden. Fandt så senere ud af at dens ejer, en kvinde, havde sex med
hunden når hendes mand ikke var til rådighed.

> Sågar også et par tyre jeg så på en hike med spejderne, hvor den største
> besteg den mindste. De så ud til begge at kunne lide det anale samleje.

"Så ud til..." *LOL* Det siger ikke så lidt om hvem der tolkede synet af de
to dyr.
Det er en magtdemonstration fra tyrens side.

> En pige det boede på en gård, sagde at det gjorde tyre altid, når de
> blev sat i indhegning sammen. De gik øjeblikkelig løs på hinanden, ikke
> med stangning men med sex ...

Ikke med sex... med magtdemonstration.

Så vil du måske også påstå at alle indsatte i fængsler som lægger røvhul til
nyder det?

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-04 18:39

Paul <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke det mere betyder deres ejer har vænnet den til?

En hvalp? Da jeg var 18 ville mine forældre købe en hund. De fik en
hanhund der øjeblikkelig gik på mig, og i øvrigt også på kommodebenene.

> "Så ud til..." *LOL* Det siger ikke så lidt om hvem der tolkede synet af de
> to dyr.
> Det er en magtdemonstration fra tyrens side.

Er du nu også sikker på det?

> Ikke med sex... med magtdemonstration.

Sikker?

> Så vil du måske også påstå at alle indsatte i fængsler som lægger røvhul til
> nyder det?

Næh. Men dem der gør det får da i hvert fald seksuel nydelse ud af det,
lige som den øverste tyr. Men det kan du jo heller ikke forestille dig,
da det ikke kan lede til formering, vel?

Sagen er at for arter, hvor hannerne skal holde sammen, så er det
evolutionært »lettest« at få dem til at føle sig seksuelt tiltrukket af
deres egen art. Sex, heller ikke sex i dyreverdenen, er nemlig ikke blot
et spørgsmål om forplantning. Vidste du i øvrigt at han-edderkopper har
en vis tilbøjelighed til homoseksuelle forhold? Men der bliver de jo
heller ikke ædt efter »samlejet«.

--
Per Erik Rønne

Fra : Paul

Dato : 06-08-04 11:12

> En hvalp? Da jeg var 18 ville mine forældre købe en hund. De fik en
> hanhund der øjeblikkelig gik på mig, og i øvrigt også på kommodebenene.

Vi har en hundehvalp af hankøn, som går løs på dit ben samt kommodeben -
ergo, vi har en "homoseksuel" hund!
Hvis den bog du anbefalede er fyldt med lige så videnskabelige
kendsgerninger, så vil jeg spilde både mine penge og tid på den.

> Sikker?

Jeg er så sikker som jeg kan blive med det informationsniveau jeg er i
besiddelse af.
Jeg forholder mig til naturens grundlov: "Survival of the fittest"
Alt hvad der er naturligt, dvs. som forekommer i naturen, har en eller flere
formål at udfylde.
Naturen er et evigt cyklus udi genbrug. Naturen går ud på enten at æde eller
blive ædt - at dræbe eller blive dræbt.
Der er ikke plads til afvigere eller afvigende adfærd i naturen.

I naturen har nogle livsformer organiseret sig med én dominerende han om et
harem af hunner - i dette tilfælde klovdyr (dit eksempel med tyren).
I naturen ville en han enten fordrive en anden han eller tage kampen op,
hvor den ene af hannerne ville vinde kampen og dermed haremet.
I dit tilfælde er vi ikke længere i naturen, men under semi naturlige
forhold reguleret af mennesket.
Den dominerende han vælger at betragte den dominerede han som sin "bitch",
hvilket den dominerede han tillader, da det ikke er muligt at flygte og
kampen på forhånd er opgivet. Altså en naturlig konsekvens af "Survival of
the fittest" - den dominerede han får ikke lov til at besvangre kvierne i
den dominerende hans harem (med mindre mennesker griber ind i naturens
orden).

Du vælger at opfatte situationen som værende "homoseksuel" sex mellem to
tyre fordi du projicerer din verdensanskuelse på sex over på situationer som
du mener er seksuelt relaterede. Sætningen: "De så ud til begge at kunne
lide det anale samleje." er subjektiv betragtende og ikke en videnskabelig
indfaldsvinkel.
Du forholder dig til "erigeret kønsdels indtrængen i endetarm" som værende
nydelsesfuld sex.

Hvordan kan du med nogen som helst videnskabelig seriøsitet påstå, at der er
nydelse, endog sex, involveret i det syn du relaterer til?
Grunden til jeg spørger, er fordi det for mange mænd er temmelig svært at
konstatere om kvinder får nydelse ud af sex, hvilket gør det let for kvinder
at foregive en orgasme. Men, du er altså i stand til at se når to tyre har
analt samleje de ser ud til at kunne lide.

> Næh. Men dem der gør det får da i hvert fald seksuel nydelse ud af det,
> lige som den øverste tyr. Men det kan du jo heller ikke forestille dig,
> da det ikke kan lede til formering, vel?

Igen hér påstår du der er seksuel nydelse indblandet.
Hvordan måler du det?
Kan det tænkes den indsatte "butch" er nødt til at røvpule den indsatte
"bitch" for at holde sin plads i hierakiet?
Han skulle jo nødig falde af på den. Hvis han ikke gør, så er det jo ham som
bliver røvpulet næste gang ("Survival of the fittest").

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-04 12:23

> [...]

> Hvis den bog du anbefalede er fyldt med lige så videnskabelige
> kendsgerninger, så vil jeg spilde både mine penge og tid på den.

Den er faktisk baseret på tusindevis af observationer i naturen og
andetsteds.

> [...]
> formål at udfylde.
> Naturen er et evigt cyklus udi genbrug. Naturen går ud på enten at æde eller

Forkert. Snarere kunne man sige at naturen gik ud på at sprede sine
gener til så mange som muligt. Det er derfor man taler om »the selfish
gene«.

Om det enkelte indvid får afkom betyder ikke så meget, hvis det at det
ikke får afkom til gengæld får slægtninges mulighed for at sprede deres
DNA samtidig øges. Det kan ses hos dyr hvor individer udskriger
advarselsråb [og samtidig øger risikoen for at de selv falder som
bytte], og vel mest markant hos sociale insekter; arbejderbier får intet
afkom.

> [...]

> I naturen ville en han enten fordrive en anden han eller tage kampen op,
> hvor den ene af hannerne ville vinde kampen og dermed haremet.

Men hos sådanne dyr bliver unge hanner typisk fordrevet når de når en
vis alder. Derefter lever de i ungkarlegrupper, som øger individernes
chance for overlevelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Paul

Dato : 06-08-04 15:25

> Den er faktisk baseret på tusindevis af observationer i naturen og
> andetsteds.

Af tilsvarende kaliber?

Hvis bogen indeholder bedre eksempler end det du kom med fra dine egne
oplevelser, så kom endelig med dem...

> Forkert.

Nej, rigtigt, som du selv skriver...

> Snarere kunne man sige at naturen gik ud på at sprede sine
> gener til så mange som muligt. Det er derfor man taler om »the selfish
> gene«.

Ja, naturen er et evigt cyklus udi genbrug.
Så vi er enige.
Reproduktion = genbrug (no pun intented i GENbrug

> [...]
> advarselsråb [og samtidig øger risikoen for at de selv falder som
> bytte], og vel mest markant hos sociale insekter; arbejderbier får intet

Men, stadig ikke plads til afvigende opførsel - alt har et formål, også når
man ofrer individer.

> Men hos sådanne dyr bliver unge hanner typisk fordrevet når de når en
> vis alder. Derefter lever de i ungkarlegrupper, som øger individernes
> chance for overlevelse.

Ja, og stadig uden plads til afvigere og afvigende adfærd.

M.v.h.

Paul

Fra : Paul

Dato : 06-08-04 11:30

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

Glemte lige det her stykke:

> Sagen er at for arter, hvor hannerne skal holde sammen, så er det
> evolutionært »lettest« at få dem til at føle sig seksuelt tiltrukket af
> deres egen art.

Nej, hanner skiller sig af med hinanden, med mindre de kan finde et praktisk
formål med andre hanner.
"at føle sig seksuelt tiltrukket af deres egen art" forekommer ikke i
naturen, da det ikke har et formål og derfor ikke er værd at spilde energi
på.
Hvordan måler du: "at føle sig seksuelt tiltrukket af deres egen art"?
Naturen er LEAN, naturen spilder ikke tid og energi på uproduktive, unyttige
handlinger og ting.

> Sex, heller ikke sex i dyreverdenen, er nemlig ikke blot
> et spørgsmål om forplantning.

Jo, sex i blandt dyr i naturen har kun forplantning til formål.
Hvad du og ligesindede så ellers kan projicere af tanker over i diverse
scener med kønsdele, det er så en helt anden snak.

> Vidste du i øvrigt at han-edderkopper har
> en vis tilbøjelighed til homoseksuelle forhold? Men der bliver de jo
> heller ikke ædt efter »samlejet«.

Nej, det vidste jeg ikke, da jeg ikke har telepatiske evner og derfor har
brug for konkrete beviser for noget som jeg ikke "tror" på.

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-04 12:23

> [...]

> på.
> Hvordan måler du: "at føle sig seksuelt tiltrukket af deres egen art"?

Det gør alle dyr faktisk. Der skulle naturligvis have stået »tiltrukket
af deres eget køn«.

> [...]

> Hvad du og ligesindede så ellers kan projicere af tanker over i diverse
> scener med kønsdele, det er så en helt anden snak.

Bonoboer har sex 24 gange i døgnet. Og kønnet på den bonobo de har sex
med er underordnet - i øvrigt også om hvorvidt individet overhovedet er
fysisk kønsmodent eller ej.

> Nej, det vidste jeg ikke, da jeg ikke har telepatiske evner og derfor har
> brug for konkrete beviser for noget som jeg ikke "tror" på.

Så læs Bagemihls bog.

Jeg kan i øvrigt også anbefale artiklen »Apes from Venus: Bonobos and
Human Social Evolution« af Frans B. M. de Waal.

http://www.cord.edu/faculty/landa/presentations/slrs.ppt
--
Per Erik Rønne

Fra : Paul

Dato : 06-08-04 15:30

> Det gør alle dyr faktisk. Der skulle naturligvis have stået »tiltrukket
> af deres eget køn«.

Ok, må indrømme jeg svarede på det du mente, hvilket var ordet "køn".
Du svarede dog ikke på det eller kom med beviser.

> Bonoboer har sex 24 gange i døgnet. Og kønnet på den bonobo de har sex
> med er underordnet - i øvrigt også om hvorvidt individet overhovedet er
> fysisk kønsmodent eller ej.

Nej, det PÅSTÅS at bonoboer har sex med hinanden 24 gange i døgnet.
Jeg påstår det er en social omgangsform.
Nu må du gerne komme med beviser på, at bonoboer har "sex" i vor forstand.

> Så læs Bagemihls bog.
>
> Jeg kan i øvrigt også anbefale artiklen »Apes from Venus: Bonobos and
> Human Social Evolution« af Frans B. M. de Waal.

Er der beviser i denne bog eller er de lige så fyldte med påstande som du
er?

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-04 15:48

> Er der beviser i denne bog eller er de lige så fyldte med påstande som du
> er?

Læs bøgerne, som baserer sig på langvarige og massevise af observationer
af forskellige arter.
--
Per Erik Rønne

Fra : Paul

Dato : 08-08-04 13:38

> Læs bøgerne, som baserer sig på langvarige og massevise af observationer
> af forskellige arter.

Der findes nogle bøger, som du refererer til når snakken falder på
"homoseksuel" adfærd mellem dyr.

Jeg tvivler på, at du ejer nogle af disse bøger endsige har læst dem siden
du ikke er i stand til at komme med håndgribelige beviser fra bøgerne.

Hvorfor skulle jeg så læse disse skønlitterære bøger?

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 10-08-04 10:31

> [...]

> Jeg tvivler på, at du ejer nogle af disse bøger endsige har læst dem siden
> du ikke er i stand til at komme med håndgribelige beviser fra bøgerne.

Jeg har ikke tid til at referere bøger der sammenlagt fylder mere end
1000 sider. I øvrigt er de skrevet af biologer.

> Hvorfor skulle jeg så læse disse skønlitterære bøger?

Fordi du har den fordom, at homoseksualitet [og anden sex uden
forplantningsformål] kun forekommer hos arten Homo sapiens. Denne fordom
er tydelig alene i din brug af ordet »skønlitterær«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Corax

Dato : 06-08-04 16:51

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg påstår det er en social omgangsform.
> Nu må du gerne komme med beviser på, at bonoboer har "sex" i vor forstand.

Øh, og hvordan har "vi" så sex? Undskyld hvis min uvidenhed er kønsbestemt,
men er sex ikke også delvist en social ting blandt mennesker? Hvis ikke, så
er onani da hurtigere og lettere, og så ville folk vel næppe klage over
manglende opmærksomhed fra deres partner.

- Corax

Fra : Paul

Dato : 08-08-04 14:00

> [...]

> er onani da hurtigere og lettere, og så ville folk vel næppe klage over
> manglende opmærksomhed fra deres partner.

For at svare dig skal vi tilbage til mit oprindelige indlæg i denne tråd:

"De har nemlig kun sex for at få afkom, hvilket de ikke er i stand til at
forhindre, da de ikke er "intelligente" nok til at opfinde prævention
(uanset om man opfatter kondomer eller oralsex/analsex som prævention)."

Mennesket adskiller sig fra andre dyr ved at vi er intelligente nok til at
udtænke prævention.
Vi mennesker er eller burde være klar over, at vi enten kan gøre hinanden
gravide eller overføre seksuelle sygdomme til hinanden, så derfor benytter
nogle af os prævention. Derfor kan vi mennesker også tillade os den luksus
at have sex når vi har lyst til det - i modsætning til før prævention blev
opfundet og effektivt nok til at forhindre graviditet.

At din "uvidenhed" måske er kønsbestemt er da interessant. Der skal åbenbart
kun et par generationer til før kvinder har glemt alt om tidligere tiders
angst i forbindelse med sex og graviditet. Bare spørg kvinder fra den ældre
generation om dette!

Da der endnu ikke er fremkommet beviser på, at bonoboer virkelig har sex 24
gange i døgnet som ovenfor beskrevet. Så findes der vel heller ikke beviser
på om f.eks. bonoboers sæd er produktionsdygtig til avl under sådanne
omstændigheder eller om bonoboer overhovedet får sædafgang under de samme
omstændigheder.

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 10-08-04 10:31

> [...]

> på om f.eks. bonoboers sæd er produktionsdygtig til avl under sådanne
> omstændigheder eller om bonoboer overhovedet får sædafgang under de samme

Bonoboer har sex 24 gange i døgnet, men de dyrker langt fra kun sex der
kan give afkom. Bonobohunnen er i øvrigt »i løbetid« en gang om måneden,
og er seksuelt aktiv også når den ikke er »i løbetid«.

Jeg har givet referencerne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Corax

Dato : 10-08-04 11:08

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

[...]

> "De har nemlig kun sex for at få afkom, hvilket de ikke er i stand til at
> forhindre, da de ikke er "intelligente" nok til at opfinde prævention
> (uanset om man opfatter kondomer eller oralsex/analsex som prævention)."

Nej, dyr har ikke sex fordi de bevidst planlægger at få afkom. Dyr har sex
fordi de føler trang til at have sex, og nogle arter er endda i stand til at
opleve orgasme. Menneskebørn og visse dyr kan også finde på at onanere alene
pga. den rare følelse.

> [...]
> at have sex når vi har lyst til det - i modsætning til før prævention blev
> opfundet og effektivt nok til at forhindre graviditet.

Mennesker har altid haft lyst til sex. At vi har opfundet prævention har
ikke ændret vores lyst, det har bare gjort det lettere at følge den. Selv da
sexagten var forbundet med større fare var det jo ikke fordi folk holdt sig
i skindet. Nej, selv med trusler om bål og brand dyrkede folk sex.

> [...]
> kun et par generationer til før kvinder har glemt alt om tidligere tiders
> angst i forbindelse med sex og graviditet. Bare spørg kvinder fra den

Med "uvidenhed" henviser jeg til den gamle ide om, at kvinder ligger noget
følelsesmæssigt i sex hvorimod mænd ikke i lige så høj grad skulle opfatte
sex som noget socialt. Hvis ikke der var et socialt aspekt ved seksualitet
ville der næppe være så mange mennesker på denne nyhedsgruppe.

Kvinder fra de ældre generationer vil dels kunne fortælle mig at de ofte
ikke følte nydelse ved sex pga. manglende viden og religiøs fordømmelse, og
dels at "sikre dage", ulovlige aborter samt diverse mere eller mindre
unyttige husråd altid har været i brug.

> [...]
> på om f.eks. bonoboers sæd er produktionsdygtig til avl under sådanne
> omstændigheder eller om bonoboer overhovedet får sædafgang under de samme

Jeg tror du er nødt til at forklare din definition på sex. På baggrund af
det ovenstående får jeg en ide om, at mange menneskelige aktiviteter som
f.eks. onani og oralsex heller ikke klassificerer som sex i din bog.

- Corax

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-08-04 11:26

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Mennesker har altid haft lyst til sex. At vi har opfundet prævention har
> ikke ændret vores lyst, det har bare gjort det lettere at følge den.

Eller rettere kontrollere resultatet af den. Det eneste, der adskiller dyrs
og menneskers seksualitet, er, at dyrs såkaldte løbetid. Derudover er der
rent praktiske forskelle, idet dyr ikke selv skal købe mad, ikke har brug
for tøj, legetøj etc. og ofte har et større område at brede sig på.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-08-04 19:28

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message

> Det eneste, der adskiller dyrs
> og menneskers seksualitet, er, at dyrs såkaldte løbetid.

Nej.

--
-Jens B.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-08-04 11:43

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Nej.

Ja, lige som hunbonoboer harn hunmennesker en månedlig »løbetid«, selv
om begge arters hunner dog også kan have sex uden for denne løbetid - og
føle lyst til det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Paul

Dato : 10-08-04 12:51

> Nej, dyr har ikke sex fordi de bevidst planlægger at få afkom.

Hvilket jeg heller ikke skriver.
Dyr har kun sex for at få afkom - og de er ikke i stand til at forhindre
det.

> Dyr har sex
> fordi de føler trang til at have sex, og nogle arter er endda i stand til
at
> opleve orgasme.

Hvorfor føler de trang til sex?
Opleve orgasme?! Hvordan beviser du det?

> Menneskebørn og visse dyr kan også finde på at onanere alene
> pga. den rare følelse.

Opfatter de det som sex? Ved de hvad sex indebærer?
Læg mærke til du skriver "onanere alene", du skriver ikke de har sex - eller
sex med sig selv, hvordan kan det være?

Hvis ikke det var fordi vort samfund er så gennemsyret med informationer om
sex samt pornografi, tror du så ret mange umiddelbart ville forbinde onani
med sex?
Det giver jo også en dejlig følelse at blive nusset i hårbunden, få massage,
vasket tæer.... Nogle kan ligefrem få orgasme af det!!!
Mener du onani (selvtilfredsstillelse) blandt mennesker altid er blevet
forbundet med sex?
Mener du onani (selvtilfredsstillelse) blandt dyr bliver opfattet som sex?

Er det ikke fordi vi mennesker af kulturelle årsager forbinder onani
(selvtilfredsstillelse) med sex og ikke med f.eks. velbehag som massage jo
også giver?
Hvorfor er onani (selvtilfredsstillelse) en seksuel aktivitet?

> Mennesker har altid haft lyst til sex.

At man har lyst til noget er ikke det samme som man gør det - eller gør det
uden at tænke på konsekvenserne.

> [...]
sig
> i skindet. Nej, selv med trusler om bål og brand dyrkede folk sex.

Folk holdt sig MERE i skindet, og de andre tog konsekvenserne.

Tror du ikke det kan være noget "nedarvet" at kvinder "får hovedpine" og
ellers bliver mindre interesseret i sex på grund af tidligere tiders angst,
usikkerhed i forbindelse med sex?

> [...]
> sex som noget socialt. Hvis ikke der var et socialt aspekt ved seksualitet
> ville der næppe være så mange mennesker på denne nyhedsgruppe.

Jeg mener begge køn lægger noget følelsesmæssigt i sex.
Kvinder når de får det - mænd når de ikke får det.

> [...]
> det ovenstående får jeg en ide om, at mange menneskelige aktiviteter som
> f.eks. onani og oralsex heller ikke klassificerer som sex i din bog.

Se, nu er vi inde på noget væsentligt.

Politikens Dansk Ordbog:

sex subst. en
1. kønsligt samvær og hvad der iøvrigt har med kønslivet at gøre.

kønsliv subst. -et
1. kropslig aktivitet hvorved man tilfredstiller kønsdriften.

kønsdrift subst. -en
1. dyrs og menneskers naturlige behov for seksuel aktivitet og forplantning.

M.v.h.

Paul

Fra : Jimmy

Dato : 10-08-04 13:52

> [...]
> at
>
> Hvorfor føler de trang til sex?
> Opleve orgasme?! Hvordan beviser du det?

Sex hos dyr er en drift, som der er hos mennesker.
Så når dyr dyrker sex er det på samme baggrund, som det er hos mennesker.
Dyr har ikke sex for at få afkom. Dyr har sex, fordi det er en drift. At de
så får unger ud af det, er en bivirkning.
Bonoboer dyrker sex som en del af deres sociale adfærd, og det er med alle,
unge som gamle.
Og de har ingen kriminel lavalder, kan man konstatere.

/J.

Fra : Paul

Dato : 10-08-04 17:30

"Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Sex hos dyr er en drift, som der er hos mennesker.

Korrekt.

> [...]
de
> så får unger ud af det, er en bivirkning.

Nej. Dyr (og dermed mennesker) har sex som drift FORDI vi skal have afkom
(ellers sad vi ikke her).
Hvis det ikke var meningen at alle dyr (og dermed mennesket) skulle
reproduceres, så var driften jo heller ikke nødvendig.

Hvad du gør er at projicere nutidig opfattelse af sex over på arternes
drifter. Hvad du beskriver ovenfor ville ikke give en evolutionsteori - der
ville nemlig ikke være noget at evaluere, hvis afkom kun er en bivirkning,
en tilfældighed, på slump.

M.v.h.

Paul

Fra : Per Rønne

Dato : 11-08-04 11:43

Paul <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote:

> Nej. Dyr (og dermed mennesker) har sex som drift FORDI vi skal have afkom
> (ellers sad vi ikke her).

Dyrs sexdrift har som primær grund at de skal have afkom. En sekundær
grund vil hyppigt være det sociale sammenhold ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 11-08-04 11:43

Paul <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote:

> Dyr har kun sex for at få afkom

Frans de Waal: Apes from Venus. Fra »Tree of Origin« side 52ff, isbn
0-674-00460-4.

»Whereas in most other species sexual behavior is a fairly distinct
category, in the bonobo it has become part and parcel of social
relationships - and not just between males and females. Bonobos engage
in sex in virtually every partner combination: male-male, male-female,
female-female, male-juvenile, female-juvenile, and so on. They become
aroused remarkably easily and express their arousal in a viriety of
mounting positions and genital contacts. Sexual behavior is flexible:
bonobos use every imaginable position and vairation. Whereas chimpazees
almost never adopt face-to-face positions, bonobos do so one out of
three times during copulations in the wild, and even more often in
captivity. Furthermore, the frontal orientation of the vulva and
clitoris suggest that the female genitalia are adopted for this
position.

Perhaps the bonobos most characteristic and most common sexual patterns
is the so-called genito-genital rubbing, og GG-rubbing, between adult
females. One female clings with arms and legs beneath another (almost
the way an infant clings to its mother) while the other female, standing
on both hands and feet, lifts her off the ground. The two femalels then
rub their genital swelings together laterally with the same rythm as
that of male thrusting during copulation. Given the rather prominent
clotoris of bonobo females, there can be little doubt that their grins
and squeals during GG-rubbing reflect orgasmlike experiences. Absent in
the chimpanze, this behavior has been observed in every bonobo group,
captive or wild, containing more than one female.

Male bonobos, too, may engage in pseudocopulation, but generally perform
scrotal rug instead: the two males stand back to back, then one male
rubs his scrotum against the behind of the other. Males also perform
so-called penis-fencing: in this rare behavior, thus far observed only
in the field, two males hang face to face from a branch while rubbing
their erect penises together af if crossing swords. The sheer variety of
sexual and erotic contact in bonobos is impressive, especially if we
include sporacic oral sex, massage of another indivudal's genitals, and
tongue-kissing.«
--
Per Erik Rønne

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 03:59

In article <HBKPc.368$WR.330@news.get2net.dk>,
paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk says...
> Har du nogensinde selv observeret to dyr (af forskelligt køn), der har sex
> uden at få afkom?

Ah, der gardered du dig jo helt vildt ved at sige man selv skal have set
det. Men i følge videnskaben (som du måske ikke tror på) er der mange
arter der gør det. Fx. Delfiner.

Fra : Paul

Dato : 06-08-04 09:47

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Ah, der gardered du dig jo helt vildt ved at sige man selv skal have set
> det.

Det er da interessant, at voksne mennesker kan relatere og tro på
"videnskab", når man ikke er i stand til at bevise påståede "kendsgerninger"
i ens egen hverdag.

> Men i følge videnskaben (som du måske ikke tror på) er der mange
> arter der gør det. Fx. Delfiner.

Jamen, når man nu har en bog på 700 sider sprængfydt med gode videnskabelige
eksempler på "homoseksuel" adfærd blandt dyr, så kan man vel godt forlange
der bliver disket op med bare et par stykker.

Du skriver det selv... "Men i følge videnskaben (som du måske ikke tror på)
er der mange
> arter der gør det. Fx. Delfiner".

For det første, hvorfor skal man "tro" på videnskaben?
Viden kan jo bevises, ergo er det ikke tro men fakta.
For det andet, hvis der er mange arter som gør det, hvorfor beviser du det
så ikke for mig?
Du nævner delfiner, og fordi det er "videnskaben", som påstår det, så
behøver jag altså ikke at tvivle længere?

"Videnskaben" har nøjagtig den samme funktion i vor nutidige kultur som den
kristne kirke havde i middelalderen.
Fordi "videnskaben" har frembragt resultater og fremgang for samfundet og
det enkelte individ, ligesom den kristne kirke også gjorde det i
middelalderen, så skal man ikke bare sige "amen" til alt, hvad "videnskaben"
finder på?

Man skal ikke tro blindt på ting, som i virkelighedens verden ikke er en
trossag men videnskab - eller noget som rent faktisk kan bevises.

M.v.h.

Paul

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 03:56

In article <1ghxx6i.cfo78m1u4whu4N%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid says...
> http://search.barnesandnoble.com/bookSearch/isbnInquiry.asp?sourceid=000
> 00036888271619300&ISBN=031225377X&bfdate=08-03-2004+05:36:16

For dem som bruger newsreaders der ikke konstrurere url'er over flere
liner: http://shorterlink.com/?NM678J

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-04 05:52

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

> In article <1ghxx6i.cfo78m1u4whu4N%spam@husumtoften.invalid>,
> spam@husumtoften.invalid says...
>
> For dem som bruger newsreaders der ikke konstrurere url'er over flere
> liner: http://shorterlink.com/?NM678J

Alternativt kan man altid kopiere strengen over ad to gange.
--
Per Erik Rønne

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-08-04 19:41

> [...]
> og når man tænder på den slags.
>
> Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

Det ville ikke genere mig med en ekstra partner i sengen.
Men nu er jeg osse single, såh...heheh.

En trekant har jeg prøvet engang for mange år siden, det var sjovt,
spændende og ophidsende - og det var så den oplevelse.
Jeg er vist gået hen og blevet 'serie'monogam, gammeldags og kedelig!
(Underforstået: En ad gangen - 2 på 20 er godt nok sjovere end en på 40, men
jeg har sgutte energi til den slags mere! *G*)

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-04 10:39

Paul <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote:

> Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

En firkant - bliver det ikke hurtigt til to tokanter?
--
Per Erik Rønne

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 03-08-04 15:22

> En firkant - bliver det ikke hurtigt til to tokanter?

Det kan det vel godt ende med, men til en enkelt swingerfest forblev
firkanten en firkant indtil de sluttede det. Og IMO må en firkant vel
involvere alle 4, på kryds og tværs, ellers er det vel en skæv firkant.

Lars

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 03-08-04 22:36

[Paul | Sat, 31 Jul 2004 19:43:43 +0200]

>Et spørgsmål til alle heteroseksuelle derude (mest fordi jeg selv er
>heteroseksuel):

Jeg svarer alligevel, med håbet om at du alligevel kan bruge det til noget.

>Hvor mange af jer kan uden videre acceptere, eller måske ligefrem ønsker, at
>jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en trekant?

Vi har måske ikke kønsproblematikken - men i vores rollespil er vi
"lillebror" og "storebror", så alligevel...

Det sker ganske bestemt at vi lokker andre til at lege med os, men det skal
altid kun hvis begge parter har mødt vedkommende og har lyst til at lege.

>Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

Jada, hvis man blot har 100% tillid til hinanden OG på forhånd har aftalt
hvor evt. grænser går, kan det være en rigtig fed oplevelse *)

*) Hvordan får man ellers som 39-årig en stor flok frække drenge mellem 15
og 24 at lege med

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : DB

Dato : 19-09-04 12:52

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen!
>
> Et spørgsmål til alle heteroseksuelle derude (mest fordi jeg selv er
> heteroseksuel):

Indtil videre må jeg vel betegnes som heteroseksuel, da jeg kun har været
sammen med mænd, jeg har dog længe haft lyst til at prøve at være sammen med
en pige, har bare ikke rigtigt haft muligheden.

> Hvor mange af jer kan uden videre acceptere, eller måske ligefrem ønsker,
at
> jeres partner inviterer en person af sit eget køn med til en trekant?

Jeg ville byde det velkommen, dog ville jeg nok gerne se pigen lidt an
først, om jeg tændte på hende og hun på mig.

> Jeg spørger mest til jeres indstilling, ikke så meget til hvordan
> virkeligheden ser ud, da den slags løjer mange gange er ønsketænkning,
hvis
> og når man tænder på den slags.

Jeg ville ønske det ikke kun var ønsketænkning, jeg har godt nok ikke en
fast partner, men en elsker og sammen er vi da på scor.dk hvor vi søger en
pige.

> Desuden, har du nogensinde prøvet en trekant (eller mere) med din partner?

Jeg har prøvet med to mænd i et tidligere forhold, det var ret fedt, men
skulle jeg vælge ville jeg hellere have en pige mere med...

Mvh
DB

Fra : ullala

Dato : 19-09-04 14:49

Hej!
Flere af mine ex´er har været inde på, om vi ikke skulle lege med en 3.
person. Som oftest en anden pige, hvor imod jeg har en drøm om 2 mænd...
Umiddelbart, har jeg ikke lyst til at dele min evt. kæreste med en anden
pige, egentlig vil jeg hellere have hende for mig selv, skulle det komme
dertil!
Det handler vist lidt om jalouxi; En frygt for at min kæreste skulle
forelske sig i hende, forlade mig, osv... Tror at man skal være 100%
afklaret med hinanden (Og kan man så alligevel føle sig tryg?), før man
begiver sig ud i den slags...
Jeg har endnu ikke ført noget af det ud i livet, men er overbevist om, at
det nok skal ske en dag.

Mvh. Ulla.

Fra : Paul

Dato : 19-09-04 18:45

"ullala" <brummes*FJERN*@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Flere af mine ex´er har været inde på, om vi ikke skulle lege med en 3.
> person. Som oftest en anden pige, hvor imod jeg har en drøm om 2 mænd...

Må tilstå, at jeg ikke selv har prøvet en 3-kant. Men, man har vel lov til
at have sine tanker... ;~)
Det er egentlig underordnet for mig om det er to kvinder og en mand eller to
mænd og en kvinde.
Jeg mener ikke det er svært at tilfredsstille to kvinder, selvom det
naturligvis er noget af en udfordring ) Hvis bare kvinderne er søde og
forstående og de ikke prøver at slå nogen rekorder, så skal det nok lade sig
gøre.
At være to mænd om at tilfredsstille en kvinde er egentlig heller ikke et
problem, men det kræver altså at kvinden er utrolig liderlig og er det i
mange timer.
Den eneste forudsætning for mig er at ingen føler jalousi ved situationen -
jeg hader jalousi. Så skal selskabet også være afslappet og interessant,
hvilket jeg vil være i stand til at vurdere indenfor den første halve times
tid.

> Umiddelbart, har jeg ikke lyst til at dele min evt. kæreste med en anden
> pige, egentlig vil jeg hellere have hende for mig selv, skulle det komme
> dertil!

*G* Du er jaloux anlagt?!

> [...]
> forelske sig i hende, forlade mig, osv... Tror at man skal være 100%
> afklaret med hinanden (Og kan man så alligevel føle sig tryg?), før man

Jeg tror godt man kan være helt afklarede med hinanden, men det er ikke
sikkert alle kan være det, det er noget meget individuelt.
Jeg mener også det hjælper, hvis man prøver med en 3. person, som ikke er
fra ens umiddelbare omgangskreds.
Der skal desuden også en hel del kommunikation til før man mødes og prøver
det af.

> Jeg har endnu ikke ført noget af det ud i livet, men er overbevist om, at
> det nok skal ske en dag.

Sikkert. )

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////
"Don't personalize your computer. It doesn't like it!"
"People who say you're paranoid are just part of the plot"
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Fra : Heinrich

Dato : 19-09-04 19:48

x-no-archive: yes

Paul wrote:
> "ullala" <brummes*FJERN*@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Må tilstå, at jeg ikke selv har prøvet en 3-kant. Men, man har vel lov til
> at have sine tanker... ;~)

Selvfølgelig. Dog vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at det at have
tanker om en 3-kant i den her sammenhæng, er syndigt og at man i sidste
ende kan risikere at blive straffet for at tænke på sådan noget.
Man vælger selv, om man vil give efter for Satan's fristelser!
Kæmp imod og du har en chance for at blive frelst.

Fra : Anita

Dato : 19-09-04 20:21

Heinrich wrote:

> Man vælger selv, om man vil give efter for Satan's fristelser!
> Kæmp imod og du har en chance for at blive frelst.

Frelst fra hvad? Fra det du tror på?

Hvad så med alle os, der tror noget andet.... må vi heller ikke leve et
ganske normalt liv, hvis du skulle bestemme?

Må jeg spørge hvad du laver i denne nyhedsgruppe?

Venligst Anita

Fra : Heinrich

Dato : 19-09-04 22:19

x-no-archive: yes

Anita wrote:

> Frelst fra hvad? Fra det du tror på?

Helvede. Jeg tror på det, der står i Bibelen.

> Hvad så med alle os, der tror noget andet.... må vi heller ikke leve et
> ganske normalt liv, hvis du skulle bestemme?

Normalt er ikke altid lig med rigtigt!

> Må jeg spørge hvad du laver i denne nyhedsgruppe?

Ja, hvad laver du?

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-04 23:10

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helvede. Jeg tror på det, der står i Bibelen.

Tjah, naivitet er en dyd....

M.v.h.

Fra : Anita

Dato : 20-09-04 22:16

Heinrich wrote:
> Helvede. Jeg tror på det, der står i Bibelen.

Fint nok for dig. Det gør jeg ikke - og det er helt fint for mig.

> Normalt er ikke altid lig med rigtigt!

Rigtigt for hvem? Hvem definerer hvad der er rigtigt for mig? Dig? Gud?
(Jeg håber ironien er åbenlys)

> Ja, hvad laver du?

Jeg spurgte først - men fik intet svar.

Jeg kan dog besvare at jeg bruger denne gruppe til at debatere og blive
inspireret. Hvad med dig???

Venligst Anita

Fra : Heinrich

Dato : 21-09-04 00:29

x-no-archive: yes

Anita wrote:

> Fint nok for dig. Det gør jeg ikke - og det er helt fint for mig.

Hvad tror du så på?

> Rigtigt for hvem? Hvem definerer hvad der er rigtigt for mig? Dig? Gud?
> (Jeg håber ironien er åbenlys)

Det er ikke normal eller rigtig levemåde at dyrke sex, hvis ikke der er
kærlighed tilstede. Er det kun liderlighed og fysisk overflade det
handler om, så er man ude på et skråplan.
De fleste der diskuterer i denne gruppe, har efter min mening givet
efter for Satan. Det synes jeg er ærgerligt.

> Jeg spurgte først - men fik intet svar.

> Jeg kan dog besvare at jeg bruger denne gruppe til at debatere og blive
> inspireret. Hvad med dig???

Jeg dyrker ikke sex og har aldrig gjort det, så det er ikke for at blive
inspireret, at jeg følger med, men mere for at se, hvor syge og perverse
mange mennesker er blevet.
Det er en sørgelig "udvikling", som gør, at jeg ikke ønsker, at have
noget at gøre med andre mennesker. Man kan sige, at jeg har meldt mig ud
af samfundet og jeg forlader kun mit hjem, når det absolut er nødvendigt.
De fleste mennesker (dog ikke dem i min familie), er generelt meget
irriterende. De larmer og de lugter og jeg så helst, at de bare ville
forsvinde, så jeg kan få fred. Derfor har jeg det også bedst, når jeg sover.
Godnat.

Fra : Anita

Dato : 21-09-04 13:42

Heinrich wrote:
> Hvad tror du så på?

Ikke nogen Gud i hvert fald. Religion er for mig noget svage mennesker har
brug for at støtte sig til, fx i krisetider eller lign. Noget man har brug
for, når man ikke hviler i sig selv. Og ja, jeg ved godt der findes
religiøse folk som hviler fint i sig selv. Men det er typisk ikke dem der
render og citerer biblen i tide og utide.

> Det er ikke normal eller rigtig levemåde at dyrke sex, hvis ikke der
> er kærlighed tilstede.

Du svarer igen ikke på spørgsmålet. Det er ikke normalt eller rigtigt for
hvem? Folk har i årtusinder dyrket sex uden kærlighed, det må anses at være
et behov vi mennesker har. Og tænk dig - kristne gør det osse!

> Er det kun liderlighed og fysisk overflade det
> handler om, så er man ude på et skråplan.

Det mener du! Det mener jeg ikke nødvendigvis. Det kan gå hen og blive et
problem, hvis man slet ikke er i stand til at knytte sig til at andet
menneske, men i sig selv ser jeg ingen problemer i at folk dyrker sex uden
kærlighed (så længe de passer på sig selv og hinanden).

> De fleste der diskuterer i denne gruppe, har efter min mening givet
> efter for Satan. Det synes jeg er ærgerligt.

Ak og ve. Jaja, vi er nok alle sammen besat af demoner!

> Jeg dyrker ikke sex og har aldrig gjort det, så det er ikke for at
> blive inspireret, at jeg følger med, men mere for at se, hvor syge og
> perverse mange mennesker er blevet.

Det synes jeg da ærligt talt er perverst! Tænder du på at læse om alt det
forbudte??

> [...]
> noget at gøre med andre mennesker. Man kan sige, at jeg har meldt mig
> ud af samfundet og jeg forlader kun mit hjem, når det absolut er

Det er da langt mere sørgeligt and at folk lever med en åben seksualitet. Du
burde vist ha' været født for 500 år siden.

> [...]
> generelt meget irriterende. De larmer og de lugter og jeg så helst,
> at de bare ville forsvinde, så jeg kan få fred. Derfor har jeg det

Tja og de fleste andre mennesker synes sikkert at du er lige så irriterende
med dine prædikener og moraliseren. Du er ikke Gud, husk det.

Venligst Anita

Fra : Paul

Dato : 21-09-04 16:35

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da langt mere sørgeligt and at folk lever med en åben seksualitet.
Du
> burde vist ha' været født for 500 år siden.

For 500 år siden og tidligere før Reformationen, hvor de fleste kristne i
Vesteuropa og hermed Danmark var katolikker, var seksualitet langt mere
frivol end efter senere tiders moralsk oprustning, lange krige, pest og
kolera.

De synspunkter Heinrich giver udtryk for i forbindelse med seksualitet
passer meget godt på nutidens Evangelister, som har deres filosofiske
udspring i blandt andet USA. Præsident George W. Bush bekender sig iøvrigt
også til denne moderne kristne vækkelsesform.

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////

Fra : Anita

Dato : 21-09-04 19:16

Paul wrote:

> [...]
> udspring i blandt andet USA. Præsident George W. Bush bekender sig
> iøvrigt også til denne moderne kristne vækkelsesform.

Ikke desto mindre skræmmende.

Venligst Anita

Fra : ¤

Dato : 21-09-04 14:45

On Tue, 21 Sep 2004 01:28:35 +0200, Heinrich
<heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>forsvinde, så jeg kan få fred. Derfor har jeg det også bedst, når jeg sover.

Det tyder meget på, at du skulle få dig noget sex. Køb dig eventuelt
til det.
Torben

Fra : Heinrich

Dato : 21-09-04 20:21

x-no-archive: yes

¤ wrote:

> Det tyder meget på, at du skulle få dig noget sex.

Hvad skal jeg dog med sex?

> Køb dig eventuelt til det.

Ellers tak!

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-09-04 08:54

"¤" <¤@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror du burde nærlæse Bibelen, matt. 25,14-28.
http://bible.gospelcom.net/cgi-bin/bible?passage=MATT+25&language=english&ve
rsion=NIV&showfn=on&showxref=on

Her har du i ret klar tale Bibelens holdning til ikke at bruge sit liv til
noget som helst, men i stedet spilde sine talenter.

Brug dog dit liv! Om det er noget godt eller skidt, så er det bedre end at
spilde den tid du har til rådighed på ingenting.

/Alex

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-09-04 17:16

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> irriterende. De larmer og de lugter og jeg så helst, at de bare ville
> forsvinde, så jeg kan få fred. Derfor har jeg det også bedst, når jeg

Tjah, jeg synes bare det er synd at du er så livsforskrækket.
Jeg håber virkelig at du kommer dig over det, for du går glip af mange
skønne ting ved at have meldt dig ud af samfundet.
Et barns glade smil, solskin, forår, venlige mennesker, glæde.
Tænk på alle de gode oplevelser du går glip af - vi får kun eet liv, lev det
her og nu, for ingen er sikret en plads i himlen.
Hvad nu hvis der intet er efter livet?
At du så tror det er jo en trossag mellem dig og en evt. Gud - men der er
ingen garanti.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - livsnyder og livselsker.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 22-09-04 14:31

> Helvede. Jeg tror på det, der står i Bibelen.

Båååt!!! Wrong answer... Læs din bibel igen, for der står intet om noget
helvede eller lignende. Udbredt misforståelse opfundet i middelalderen for
at skræmme folk til at opføre sig ordentligt. Ja, jeg har læst den, snart 3
gange. Ja, den siger at det vil være forkert at fyre op under en trekant,
enig på det område, men helvede...? Den må du længere tilbage i tiden med...

Til det oprindelige spørgsmål: Trekant, jo, det har 'alle' (altså, næsten
gætter jeg på) vel fantaseret om, men at udføre det i virkeligheden tiltaler
mig ikke. Det skyldes imidlertid ikke noget religiøst eller lignene, men
derimod at dels ville jeg nok føle mig usikker/jaloux, dels er det ikke
noget jeg egentlig ønsker eller føler behov for (ligesom min forlovede også
giver udtryk for) og endelig, risikoerne ved sygdomme osv. Og gummi? Nej
tak, så hellere undvære oplevelsen ;)

Jonny.

Fra : Paul

Dato : 19-09-04 20:26

En person, som kalder sig "Heinrich" med e-mail adressen:
<heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> tillod sig at kommentere en meddelelse

> [...]
> Man vælger selv, om man vil give efter for Satan's fristelser!
> Kæmp imod og du har en chance for at blive frelst.

Tja, gad vide om ovenstående er et udslag af ironi eller typisk dansk Jante.

Det er ihvert tilfælde skrevet af en person med tydelige komplekser, siden
vedkommende opfatter det som syndigt at tænke "forkerte" tanker.
Nu er det bare sådan, at Gud ikke har et tankepoliti, men man selv er
ansvarlig for sine handlinger.
Om jeg er et ansvarligt menneske er i bund og grund min egen hovedpine, så
kommentarer som ovenstående svarer til at prutte i stormvejr - det stinker
ikke ret længe.

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////

Fra : Paul

Dato : 19-09-04 20:41

> En person, som kalder sig "Heinrich" med e-mail adressen:
> <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> tillod sig at kommentere en meddelelse

> til

Ah... Vores ironiske ven fra Virum igen, igen... aka "Feeling 102, acting
17".

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////

Fra : ullala

Dato : 19-09-04 21:02

Man kan vælge at ignorere den slags, og lade ham rådne op i sit sikkert
ensomme, snævertsynede helvede
Det sidste jeg gider, er at lade mig distrahere af ham...

Fra : Heinrich

Dato : 19-09-04 22:29

x-no-archive: yes

Paul wrote:

> [...]
>
> til

> Tja, gad vide om ovenstående er et udslag af ironi eller typisk dansk Jante.

Ingen af delene!

> Det er ihvert tilfælde skrevet af en person med tydelige komplekser, siden
> vedkommende opfatter det som syndigt at tænke "forkerte" tanker.

Det er syndigt. Læs Det Nye Testamente!

> Nu er det bare sådan, at Gud ikke har et tankepoliti, men man selv er
> ansvarlig for sine handlinger.

Hvis du havde læst Det Nye Testamente, så ville du vide, at Jesus
strammede loven til også at omfatte det, som man tænker.
Både tanker og handlinger kan derfor være lige syndige.

> Om jeg er et ansvarligt menneske er i bund og grund min egen hovedpine, så
> kommentarer som ovenstående svarer til at prutte i stormvejr - det stinker
> ikke ret længe.

Jeg vil bede for dig.

Da man kan mene, at jeg dømmer folk, som jo også er en synd, så er der
chance for, at jeg selv kommer i Helvede. Jeg ofrer mig dog gerne for at
få lov til at påtale andres forkerte levemåde og på den måde give folk
en chance for at forbedre sig.

Fra : Paul

Dato : 19-09-04 22:46

> Det er syndigt. Læs Det Nye Testamente!

Tja, hvad skal jeg skrive.
Det kan da godt være du læser Bibelen sådan, og fred være med det.
Men, jeg synes ikke det er særlig relevant hvor vidt det er syndigt eller
ej.
Bibelen kan også læses udfra budskaberne om kærlighed (i ånden) og
tilgivelse, hvortil netop Det Nye Testamente tilføjede langt mere end Det
Gamle Testamente.
At man tænker en tanke er ikke det samme som at udføre den, derfor mener jeg
ikke tanker er syndige.
Det er kun et menneske eller et system med en totalitær tankegang, som mener
menneskers tanker skal kontrolleres og dermed kaldes for syndige.
Din måde at tænke på er totalitær ved at du vil påtvinge os skyld over
tanker som ikke er realiserede i handlinger.

> Hvis du havde læst Det Nye Testamente, så ville du vide, at Jesus
> strammede loven til også at omfatte det, som man tænker.
> Både tanker og handlinger kan derfor være lige syndige.

Hvilken lov? Jesus var ikke lovgiver.
Du viser et vist ukendskab til realiteterne.

> Jeg vil bede for dig.

Du er velkommen.
Husk, at man kun beder om gode ting for andre, for lige netop når det kommer
til bøn, så kan tanker være syndige, hvis man ønsker andre mennesker det
dårligt.

> [...]
> chance for, at jeg selv kommer i Helvede. Jeg ofrer mig dog gerne for at
> få lov til at påtale andres forkerte levemåde og på den måde give folk

Ja, ja. Du er et fjols, som ikke har fattet en bønne.
Du kan godt lide at pisse folk af med dit uvidende og floskelfyldte snik
snak, og folk reagerer jo også derefter fordi de ingenting ved om tro.
Når du engang kommer ud af den kristne sekt du foregiver at bekende dig til,
så kan du jo passende sætte dig ind hvad rigtig kristendom er for en
størrelse.

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////

Fra : Heinrich

Dato : 19-09-04 23:47

x-no-archive: yes

Paul wrote:
> [...]
> Gamle Testamente.
> At man tænker en tanke er ikke det samme som at udføre den, derfor mener jeg

"Men jeg siger jer: Enhver, som kaster et lystent blik på en andens
hustru, har allerede begået ægteskabsbrud med hende i sit hjerte."

Læs og græd!

> [...]

"Men jeg siger jer: Enhver, som kaster et lystent blik på en andens
hustru, har allerede begået ægteskabsbrud med hende i sit hjerte."

Læs og græd (igen)

> Hvilken lov? Jesus var ikke lovgiver.

De 10 bud, men du har da ret i, at Jesus ikke var lovgiver.

> Du viser et vist ukendskab til realiteterne.

Du har forståelsesproblemer!

> [...]
> til bøn, så kan tanker være syndige, hvis man ønsker andre mennesker det

Jeg ønsker dig kun det bedste.

> Ja, ja. Du er et fjols, som ikke har fattet en bønne.

Det er klart dig, som har et forståelsesproblem!

> [...]
> Når du engang kommer ud af den kristne sekt du foregiver at bekende dig til,
> så kan du jo passende sætte dig ind hvad rigtig kristendom er for en

Jeg tror ærlig talt ikke på, at du har læst Det Nye Testamente!
Dine forkerte udtalelser tyder på det modsatte. Eller er det bare dit
forståelsesproblem, som driller?

Fra : Paul

Dato : 20-09-04 00:05

> "Men jeg siger jer: Enhver, som kaster et lystent blik på en andens
> hustru, har allerede begået ægteskabsbrud med hende i sit hjerte."
>
> Læs og græd!

Hvorfor dog det. ;~)

Ifølge De 10 Bud må man ikke begære sin næstes hustru.
At kaste et lystent blik på en andens hustru er ikke det samme som at vende
nogle teoretiske tanker med sig selv eller med andre.
Fysikken og intentionen er til forskel.

Bibelen er ikke en facitliste!

> Jeg tror ærlig talt ikke på, at du har læst Det Nye Testamente!

Jamen, det har jeg heller ikke.
Det burde du faktisk vide, hvis du havde læst alle mine meddelelser.

> Dine forkerte udtalelser tyder på det modsatte. Eller er det bare dit
> forståelsesproblem, som driller?

Et "forståelsesproblem" hentyder igen på noget totalitært - noget som skal
forstås og ikke tolkes.
For Bibelen hverken kan eller skal "forstås", den er ikke en facitliste. Den
skal tolkes.

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////

Fra : Henning

Dato : 20-09-04 09:42

ullala wrote:
> [...]
> man begiver sig ud i den slags...
> Jeg har endnu ikke ført noget af det ud i livet, men er overbevist

Jeg har prøvet både partnerbytning og trekanter med en
exstra pige. ( min x var bifil, så det var hende der sørgede
for ekstra underholdning i sengen )

MVH
Henning

Fra : ullala

Dato : 20-09-04 12:03

Se..... Det er jo en helt anden sag..... Lyder fint at det kunne fungere for
jer!