bøsse sympatisørere var :Re: Bø
Fra : Andropov

Dato : 29-07-04 16:58

Bo M Mogensen skrev:

>Præcist.

>Ren og klokkeklar definition.

>Det er sgu i grunden sært det er altid kvinderne der er så forstående
>og beskyttene over for homo seksuelle mænd ?

Måske det skyldes at de fleste kvinder ikke er så piksultne så det gør noget....

Man ser ikke så mange mænd vise forståenhed over for lesbiske....
Seksualiteten har mere at sige end man sådan lige går og regner med.

Fra : Anita

Dato : 30-07-04 01:21

Andropov wrote:

> Man ser ikke så mange mænd vise forståenhed over for lesbiske....

Gør man ikke? Jeg synes da ellers man hører om vældig mange mænd, der tænder
på at se to piger være sammen, og ligeledes synes det lyder vældig
interessant med 2 piger + 1 fyr. Samme mænd synes dog sjældent at 2 fyr + 1
pige er nær så interessant.

Jeg tror dog mest at årsagen til at kvinder er mere forstående end mænd
(hvis de altså er det) overfor homoseksualitet generelt (og ikke kun overfor
bøsser), skyldes at mænd er langt mere afvisende overfor de associationer de
får når man taler om homoseksualitet.

Jeg har i hvert fald ingen problemer med at acceptere at nogle mennesker er
anderledes end jeg selv, også på det seksuelle område.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 30-07-04 10:23

Anita skrev:

> Ja, de synes kun det er interessant når de selv er med i sexlegen
> ellers ikke.
> 2 kvinder alene uden mænd indblandet er ikke så interesant for mænd,
> ikke andet end højst som et forspil til at en mand senere kommer med i
> sexlegen.

>Det mener jeg slet ikke du har ret i. Mange mænd har ikke spor imod
at kigge
>på 2 kvinder uden selv at deltage. Dette er også ofte et tema i
porno.

Lesbisk i pornofilm synes jeg egentlig ikke er så interessant. Det
plejer jeg at spole forbi.
Katja Kean fortæller i sin bog at hun ikke er meget for at lave
lesbisk sex i en pornofilm hvis hun kan mærke den anden kvinde kun gør
det for pengene og ikke tænder på lesbisk sex. Katja Kean er bifil i
den virkelige verden kan jeg forstå på hendes bog.

Men set fra mænds synsvinkel kan det vel ikke være så interessant at
se på 2 kvinder i en lesbisk scene som hader at have sex med
hinanden....
Der skal i det mindste være en af dem som tænder på det, for at der er
nogen mænd som i det hele taget gider at se lesbiske scener i
pornofilm.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-07-04 15:29

On Fri, 30 Jul 2004 02:21:14 +0200, "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk>
wrote:

>Gør man ikke? Jeg synes da ellers man hører om vældig mange mænd, der tænder
>på at se to piger være sammen,

Nå men det har jo ikke noget med foragelse eller sympati at gøre - det
er slet og ret fordi det er ufedt at se på en mand have sex i nogen
form hvorfor nogen kvinder i mod betaling laver shows for at begejstre
liderlige mænd

--

Mv.
Bo M Mogensen

HP Holm Om mig selv :
Du er syg i hovedet, spørgsmålet er kun hvor syg?
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Andropov

Dato : 31-07-04 22:57

Anita skrev:

> Mon ikke det snarere er fordi kvinderne er blevet lidt mere umulige
> efter de er kommet ud på arbejdsmarkedet.

>Ja, for det kan da umuligt have noget med mændene at gøre at de er
alene...

Det er sket efter 70'erne hvor kvinderne er kommet ud på
arbejdsmarkedet.
Men måske man skulle få psykologer til at undersøge hvordan
skilsmisseprocenten kan nedbringes.

> Det er efter den tid at folk
> i højere grad bliver skilt.

>Ja, for nu havde kvinderne råd til at forsørge sig selv og deres
børn.
>De kvinder der tidligere var blevet i et ulykkeligt ægteskab kunne nu
tage
>deres gode tøj og gå.

Men det virker da noget trist hvis 33 procent af kvinderne har levet i
ulykkeligt ægteskab...

Fra : Anita

Dato : 31-07-04 23:05

Andropov wrote:

> Det er sket efter 70'erne hvor kvinderne er kommet ud på
> arbejdsmarkedet.

Og? Du ser altså ingen sammenhæng, andet end at der er noget galt med
kvinderne, siden de flygter fra ægteskabet?

> Men måske man skulle få psykologer til at undersøge hvordan
> skilsmisseprocenten kan nedbringes.

Tja, hvorfor? Hvis folk vil skilles kan 1000 psykologer vel ikke ændre på
det?

> Men det virker da noget trist hvis 33 procent af kvinderne har levet i
> ulykkeligt ægteskab...

Det gør det, men hvis det er fakta?
Jeg ved ikke hvor du har det tal fra, men du kan da være helt sikker på, at
de der vælger skilsmisse ikke gør det hvis de er lykkelige.

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-08-04 07:41

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Men måske man skulle få psykologer til at undersøge hvordan
> skilsmisseprocenten kan nedbringes.

Der er sikkert flere muligheder. Den mest åbenlyse er en nedbringelse af
antallet af ægteskaber...

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 01-08-04 12:36

Børge skrev:

>En artikel i det
>seneste nummer af Samvirke fortæller om en moderne single-kultur, som
>beskrives om et valg.

Spørgsmålet er så hvor mange som bevidst vælger at være single i længere tid....
Det er nok ganske få ihvertfald blandt mænd.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-08-04 13:09

> Spørgsmålet er så hvor mange som bevidst vælger at være single i længere
tid....

Jeg har ingen anelse om svaret på det spørgsmål.

> Det er nok ganske få ihvertfald blandt mænd.

Det er jeg ikke overbevist om. Jeg tvivler på, vi kronisk enlige mænd i
dette forum er repræsentative for alle mænd på det område. Generelt tror jeg
faktisk, det passer bedre til vi mænd end til kvinder at være single, omend
det er farligt at generalisere.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : vadmand

Dato : 01-08-04 16:58

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> faktisk, det passer bedre til vi mænd end til kvinder at være single,

Kender I det gamle ord "at gøre en dyd af nødvendigheden"? Jeg brækker mig
over alle single-solstrålehistorierne fortalt af folk, der at dømme efter de
ledsagende fotografier bruger timer hver dag på at gøre sig attraktive for
det modsatte køn.

Per v.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-08-04 17:20

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> ledsagende fotografier bruger timer hver dag på at gøre sig attraktive for

Det var nu ikke det, jeg tænkte på. Jeg tænkte på, at hvis vi generaliserer,
er kvinder mere sociale, end vi mænd er. Det må da være lettere at være
enlig, hvis man ikke har meget brug for modspillet fra venner eller en evt.
partner. Det er også ganske attraktivt at være enlig, hvis man ikke har lyst
til at snakke hele tiden.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 13:43

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message

> Spørgsmålet er så hvor mange som bevidst vælger at være single i længere
tid....
> Det er nok ganske få ihvertfald blandt mænd.

Det tror jeg også. Alle dem jeg kender fra min barndom, er allerede blevet
gift og har fået børn.
Jeg er selv single og har valgt at forblive det resten af mine dage, da jeg
ikke har det godt med at komme fysisk tæt på folk.
Med andre ord: sex er for mig noget beskidt og ulækkert noget.

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 14:25

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke har det godt med at komme fysisk tæt på folk.
> Med andre ord: sex er for mig noget beskidt og ulækkert noget.

Har du ikke talt med en psykolog om dit problem?
Det er jo en fejl i din opdragelse/opvækst, hvis du har fået den opfattelse
ind med din barndom og opdragelse.

/J.

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 14:48

"Jimmy" <J-man@microsoft.com> wrote in message
> "AJC" <@> skrev i en meddelelse

> jeg
>
> Har du ikke talt med en psykolog om dit problem?

Problem?
Det er vel normalt ikke at have interesse i at lugte til andre folks
urenheder?

> Det er jo en fejl i din opdragelse/opvækst, hvis du har fået den
opfattelse
> ind med din barndom og opdragelse.

Det er ikke mine forældres skyld. Jeg kunne ikke ønske mig en bedre barndom
end den, jeg har haft.

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 15:08

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet

> Problem?
> Det er vel normalt ikke at have interesse i at lugte til andre folks

Behøver du det, eller er det bare din fobi, som er i vejen?
Har du hørt om vand og sæbe?

> opfattelse
>
> Det er ikke mine forældres skyld. Jeg kunne ikke ønske mig en bedre
barndom
> end den, jeg har haft.

Men den giver bagslag nu, hvor du ikke kan nyde sex.

/J.

Fra : AJC

Dato : 02-08-04 19:48

> Behøver du det, eller er det bare din fobi, som er i vejen?
> Har du hørt om vand og sæbe?

Problemet er jo desværre, at det har alle andre ikke!

> barndom
>
> Men den giver bagslag nu, hvor du ikke kan nyde sex.

Sex skal/må vel egentligt først nydes med den person, som man er blevet gift
(i en kirke) med?

Fra : Anita

Dato : 02-08-04 20:42

AJC wrote:
> Problemet er jo desværre, at det har alle andre ikke!

Vil det sige at det årlige jule-bad nu pludselig ikke er nok? *hehe*

> Sex skal/må vel egentligt først nydes med den person, som man er
> blevet gift (i en kirke) med?

Synes du. Jeg synes at sex skal nydes med den man er kæreste med, eller den
som man har lyst til at nyde det med, hvis man ikke har en kæreste.

Hvis jeg en dag vælger at blive gift, hvilket nok ikke bliver i en kirke, så
har det intet med sex at gøre.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-08-04 14:23

On Mon, 2 Aug 2004 21:41:58 +0200, "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk>
wrote:

>Hvis jeg en dag vælger at blive gift, hvilket nok ikke bliver i en kirke, så
>har det intet med sex at gøre.

Der er sgu ikke noget i vejen med dig Anita :)
jeg forstår alvoren men der ligger nu en fed humor i det også ...

Fra : Anita

Dato : 04-08-04 16:49

Bo M Mogensen wrote:

> Der er sgu ikke noget i vejen med dig Anita :)

He, det skal du ikke være sikker på

> jeg forstår alvoren men der ligger nu en fed humor i det også ...

Jeg synes bare det er lidt sørgeligt at unge kristne bliver gift i så ung en
alder for at få sex. Ofte er det alt for tidligt at afgøre om man du'r
sammen. Det var det i hvert fald for mit vedkommende.

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 04-08-04 16:51

Anita wrote:
> unge kristne bliver gift i så

Rettelse: unge fanatiske kristne. Mange velfungerende kristne ser så vidt
jeg ved ingen problemer i at tage forskud på glæderne.

Venligst Anita

Fra : Jimmy

Dato : 02-08-04 20:50

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemet er jo desværre, at det har alle andre ikke!

> Sex skal/må vel egentligt først nydes med den person, som man er blevet

Ifølge hvem?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-08-04 08:27

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> Problemet er jo desværre, at det har alle andre ikke!

Det har jeg ikke bemærket. Det er de færreste mennesker, jeg har mødt, der
lugtede direkte ubehageligt. Faktisk lugter nogle mennesker for meget af
parfume.

> Sex skal/må vel egentligt først nydes med den person, som man er blevet
gift
> (i en kirke) med?

Det er ganske rigtigt normen i nogle religiøse samfund. Det kan der være
flere gode grunde til.

Jeg vil nok også foretrække først at dyrke sex med en kvinde, når jeg føler,
parforholdet kan overleve fiasko på det seksuelle område. Dermed kan jeg
godt tilslutte mig tanken om, at sex hører til ægteskabet. Det giver mig dog
ingen ret til at kræve det samme af andre mennesker.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-08-04 13:46

On Mon, 2 Aug 2004 20:47:47 +0200, "AJC" <@> wrote:

>"Jimmy" <J-man@microsoft.com> wrote in message

>Problemet er jo desværre, at det har alle andre ikke!

hvad er det dog for steder du kommer ?
hvad med sex under brugseren det er faktisk helt godt !

>Sex skal/må vel egentligt først nydes med den person, som man er blevet gift
>(i en kirke) med?

du tager pis på oz :) ?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 02-08-04 15:58

"AJC" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke har det godt med at komme fysisk tæt på folk.
> Med andre ord: sex er for mig noget beskidt og ulækkert noget.

Det problem (eller hvad vi nu vælger at kalde det) kender jeg vist kun alt
for godt. Først efter flere sæsoner med pardans som salsa følte jeg mig
nogenlunde tryg ved at komme fysisk tæt på andre mennesker.

Jeg opfatter nok stadig mere eller mindre bevidst sex som beskidt og
ulækkert. Det kan skyldes, at den samme kropsdel benyttes til både sex og
udledning af spildevand, og især vi mænd afgiver et vådt, fedtet sekret
under sex-akten. Hvorvidt der kan være andre grunde, kan jeg højest gisne
om.

For mit vedkommende bliver problemet nok ikke mindre af, at jeg blev drillet
meget, mens jeg boede hjemme hos mine forældre, for en dårlig kropslugt, jeg
ikke selv var opmærksom på. Det bliver nok heller ikke mindre af, at jeg
flere gange har fået at vide, at jeg er en belastning for mine omgivelser,
og kun har sporadisk kontakt med de få medlemmer af min familie, som jeg
ikke helt har mistet kontakten med. Det betyder nemlig, at det er tvivlsomt,
om jeg vil udsætte nogen, jeg elsker, for min nærhed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 31-07-04 23:21

Anita skrev:

> Men måske man skulle få psykologer til at undersøge hvordan
> skilsmisseprocenten kan nedbringes.

>Tja, hvorfor? Hvis folk vil skilles kan 1000 psykologer vel ikke ændre på
>det?

Der kan være ting som partnerne hver især har overset og som kunne udbedres.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-07-04 15:27

On 29 Jul 2004 08:57:36 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Måske det skyldes at de fleste kvinder ikke er så piksultne så det gør noget....

Hmm jeg ved ikke lige det er fordi den ligger begravet der - jeg tror
nu mest det er en blandning a politisk korekthed behovet for en
mandlig veninde også det hamrløse der ligger i samværdet med en mand
der helt sikkert ikke vil ha en kvinde krop !

>Man ser ikke så mange mænd vise forståenhed over for lesbiske....

man nære well mere ligegyldighed da det er så harmløst at 2 kvinder
ligger og gnupper hianden i "skrevet "
som en mand fra Jylland vil jeg sige hvis kvinden ser godt nok ud og
er nogenlunde i balance med sig selv så går det sikkert også over igen

>Seksualiteten har mere at sige end man sådan lige går og regner med.

Tjaaa ....

Fra : Andropov

Dato : 31-07-04 16:34

Bo skrev:

>gider du ikke hente qote fix
>http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
>dine indlæg blader lidt sammen i pile anvisningerne

Den kan jeg ikke bruge til noget når jeg poster igennem google groups.

>Men det er vel ikke ensbetydende med at 33% af mænd er umulige til at
>finde en partner som man måske kunne få indtryk af at du mener med
>ovenstående....

>nej selvføligt er det ikke umuligt om ikka andet så kan man jo bare
>tage til et land med fattigdom og hente sig en brud eller en gom
>men af en eller anden grund lader de fleste være med det

Men de 33% mænd er vel ikke single i adskillige år eller hvad...
Der er måske til udskiftning i hvem som er single.

Men den borgerlige regering har jo gjort det mere besværligt at
importere brud eller brudgom når der skal stilles garanti på 50.000 kr
og nu foreslår de borgerlige at mindstelønnen skal sættes ned. Det gør
det heller ikke lettere.

>Mon ikke det snarere er fordi kvinderne er blevet lidt mere umulige
>efter de er kommet ud på arbejdsmarkedet. Det er efter den tid at
folk
>i højere grad bliver skilt.

>jeg ved sgu ikke om det er der problemet ligger ?
>men faktum er efetr den teknologiske revolte har vi ikke brug for
>hianden mere og det er et problem

Det er vel sket efter 70'erne hvor kvinderne kom ud på
arbejdsmarkedet. Der er også sket tekniske fremskridt i den periode.
Men det er nok underordnet med hensyn til skilsmisser.
Måske der skulle nogle psykologer eller lignende sættes til at
undersøge hvad som kunne gøres for at udbedre situationen med de høje
skilsmissetal. Så ville de da for en gang skyld gøre noget
samfundsgavnligt :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-08-04 15:16

On 31 Jul 2004 08:33:36 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Den kan jeg ikke bruge til noget når jeg poster igennem google groups.

det gør du sgu også !!!
var det ikke nemmer med en almindelig newsreader ??

>partner
>så

>Men de 33% mænd er vel ikke single i adskillige år eller hvad...
>Der er måske til udskiftning i hvem som er single.

det er både mænd og kvinder i de 33 %

> [...]
>importere brud eller brudgom når der skal stilles garanti på 50.000 kr
>og nu foreslår de borgerlige at mindstelønnen skal sættes ned. Det gør

ja det er en " dejlig " regering vi har !

>folk

>Det er vel sket efter 70'erne hvor kvinderne kom ud på
>arbejdsmarkedet. Der er også sket tekniske fremskridt i den periode.
>Men det er nok underordnet med hensyn til skilsmisser.

jeg tror det hænger sammen !!!

> [...]
>undersøge hvad som kunne gøres for at udbedre situationen med de høje
>skilsmissetal. Så ville de da for en gang skyld gøre noget

ja du tænker måske nok på antropologer ;)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 02-08-04 15:34

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> ja det er en " dejlig " regering vi har !

Ja, da. Regeringen gør da, hvad vælgerne har bedt den om gennem den måde, vi
har sammensat Folketinget. Det er da ikke regeringens skyld, at befolkningen
altid er utilfredse med, hvad den foretager sig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-07-04 14:49

> Måske det skyldes at de fleste kvinder ikke er så piksultne så det gør
noget....

Det tror jeg nu ikke. Mange kvinder vil bare gerne vise forståelse og
tolerance for at kunne indgå i sociale relationer, hvor det er velset. Det
kan være et element af deres medfødte moderfølelse, idet kvinders forståelse
ofte er bundet op på forklaringer af det, de forventes at have forståelse
for, svarende til deres forståelse for deres børn.

> Man ser ikke så mange mænd vise forståenhed over for lesbiske....

Det er jeg nu ikke så sikker på. Den kommer nok bare til udtryk på en anden
måde. Når jeg selv ser to kvinder gå hånd i hånd og kysse hinanden, tænker
jeg bare, at de er gode venner, og jeg tror, det er en typisk tankegang for
vi mænd. Vi finder ikke på en masse forklaringer og undskyldninger for
andres adfærd. I mine øjne er det den bedste form for forståelse, vi kan
vise lesbiske.

Med venlig hilsen
Børge