Hvor g†r gr‘nsen mellem opm‘rksomhed og be~
Fra : Torben

Dato : 27-07-04 15:06

Man siger jo at vjeen til en piges hjerte er opm‘rksom, opm‘krsomhed og opm‘rks
mhed.
Men hvor g†r gr‘nsen egentlig til bes‘ttelse?
1 dalig sms?
1 ugentlig sms?
5 opkald inden frokost?
hvorn†r er det smigrende og hvorn†r er det foruroligende?

nogle erfaringer eller bizarre historier der gemmer sig ude i netland?

Bare ren nysgerrighed :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 27-07-04 17:49

"Torben" <ingen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> nogle erfaringer eller bizarre historier der gemmer sig ude i netland?

Jeg har ikke selv erfaringer, jeg har lyst til at dele med dig - i hvert
fald ikke endnu.

En velkendt historie var vel historien om danskeren, der forfulgte en svensk
prinsesse.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mette

Dato : 28-07-04 00:50

"Torben" <ingen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Man siger jo at vjeen til en piges hjerte er opm'rksom, opm'krsomhed og
opm'rks
> mhed.

Hvem siger det?
Der er stor stor forskel på hvor meget opmærksomhed en kvinde ønsker fra en
mand hun ikke er interesseret i og hvor meget hun ønsker fra sin kæreste.
Hvis man har været på én date, hvor man som kvinde måske ikke lige følte at
der var kemi, men derefter modtager daglige sms'er med "søde" osv, røde
roser osv osv, så er man klar til at løbe skrigende bort. Der er ikke noget
mere umandigt end en kærlighedsyg hundehvalp, der render efter én.
Er man derimod i fast forhold så er opmærksomheden dejlig. Et par
sms-udvekslinger om dagen er da bare skønt, men hvis det bliver konstant
ringen og sms'en for at tjekke hvor hun nu er, hvad hun laver og hvem hun er
sammen med, så er det vist på tide at tage sig en snak.

Det værste en kvinde ved, er en mand, der ikke fatter et vink med en
vognstang og bliver ved med at sms'e trods tavshed.
Min veninde har en sådan beundrer pt. 2 sms'er med forespørgsel om kaffe -
begge besvaret høfligt med et nej tak grundet tid. 3 timer senere skrev han
igen: "har du tid nu?" Yikes. Hun burde jo bare have sagt "nej, tak, jeg er
ikke interesseret i dig", men har nogle arbejdsmæssige årsager til at være
diplomatisk.

Fra : Paul

Dato : 28-07-04 12:58

"Mette" <m@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det værste en kvinde ved, er en mand, der ikke fatter et vink med en
> vognstang og bliver ved med at sms'e trods tavshed.

Der er to ting galt med den sætning:
1. Et vink med en vognstang er i rigtig mange tilfælde en indbydelse til
misforståelser.
2. Tavshed er ikke dialog - ligesom telepati ikke er dialog.

> [...]
er
> ikke interesseret i dig", men har nogle arbejdsmæssige årsager til at være

Hun skulle tage og sætte sig udover det typiske kønsbestemte
reaktionsmønster og én gang for alle sige ligeud hvad hun forventer/ikke
forventer af sine(e) mandlige kollega/kolleger. Det vil give hende meget
mere respekt, hvis hun er ligeså kommunikativ når det kommer til indbydelser
fra mandlige kolleger, som når det kommer til arbejdsmæssige udfordringer.
Når man er konsistent i sine reaktionsmønstre, så inviterer man heller ikke
til misforståelser.

M.v.h.

Paul

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-07-04 23:07

On Wed, 28 Jul 2004 01:49:55 +0200, "Mette" <m@nospam.dk> wrote:

> [...]
>roser osv osv, så er man klar til at løbe skrigende bort. Der er ikke noget
>mere umandigt end en kærlighedsyg hundehvalp, der render efter én.

Men dette sker desværre når at folk ikke siger fra.
Flemming Jacobsen

Fra : PerX ...

Dato : 31-07-04 01:14

In article <4106ea23$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, m@nospam.dk
says...

> [...]
> roser osv osv, så er man klar til at løbe skrigende bort. Der er ikke noget
> mere umandigt end en kærlighedsyg hundehvalp, der render efter én.

Netop vejen til en piges hjerte er ligegyldighed, ligegyldighed,
ligegyldighed.

Sikkert derfor mange brokker sig over deres kærste, fordi han endte med
at tage hende han kunne. Oh well.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-07-04 14:54

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Netop vejen til en piges hjerte er ligegyldighed, ligegyldighed,
> ligegyldighed.

Det får man vist ikke så meget ud af.

> Sikkert derfor mange brokker sig over deres kærste, fordi han endte med
> at tage hende han kunne. Oh well.

Det er også muligt, mange beklager sig over deres kæreste, fordi de valgte
ham (eller hende) på grund af et forventet potentiale, som de lige skulle
udvikle. Med andre ord blev kæresten måske mest valgt på baggrund af nogle
forestillinger om, hvad han (eller hun) kunne laves om til. Dernæst viste
det sig måske, at den tilpassede kæreste blev for kedelig, fordi han (eller
hun) mistede de attraktive egenskaber.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 28-07-04 08:45

Torben <ingen@invalid.invalid> wrote in message news:<41066107$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Man siger jo at vjeen til en piges hjerte er opm?rksom, opm?krsomhed og opm?rks
> mhed.

Dine æ ø å ser forkerte ud både i google groups og min newsreader.
Det må andre vel også have oplevet....

Hvad skyldes det ?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-04 09:36

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Dine æ ø å ser forkerte ud både i google groups og min newsreader.
> Det må andre vel også have oplevet....

Ja.

> Hvad skyldes det ?

Det skyldes sikkert en opsætning af afsenderens newsreader, som ikke
understøtter æ, ø og å. Det valgte jeg at abstrahere fra.

Med venlig hilsen
Børge