Drenge & voldtægt
Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-04 10:07

På BTs hjemmeside kan man på:

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=293784/

se følgende notits:

Drug rape går også ud over drenge
=================================

Det er ikke kun kvinder, der skal passe rigtig godt på glasset, når de
er i byen. Drug rape går nemlig også ud over mænd.

»Det er den form for voldtægt, hvor der procentvis er flest mandlige
ofre,« fortæller Malene Hilden fra Center for Voldtægtsofre på
Rigshospitalet.

10 procent af de ofre for drug rape, der henvender sig til
Rigshospitalets voldtægtscenter, er mænd. I de andre typer voldtægt er
andelen af mandlige ofre under én procent.

Det er mænd, der voldtager mænd, og den situation er så traumatisk for
ofrene, at de har store problemer med at fortælle om deres oplevelser
til nogen.

»Voldtægt mod mænd er et kæmpe tabu, så jeg er ikke i tvivl om, at mænd
har meget svært ved at henvende sig til os og søge hjælp. Men det skal
vi have gjort noget ved,« fastslår Malene Hilden.
===

Er der nogen af jer der har erfaringer desangående? Personligt troede
jeg at noget sådant, altså bortset fra bedøvelsen, var noget der
hovedsageligt foregik i amerikanske og andre fængsler uden for den
lutherske verden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ulvir

Dato : 25-07-04 11:35

Per Rønne wrote:

> [...]
> Rigshospitalets voldtægtscenter, er mænd. I de andre typer voldtægt er
> andelen af mandlige ofre under én procent.

Hvordan kan der være procentvis flest mænd/drenge, der bliver voldbollet,
når det er 10% der er ofre..

Ulvir.

Fra : Corax

Dato : 25-07-04 11:59

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> Hvordan kan der være procentvis flest mænd/drenge, der bliver voldbollet,
> når det er 10% der er ofre..
>
> Ulvir.

Formuleringen skal læses på den måde, at andelen af mandlige ofre i drug
rape sager er større end andel af mandlige ofre i andre typer af
voldtægtssager.

- Corax

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-04 12:05

Ulvir <augustus@mail.dk> wrote:

> Hvordan kan der være procentvis flest mænd/drenge, der bliver voldbollet,
> når det er 10% der er ofre..

Generelt, og når vi taler om det antal mænd/drenge som man har kendskab
til bliver voldtaget, udgør de 1% af ofrene. Men for drug rape's
vedkommende udgør de hele 10%. Set procentuelt er der altså flere drenge
der bliver voldtaget efter at de er blevet bedøvet, end der er drenge
som under trusler og tvang »bare« får trukket bukserne ned far at lægge
rectum til en penis. Hvilket altså ikke udelukker at den sidste gruppe
er numerisk er større end den første.

--
Per Erik Rønne

Fra : Anita

Dato : 25-07-04 12:24

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev

> Hvordan kan der være procentvis flest mænd/drenge, der bliver voldbollet,
> når det er 10% der er ofre..

Jeg tror det skal forstås sådan at det er den voldtægtsform hvor flest mænd
er ofre.

Fx.
Drug rape: 10 % mænd
Overfald og voldtægt på gaden: 1 % mænd.

Venligst Anita

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-04 13:20

Anita <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote:

> Jeg tror det skal forstås sådan at det er den voldtægtsform hvor flest mænd
> er ofre.

/Relativt/ flest mænd ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-07-04 13:58

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det skal forstås sådan at det er den voldtægtsform hvor flest
mænd
> er ofre.

Det ser sådan ud, og virker også meget rimeligt. Det er da lettest at
voldtage mænd, der er for bedøvede til at gøre modstand.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Babba-Papa

Dato : 26-07-04 07:28

Der var engang en bruger ved navn "Boerge Rahbech Jensen"
<brahbech@post8.tele.dk> der skrev:

>Det ser sådan ud, og virker også meget rimeligt. Det er da lettest at
>voldtage mænd, der er for bedøvede til at gøre modstand.

Jaså, det sætter dig i et helt nyt lys, Børge...*G*

Sorry, men den var for oplagt.
- -
Babba-Papa

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-04 08:07

Babba-Papa <superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> Der var engang en bruger ved navn "Boerge Rahbech Jensen"

> Jaså, det sætter dig i et helt nyt lys, Børge...*G*
>
> Sorry, men den var for oplagt.

Og så opdager de det måske ikke engang bagefter?
--
Per Erik Rønne