java.lang.NoClassDefFoundError Igen
Fra : Kim Olsen

Dato : 08-05-01 15:57

Hej ng, og bær over med mig
jeg få følgende fejl

java.lang.NoClassDefFoundError: C:\t\CreateMap
Exception in thread "main"

Jeg har to klasser i mit c:\t dir en ved navn Area.java og en ved navn
CreateMap.Java

Createmap extender JFrame og så har jeg en under klasse til CreateMap
AreaImage som extender JPanel

min autoexec.bat ser nu ud som følger men det virker stadig ikke
SET CLASSPATH=C:\t;c:\jdk1.3\jre\lib\rt.jar;C:\jdk1.3;.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-05-01 16:13

"Kim Olsen" <kim_olsen@email.dk> writes:

> java.lang.NoClassDefFoundError: C:\t\CreateMap
> Exception in thread "main"
>
> Jeg har to klasser i mit c:\t dir en ved navn Area.java og en ved navn
> CreateMap.Java

Nej, du har to filer der hedder Area.java og CreateMap.java, klasserne
hedder sikkert bare Area og CreateMap eller lignende.

Hvad står der i kildekoden? Hvad hedder de .class filer der dukker op
når du compiler?

--
Jacob
"You're reinventing the wheel."

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-05-01 19:25

de hedder Area.class og CreateMap.class

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-05-01 19:47

> de hedder Area.class og CreateMap.class

OK, så hedder dine klasser Area og CreateMap.
Når du så vil køre dem kan du i en prompt skrive:
java Area
(hvis det altså er i Area-klassen at din main() ligger).

Kan jeg så i øvrigt ikke få dig til at læse
være meget lettere at se hvad du svarer på.

--
Jacob
"Your submission was received after the deadline. Try again

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-05-01 21:07

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> java Area
> (hvis det altså er i Area-klassen at din main() ligger).
>
> Kan jeg så i øvrigt ikke få dig til at læse

Har du tilføjet 'current directory' til din classpath ?

eller skriv

java -cp . Klasse

hvor Klasse er navnet på den klasse der indeholder main(.) funktionen.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 http://www.disky-design.dk/fishj

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-05-01 21:53

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> Har du tilføjet 'current directory' til din classpath ?

Ja, tak fordi du spørger. Kim, som startede tråden havde i øvrigt også.

--
Jacob
"Besides a mathematical inclination, an exceptionally good mastery of

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 08-05-01 16:18

Kim Olsen wrote:

> Hej ng, og bær over med mig
> jeg få følgende fejl
> java.lang.NoClassDefFoundError: C:\t\CreateMap
> Exception in thread "main"

Hvor kommer "C:\" fra - er ovenstående et screendump eller
frit efter hukommelse?

Hvordan kører du programmet - "java C:\t\CreateMap" eller..?

Er t en package - altså står der package t; eller lignende i
kildefilerne?

Ulrik Magnusson

--
"Less we love and know how we're just morter filling holes"
Skinny Puppy - 'Morter', The Process 1996

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-05-01 19:27

t er baer et telfældigt dir hvor min kode liggerr på mit c derv

jeg køre dem gennem ultraedit
som er sat regtigt op for den køre fint med andre programmer

Hilsen

Kim

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-05-01 19:37

og beskeden er taget fra ultraedit og er den rigtige fejl meddelelse

Fra : Frederik Hansen

Dato : 09-05-01 18:33

Hej

Som Ulrik skriver :

og det må UltraEdit gøre ellers ville Java'en ikke skrive
"java.lang.NoClassDefFoundError: C:\t\CreateMap". Hvis du har tilføjet
"c:\t" i din classpath, må du ændre "command line" som du bruger i
UltraEdit fra noget ligende "java %P%N" til "java %N" (og nej, jeg
bruger ikke UltraEdit, jeg gætter bare)

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen