Udskrive fra hjemmeside
Fra : Dorthe & Bjarne

Dato : 08-05-01 13:00

Hvad er koden for at man kan lave et link der udskriver den pågældende side
fra nettet?

--
\\ ~ ~ //
(@ @)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-05-01 17:01

Virker i IE5+ og NS4+.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-01 17:31

Tue, 8 May 2001 14:00:22 +0200, skrev "Dorthe & Bjarne"
<mosehuset@wanadoo.dk>:

>Hvad er koden for at man kan lave et link der udskriver den pågældende side
>fra nettet?

<head>
<title>Power Up</title>
<SCRIPT language="JavaScript1.2">
<!--
function DoPrinting(){
if (!window.print){
alert("Du må have Netscape 4.+/6 eller MSIE5,\n for at kunne bruge
printfunktionen!")
return
}
window.print()
}
//-->
</script>
</head>
<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BTN_PrintPage" VALUE="Klik for at printe
denne side" OnClick="javascript:DoPrinting()">
</FORM>

PS. Gør noget ved din signatur - den er alt for stor.
Den er på 12 linjer,
iflg. http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html :
En signatur må maksimalt være på 4 linier á 72 tegn og skal indledes
af "-- ", altså [minus][minus][mellemrum].

Du kan læse mere om signaturer på

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-05-01 21:17

Knud Gert Ellentoft wrote:

> <FORM>
> <INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BTN_PrintPage" VALUE="Klik for at printe
> denne side" OnClick="javascript:DoPrinting()">
> </FORM>

Er det muligt på en fornuftig måde at åbne en 6-8 sider i hver sin
frame, og printe dem alle ud "automatisk" på denne måde?

Jeg er ikke nogen haj til Javascript og det her kunne være en god måde
at tillade brugere at skrive en stabel HTML-dokumenter ud på.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-05-01 22:11

Nemt. Brug onLoad i body til dette i hver af dokumenterne.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-01 14:28

Jens Peter Karlsen wrote:

> Nemt. Brug onLoad i body til dette i hver af dokumenterne.

Nu var det ikke meningen at man altid, ubetinget skulle skrive
dokumenterne ud, men at jeg gerne ville have funktionaliteten på en
hovedside. Altså en slags "monster-print" knap.