Skjulte tekster ved baglæns afspilning…fak~
Fra : Heidi N. K.

Dato : 17-06-04 21:05

Hej

http://www2.memlane.com/jmilner/stairwaybackwards.htm kan man høre
kendt musik. Når det så afspilles baglæns er teksten en helt anden
(Skjult budskab)

Mon det kan passe eller drives der gæk med os?

Umiddelbart lyder det godt nok, men en eller anden kan jo godt selv
lave lidt om på musikstykket i baglænsversionen uden vi amatører kan
opdage dette.

Mvh.
Heidi

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 17-06-04 21:20

Heidi N. K. wrote:
> [...]
>
> Umiddelbart lyder det godt nok, men en eller anden kan jo godt selv
> lave lidt om på musikstykket i baglænsversionen uden vi amatører kan

Der er ikke ændret i musikken, men der er heller ikke ilagt skjulte
budskaber med vilje... hvadsomhelst kan spilles baglæns og så kan man ved
hjælp af lidt fantasi stykke en tekst sammen der lyder mystisk. Se
Flash-filmen 'Hatten er din' for en ret morsom en af slagsen.

--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Lasse Hansen

Dato : 18-06-04 05:08

> Mon det kan passe eller drives der gæk med os?
Det lyder på samme måde, som hvis man "vender originalen om".

Men sangen er jo mere eller mindre improvision, så det kræver noget af en
hjerne at kunne lave noget så godt.
Samtidigt skal man improvisere noget okkult når det synges baglæns -umuligt!

--
Lasse Hansen
- www.o-piz.dk; fordi jeg kan.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 18-06-04 08:04

"Lasse Hansen" <otis@foobarflaf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjerne at kunne lave noget så godt.
> Samtidigt skal man improvisere noget okkult når det synges

Som en satanist sagde i et program, jeg så:
"Hvis "back-masking" virkelig virker, ville kirken have brugt det for mange,
mange år siden..."

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 18-06-04 10:44

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart lyder det godt nok, men en eller anden kan jo godt selv
> lave lidt om på musikstykket i baglænsversionen uden vi amatører kan

Der er ihvertfald ingen tvivl om at Pink Floyd-nummeret, Empty Spaces, har
en skjult besked der med vilje er lagt ind..
Den "rigtige" version er faktisk en baglæns spilning...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-04 12:14

> [...]
>
> Umiddelbart lyder det godt nok, men en eller anden kan jo godt selv
> lave lidt om på musikstykket i baglænsversionen uden vi amatører kan

Hej Heidi

Tja du kan jo selv afgøre det, hvis du afspiller Secret messages, med ELO,
for der skulle der være indlagt beskeder, hvis den afspilles baglæns. Deraf
har albummet efter sigende fået sit navn.

M.V.H.....Benny..