Hjælp til PTU
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-04 12:27

Jeg har set PTU af Johnny To for leden og der var lige et par sm`ting
jeg ikke fik med. Måske er der en venlig sjæl herinde der kan hjælpe
mig:

Hvem og hvad er skyld i at bilruderne er knuste?
Hvem er de fire-fem badguys der ankommer til sidst i båden?
Hvem beodrede hittet på Ponytail?

Jeg har forresten lige set endnu en Johhny To film: Breaking News. Den
er og meget anbefalelsesværdig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-08-04 12:57

On 8 Aug 2004 11:27:08 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

> [...]
>Hvem beodrede hittet på Ponytail?
>
>Jeg har forresten lige set endnu en Johhny To film: Breaking News. Den

Nu syntes jeg ikke Breaking News var noget særligt, den var til tider
dum og barnlig.
PTU er til gengæld en bedre film af Johnnie To, den næste du skal have
er The Mission, nok hans bedste action-film.
Jeg kan uikke huske PTU så godt mere , men ser den nok igen i aften,
jeg tror at det er drengen som smadrer ruderne i bilerne for at stjæle
i dem, de bad guys som kommer til sidst er dem som skal "ordne" dem
som stjal pengene??
Var det ikke ham den fede som fik ponytail ordnet? jeg skal lige se
den igen i aften så skal jeg nok kommentere det bedre.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-04 16:43

Morbid Angel escribió / skrev

> PTU er til gengæld en bedre film af Johnnie To, den næste du skal
> have er The Mission, nok hans bedste action-film.

Fint, den snupper jeg

> Jeg kan uikke huske PTU så godt mere , men ser den nok igen i
> aften, jeg tror at det er drengen som smadrer ruderne i bilerne
> for at stjæle i dem,

Det var også min første tanke, men for det første kan jeg ikke se hvad
drengen har med noget som helst at gøre, derefter ser man i sidste akt
at drengen vender tilbage til en af bilerne for at stjæle mænter
derfra, hvilket tyder på at ruderne blev smadret af en anden grund.

> de bad guys som kommer til sidst er dem som
> skal "ordne" dem som stjal pengene??

øh, hvilke penge?

> Var det ikke ham den fede som fik ponytail ordnet?

Inspektor Lo? det tvivler jeg stærkt på da han ikke er klar over at
Ponytail er blevet myrdet før han finder bilen med liget.

> jeg skal lige
> se den igen i aften så skal jeg nok kommentere det bedre.

Det må jeg nok også hellere

Jeg kan se på imponerende samling at du må have et stort kendskab til
asiatiske film, hvilke andre asiatiske thrillers kan du anbefale?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-08-04 17:37

On 8 Aug 2004 15:43:07 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>øh, hvilke penge?

var der ikke nogle penge fra et bankkup eller mafiapenge som var
stjålet, ja det mere end et år siden jeg så den, kan være jeg blander
de lidt sammen :)

>Inspektor Lo? det tvivler jeg stærkt på da han ikke er klar over at
>Ponytail er blevet myrdet før han finder bilen med liget.
Nej han der fat benny eler hvad han hed mafiabossen/underboss?
Igen kan det være jeg blander den lidt sammen med andre film.

> [...]
>
>Jeg kan se på imponerende samling at du må have et stort kendskab til
>asiatiske film, hvilke andre asiatiske thrillers kan du anbefale?

Jeg kan godt lide koreanske film for tiden, der er mang gode, men af
HK film er der en del også som Johnnie To enten har instrueret eller
været producer på.

HK film:

Where a Good Man Goes
Fulltime Killer
The Longest Night
Running Out OF Time
The Big Heat
Downtown Torpedos
Color of the truth

De fleste kan købes billigt hos DDDHouse.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-04 17:49

Morbid Angel escribió / skrev

> Nej han der fat benny eler hvad han hed mafiabossen/underboss?
> Igen kan det være jeg blander den lidt sammen med andre film.

Med dine 1300 film i samlingen er det ganske forståeligt.

> Jeg kan godt lide koreanske film for tiden

Jep, jeg er også glad for koreanske film, jeg har en del på vej fra
www.yesasia.com, der har mange tilbud på koreanerfilm for tiden.

> De fleste kan købes billigt hos DDDHouse.

Takker, det vil jeg da så prøve.
Hvis nogen skulle følge med i denne tråd vil jeg da også lige anbefale,
Infernal Affairs. Den er totalt iorden, jeg har også 2'eren og 3'eren
stående på hylden men dem er jeg ikke nået til endnu.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-08-04 18:18

On 8 Aug 2004 16:48:48 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

> [...]
>Infernal Affairs. Den er totalt iorden, jeg har også 2'eren og 3'eren
>stående på hylden men dem er jeg ikke nået til endnu.

Ja infernal affairs 1 er rigtig god men så daler det nedad og 3 er
rigtig elendig :)
Men generelt så er de film Johnnie To har fingrene i (Milkyway
Productions) ret gode.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-08-04 20:15

On 8 Aug 2004 16:48:48 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

A hero never dies er også værd at få fingrene i :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 08-08-04 17:03

> Jeg har forresten lige set endnu en Johhny To film: Breaking News. Den
> er og meget anbefalelsesværdig.

Lyder godt, den er nemlig på vej hjem til mig nu... sammen med Running out
of Time - nogen kommentarer til den?

Iøvrigt synes jeg hans Fulltime Killer er rigtig god også

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-08-04 18:22

On Sun, 8 Aug 2004 18:03:21 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
>
>Lyder godt, den er nemlig på vej hjem til mig nu... sammen med Running out
>of Time - nogen kommentarer til den?

Running out of time er ret god to'eren lidt dårligere, jeg kan godt
lide at Johnnie To også genbruger mange af de samme skuespillere, man
får næsten et had/kærligheds forhold til dem :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morbid Angel

Dato : 09-08-04 12:52

wrote:

> [...]
>mig:

>Hvem og hvad er skyld i at bilruderne er knuste?
Det var drengen som brugte en slangebøsse eller luftpistol, så vender
han tilbage og plyndrer dem for parkeringspenge.
>Hvem er de fire-fem badguys der ankommer til sidst i båden?
Det var de bankrøver, som der snakkes om på radioen i den første
scene, dem fra Mainland China, som dræbte en politibetjent.

>Hvem beodrede hittet på Ponytail?

Tror det var uncle cheung den fede i minitransen som fik de to ledere
af de forskelige triader at gå op imod hinanden, så han kunne tage
over, de slog jo hinanden ihjel.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-08-04 14:37

Morbid Angel escribió / skrev

> Det var de bankrøver, som der snakkes om på radioen i den første
> scene, dem fra Mainland China, som dræbte en politibetjent.

Ahh, tak for det. Nu står det hele jo meget mere klart!