www.dvdpacific.com
Fra : Frank Press

Dato : 03-08-04 19:51

Hej!

Er der nogen der har handlet her? Og kommer filmene frem? Og ryger de i
TOLDEN??? Og hvordan er servicen?

Hilsen Frank

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-04 21:04

Frank Press <ftpbms@mail.dk> wrote:

> Er der nogen der har handlet her?

Det er der en del, også danskere, som har
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18506
(dette problem er dog generelt for nethandel, vil jeg mene, så det bør
ikke afholde dig fra at købe hos dvdpacific.com).

--
Jesper Lund

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-08-04 06:49

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev:

> Det er der en del, også danskere, som har
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18506
> (dette problem er dog generelt for nethandel, vil jeg mene, så det
> bør ikke afholde dig fra at købe hos dvdpacific.com).

Nej det er bestemt ikke generelt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-08-04 10:31

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Nej det er bestemt ikke generelt.

Formuleringen var lidt uheldig. Der er en generel risiko for at nogle
får fat i dit kortnummer og misbruger det (jeg mente ikke at det
generelt sker...).

--
Jesper Lund

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-08-04 13:16

> Formuleringen var lidt uheldig. Der er en generel risiko for at nogle
> får fat i dit kortnummer og misbruger det (jeg mente ikke at det
> generelt sker...).

Se det lyder straks mere rigtigt

Jeg vil dog påstå, at risikoen for misbrug er meget lav, hvis man
sørger for at handle hos firmaer, der har sikkerheden i orden. Som
udgangspunkt kan man her holde øje med om firmaet krypterer ens
kortoplysninger og i øvrigt handle ved firmaer, der får positiv omtale.

Der er så desværre et andet problem i form af kortgeneratorer, der
angiveligt skulle kunne generere brugbare kortnumre.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-08-04 14:11

> [...]

> udgangspunkt kan man her holde øje med om firmaet krypterer ens
> kortoplysninger og i øvrigt handle ved firmaer, der får positiv

Jooh, men hvordan afgør man om "sikkerheden er i orden"? Blot fordi du
indtaster dit kortnummer på en https side ved du ikke hvordan det
efterfølgende bliver behandlet. F.eks. om en tilfældig ansat til
amerikansk mindsteløn kan kopiere samtlige kortnumre i databasen over
på en diskette og sælge den til kriminelle.

Din sikkerhed er at vide hvad du har købt hvor, og holde øje med dine
kontoudskrifter (banken hæfter for misbrug).

Jeg vil sige at risikoen er meget lav, uanset hvor du handler. Der er
ingen grund til at fravælge dvdpacific.com pga. den seneste sag; snarere
tværtimod, nu er de formentlig mere opmærksom på sikkerheden end den
gennemsnitlige netbutik.

--
Jesper Lund

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-08-04 21:12

> Jooh, men hvordan afgør man om "sikkerheden er i orden"?

Ja det er ikke nemt. Men bla. kan man undersøge om ens kortnummer
bliver gemt når man logger ind. Det er en halvskidt ide specielt, hvis
alle cifrene vises.

> Din sikkerhed er at vide hvad du har købt hvor, og holde øje med
> dine kontoudskrifter (banken hæfter for misbrug).

Det er klart meget vigtigt at kontrollere sine udskifter og vide, at
man som kortindehaver har fat i den lange ende overfor banken.

> [...]
> sag; snarere tværtimod, nu er de formentlig mere opmærksom på
> sikkerheden end den gennemsnitlige netbutik.

Ja DVDPacific er formentligt lige nu et glimrende valg til indkøb af
DVDer rent sikkerhedsmæssigt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-08-04 02:00

> Ja det er ikke nemt. Men bla. kan man undersøge om ens kortnummer
> bliver gemt når man logger ind. Det er en halvskidt ide specielt,
> hvis alle cifrene vises.

Tjaah, dvdpacific gemmer dit kortnummer permanent. Det samme gør amazon,
play, loaded247, choicesdirect, og mange andre. Men selv de steder hvor
du indtaster kortnummeret hver gang bliver det "gemt" indtil
transaktionen er gennemført, evt. via en tredjepart som worldpay (som
cdwow bruger). Om det ene system er mere sikkert end det andet synes jeg
ikke er oplagt. Fordelen ved at butikken opbevarer dit kortnummer er at
de ikke behøver at charge dit kort før filmen afsendes (hvis den ikke er
på lager her og nu, eller det er en forudbestilling). Det er også
nemmere for kunden.

--
Jesper Lund

Fra : Benny

Dato : 03-08-04 22:52

Hej.
Jeg vil ikke handle hos dem. Der har været en historie i aviserne for et par
uger siden om at ens kreditkort er blevet misbrugt.
Jeg ved ikke om det har berørt Danskere, som har handlet hos dem.

Angående tolden.
Jeg har hørt noget om en grænse på 200,- men hvad det gælder ved jeg ikke.

Dog ved jeg at det ikke er lovligt at købe/indføre kode 1 film . Det er
nogle EU regler om ejendomsretten til filmen.

Er jeg forkert underrettet, så beder jeg om rigtige oplysninger.
Hilsen
Benny

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-04 23:06

Benny <benny333@tiscali.fjerndetteord.dk> wrote:

> Angående tolden.
> Jeg har hørt noget om en grænse på 200,- men hvad det gælder ved
> jeg ikke.

Nej, grænsen er 80 kr. for varens værdi (excl forsendelse). Man kan købe
ganske mange film hos dvdpacific.com som er under denne grænse. Man skal
blot nøjes med at bestille een film ad gangen (vigtigt), selvom det
koster lidt mere i forsendelse.

> Dog ved jeg at det ikke er lovligt at købe/indføre kode 1 film .
> Det er nogle EU regler om ejendomsretten til filmen.

Du må gerne importere R1 film til eget brug, men du må generelt ikke
importere R1/R3/R4 film med henblik på videresalg/distribution inden for
EU (medmindre du indhenter en tilladelse fra den som har rettigheden til
filmen). Se eventuelt her for mere info om denne tåbelige lov
http://www.samhandeljatak.dk/

--
Jesper Lund

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-08-04 23:02

"Benny" <benny333@tiscali.fjerndetteord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle EU regler om ejendomsretten til filmen.
>
> Er jeg forkert underrettet, så beder jeg om rigtige oplysninger.

Ja du er!

Grænsen ligger på 80 kr. excl. porto

Det er fuldt lovligt at købe reg 1 film for private. Axelmusic.dk sælger
feks masser af reg 1 film.

Dankort er blevet misbrugt pga sikkerhedsmangler hos dvdpacific - det har de
rettet op på nu.

Jeg handler der hver uge.

Rune

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-08-04 23:13

Rune Vestergaard <runwest@post6.tele.dk> wrote:

> Det er fuldt lovligt at købe reg 1 film for private. Axelmusic.dk
> sælger feks masser af reg 1 film.

Strengt taget er det ikke Axel Music (som er et dansk selskab) du køber
R1 filmene af, men Club Racoon som er et datterselskab i Canada der godt
er 100% ejet af Axel Music. EU jurister kan se den store forskel

På samme måde har www.laserdisken.dk Movie World
http://www.laserdisken.dk/html/dyn-html/movieworld.dna

Alt sammen til stor glæde for postvæsenet...

--
Jesper Lund

Fra : Morten DH

Dato : 04-08-04 08:30

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Alt sammen til stor glæde for postvæsenet...

Og alle os der gerne vil have kvalitet og rimelige priser

Fra : Lestat

Dato : 04-08-04 09:27

> Er der nogen der har handlet her? Og kommer filmene frem? Og ryger de i
> TOLDEN??? Og hvordan er servicen?

Der kommer først told på beløber over 22 EURO incl. forsendelse (ca. 165
kr), mens Dansk moms ryger på hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr.

Kilde: Told&Skat,
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137524&vID=200341&action=open

/ Morten

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-08-04 10:32

Lestat <ghostlechuck@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> Der kommer først told på beløber over 22 EURO incl. forsendelse
> (ca. 165 kr), mens Dansk moms ryger på hvis forsendelsens værdi
> overstiger 80 kr.

Problemet er hverken tolden som sådan (nogle få procent) eller momsen
som sådan, men at PostDanmark opkræver 60 kr for at fortolde varen.

--
Jesper Lund

Fra : L.T

Dato : 04-08-04 16:47

"Frank Press" <ftpbms@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen der har handlet her? Og kommer filmene frem? Og ryger de i
> TOLDEN??? Og hvordan er servicen?
>
> Hilsen Frank

Hej

Jeg har købt mange film hos dem, og har ikke været uheldig. De har ændret
betalingsprocedure så der skulle ikke være et problem mere.
Hvad told angår, så har de fleste pakker jeg har modtaget været en tur
igennem kontrollen. Pudsigt nok har de kun kontrolleret de pakker der ikke
oversteg 80 kr. eks. porto. Men det er vist ikke en generel trend.

LA2