Morten Korch og sønnen der kom hjem?
Fra : Zeki

Dato : 30-07-04 09:05

Da jeg ikke lige kan prale af, at være den store Morten Korch entusiast og
jeg samtidlig i forbindelse med en dokumentar skal bruge det famøse klip
hvor sønnen (vist nok Poul Reichardt) kommer hjem fra USA, lyder mit
spørgsmål:

Hvilke(n) film er det?

På forhånd tak
Zeki

Fra : ib

Dato : 30-07-04 09:48

> [...]
> jeg samtidlig i forbindelse med en dokumentar skal bruge det famøse klip
> hvor sønnen (vist nok Poul Reichardt) kommer hjem fra USA, lyder mit

Er dette en joke? Det skulle vel aldrig være Morten Korch filmen "Sønnen fra
Amerika"?!

))

Fra : Zeki

Dato : 30-07-04 10:01

> Er dette en joke? Det skulle vel aldrig være Morten Korch filmen "Sønnen
fra
> Amerika"?!

En joke? Nej da. I følge IMDB har Morten Korch intet med 'Sønnen fra
Amerika' at gøre: http://www.imdb.com/title/tt0051042/, men tak for
hjælpen - det er jo nok den jeg tænkte på alligevel. Troede selv at det var
en Morten Korch film.

Mvh Zeki

Fra : ib

Dato : 30-07-04 11:55

> [...]
> Amerika' at gøre: http://www.imdb.com/title/tt0051042/, men tak for
> hjælpen - det er jo nok den jeg tænkte på alligevel. Troede selv at det

Jeg er næsten sikker på at det ER en MK film.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 30-07-04 19:49

> Jeg er næsten sikker på at det ER en MK film.

Nej "Sønnen fra Amerika" bygger på en bog af
Johan Skjoldborg

JC

Fra : ib

Dato : 31-07-04 11:27

> Nej "Sønnen fra Amerika" bygger på en bog af
> Johan Skjoldborg

Jeps, jeg tog fejl, sorry.

Fra : Michael Westi

Dato : 01-08-04 02:53

"Jørgen Carlsen" <jcarl@stofanet.dk> wrote in message

> Nej "Sønnen fra Amerika" bygger på en bog af
> Johan Skjoldborg
>

> JC

Som JC skriver, så er det "Sønnen fra Amerika" med Poul Richardt.
Lavet over Johan Skjoldborg´s skuespil "Skjulte idealer".
Men den minder utroligt i opbygningen, som en MK roman. (og er vel derfor
den kan misforstås)

Den eneste MK filmatisering, der omhandler en søn der vender hjem fra
Amerika er "Sønnen fra Vingården" med & af Ib Mossin. (1975)

Mvh Michael

Fra : vadmand

Dato : 01-08-04 09:05

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den eneste MK filmatisering, der omhandler en søn der vender hjem fra
> Amerika er "Sønnen fra Vingården" med & af Ib Mossin. (1975)

Mon ikke misforståelsen til dels stammer fra Dan Turèlls julemonolog, hvor
han snakker om snesevis af sønner fra Amerika, der kommer hjem til jul, "og
de ligner ALLE sammen Poul Reichhardt"?

Per V.