Filmefterlysning (med spoiler, men hviken ~
Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 28-07-04 15:36

Hej
Jeg kom til at tale med mine forældre om en film de har set engang i
70'erne. Filmen udspillede sig i et højhus, hvor noget af filmen gik med at
en kvinde blev forfulgt af en mand, hvor de kørte op og ned med hver sin
elevator. Manden sad på et tidspunkt i receptionen i højhuset hvor han havde
ændret på telefonforbindelsen ud af huset, så da kvinden vil ringe ud af
huset kommer hun i stedet til at tale med ham. Han var vist nok i klædt
hvide tennissokker og en kniv i siden. Til sidst i filmen da det lykkes
hende at slippe ud af huset og ind i sin bil sidder der en død mand bag
hende i bilen.

Er der nogen der ud fra dette, noget rodede referat, ved hvilken film der er
tale om?

På forhånd tak.
Troels

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 28-07-04 16:17

Troels Lund Laursen wrote:

> Er der nogen der ud fra dette, noget rodede referat, ved hvilken film der er
> tale om?

Jeg ved det ikke, desværre. Desværre, fordi der er rigtig mange i min
familie og blandt mine kollegaer, som kan huske netop den film. Den har
åbenbart gjort indtryk ... jeg har fået at vide at morderen har hvide
tennissko på, men ellers stemmer handlingen overens med hvad du beskriver.

Jeg spurgte på imdb, og der var en, som foreslog "Blind Terror" med Mia
Farrow, men det er jo nok ikke den. Et andet forslag var "Tightrope" med
Clint Eastwood.

Jeg tror nu at det har været en historie i sådan et show ligesom
Twilight Zone eller Creepshow, for jeg kan simpelthen ikke finde et svar
på det.

Mvh
Thomas

Fra : Heidi

Dato : 28-07-04 16:22

Thomas Daugaard wrote:

> [...]
> har åbenbart gjort indtryk ... jeg har fået at vide at morderen har
> hvide tennissko på, men ellers stemmer handlingen overens med hvad du

Kunne det evt. være med Michael Caine? Jeg synes jeg kan huske en film
med nogle hvide sko/strømper som er blevet nævnt i gruppen engang
(muligvis har jeg også set den), og det forekommer mig at hans navn blev
nævnt i den forbindelse.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Heidi

Dato : 28-07-04 16:31

Heidi wrote:

> [...]
> med nogle hvide sko/strømper som er blevet nævnt i gruppen engang
> (muligvis har jeg også set den), og det forekommer mig at hans navn

Hvis det er ham, så kunne det måske være denne
http://www.imdb.com/title/tt0080661/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-07-04 22:53

> Hvis det er ham, så kunne det måske være denne
> http://www.imdb.com/title/tt0080661/

Det er ikke den.

Mark

Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 28-07-04 16:50

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> wrote in

> [...]
> sidst i filmen da det lykkes hende at slippe ud af huset og ind i sin
> bil sidder der en død mand bag hende i bilen.

Jeg tror, der er tale om en engelsk tv-gyser. Det forekom mig, at det kunne
være en fra serien "Hammer House of Horror", men jeg kan ikke finde en
episode i oversigterne på nettet, der passer med handlingsreferatet.

Torben

Fra : J

Dato : 28-07-04 18:37

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4107b9dc$0$2198$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> hende i bilen.
>
> Er der nogen der ud fra dette, noget rodede referat, ved hvilken film der

Spøjst! Ligesom alle andre husker jeg også tydeligt at have set filmen (hvis
det da er en film) uden dog at kunne sige noget som helst om hvad den
hedder. Det forekommer mig at man (lidt ligesom i "Duel") aldrig ser andet
end skurkens fødder. Jeg nævnte den engang for min mor, som også straks blev
helt bleg og fortalte hvor uhyggelig hun havde syntes den var, dengang *hun*
så den!
Jeg er altid gået ud fra at den hed noget med "Elevatoren" eller "The Lift"
eller sådan noget...

Håber nogen kan hjælpe Troels. Jeg bli'r sgu' helt nysgerrig!

Jonas

Fra : ML-78

Dato : 28-07-04 18:41

J skrev:

> Jeg er altid gået ud fra at den hed noget med "Elevatoren" eller "The
Lift"
> eller sådan noget...

Der er en hollandsk film ved navn "De Lift" (1983) med den engelske
titel "The Lift". Den har været vist på tv for nogle år siden, men jeg
skal ikke kunne sige, om det er den du taler om.

http://www.imdb.com/title/tt0087622/

ML-78

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 28-07-04 19:23

> Der er en hollandsk film ved navn "De Lift" (1983) med den engelske
> titel "The Lift". Den har været vist på tv for nogle år siden, men jeg
> skal ikke kunne sige, om det er den du taler om.

Min mor og far mener at de vha. forskellige erindringer om familiens gøren
og laden, kan indkredse det til at være mellem 1973 og 1977 de har set den,
så det kan ikke rigtigt være den. Men mange tak til alle dem der er kommet
med bud indtil videre. Fortsæt endelig med at lad dem komme. Jeg synes ikke
helt det virker som nogen af dem endnu.

/Troels

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 28-07-04 20:17

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4107ef05$0$17136$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> så det kan ikke rigtigt være den. Men mange tak til alle dem der er kommet
> med bud indtil videre. Fortsæt endelig med at lad dem komme. Jeg synes

Efter et par søgninger på IMDB er jeg blevet foreslået den her:
http://us.imdb.com/title/tt0069461/combined. Men det er ganske vist lidt
småt med oplysningerne om den.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 29-07-04 18:55

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message news:<ce8oe2$1e9s$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> titel "The Lift". Den har været vist på tv for nogle år siden, men jeg
> skal ikke kunne sige, om det er den du taler om.

Elevator (gyseren) er en absolut fed film. Den kunne jeg godt tænke mig .
Mvh
Klavs.

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-07-04 23:30

On Wed, 28 Jul 2004 16:36:12 +0200, "Troels Lund Laursen"
<lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> wrote:

Det kunne også være denne tv perle af mesteren selv, John Carpenter
http://us.imdb.com/title/tt0078295/

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-07-04 22:56

> Det kunne også være denne tv perle af mesteren selv, John Carpenter
> http://us.imdb.com/title/tt0078295/

Den havde jeg også i tankerne, men der bliver hun jo overvåget i sin
lejlighed udefra. Om hun senere bliver jagtet i selve huset, kan jeg ikke
huske.

Mark

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 30-07-04 07:34

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message news:<cebrq0$6j0$1@news.net.uni-c.dk>...

> Den havde jeg også i tankerne, men der bliver hun jo overvåget i sin
> lejlighed udefra. Om hun senere bliver jagtet i selve huset, kan jeg ikke
> huske.
>
> Mark

Det er (lige her i hvert fald) også lige meget, for denne foregår i en
kontorbygning, hvor pigen var/er på overarbejde.

Gad vide hvad min chef ville sige, hvis jeg skrev 10 - 14 timer på i
overtid grundet en gal mand i huset .
Mvh
Klavs.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 29-07-04 21:50

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> wrote in message news:<4107b9dc$0$2198$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> [...]
> hende i bilen.
>
> Er der nogen der ud fra dette, noget rodede referat, ved hvilken film der er

Manden bag hende er dødeligt såret, han dør da han rækker ud efter
hende. Hvis jeg ikke husker galt finder hendes ven/kæreste ud af at
hun ligner morderens mor og ud fra dette (og nogle andre mord), at hun
virkeligt er i fare, for i starten tror vennen/kæresten ikke på det.
Og så mente jeg at det var skoene (kondisko i øvrigt) og ikke sokkerne
der var hvide, men her er jeg måske forkert på den ?
Rodet referat ? Nøh overhovedet ikke.
umiddelbart vil jeg sige midt-70'er til midt-80'er.
Selv om oplysningerne er lidt sparsommelige, så prøv danmarks radio
eller svensk tv, for de har begge sendt den flere gange.
Mvh
Klavs.
PS: Hvis du selv finder den så hit lige med navnet ik ?