Titel på vampyr-film...
Fra : XenoMorph

Dato : 28-07-04 13:25

Jeg leder efter titlen på en lidt ældre vampyrfilm

Jeg kan ikke huske hvem der er med og jeg kan heller ikke huske specielt
meget af handlingen, men here goes:

Den handler om en ældre professor-lignenden type, der tager til
Transylvanien sammen med en yngre mand. Under deres ophold bliver datteren i
den familie hvor de bor, kidnappet af vampyrer, og de to fremmede skal så
ind og redde hende, hvilket også lykkedes, og slutscenen er hvor de to
herrer og den unge dame kører væk i en slæde, trukket af heste. Desværre er
datteren allerede vampyr, og bider så den unge herre.

En af scenerne foregår til et bal på slottet, hvor de to helte danser rundt
og ser, at ingen af de andre personer i rummet har spejlbilleder.

Det er alt jeg kan huske fra den...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig! :)

Fra : ib

Dato : 28-07-04 13:39

> Jeg leder efter titlen på en lidt ældre vampyrfilm

er det ikke den her?

The Fearless Vampire Killers

http://www.imdb.com/title/tt0061655/

Fra : XenoMorph

Dato : 28-07-04 16:57

> er det ikke den her?
>
> The Fearless Vampire Killers
>
> http://www.imdb.com/title/tt0061655/

Jeps, det er den! takker! :)

Fra : Peter Lind

Dato : 28-07-04 19:44

"XenoMorph" <xenomorph@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeps, det er den! takker! :)

Den bliver i øvrigt vist igen og igen på TCM, hvis du har den kanal der hvor
du bor.
Check programoversigten på http://www.tcmonline.co.uk/ - husk at det er
Europe og ikke UK.

Mvh
Peter Lind

Fra : ML-78

Dato : 28-07-04 20:34

Peter Lind skrev:

> Den bliver i øvrigt vist igen og igen på TCM, hvis du har den kanal
der hvor
> du bor.

Den kommer også på DVD til oktober. Langt om længe.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 28-07-04 22:10

"ML-78"
> Den kommer også på DVD til oktober. Langt om længe.

I hvilken version? Den nedklippede eller den lange?

Fra : ML-78

Dato : 28-07-04 23:23

Brian P skrev:

> I hvilken version? Den nedklippede eller den lange?

Jeg har ikke set nogen angivelser af spilletiden, men jeg kunne ikke
forestille mig andet, end at det er den fulde version.

Hvilken version bliver egentlig vist på TCM? Den er sandsynligvis
identisk med den, der kommer på DVD (der er en eller anden sammenhæng
mellem TCM og Warner).

ML-78

Fra : lhs

Dato : 29-07-04 09:50

Som en lille notabene til det, har Polanski omskrevet sin gamle film til
teatermusikal med musik af JIm Steinman: http://www.tanz-der-vampire.de/

Lars HS

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-04 16:32

> Jeg leder efter titlen på en lidt ældre vampyrfilm

Så vidt jeg husker, var den danske tittel 'Vampyrernes nat'.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-07-04 17:37

Jan Bøgh skrev i en meddelelse...

> Så vidt jeg husker, var den danske tittel 'Vampyrernes nat'.

Det er også min erindring. Til gengæld synes jeg også jeg kan huske at den
havde en dansk undertitel. Noget a la "Undskyld hr., Deres tænder sidder i
min nakke".

Er jeg helt galt afmarcheret her?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-07-04 19:19

On Thu, 29 Jul 2004 18:37:28 +0200, "Tina Susanne Johansson"
<tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

>Det er også min erindring. Til gengæld synes jeg også jeg kan huske at den
>havde en dansk undertitel. Noget a la "Undskyld hr., Deres tænder sidder i
>min nakke".

Den danske titel var "kun" "Vampyrernes Nat".
Dansk premiere 19/8-68.

De amerikanske titler er: "The Fearless Vampire Killers. Or, Pardon Me
But Your Teeth Are In My Neck" & "Dance Of The Vampires".

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 29-07-04 19:28

"Jan Andersen" <FOSjklaml@FOSmail.dk> skrev i en meddelelse

> De amerikanske titler er: "The Fearless Vampire Killers. Or, Pardon Me
> But Your Teeth Are In My Neck" & "Dance Of The Vampires".

så vidt jeg husker er den første titel, den amerikanske, som Polanski ikke
ligefrem klappede i sine små hænder af glæde over, og den anden er hans
egen/engelske titel - og egnetlig også ganske meget bedre. Vampyrernes nat
er en ok titel. Men hvis de havde skelet mere til den amerikanske var det
sikkert blevet til "Halløj med spidse tænder"

Fra : ML-78

Dato : 29-07-04 19:45

Jørgen Flainard skrev:

> [...]
hans
> egen/engelske titel - og egnetlig også ganske meget bedre.

Ja. Filmen var en engelsk/amerikansk co-produktion hvor den "rigtige"
version havde premiere i England og fik titlen "Dance of the Vampires"
mens den lange "Fearless"-titel egentlig henviser til den kraftigt
beskårede og redigerede amerikanske version. Polanski bad endda om at få
sit navn fjernet fra sidstnævnte. Det er derfor noget ærgerligt, at IMDB
har degraderet den egentlige titel til kun at blive nævnt under
alternative titler.

ML-78

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-07-04 22:54

Jan Andersen skrev i en meddelelse...

> De amerikanske titler er: "The Fearless Vampire Killers. Or, Pardon Me
> But Your Teeth Are In My Neck" & "Dance Of The Vampires".

Aahhh - så var det derfor det så så underligt ud da jeg skrev det på dansk -
wrong language
Men det er nu stadigvæk en voldsom god film - den skrækkede livet af mig da
jeg så den første gang, og jeg kan stadig tage mig selv i at sidde med
hovedet gemt bag en pude til nogle af scenerne.

Mvh Tina

Fra : ib

Dato : 30-07-04 09:53

> [...]
> jeg så den første gang, og jeg kan stadig tage mig selv i at sidde med
> hovedet gemt bag en pude til nogle af scenerne.

Det er godt nok mange mange år siden jeg har set den, men jeg husker den
ikke som uhyggelig, men mere som sjov, er der ikke noget med at vampyrerne
har homo tendenser, eller er der ikke en af dem der bliver forelsket i
Polanski?!

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 30-07-04 11:43

"ib" <abc@efg.hik> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke som uhyggelig, men mere som sjov, er der ikke noget med at vampyrerne
> har homo tendenser, eller er der ikke en af dem der bliver forelsket i

jo - Dracula jr. har et lille crush på Polanskis karakter. Morsom er også
scenen hvor en eller anden low-life-lige-blevet-vampyr kommer ned i Draculas
krypt sidst på natten og stolt fremviser sin hjemmelavede kiste, hvorefter
han bliver sparket ud. Der er skam også forskel på vampyrer!

Fra : No Humor Man

Dato : 30-07-04 12:21

Jørgen Flainard wrote:
> [...]
> krypt sidst på natten og stolt fremviser sin hjemmelavede kiste, hvorefter
> han bliver sparket ud. Der er skam også forskel på vampyrer!
For lige at gå i petitesser, så er vampyrens navn altså ikke Dracula,
men derimod Grev von Krolock, måske inspireret af navnet på vampyren
Grev Orlok i filmen Nosferatu fra 1922... men kun måske.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624