Die Hard trilogien
Fra : Elscorpio

Dato : 28-07-04 08:18

Hvilken en synes I er bedst?

Jeg har lige genset 2'eren og synes det er ganske fed action fra Renny
Harlins side af.

Fra : Thomas Helvard

Dato : 28-07-04 08:56

"Elscorpio" <martinandersen1976@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken en synes I er bedst?
>
> Jeg har lige genset 2'eren og synes det er ganske fed action fra Renny
> Harlins side af.

Puha, den var svær, men jeg vil sige 1'eren..3'eren er også rigtig god, men
den har en lidt langsom 3. akt....

Jeg vil ikke sige 2'eren er den dårligeste, men nok den mindst gode, for de
er alle sammen suveræne

- T

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-07-04 09:28

> , for de
> er alle sammen suveræne

de er alle fede - men 1'eren har en særlig plads i mit action hjerte - den
var altså sej da den første gang dukkede op. (og er det stadig - hele det
alene mod alle koncept var fantastisk)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-07-04 09:49

sniper_Nolight wrote:

> de er alle fede - men 1'eren har en særlig plads i mit action hjerte - den
> var altså sej da den første gang dukkede op. (og er det stadig - hele det
> alene mod alle koncept var fantastisk)

Sjovt. Jeg sad lige før og fik en stille griner i mit indre over Ellis
fra Die Hard. Han spiller _så_ cokesmart...

"Sprechen Sie talk?"

og

"The guy upstairs fuckin' things up? I can giv'im'to'ya..."

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:07

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]
>
> "Sprechen Sie talk?"
>
> og
>
> "The guy upstairs fuckin' things up? I can giv'im'to'ya..."

Jeps, Ellis holder. Og Alan Rickman bliver jeg aldrig træt af.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-04 10:52

sniper_Nolight wrote:

> de er alle fede - men 1'eren har en særlig plads i mit action hjerte - den
> var altså sej da den første gang dukkede op. (og er det stadig - hele det
> alene mod alle koncept var fantastisk)

Ja, men det havde vi set så mange gange før. Det helt specielle ved
filmen var, at vores helt ikke var usårlig, men blev mere og mere udsat
for alskens smerte. En af de scener, der står tydeligst prentet i min
hukommelse, er den, hvor han på bare fødder skal løbe hen over en masse
glasskår - avavav!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-07-04 11:11

> [...]
> for alskens smerte. En af de scener, der står tydeligst prentet i min
> hukommelse, er den, hvor han på bare fødder skal løbe hen over en masse

god scene - den måde han er alene på skaber en fed atmosfære i filmen som de
andre ikke har - derfor er 1'eren min favorit

Fra : J

Dato : 28-07-04 17:31

> [...]
> for alskens smerte. En af de scener, der står tydeligst prentet i min
> hukommelse, er den, hvor han på bare fødder skal løbe hen over en masse

Ja god ide, bortset fra at såret (der tilsyneladende pøser blod i stride
strømme) næsten gror sammen på en times tid!

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-07-04 18:14

J wrote:

> Ja god ide, bortset fra at såret (der tilsyneladende pøser blod i stride
> strømme) næsten gror sammen på en times tid!

Ja, og hans hvide t-shirt bliver grøn i løbet af filmen...

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-07-04 23:28

> [...]
> for alskens smerte. En af de scener, der står tydeligst prentet i min
> hukommelse, er den, hvor han på bare fødder skal løbe hen over en

Ja. Og Willis var charmerende (på en god måde), selvom han var ude at skide.

Skægt at tænke på at Willis forlangte den (dengang) uhørte sum af 5 mio. $
for at spille rollen, og det var ikke til forhandling. Nu får han mindst 20
mio.

Det ser ud til, at Ralph Fiennes skal være skurken. Endnu en brite. Det kan
ikke gå helt galt.

Mark

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-07-04 10:09

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> de er alle fede - men 1'eren har en særlig plads i mit action hjerte - den
> var altså sej da den første gang dukkede op. (og er det stadig - hele det
> alene mod alle koncept var fantastisk)

Er der ikke noget med en 4'er ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 28-07-04 10:38

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@XXXXXXXXXgylling.net> wrote in message

> Er der ikke noget med en 4'er ?

Jo

Die Hard 4 - Die Hardest

forventet i 2005

http://www.imdb.com/title/tt0337978/

Mvh. Martin

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 28-07-04 15:29

> Jo
>
> Die Hard 4 - Die Hardest

Eller "Die Hard - GIGA-hard" som den kommer til at hedde på dansk

the LU

Fra : J

Dato : 28-07-04 17:29

"Laughing UnderDog" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller "Die Hard - GIGA-hard" som den kommer til at hedde på dansk
>
> the LU

Nej nu holder du! Jeg får kvalme... det værste er at du garanteret har ret!

Jonas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-07-04 14:25

"Laughing UnderDog" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> wrote in message

> Eller "Die Hard - GIGA-hard" som den kommer til at hedde på dansk
>
> the LU

Nah

Grunden til Die Hard 3 - Die Hard with a vengence, blev oversat til en
"dansk" tittel var fordi man vurderede at danskerne ikke kunne udtale "With
a vengence" eller forstår ordets betydning, så Die Hard - Mega hard, blev
den "danske" oversættelse :-|

Samme situation med Equilibrium, (der forresten er en overset film), der på
dansk kom til at hede Cubic!! komplet åndsvagt, og gør kun at folk
forvekslerne den med The Cube :-|

Jeg tror nu godt danskerne kan udtale og forstå "Die Hardest", da det jo
næsten ik kan være dårligere engelsk grammatik

Mvh. Martin

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 29-07-04 15:29

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
"With
> a vengence" eller forstår ordets betydning, så Die Hard - Mega hard, blev

Vi kan tilsyneladende heller ikke stave til det. I min ordbog hedder det
altså 'vengeance'.

Fnidderspasser, jeg ved det...

Fra : J

Dato : 29-07-04 18:47

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> Fnidderspasser, jeg ved det...

"Fnidderspasser"?
Godt ord

Jonas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-07-04 10:43

> Vi kan tilsyneladende heller ikke stave til det. I min ordbog hedder det
> altså 'vengeance'.
>
> Fnidderspasser, jeg ved det...

Der kan du se hvad der sker når man ikke tænker sig om og skriver for
hurtigt!! :-/

*fniz*

Mvh. Martin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-07-04 23:09

> [...]
>
> Jeg tror nu godt danskerne kan udtale og forstå "Die Hardest", da det
> jo næsten ik kan være dårligere engelsk grammatik

Det skurrer i ørerne. Hvorfor ikke nogle mere oplagte titler:

Die!Die!Die!

Die Hard - And Stay Dead!

Die Hard - ho ho ho you lose

Mark

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:13

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Det skurrer i ørerne. Hvorfor ikke nogle mere oplagte titler:
>
> Die!Die!Die!
>
> Die Hard - And Stay Dead!
>
> Die Hard - ho ho ho you lose

Die Hard - Friends Forever

Die Hard - Let's Talk About This

Die Hard - We Love You

/Jacob

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:11

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> "With
> a vengence" eller forstår ordets betydning, så Die Hard - Mega hard, blev

Det er sikkert rigtigt, men problemet er jo at "with a vengeance" ikke kun
betyder "mega hard" (for eksempel).

/Jacob

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:09

"Laughing UnderDog" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> wrote in message

> Eller "Die Hard - GIGA-hard" som den kommer til at hedde på dansk

Sjældent har en "oversættelse" af en filmtitel været helt så ødelæggende som
"Die Hard - With a Vengeance" til "Die Hard - Mega Hard", man går lige glip
af det elegante vink om handlingen.

/Jacob

Fra : Morten Steen

Dato : 28-07-04 11:59

> Hvilken en synes I er bedst?

Jeg holder mig faktisk også til 2'eren som den bedste. Dernæst 1'eren, og
3'eren sidst. Den syntes jeg ikke var noget særligt. ("Hey, Zeus" - "Stop
calling me Jesus. Do I look Puerto Rican to you?!" er dog en fed
replikudveksling).

Morten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-07-04 23:20

> [...]
> 1'eren, og 3'eren sidst. Den syntes jeg ikke var noget særligt.
> ("Hey, Zeus" - "Stop calling me Jesus. Do I look Puerto Rican to

Det forstår jeg så ikke.

Jeg synes 2'eren er en rodet affære. McClane daffer lidt rundt på må og få.

"Skurkene er i et skur udenfor, fint nok jeg fiser derud. Jeg kommer ikke
ind eller får generet dem synderligt, men jeg slås lidt med en badguy og
giver ham en issyl i øjet - cool."

Det er der meget af i den film.

Den samme type forløb er der i den første film, men det hænger meget bedre
sammen efter min mening.

Derudover er skurkenes plan mere cool. Giver sig ud for at være
terrorrister, men er tyve. Den ene skurk har et personligt hævntogt. Og det
er hele tiden den mulighed, at de finder ud af at McClanes kone er en af
gidslerne, hvilket vil sætte ham ud af spillet.

Jeg vil til hver en tid sige:

1
3
2

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-04 12:36

On 28 Jul 2004 00:18:00 -0700, martinandersen1976@hotmail.com
(Elscorpio) wrote:

>Hvilken en synes I er bedst?
>
>Jeg har lige genset 2'eren og synes det er ganske fed action fra Renny
>Harlins side af.

Der er bare flere huller i plottet end i en schweizerost.

Spoilere ahead!

Fx forlanger terroristerne til sidst en jumbojet, men da de ikke har
taget et eneste gidsel, er der intet, der forhindrer USAF i at skyde
dem ned, så Bruce kunne såmænd have sparet sig den sidste indsats.

Og at et fly tidligere i filmen eksploderer i en ildsky på
landingsbanen, kan man ikke rigtig forstå, eftersom piloten lige har
sagt, at de er nødt til at lande, fordi de "flyver på dampene".

I øvrigt har flyene svært ved at lande, da snevejret har gjort alting
usigtbart, så de må forlade sig på instrumenterne. Ikke desto mindre
kan journalisterne nede på jorden se flyene kredse rundt deroppe.

Og så får vi at vide, at der ikke er nogen lufthavn i nærheden, de kan
dirigeres om til. Men vi befinder os i Washington, som foruden Dulles
Airport rummer den store militærbase, hvor Airforce One lander. Og i
øvrigt er New England jo nok det sted i verden, hvor lufthavnene
ligger tættest.

Og så videre, og så videre. Den film hænger simpelthen ikke sammen.

Niels Søndergaard

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-07-04 12:40

Niels Søndergaard <ns.fjerndette@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Dulles Airport rummer den store militærbase, hvor Airforce One
> lander. Og i øvrigt er New England jo nok det sted i verden, hvor

Måske, men New England er nu i det nordøstlige USA...

--
Jesper Lund

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-07-04 14:15

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Måske, men New England er nu i det nordøstlige USA...

Jamen ... er det ikke også dér Washington ligger? (Byen, ikke staten.) New
England defineres SVJV som USA's oprindelige 13 stater, inkl. Washington DC.

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-07-04 16:08

C. H. Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> Jamen ... er det ikke også dér Washington ligger? (Byen, ikke
> staten.) New England defineres SVJV som USA's oprindelige 13
> stater, inkl. Washington DC.

Washington DC er ikke en del af New England
http://www.wordiq.com/definition/New_England
(DC er dog i den nord-østlige del af USA, men noget syd for New
England...).

--
Jesper Lund

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-04 17:54

On Fri, 30 Jul 2004 17:08:04 +0200, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Washington DC er ikke en del af New England
>http://www.wordiq.com/definition/New_England
>(DC er dog i den nord-østlige del af USA, men noget syd for New
>England...).

Du kører debatten af sporet. Uanset om Washington DC er en del af New
England eller ej, er der fx kun 150 kilometer til Baltimore - og kun
få kilometer til den militære lufthavn. I filmen bliver der sagt, at
der ikke er andre lufthavne i nærheden, og det er noget forbandet
sludder.

I den bog, filmen bygger på, foregår det hele i en lufthavn i Rocky
Mountains, og dér giver det mening.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-04 14:41

On Fri, 30 Jul 2004 13:40:10 +0200, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Måske, men New England er nu i det nordøstlige USA...

Jeg taler om Washington, DC, ikke staten Washington (med Seattle)