Fra : sL

Dato : 26-07-04 20:52

Fra: "Vinnie Boombatz" <spamspamspam@eggsandspam.spam>
Emne: Re: Ang. "Back to the future" Trilogi Box
Dato: 26. juli 2004 20:54

"sL" <simon@FJERNpixiemachine.com> wrote:

Jeg tror jeg købte min for et halvt års tid siden til samme pris og også
skåret "forkert".

Det er korrekt. Før jeg købte min tjekkede jeg dog hvad fejlen består i,
og ærligt talt så er det småting. Vi taler om 5-6 minutter ud af ca. 330
minutter, og når man ser fejlene (eller ikke ser), så forstår jeg ikke
hysteriet - men hvis det irriterer dig så fred være med det. Man skal
vist have fotografisk hukommelse for at kunne se "fejlen", prøv selv at
se en sammenligning af 3'eren her:

http://www.bibra-online.de/movie-compare-bttf3.htm

Det problem har jeg nu ikke - hverken i min PC eller min kina-afspiller.

> Det har jeg altså. Både i min Pioneer DV525 og min kærestes CheapoDepot
afspiller.

Nej det synes jeg ikke, for det er vist kun (undskyld udtrykket)
filmnørder, der går op i den slags. Folk der ikke har hørt om fejlen ser
den aldrig, og så er der jo dem der er ligeglade. Der er ingen grund til
at ødelægge salget til de to grupper ved at skrive at udgivelsen er
fejlfyldt.

> Nemlig.. Det vigtigste for dem er åbenbart at lave penge og ikke at levere
en vare i en ordentlig kvalitet. Jeg er måske en filmnørd, men det er det
samme > med Pan&Scan... man skulle da nok høre folk brokke sig, hvis Mona
Lisa blev beskåret fordi det så passede bedre til væggen. Jeg er bestemt
ikke
>ligeglad. Om det så kun drejede sig om et enkelt minut ville jeg stadig
synes at studiet/firmaet har leveret mig en mangelfuld vare. Da DVD blev
lanceret, >blev der netop lagt væk på at nu kunne man se filmene som
instruktøren ville have det og i den højeste kvalitet. Desværre er tendensen
ved at gå en helt >anden retning. Specielt med R2 film, som f.eks i Nordisk
Films udgaver og Egmont for den sags skyld, er delvist forkrøblede i forhold
til deres R1 tvilling.

Hvis man går op i den slags skal man nok kunne finde ud af
skaffe den "rigtige"! Til sammenligning: Skal det også oplyses med et
stort klistermærke, hvis en film har dårlig lyd så man går glip af
detaljerne/nuancerne/whatever - hvilket jo er en fejl i mixing?

> JA!. Hvis jeg skal betale 200kr eller mere for en film, så skal den også
fungere og leve op til DVD standarden kvalitetsmæssigt. Det er skuffende at
se flere > og flere R2 film, som er fejlbehæftede. Det må være studiernes
ansvar at levere den bedst mulige oplevelse når man betaler for den.
Universal USA har >indrømmet fejlen og trukket filmene tilbage i USA, så må
der der også være begrundelse nok til at i det mindste klistre et mærkat på
æsken når de alligevel >vælger at sælge den. Hvis man købte en cykel med et
ekset hjul, ville man jo højst sandsynligt også forsøge at få den byttet til
en man faktisk kunne cykle på, uden det var generende.

/Simon