Køb af DVD i UK?
Fra : Anders

Dato : 26-07-04 15:20

Hej

Laserdisken tilbyder at hjemtage DVD-ere fra USA; men typisk uden engelske
undertekster og i NTSC format og Region 1.
Hvor kan man f.eks. i UK (eller DK) på Nettet købe DVD film a la. Priest og
"Under the skin"? Gode/billige?

Mvh.
Anders

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-07-04 15:41

Anders wrote:
> [...]
> undertekster og i NTSC format og Region 1.
> Hvor kan man f.eks. i UK (eller DK) på Nettet købe DVD film a la. Priest og

Jeg har hidtil kun købt film fra amazon.co.uk. Du skal her være
opmærksom på at forskellen mellem den britiske og den danske
DVD-moms ikke er ret stor (17.5% vs 25%, hvis jeg husker
rigtigt), derfor er det der giver udslaget ikke om den
pågældende britiske WWW-butik opkræver dansk moms eller ej, men
derimod om den kan finde ud af at give gode rabatter. Det kan
amazon.co.uk som regel godt. Men du bør naturligvis kigge flere
steder, og sammenligne priser. WH Smith, der har både boghandel,
DVD-butik og andet, plejer også at være god, men de er p.t. ikke
i stand til at sælge til kunder uden for Storbrittanien.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-07-04 15:53

Peter Knutsen wrote:

> Jeg har hidtil kun købt film fra amazon.co.uk. Du skal her være

Argh! Hvorfor dog? Hvad med cd-wow.com ? Eller axelmusic.dk ?

/David

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-04 16:09

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Argh! Hvorfor dog? Hvad med cd-wow.com ? Eller axelmusic.dk ?

.... eller www.dvdpricecheck.co.uk + særskilte søgninger på de shops som
ikke er dækket af dvdpricecheck, f.eks. www.axelmusic.dk og
www.loaded247.co.uk. Der er nogle gange store prisforskelle mellem
dyreste og billigste butik. Amazon er sjældent den billigste. Ok, de har
nogle gode tilbud som kan gøre dem til den billigste, men 1 DVD koster
ca. 2 GBP i forsendelse.

--
Jesper Lund

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-07-04 16:14

Jesper Lund wrote:

> [...]
> dyreste og billigste butik. Amazon er sjældent den billigste. Ok, de har
> nogle gode tilbud som kan gøre dem til den billigste, men 1 DVD koster

Yep.

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-07-04 19:05

Jesper Lund wrote:
[...]
> [...]
> dyreste og billigste butik. Amazon er sjældent den billigste. Ok, de har
> nogle gode tilbud som kan gøre dem til den billigste, men 1 DVD koster

Betyder lidt mindre hvis det er en TV-serie til £70-£90. Så
udgør de £2 mindre end en 3% meromkostning...

Eller, for nu at tage et eksempel som jeg ikke hoppede på (var
desværre på et lavt budget), så havde amazon.co.uk i december
sidste år 50% rabat på hele "Sherlock Holmes"-serien (fra
80'erne og starten af 90'erne - uden tvivl den bedste
Holmes-filmatisering jeg nogensinde har set). Den kostede sådan
noget som £50 eller £60 efter rabatten, for (såvidt jeg husker)
13-16 DVDer proppet med afsnit og TV-film. Når der gives så stor
rabat, så kan jeg uden problemer sluge en £2 merpris for
forsendelse.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-04 19:38

Peter Knutsen <peter@knutsen.invalid> wrote:

> Betyder lidt mindre hvis det er en TV-serie til £70-£90. Så
> udgør de £2 mindre end en 3% meromkostning...

Det er klart; i øvrigt er amazon også med i www.dvdpricecheck.co.uk
hvis de er billigst, kommer de til at stå øverst.

--
Jesper Lund

Fra : ML-78

Dato : 26-07-04 16:56

David Rasmussen skrev:

> Argh! Hvorfor dog? Hvad med cd-wow.com ? Eller axelmusic.dk ?

Eller www.bensonsworld.co.uk. Det er her jeg gør langt de fleste
R2-indkøb.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-07-04 17:00

ML-78 wrote:

> Eller www.bensonsworld.co.uk. Det er her jeg gør langt de fleste
> R2-indkøb.

Ja, den er i hvert fald billigere end Amazon normalt. Men den er da
ellers ikke specielt billig?

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-07-04 19:01

David Rasmussen wrote:

> Argh! Hvorfor dog? Hvad med cd-wow.com ? Eller axelmusic.dk ?

Nu har jeg ikke købt ret mange film på DVD endnu. Og skal vi
være helt tekniske, så har jeg købt utroligt få film (to). Det
meste jeg har brugt penge på, på DVD, har været TV-serier. Og
jeg var først inde på et eller andet site, der blev anbefalet
herinde fra, men de havde stort set ingen TV-serier (her ses
bort fra det totalt & debilt mainstreamede, såsom eksempelvis
"Friends" og "Buffy"). Efterfølgende gik jeg ind på henholdsvis
amazon.co.uk og WH Smith, og de havde det jeg ville ha' (og
amazon.co.uk var bedst til det med at give rabat).

Men næste gang jeg skal indkøbe DVDer (bliver desværre ikke
foreløbig), så vil der være tale om film (medmindre altså at
MacGyver udkommer på DVD - det vil li'ssom ændre alt), og så
skal jeg da nok kigge på de omtalte sider.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-04 19:47

> [...]

> meste jeg har brugt penge på, på DVD, har været TV-serier. Og
> jeg var først inde på et eller andet site, der blev anbefalet

Om det er film eller tv-serier er sådan set underordnet; hvorfor ikke
bruge www.dvdpricecheck.co.uk (eller tilsvarende søgeagenter) til at
finde den bedste pris frem for at styrte hen til Amazon? Et lille
eksempel: Blake's 7, første sæson (BBC tv serie fra 1970'erne)

Amazon: 39.47 pund
Billigste: 17.98 pund

(dette er med UK moms & shipping; i praksis er din besparelse større
fordi Amazon opkræver dansk moms, og "billigste" er et andet UK firma
som opkræver UK 17.5% moms).

--
Jesper Lund

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-07-04 06:36

Jesper Lund wrote:
> [...]
>
> (dette er med UK moms & shipping; i praksis er din besparelse større
> fordi Amazon opkræver dansk moms, og "billigste" er et andet UK firma

Ja, det er korrekt. Tak for tippet. Jeg vil fremover anvende
DVDpricecheck.co.uk ...

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-04 15:33

Anders <astaehr@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Hvor kan man f.eks. i UK (eller DK) på Nettet købe DVD film a la.
> Priest og "Under the skin"? Gode/billige?

www.dvdpricecheck.co.uk er din ven. På www.dvdcompare.net kan du
eventuelt checke de enkelte Rx udgivelser for subtitles, format etc.

--
Jesper Lund