Halle Berry-Catwoman ikke Batman-Catwoman?~
Fra : Thomas

Dato : 26-07-04 01:39

Hejsa

Jeg har lige læst en anmeldelse af Catwoman filmen med Halle Barry.
(Ikke rosende ord den fik med på vejen...) - Men jeg bed mærke i at
"figuren" hun spiller i filmen hedder Patience Phillips... I Batman
universet er Catwomans rigtige navn Selina Kyle...

Har den nye Catwoman ikke noget med Batman at gøre? Altså skal
det ikke forestille at være den samme figur?? Eller har de bare lånt
navnet fra Batman universet??

Mvh. Thomas

Fra : John Hinge

Dato : 26-07-04 12:21

On 26 jul 2004 Thomas was heard to say:

> Har den nye Catwoman ikke noget med Batman at gøre? Altså skal
> det ikke forestille at være den samme figur?? Eller har de bare
> lånt navnet fra Batman universet??

De har gjort ligesom da de lavede filmen Steel (med Shaquille O'Neall)
dvs fjernet samtlige referencer til DC universet andet end det strengt
nødvendige, for at få figuren til at hænge sammen. Her er der ændret
navn, en del af skabelseshistorien, ethnicitet (ikke at det gør så
meget, Halle er da en køn pige, hvis bare hun ku spille skuespil. suk),
motivation, fjendegalleri, kostume. etc..
Mange fans af karakteren havde nok håbet man ville have ladet sig
inspirere af tegneseriens Catwoman, specielt den serie der kørte
med samme tegner i 75-100 numre.. se *det* var en rar Catwoman
som ikke eksisterede i et vacuum, dvs Batman og andre var da blandet
ind i ny og næ, men serien fungerede på sine egne præmisser.
Og så havde hun en rar dragt.. :) Lilla spandex bodysuits er
vejen frem..

Hvis man skal gå ud fra de anmeldelser som dukker op fra USA, så
tegner det ikke lovende, det virker som om langt størstedelen
er enige om at filmen er noget juks.. Og det er egentlig synd..
indtilvidere må det konstateres at det går Rigtig Rigtig godt for
Spiderman og X-Men, og de andre er lidt hængt ud til tørre.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-07-04 14:53

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> Hvis man skal gå ud fra de anmeldelser som dukker op fra USA, så
> tegner det ikke lovende, det virker som om langt størstedelen
> er enige om at filmen er noget juks.. Og det er egentlig synd..

Hm. Halle Berry, ikke ret meget tøj - og det, der er, sidder stramt.

Hvad er der egentlig ikke at kunne lide i den film?

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-07-04 15:43

Peter B. Juul wrote:
> Hm. Halle Berry, ikke ret meget tøj - og det, der er, sidder stramt.
>
> Hvad er der egentlig ikke at kunne lide i den film?

At man sidder in biografsal når man ser den, måske?

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-07-04 15:44

John Hinge wrote:
[...]
> [...]
> ind i ny og næ, men serien fungerede på sine egne præmisser.
> Og så havde hun en rar dragt.. :) Lilla spandex bodysuits er
[...]

Lilla???? Hele pointen med sort tøj er jo netop at det giver en
camouflageeffekt om natten. (Hvis man skal være pedantisk så
skal tøjet ikke være rigtig sort, men snarere en mørk grå, mørk
blå eller mørk brun farve, for at give den bedste effekt).

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Coronado

Dato : 26-07-04 16:22

Peter Knutsen <peter@knutsen.invalid> wrote in news:2mkjltFo6fi8U4@uni-
berlin.de:

> [...]
> skal tøjet ikke være rigtig sort, men snarere en mørk grå, mørk
> blå eller mørk brun farve, for at give den bedste effekt).

Mørk brun ?
Nå ja, hvis man skulle falde ind med omgivelserne i et offentligt
undergrundstoilet i en meget trav gågade, sååå

Der tror jeg nok at den sorte kommer best an, farven skal også
give en form for mystik omkring personen, det kan de andre farver
plus den brune ikke rigtigt give.
At ligne en omvandrende hundelort tror jeg ikke just kan give mystik
omkring en person, jeg tror heller ikke at biograf gængeren vil købe den.

Fra : John Hinge

Dato : 27-07-04 12:34

On 26 jul 2004 Peter Knutsen was heard to say:

> [...]
> skal tøjet ikke være rigtig sort, men snarere en mørk grå, mørk
> blå eller mørk brun farve, for at give den bedste effekt).

Jowjow, men en mørk lilla kan osse virke sort om natten, og så
gør den sig godt på det kulørte papir.. lilla bodysuit, lange
sorte handsker og støvler, og en kæk pisk.. jowjow, der er
materiale til megen analyse der..

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-07-04 06:21

John Hinge wrote:
> On 26 jul 2004 Peter Knutsen was heard to say:
>
> Jowjow, men en mørk lilla kan osse virke sort om natten, og så

Ja, men den skal være *meget* mørk.

> gør den sig godt på det kulørte papir.. lilla bodysuit, lange
> sorte handsker og støvler, og en kæk pisk.. jowjow, der er
> materiale til megen analyse der..

Så længe det ikke er blankt latex eller sådan noget, så går det
nok, rent camouflagetaktisk.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : JaM

Dato : 26-07-04 19:05

On 26 Jul 2004 11:21:23 GMT, John Hinge
<sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

> [...]
>dvs fjernet samtlige referencer til DC universet andet end det strengt
>nødvendige, for at få figuren til at hænge sammen.

Retfærdigvis skal det siges, at det IKKE er Catwoman fra Batman, det
drejer sig om, men en anden Catwoman...I filmen bliver det nævnt, at
der er flere Catwoman, og man ser endda et billede af Michelle
Pfeiffers Catwoman - som en ANDEN Catwoman, der ER Selina Kyle.
Altså, samme univers, anden Catwoman.
Det er også grunden til, at hun hedder noget andet.

Hilsen Jan

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-07-04 06:42

JaM wrote:
> [...]
> Altså, samme univers, anden Catwoman.
> Det er også grunden til, at hun hedder noget andet.

Der er tale om en form for psykisk lykantropi?

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : JaM

Dato : 27-07-04 21:29

On Tue, 27 Jul 2004 07:41:35 +0200, Peter Knutsen
<peter@knutsen.invalid> wrote:

>Der er tale om en form for psykisk lykantropi?

Det kan man måske sige. Jeg ved ikke, hvor meget kat hun er, men der
er noget hokus-pokus involveret også - ikke som den gamle Catwoman -
Cat burglar!
Der er tale om et Crow ripoff, i den sammenhæng!
Selvom det måske kunne lyde sådan, så vil jeg ikke forsvare Catwoman
som sådan.
Den bliver en af årets flop, helt sikkert.

Fra : John Hinge

Dato : 27-07-04 12:37

On 26 jul 2004 JaM was heard to say:

> [...]
> Selina Kyle. Altså, samme univers, anden Catwoman.
> Det er også grunden til, at hun hedder noget andet.

Det vil sige at de gør endnu mere vold på den 'etablerede'
DC univers mytologi ting ?
Som en sagde på et forum, hvis man absolut vil se en lækker
babe i sort latex/læder og ting, så kan man jo ligesågodt
se Black Scorpion igen.. Så behøver man heller ikke træde
på de trods alt mange fans af DC Universet...
Men lad os nu se.. Næste DC ting bliver jo tilsyneladende
selveste Jack Black som Green Lantern.. argh..

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-07-04 12:52

> [...]
> Men lad os nu se.. Næste DC ting bliver jo tilsyneladende
> selveste Jack Black som Green Lantern.. argh..

Jeg har vist kommet lidt væk fra DC-universet. Jeg ville jo tro, at Green
Lantern ville handle om Hal Jordan.

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-07-04 15:49

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Jeg har vist kommet lidt væk fra DC-universet. Jeg ville jo tro, at Green
> Lantern ville handle om Hal Jordan.

Hal Jordan? Spectre?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : John Hinge

Dato : 28-07-04 11:45

On 27 jul 2004 Peter B. Juul was heard to say:

> Hal Jordan? Spectre?

Ja se det ku ha været godt.. En storslået film om en helts
fald og genoprejsning..
Istedet skal vi se Jack Black som grøn lygte.. Jeg forventer
mig nok ikke det mest seriøse fra den kant.. Medmindre de
tager numsen på os og han skal spille Gnort...
Jeg har en syg drøm om at man sku prøve at filmatisere Justice
League America (vol. hmm 2 ? ) af Giffen og Dematteis
komplet med ting som Batman der banker Grønne Lygte, hvorefter
Grønne Lygte ligger oppe og lytter til den kristne nærradio..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-04 12:09

> Ja se det ku ha været godt.. En storslået film om en helts
> fald og genoprejsning..

Det burde være en storslået TV-serie. Mindre kan ikke gøre det. Så kan
man også skildre Guy Gardner som andet end en hysterisk
volds-psykopat.

> Istedet skal vi se Jack Black som grøn lygte.. Jeg forventer
> mig nok ikke det mest seriøse fra den kant.. Medmindre de
> tager numsen på os og han skal spille Gnort...

Se, det kunne være stort.

> [...]
> komplet med ting som Batman der banker Grønne Lygte, hvorefter
> Grønne Lygte ligger oppe og lytter til den kristne nærradio..

Jeg mener faktisk, at det var da Guy fik tæsk af Lobo, at han blev så
blid og mild.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : John Hinge

Dato : 29-07-04 13:07

On 28 jul 2004 Peter B. Juul was heard to say:

> Det burde være en storslået TV-serie. Mindre kan ikke gøre det. Så
> kan man også skildre Guy Gardner som andet end en hysterisk
> volds-psykopat.

Jow, der har du nok ret, det vil fylde mere en bare en enkelt
film eller tre..

> Jeg mener faktisk, at det var da Guy fik tæsk af Lobo, at han blev
> så blid og mild.

Mjaa, det sker faktisk flere gange.. Det er noget med at Guy har en
fejlfunktion i sin knop, så når han får et hårdt slag i hovedet så
risikerer han at skifte personlighed imellem den lettere bimse
og totalt afsporede lallehat, som af uransagelige årsager er blevet
udstyret med en grøn lygte (den danske oversættelse af JLA 1-4 var
nu ret så sjov), og så en blid, venlig og omtænksom mand..

Det skete adskillige gange imedens specielt Giffen og Dematteis var
involverede med Justice League, og ja en af gangene var det Lobo
som var udløseren, men det var faktisk skiftet fra sød og rar Guy
tilbage til lallehatten.

Men det ku altså være sjovt at se filmatiseret... Booster og Bille
og dæres sære get rich quick planer.. muahahaha... og Sam Neill som
Maxwell Lord

Fra : Christian

Dato : 29-07-04 14:46

On 28 Jul 2004 13:08:54 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Jeg mener faktisk, at det var da Guy fik tæsk af Lobo, at han blev så
>blid og mild.

Det kunne nu være stort at få Lobo filmatiseret. Vi mangler bare et
stort, hvidt muskelbundt til at spille hovedrollen.

/Christian

Fra : -V-

Dato : 29-07-04 14:54

Christian wrote:
> Det kunne nu være stort at få Lobo filmatiseret. Vi mangler bare et
> stort, hvidt muskelbundt til at spille hovedrollen.

Nathan Jones?

Roland Kickinger?

Thomas Jane?

Clark Bartram?

-V-?

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-07-04 08:58

> Hal Jordan? Spectre?

Hmm, spiller min hukommelse mig et puds, eller er der sket noget jeg ikke
ved?

Jeg tænkte på den oprindelige Green Lantern, der var makker med Green Arrow
nede i 70'erne.

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-07-04 09:31

> [...]
> ved?
>
> Jeg tænkte på den oprindelige Green Lantern, der var makker med Green Arrow

Der er sket meget i mellemtiden.

Hal Jordan blev sindssyg, blev til Parallax, besluttede sig for at
bygge universet om fra bunden og til sidst døde han. Siden hans tid
har der været en række forskellige Green Lanterns. Korpset som sådan
forsvandt også for nogle år siden, så Jordens Green Lantern var den
eneste.

Senere fandt JSA Hal Jordan i Limbo og af en eller anden grund jeg
ikke kan huske blev Hal til Spectre - Guds hævnende engel eller noget.

Jeg kan se i "lige om lidt"-blurpsene i de amerikanske DC-udgivelser,
at Hal snart bliver Green Lantern igen.

I mellemtiden er Oliver Green - Green Arrow - også død og genopstået
mindst en gang og hans søn har været Green Arrow en overgang.

Det er vist lidt på mode det der død og genopstandelse. Mel Gibson har
endda lavet en film om det.

Barry Allen - Flash - har vist til gengæld været død lige siden
starten af 80'erne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-07-04 09:41

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> I mellemtiden er Oliver Green - Green Arrow - også død og genopstået
> mindst en gang og hans søn har været Green Arrow en overgang.

Oliver Green - Queen Arrow.

Jeg mente selvfølgelig Oliver Queen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Tenzel Kim

Dato : 27-07-04 19:29

John Hinge wrote:
> Mange fans af karakteren havde nok håbet man ville have ladet sig
> inspirere af tegneseriens Catwoman, specielt den serie der kørte
> med samme tegner i 75-100 numre..

Og mange fans ville ønske det IKKE blev den version for ikke nok med at
Jim Balent ikke kan finde ud af at tegne andet end overdiminsionerede
patter, historierne kunne også godt tåle lidt mere kvalitet. Nej, hvis
det skulle ha været mere i tråd med tegneseriens Catwoman så skulle de
have brugt den version vi ser i tegneserien netop nu (eller rettere før
de skiftede tegner for et par måneder siden)

Tenz.

Fra : John Hinge

Dato : 28-07-04 11:53

On 27 jul 2004 Tenzel Kim was heard to say:

> [...]
> med at Jim Balent ikke kan finde ud af at tegne andet end
> overdiminsionerede patter, historierne kunne også godt tåle lidt

Tjaa, jeg tilhører Jim Balent fanskaren.. Ikke fordi han tegnede Selina
med et ordentligt batteri.. Det er sgisme egentlig nærmest normalen
i tegneserier, specielt mainstream serier.. Jeg synes bare at hans
tegninger var flotte og ganske dynamiske.. Og så elskede jeg at sidde
og nidstirre hans covertegninger for at finde den forbistrede kat
som (næsten) altid var gemt i billedet et sted..

> Nej, hvis det skulle ha været mere i tråd med
> tegneseriens Catwoman så skulle de have brugt den version vi ser i
> tegneserien netop nu (eller rettere før de skiftede tegner for et
> par måneder siden)

Hende med svømme/flyverbrillerne ? meh..

Jeg følger pt. ikke med i ret meget DC.. der gik pludselig alt for
meget tegneseriekøberi i den og jeg skar voldsomt ned på mængden
jeg købte.. Catwoman var en af dem der røg ud.
pt. Læser jeg Knights of the Dinnertable, Supreme Power af JMS
(ham med Babylon 5), Spiderman på dansk (af Joe igen), X-Men
af Joss Whedon (Buffy ,Angel og Firefly), Det meste af Keith Giffen
alt af Giffen+Dematteis og så lidt blandet X-Men for at ha en lille
chance for at følge med i hvad hulen der foregår..

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-07-04 11:58

John Hinge wrote:
> Og så havde hun en rar dragt.. :) Lilla spandex bodysuits er
> vejen frem..

Ja da. En lilla kat, det ser man da tit.

/jim