lost in translation (spoiler)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 21:57

hvad hvisker bob til charlotte?
jeg skruede højst op men kan intet høre
god historie - man kunne godt ønske sig at vide om du får hinanden
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : K.N.

Dato : 24-07-04 22:35

> hvad hvisker bob til charlotte?
> jeg skruede højst op men kan intet høre
> god historie - man kunne godt ønske sig at vide om du får hinanden

God film, så den igår og blev også nysgerrig over hviskeriet - genial slutning!
:
http://www.imdb.com/title/tt0335266/board/nest/7401180

Jeg synes ikke at Sofia Coppola's skuespilstalent har imponeret mig særligt
meget, men efter at have set "The Virgin Suicides" og "Lost in translation" må
jeg sige, at hun er ved at udvikle sig til en spændende instruktør og det bliver
interessant at se hvad hun vil lave i fremtiden.

/ K.N.

Fra : Sarah Paulsen

Dato : 28-07-04 17:28

Super god film

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-07-04 14:36

On Wed, 28 Jul 2004 18:28:29 +0200, "Sarah Paulsen"
<dingse@hotmail.com> wrote:

>Super god film

Det har du lov til at mene, men for fuldstændighedens skyld vil jeg da
lige nævne, at jeg og mange andre synes, den er gabende kedelig.

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 15:05

Niels Søndergaard wrote:

> Det har du lov til at mene, men for fuldstændighedens skyld vil jeg da
> lige nævne, at jeg og mange andre synes, den er gabende kedelig.

Wow! Hvad har gjort dig så rund, Niels? :)

/David

P.S. God sommer!

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-07-04 10:14

Niels Søndergaard wrote:

> Det har du lov til at mene, men for fuldstændighedens skyld vil jeg da
> lige nævne, at jeg og mange andre synes, den er gabende kedelig.

Jeg havde nu også sat næsen op efter noget mere....

Men jeg kom da igennem den. Skal dog aldrig se den igen.

/jim

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:03

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Jeg havde nu også sat næsen op efter noget mere....
>
> Men jeg kom da igennem den. Skal dog aldrig se den igen.

Jeg har set den 3 gange nu.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:02

"Niels Søndergaard" <ns.fjerndette@post.cybercity.dk> wrote in message

> Det har du lov til at mene, men for fuldstændighedens skyld vil jeg da
> lige nævne, at jeg og mange andre synes, den er gabende kedelig.

Det synes du jo alle film er.

/Jacob

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-08-04 10:07

On Wed, 4 Aug 2004 01:02:27 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns.fjerndette@post.cybercity.dk> wrote in message

>Det synes du jo alle film er.

Så har du så sandelig ikke fulgt med i mine indlæg her i gruppen. Det
er kun prætentiøse, pseudointellektuelle film, jeg finder kedelige.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-08-04 10:49

Niels Søndergaard wrote:

> Så har du så sandelig ikke fulgt med i mine indlæg her i gruppen. Det
> er kun prætentiøse, pseudointellektuelle film, jeg finder kedelige.

Jeg hijacker lige tråden, og spørger alle og ikke mindst dig, Niels,
hvad en pseudointellektuel film er, i modsætning til en intellektuel film?

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-08-04 15:37

On Thu, 05 Aug 2004 11:49:08 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Jeg hijacker lige tråden, og spørger alle og ikke mindst dig, Niels,
>hvad en pseudointellektuel film er, i modsætning til en intellektuel film?

I virkeligheden burde jeg nok have nøjedes med at skrive
"intellektuelle", for det er jo det, man normalt kalder den slags
film: Film, der er så kedelige, at man skal have en
universitetseksamen for at holde dem ud. Eller i det mindste lade, som
om man kan holde dem ud. Og det er her, "pseudo" kommer ind.

Genren, som overlapper en anden ulidelig genre, "tøsefilm", kan kun
yderst sjældent fremvise noget som helst af interesse. "Lost in
Translation" er et godt eksempel på en halvfærdig film, der har en
veludviklet personskildring og et interessant miljø, men absolut intet
plot. Det er muligt, det er nok for de "intellektuelle", som åbenbart
ikke stiller de store dramaturgiske krav, men det er bestemt ikke nok
for mig.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 05-08-04 23:34

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plot. Det er muligt, det er nok for de "intellektuelle", som åbenbart
> ikke stiller de store dramaturgiske krav, men det er bestemt ikke nok

Hellere stemning uden plot end plot uden stemning.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-08-04 01:11

On Fri, 6 Aug 2004 00:34:04 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>Hellere stemning uden plot end plot uden stemning.

Ingen af delene duer. Plot med stemning, tak.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 05-08-04 14:21

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Så har du så sandelig ikke fulgt med i mine indlæg her i gruppen. Det
> er kun prætentiøse, pseudointellektuelle film, jeg finder kedelige.

Lost in Translation er en fremragende film, som handler om to ensomme
menneskers møde i Japan.
Begges følelsesliv er gået mere eller mindre i stå.
Det viser sig hurtigt, at de to er soulmates på trods af en stor
aldersforskel. Det kan næsten ikke blive smukkere.
Via deres tid sammen i Japan og deres samtaler finder de ny styrke til at
fortsætte deres liv, dog ikke sammen.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-08-04 15:16

On Thu, 5 Aug 2004 15:21:18 +0200, "Feeling 102, acting 17" <@> wrote:

> [...]
>aldersforskel. Det kan næsten ikke blive smukkere.
>Via deres tid sammen i Japan og deres samtaler finder de ny styrke til at

Ja, det er flot som japansk stemningsbillede og stiløvelse i
følelsesskildring, men der mangler simpelthen en historie, der kan
sætte det ordentligt i relief.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : jytte

Dato : 06-08-04 12:36

Jeg er ikke en intellektuel, men synes af samme grunde som Feeling 102, at
filmen er god. (Men det skyldes måske at jeg er en "tøs" på 50 ?)

Underholdning er jo mange ting, f.eks. føler jeg mig også vældig underholdt
af "den 3. mand" , men sammenligningen er jo absurd, ikke sandt?

Smag og behag er også meget forskellig, så måske kunne man(d) i gruppen her
lade være med at stå på hver sin lille ø og råbe og skrige til hinanden ?

Forresten, hvad betyder spoiler ?

Venlig hilsen
Jytte Jensen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-08-04 14:26

On Fri, 6 Aug 2004 13:36:10 +0200, "jytte" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>lade være med at stå på hver sin lille ø og råbe og skrige til hinanden ?

1. en smal klap på en flyvinge som bruges til at forhindre flyets
opdrift ved landing

2. en plade som monteres på en bil for at forbedre vejgrebet og give
bedre aerodynamik; bruges især på racerbiler

3. På Usenet: en advarsel om, at der kommer noget, som kan ødelægge
oplevelsen for den, der ikke har set/læst det debatterede værk.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 06-08-04 19:02

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message

> Jeg er ikke en intellektuel, men synes af samme grunde som Feeling 102, at
> filmen er god. (Men det skyldes måske at jeg er en "tøs" på 50 ?)

Jeg er en "knægt" på 31 og jeg må indrømme, at jeg blev meget rørt over
slutningen. Jeg har let til tårer men kun, hvis jeg ser film alene.

Fra : Søren Andersen

Dato : 24-07-04 22:39

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> hvad hvisker bob til charlotte?

Det er netop meningen at INGEN ud over de 2 skal vide det. Det er så op til
dig at forestille dig hvad der blev visket. De lavede også lidt pjat med det
til Oscar tidligere i år som de fleste der så det nok kan huske

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-07-04 22:52

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> [...]
det
> til Oscar tidligere i år som de fleste der så det nok kan huske

Hvis man lytter efter kan man også høre at det der bliver "sagt" er
manipuleret
så det bliver volapyk.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-07-04 09:48

> Det er netop meningen at INGEN ud over de 2 skal vide det. Det er så op
til
> dig at forestille dig hvad der blev visket.

ja - osse derfor jeg tilføjede en smiley - jeg kunne høre noget der lød som
"ok?" tilsidst men det er osse det - hun smiler - de får hinanden i enden og
jeg er glad

De lavede også lidt pjat med det
> til Oscar tidligere i år som de fleste der så det nok kan huske

det så jeg vidst ikke - jeg husker det ihvert fald ikke.

Fra : Zif

Dato : 26-07-04 07:20

De får helt sikkert ikke hinanden, det ville jo ødelægge
hele pointen med filmen.

Filmen handler jo om hvor meget et tilfældigt møde kan betyde
for ens person. Det at de mødte hiannden var lige præcis det som
de begge havde brug for på det tidspunkt i deres liv.

Det er jo også derfor de ikke går i seng med hiannden, selvom
de flere gange har chancen.

Genial film, helt sikkert en af mine top 5 bedste film.

Zif

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 08:41

> Genial film, helt sikkert en af mine top 5 bedste film.

ja det er en dejlig film - en film der minder en om hvor lidt der somme
tider skal til for at give en en fantastisk filmoplevelse.