Zombie (Zombie Flesh Eaters)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 14:46

hvordan kan dvdcompare.net allerede udråbe Blue Undergrounds udgave af
filmen som den bedste når den ikke engang er udkommet endnu (27/7) - er der
noget jeg har overset?

desuden - er det blue underground eller shriek show der udgiver den -
udgiver de hver deres eller er det et samarbejde om en? - please enlighten
me.
på forhånd tak
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jesper

Dato : 24-07-04 14:58

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> desuden - er det blue underground eller shriek show der udgiver den -
> udgiver de hver deres eller er det et samarbejde om en? - please enlighten

Det ku' tænkes at de har en informant med et anmelder eksemplar.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-07-04 15:00

> [...]

> hvordan kan dvdcompare.net allerede udråbe Blue Undergrounds udgave
> af filmen som den bedste når den ikke engang er udkommet endnu

De vurderer kun "objektive" specifikationer, og ikke eksempelvis den
faktiske billedkvalitet. Mængden af extras, DTS lyd vs. DD, anamorphic
transfer og ikke mindst om der er cuts eller ej, synes at være
(hoved)kriterierne.

--
Jesper Lund

Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-07-04 15:33

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktiske billedkvalitet. Mængden af extras, DTS lyd vs. DD, anamorphic
> transfer og ikke mindst om der er cuts eller ej, synes at være

Desuden bruger de anmeldelser til at vurdere, f.eks. står der ved Blue
Undergrounds Zombie: "Is restoring a few seconds of footage (e.g., the first
shot of the movie, and McCulloch's scene at the payphone) compared to the
Anchor Bay disc." - Det er direkte snuppet fra den første DVD anmeldelse på
nettet:
http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/U-Z/zombie_bu.html (Kig under "Video") -
så de har altså ikke haft DVD'erne i hænderne til sammenligningen.

Jeg ved de bruger DVD-Basen en del til at finde info til deres
sammenligninger ;)

Mvh.

Ole

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 16:25

"Ole Kofoed"

er det tilfældigvis dig der bidrager med info og screenshots til dvdbeaver?

Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-07-04 17:06

> "Ole Kofoed"
>
> er det tilfældigvis dig der bidrager med info og screenshots til
dvdbeaver?

Yeps. Og der vil komme en Zombie sammenligning af Anchor Bay vs. Media
Blasters (muligvis også Blue Underground) så snart den er på gaden.

Ole

Fra : ML-78

Dato : 24-07-04 17:16

Ole Kofoed skrev:

> dvdbeaver?
>
> Yeps. Og der vil komme en Zombie sammenligning af Anchor Bay vs. Media
> Blasters (muligvis også Blue Underground) så snart den er på gaden.

Så kan du måske kaste lys over det fænomen, at mange af
sammenligningerne har screenshots med forskellig billedstørrelse? Under
sammenligningen mellem R1 og R4 af "Wizard of Oz" vises næsten identiske
bitrates men der er tydelig forskel i billedkvaliteten. Det skrives også
i teksten:

http://207.136.67.23/film/dvdcompare/wizard.htm

"Strangely enough the bit-rate chart shows almost dupliacte transfers,
but it is obvious that the R1 Warner release has a mch sharper image"

Når man så kigger på billedstørrelsen viser det sig, at R1-billederne
konsekvent er 10-15 % større end R4. Problemet er, at man ikke ved om de
forskelle man ser er reelle, eller om de bare skyldes forskellige
komprimeringsgrader.

Det er ikke et enkeltstående tilfælde, men noget jeg ofte har bemærket
ved DVD-Beavers sammenligninger. Screeshots der viser tilsyneladende
forskel i billedkvalitet, men hvor det ofte viser sig, at billedet der
ser bedst ud også har større filstørrelse.

ML-78

Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-07-04 18:45

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> konsekvent er 10-15 % større end R4. Problemet er, at man ikke ved om de
> forskelle man ser er reelle, eller om de bare skyldes forskellige

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor der ofte er forskel på størrelsen ved PAL
vs. NTSC udgaverne, ved ovenstående brugte jeg den aftalte komprimering på
20% (det er senere lavet om til 10%). Men det kan da være af Gary er kommet
til at bruge en lavere.

Der er også pæn forskel på de 2 Paramount udgivelser af "One Upon a Time in
the West" (20% på Bronsons fjæs) som jeg stod alene for og lavede samtidigt
med samme opsætning:
http://207.136.67.23/film/dvdcompare/onceuponatimeinthewest.htm

Men ved f.eks. "Ashes of Time", som jeg lavede sammen med Gary, der er
eksakt den samme udgivelse (begge NTSC) ligger de meget tæt i størrelse:
http://207.136.67.23/film/DVDCompare3/ashesoftime.htm

Men jeg har lige sendt en mail til Gary om vi skal være påpasselige med at
bruge den samme komprimering..

Mvh.

Ole

Fra : ML-78

Dato : 26-07-04 16:06

Ole Kofoed skrev:

> [...]
Time in
> the West" (20% på Bronsons fjæs) som jeg stod alene for og lavede

Det var faktisk en af de titler, jeg tidligere havde lagt mærke til. Det
er egentlig sært, at det ofte er region 1-titlerne, hvis billeder fylder
mest og ifølge screenshots'ene ser bedst ud. PAL har jo en teoretisk
fordel frem for NTSC pga. den større opløsning (og det svarer meget godt
til mine egne erfaringer med de få titler, jeg har begge versioner af),
og hvis det var fordi PAL-disks generelt er komprimeret mere end NTSC
burde det vel kunne ses på bitraten - men både ved "Once Upon a Time in
the West" og "Wizard of Oz" har de to versioner næsten samme bitrate.

Hmm. Jeg forstår det simpelthen ikke.

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 17:23

> Yeps. Og der vil komme en Zombie sammenligning af Anchor Bay vs. Media
> Blasters (muligvis også Blue Underground) så snart den er på gaden.

great! - lyder godt - jeg bruger ofte beaver og dit navn dukker jævnligt
op - jeg bruger ALTID dvdcompare og i den udstrækning der er sammenligninger
til det tjekker jeg altid beaver for screenshots - skal der screenshots til
alle de sammenligninger der er på dvdcompare har i jo nok at se til

Fra : Morten DH

Dato : 25-07-04 14:52

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse
> Yeps. Og der vil komme en Zombie sammenligning af Anchor Bay vs. Media
> Blasters (muligvis også Blue Underground) så snart den er på gaden.

Kan du ikke foreslå ham at lave en sammenligning mellem et par R1 og R3
superbit udgivelser - de er begge NTSC jo og det ville være spændende at se
om de var helt identiske for R3 udgaverne er væsentligt billigere

Fra : Ole Kofoed

Dato : 25-07-04 15:24

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
se
> om de var helt identiske for R3 udgaverne er væsentligt billigere

Jeg tror ikke der er mange asiatiske Superbit udgivelser blandt dem der
leverer til Beaver, så det kan nok ikke blive til noget. Men mon ikke de er
identiske da der ligger koreanske, thailandske og kinesiske undertekster på
de amerikanske udgivelser.

Mvh.

Ole

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 10:11

> [...]
er
> identiske da der ligger koreanske, thailandske og kinesiske undertekster

Det ville jo i hvert fald ikke give meget mening at det samme selskab bruger
på 2 forskellige overførsler... men de selskaber er aldrig rigtig til at
forstå... ID4 er lige kommet i endnu en udgave i R1... men stadig uden DTS
lyd - det er der tilgengæld i R2 og det er samme firma som udgiver... og det
er blot et af rigtig mange eksempler - jeg fatter det simpelthen ikke

Fra : ML-78

Dato : 24-07-04 15:13

sniper_Nolight skrev:

> hvordan kan dvdcompare.net allerede udråbe Blue Undergrounds udgave af
> filmen som den bedste når den ikke engang er udkommet endnu (27/7) -
er der
> noget jeg har overset?

Det er ganske almindeligt at anmelder-sites modtager eksemplarer af
DVD'er på forhånd. Den er f.eks. allerede anmeldt hos DVDManiacs:

http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/U-Z/zombie_bu.html

Der har også været allerede været en del diskussion om forskellen mellem
denne og Anchor Bays udgivelse på forskellige filmfora.

> desuden - er det blue underground eller shriek show der udgiver den -
> udgiver de hver deres eller er det et samarbejde om en? - please
> [...]

De udgiver den begge. De bruger samme filmprint men laver i øvrigt hver
deres digitale overførsel, så der vil sandsynligvis være nogle forskelle
i kvalitet.

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 15:41

> Det er ganske almindeligt at anmelder-sites modtager eksemplarer af
> DVD'er på forhånd.

ok - det har jeg bare ikke oplevet før.

> Der har også været allerede været en del diskussion om forskellen mellem
> denne og Anchor Bays udgivelse på forskellige filmfora.

ja det har jeg læst - jeg har selv anchor bays - jeg vil dog gerne se en
udgave hvor ALT er med.

> De udgiver den begge. De bruger samme filmprint men laver i øvrigt hver
> deres digitale overførsel, så der vil sandsynligvis være nogle forskelle
> i kvalitet.

der må da være et selskab der har rettighederne og dele dem ud til 2 lyder
da helt tosset... eller hvad? - anyways - nu får vi den vel snart at se - så
kan man jo selv afgøre hvilken det skal være - det er blue undergrounds
dvdcompare kårer som den bedste - shriek show nævner de ikke

Fra : ML-78

Dato : 24-07-04 17:05

sniper_Nolight skrev:

> der må da være et selskab der har rettighederne og dele dem ud til 2
lyder
> da helt tosset... eller hvad?

Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder, men det var vist netop et
eller andet rettighedsproblem der resulterede i, at begge selskaber
udgiver den. Shriek Shows version vil være på markedet i et par år,
hvorefter Blue Underground vist nok stadig har rettighederne og
overtager ekstramaterialet fra Shriek Show's version. Eller noget.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 25-07-04 14:49

> ja det har jeg læst - jeg har selv anchor bays - jeg vil dog gerne se en
> udgave hvor ALT er med.

Og ikke mindst en udgave med et rimeligt billede... tror min AB udgivelse
sammen med min THX Highlander har det værste billede i hele min samling og
det er endda ikke just store A-film med fantastisk billede jeg har mest af

Hvis man kigger på deres historie rent kvalitetsmæssigt, ved jeg godt hvor
man skal satse sine penge; men vil vædde på det kommer noget lækkert ekstra
som gør at fans er nødt til at have dem begge... men under alle
omstændigheder er min AB disc snart billigt til salg