Dawn of the dead (mini spoiler)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 10:25

som super nørd-fan af den gamle fra 1978 må jeg sige at remaket virkelig
formåede at underholde mig - de er så forskellige og alligevel så ens - flot
debut til Zack Snyder! - den kunne nemt have varet lige så længe som den
originale og vist os lidt mere af dagligdagslivet i the mall og på den måde
sænket tempoet lidt - jeg glæder mig til den 10 minutter længere director's
cut udgave. Jeg frygtede en ny Resident Evil actionfilm men blev heldigvis
positivt overrasket - meget endda - der var den splat (uden at overdrive) og
den uhygge der skulle til for at det var en horror/splat og ikke en
actionfilm - som sagt var tempoet lidt vel højt, men mon ikke de 10 minutter
ekstra der kommer på dvd udgaven hjælper lidt på det... jeg tror det.
Desuden var det dejligt at der var plads til lidt cameos til det gamle cast
og andre små hentydninger til 1978 udgaven - Zack Snyder er tydeligvis stor
fan af den gamle.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jakobsen

Dato : 24-07-04 10:58

On Sat, 24 Jul 2004 11:25:11 +0200, sniper_Nolight wrote:

> [...]
> og andre små hentydninger til 1978 udgaven - Zack Snyder er tydeligvis stor

Jeg har ikke set den gamle, og er ikke den store splatter-buff, men jeg
synes rigtig godt om Evil-dead-filmene og enkelte af Peter Jacksons
low-budget splattere.
Da jeg gik ind for at se Dawn of the dead havde jeg meget lave
forventninger - jeg regnede med en ok underholdende film uden for mange
dikkedare. Og der var ingen dikkedare - men jeg synes heller ikke den var
særligt underholdende. Jo, jeg grinte et par gange i løbet af filmen, over
dens groteskhed, men den var ikke uhyggelig, den var ikke rigtig morsom,
den var ikke ironisk, den var ikke spændende og jeg synes den var meget
ligegyldig. Men det er selvfølgelig smag og behag - men jeg synes det var
nogen særligt vellykket film.

MP

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 12:36

> Jeg har ikke set den gamle, og er ikke den store splatter-buff, men jeg
> synes rigtig godt om Evil-dead-filmene og enkelte af Peter Jacksons
> low-budget splattere.

du burde se den gamle.

> men den var ikke uhyggelig,

det er den gamle faktisk heller ikke - det er hele atmosfæren i filmen der
er creepy - man skal sætte fantasien igang og forestille sig den situation
at man er det sidste levende menneske på jorden - så godt som anyways.

den var ikke rigtig morsom,
> den var ikke ironisk,

den gamle havde en del satire som man måske ikke lige fanger ved første
gennemsyn, men ved flere gensyn dukker der mange holdninger frem og oven i
det hvad man så slev lægger i den.

den var ikke spændende og jeg synes den var meget
> ligegyldig. Men det er selvfølgelig smag og behag - men jeg synes det var
> nogen særligt vellykket film.

jeg synes den var sindssygt god - dejligt med et remake af den kaliber - gud
ved der er langt imellem dem.

Fra : Morten DH

Dato : 24-07-04 11:31

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
cast
> og andre små hentydninger til 1978 udgaven - Zack Snyder er tydeligvis

Jeg så den selv igår og er selv superfan af den gamle... og sad også selv og
savnede lidt mere dagligdag - man havde tonet de samfundkritiske undertoner
fra den originale ned til fordel for lidt tju-bang; men synes absolut det er
et godt remake...

De nye lyn-hurtige zombier giver det hele et lidt anderledes præg, som jeg
egentlig er lidt overrasket over at kunne lide.... sidst jeg så hurtige
zombier (som også kunne bruge skydevåben) var i en gammel italiensk
zombiefilm (kan ik lige huske hvilken i skrivende stund)...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 12:44

> Jeg så den selv igår og er selv superfan af den gamle... og sad også selv
og
> savnede lidt mere dagligdag

netop - de "rolige" passager i den gamle - især cannes cuttet - er med til
at forstærke hele den "alene i verden" - følelse man sidder med - de har alt
man kan begære - men alligevel misunder man dem ikke noget.

- man havde tonet de samfundkritiske undertoner
> fra den originale ned til fordel for lidt tju-bang; men synes absolut det
er
> et godt remake...

ja enig - satiren var der skruet godt ned for - men fair nok, det har vi set
før - jeg kunne dog godt lide at CJ ikke bare var generelt dum men viste sig
at være både sej og fornuftig - det var ellerts en kliche af format til at
starte med.

> De nye lyn-hurtige zombier giver det hele et lidt anderledes præg, som jeg
> egentlig er lidt overrasket over at kunne lide

det var lige netop det jeg frygtede allermest - at de ville være for
menneskelige, men lydeffekterne var GENIALE - dyriske!

..... sidst jeg så hurtige
> zombier (som også kunne bruge skydevåben) var i en gammel italiensk
> zombiefilm (kan ik lige huske hvilken i skrivende stund)...

den har jeg ikke set - vil gerne

jeg vil osse gerne fremhæve klipningen og kameraarbejdet i det hele taget -
fantastisk! - den lavere framerate der gav det hele et lidt saving private
ryan agtigt præg over det virkede fantastisk!

desuden var mængden af splat lige i øjet og helt i den gamles ånd - især
kunne jeg godt lide at der ikke blev cuttet væk når der skulle skydes et
hoved af osv. den cgi der blev brugt (må være cgi) når de kørte zombier ned
var osse flot. jo mere jeg tænker over den jo bedre synes jeg den var -
den skal helt sikkert tilføjes min zombiesamling.

iøvrigt - kan nogen anbefale 28 dage senere's extra materiale - jeg synes
filmen er god og hvis extras er noget værd ville jeg gerne tilføje den min
samling - min lokale fakta har den til 80,- og det er da til at overkomme

Fra : Morten DH

Dato : 25-07-04 14:38

> [...]
sig
> at være både sej og fornuftig - det var ellerts en kliche af format til at

Ja han vendte godt nok om; men på en yderste troværdig måde

> [...]
> fantastisk! - den lavere framerate der gav det hele et lidt saving private
> ryan agtigt præg over det virkede fantastisk!

Uha, her kommer vi lidt på tværs af hinanden... hader den effekt og krummer
tæer hver gang den bruges i en film

> [...]
> var osse flot. jo mere jeg tænker over den jo bedre synes jeg den var -
> den skal helt sikkert tilføjes min zombiesamling.

Helt enig, den er også bestilt hjem til min samling

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-07-04 16:11

> Uha, her kommer vi lidt på tværs af hinanden... hader den effekt og
krummer
> tæer hver gang den bruges i en film

jeg er tosset med den måde at filme på - de bruger det osse (eller noget
tilsvarende) i band of brothers - den effekt i slowmotion når der bliver
ladet - altså det tomme patron hylster der cirkler rundt i luften efter det
er skudt ud af kammeret er virkelg en fed effekt. *savle*

Fra : Jensen

Dato : 25-07-04 20:29

On Sun, 25 Jul 2004 15:37:47 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Helt enig, den er også bestilt hjem til min samling

Hvad består de af? Og hvad bør man se hvis man har fudet ud af at man
er til genren, men ikke til for meget splatter.

Jeg kunne lide Night of the Living dead og Dawn of the dead. Jeg kunne
ikke lide den Night of the Living Dead 2- ting fra 80erne, som var alt
for comedy agtig.

jeg så også en film fra 70erne som jeg synes var okay. Måske kan I
sige mig hvad den hedder. Bizart er det eneste jeg kan huske præcist
den første scene hvor en fotograf fotograferer en smuk pige på en
strand. Så viser hun bryster og siger om det var noget. Kort efter
bliver fotografen så dræbt af hvad der viser sig at være zombier.

Hmm. Respekt hvis nogen kan nævne en titel på den tynde baggrund :o

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 10:06

"Jensen" <Martins@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad består de af? Og hvad bør man se hvis man har fudet ud af at man
> er til genren, men ikke til for meget splatter.

Så skal du i hvert fald nok holde dig fra de fleste zombiefilm fra italien -
de fucuserer ofte meget på splatter effekterne... har du set den originale
Dawn of the Dead? mange (mig selv inkl.) mener det er den ultimative
zombiefilm...

> Jeg kunne lide Night of the Living dead og Dawn of the dead. Jeg kunne
> ikke lide den Night of the Living Dead 2- ting fra 80erne, som var alt
> for comedy agtig.

Den skal tages for det den er, var heller ikke begejstret for de mere
humoristiske ala Return of the living dead i starten; men de har nu også
deres charme...

Hmm det lyder præcis som den her: http://www.imdb.com/title/tt0082242/

Fra : Jensen

Dato : 26-07-04 11:06

On Mon, 26 Jul 2004 11:05:59 +0200, "Morten DH"

>Hmm det lyder præcis som den her: http://www.imdb.com/title/tt0082242/

Ja, jeg tror sgu du har ret. Fornemt!
Det med at det var en lille by, og at der var meget tåge (som jeg kan
læse i en af anmeldelserne) er ting jeg godt kan huske nu.
Det synes jeg vist var ok denne film, den havde i hvert fald et par
øjjeblikke.

Fra : Jensen

Dato : 26-07-04 11:08

On Mon, 26 Jul 2004 11:05:59 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

"A photographer from out of town has come to enjoy the scenic
coastline. He gets more than he bargained for when the local townsfolk
burn him alive and leave his body in his car"

Jeps, ingen tvivl mere. :)
Men det var i hvert fald en zombie film mere, så mange er der vel
heller ikke af dem.

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 11:51

> Men det var i hvert fald en zombie film mere, så mange er der vel
> heller ikke af dem.

Ha ha søg og du skal finde... der er nu en pæn stak i min samling
efterhånden og jeg har kendskab til mange flere - specielt italien malkede
denne (og mange andre) genre(r) til sidste dråbe... der er en dal perler
imellem; men også meget bras... Zombie (Zombie flesh eaters) som der kører
en tråd på i øjeblikket hører til blandt de bedre i genren...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 12:26

> [...]
> imellem; men også meget bras... Zombie (Zombie flesh eaters) som der kører
> en tråd på i øjeblikket hører til blandt de bedre i genren...

hvor mange film har du? - jeg gad da godt gå på opdagelse i en samling med
den slags film - der er altid en masse man gerne vil se men ikke tør
købe ubeset.

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 13:25

> hvor mange film har du? - jeg gad da godt gå på opdagelse i en samling med
> den slags film - der er altid en masse man gerne vil se men ikke tør
> købe ubeset.

Uha, ømtåligt emne... har et sted mellem 400 og 500 dvd'er vil jeg skyde på;
men orker ikke at få dem lagt ind i DVD profiler... og er desværre ved at
miste overblikket... nogen specielle titler du har i tankerne?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 13:45

> [...]
> men orker ikke at få dem lagt ind i DVD profiler... og er desværre ved at
> miste overblikket... nogen specielle titler du har i tankerne?

nej - indimellem kunne jeg bare godt ønske mig at kende nogle flere som mig
selv (og min samling er bestemt til at overse - der er MEGET jeg kunne ønske
mig) - jeg er den eneste jeg kender der er filmnørd (mht. film fra 60'erne
70'erne og 80'erne) faktisk kender jeg kun en enkelt udover mig selv der har
en lidt bredere smag end Månedens Film fra Bilka.

At gå lidt på opdagelse i andres reoler og lære nogle nye (gamle) film at
kende kunne være sjovt - titler man ikke kender eller aldrig har set eller
som man gerne vil se. Der er meget jeg ikke tør købe ubeset da jeg
simpelthen ikke ville have råd - derfor køber jeg ofte det jeg kender på
forhånd og på den måde går man sikkert glip af en masse.

Jeg vil da mene jeg kan tilbyde en god del viden om mine favoritter men
kender man ingen der har samme lidenskab er det lidt spildt og jeg ville jo
gerne have samme viden igen om ting jeg ikke kender for der er jo garanteret
masser - et eksempel kunne være zombiefilm jeg aldrig har set - og jeg har
garanteret mere tilgode end jeg kender

Desuden ved jeg at jeg er lidt af en ignorant når det kommer til film hvor
sproget er andet end dansk eller engelsk (us) - der kunne jeg måske osse
overraskes... men kender man ingen så er det svært - derfor er denne ng jo
guld værd og mon ikke det er sådan for de fleste herinde? Jeg synes
eksempelvis det kunne være sjovt at folk tog et billede af deres samling og
postede i dk.binaer eller på deres hjemmeside så man kan se samlingen og få
gode ideer til boxe etc. og ikke mindst indretning af samlingen og anlægget
idet hele taget - det kom jeg til at tænke på i forbindelse med at jeg købte
nye dvd hylder og folk viste mig deres.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 26-07-04 15:23

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men orker ikke at få dem lagt ind i DVD profiler... og er desværre ved at
> miste overblikket... nogen specielle titler du har i tankerne?

ahh... kom nu Morten!

Vi andre har overskud til at få filmene ind i DVD Profiler.....

http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/Runevest

hehe....

Gad faktisk også godt se din samling...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 17:21

> Vi andre har overskud til at få filmene ind i DVD Profiler.....
>
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/Runevest

smart side - måske man selv skulle udfylde sån en liste

Fra : Jensen

Dato : 24-07-04 16:53

<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og andre små hentydninger til 1978 udgaven - Zack Snyder er tydeligvis stor

Jeg er helt enig.
Jeg blev mødt med pinligt *suk* over at jeg kunne synes at Dawn of the
Dead remake var en glimrende film. Yderligere argumentar var der ikke
rigtig nogen af, men det er nok en film der skiller vandene. Jeg ku i
hvert fald godt lide den, og kun enkelte scener var lidt kiksede. (den
med babyen eks)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 17:19

og kun enkelte scener var lidt kiksede. (den
> med babyen eks)

ok - ret skal være ret - skal jeg nævne en scene der måske godt kunne have
tålt at blive vendt i manus en gang mere inden de filmede den, var scenen
hvor Nicole (hed hun vist) trodser et hav af zombies for at redde en hund...
den holder overhovedet ikke - ikke engang i en film af denne type - der var
ingen logisk grund til et så dumt stunt.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 26-07-04 07:11

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<41028bd8$0$300$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> den holder overhovedet ikke - ikke engang i en film af denne type - der var
> ingen logisk grund til et så dumt stunt.

Næh men det viser hvor tynd den egentlig er. For at hun hentede hunden
er den eneste grundt til at flokken tager over til forretningen, hvos
de så "tilfældigvis" også lige forsyner sig. Her er så endnu et flop.
Med alle de Zombies rendende rundt. Hvorfor helvede tager man så kun
single shut våben ?????? Det virker så tyndt. Derudover efterlader man
også Andy's snipper.
Nej undskyld må hellere stoppe.
Jeg er så skuffet over den film, den får selv SWAT til at være genial.

Mvh
Klavs.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 08:42

> Nej undskyld må hellere stoppe.
> Jeg er så skuffet over den film, den får selv SWAT til at være genial.

nej *hulk* det mener du ikke... ikke swat! - jeg rejser hjem til min mor nu!
*wuaaah*

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 10:09

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med alle de Zombies rendende rundt. Hvorfor helvede tager man så kun
> single shut våben ?????? Det virker så tyndt. Derudover efterlader man

Der blir da, så vidt jeg husker, nævnt noget med i de lige så godt kan
forsøge at redde hende for de skal jo alligevel hente våben... at man så
alligevel vælge forkerte våben og bliver ved med at skyde andre steder end i
hovedet længe efter man har konstateret det er det eneste der virker, er
noget der går igen i rigtig mange film... helt på højde med den med at løbe
op på første sal og gemme sig for morderen i stedet for at smutte af h til

> Nej undskyld må hellere stoppe.
> Jeg er så skuffet over den film, den får selv SWAT til at være genial.

Nu stopper du!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 10:22

> [...]
løbe
> op på første sal og gemme sig for morderen i stedet for at smutte af h til

da jeg synes at dotd var et super godt remake tænkte jeg at det var tiden
til at give texas chainsaw en chance - at hun suser direkte ind i den mest
skumle campingvogn nogensinde, med en motorsavssvingende psykopat i hælene,
overgår jo osse al sund fornuft - løb dog ad helvede til! - fin
underholdning men ikke en der skal tilføjes min private samling.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 26-07-04 10:27

klaro@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl) writes:

> [...]
> Med alle de Zombies rendende rundt. Hvorfor helvede tager man så kun
> single shut våben ?????? Det virker så tyndt. Derudover efterlader man

Du har da vist spillet for meget CS ;)

> Nej undskyld må hellere stoppe.
> Jeg er så skuffet over den film, den får selv SWAT til at være genial.

Ja, der er jeg sikker på at de kan slæbe rundt på en masse våben og
ammunition, mens de bliver jeg jagtet af zombier rundt på en
parkeringsplads - Genial film, og så skal de heller ikke lade. :)

Christoffer

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 26-07-04 17:47

Christoffer Olsen <christofferolsen@ninja.dk> wrote in message news:<4104cfea$0$66479$14726298@news.sunsite.dk>...

> Du har da vist spillet for meget CS ;)
Meget ja, for meget ??? øv altså, nej da .

> Ja, der er jeg sikker på at de kan slæbe rundt på en masse våben og
> ammunition, mens de bliver jeg jagtet af zombier rundt på en
> parkeringsplads - Genial film, og så skal de heller ikke lade. :)
Det er jo også en flaw i filmen. De bliver jagtet, men ved
butikscenteret er der bulliarder af Z'er omkring. Hvorfor bliver de
jagtet ved butikken, hvorfor "venter" Z'erne ikke på at de kommer ud ?
Z'erne ved hvor "maden" er.
Nu ved jeg ikke om du har set den i stærk solskin, men 2 af dem er
faktisk store nok til at bære et par rifler/automat våben og hvis du
gør det rigtigt når du fordeler tingene, så kunne de sikkert og bære
lidt mere .

Mvh
Klavs.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 26-07-04 20:29

> [...]

> butikscenteret er der bulliarder af Z'er omkring. Hvorfor bliver de
> jagtet ved butikken, hvorfor "venter" Z'erne ikke på at de kommer ud ?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men du har sikkert ret i at der
er en fejl. Men jeg har heller ikke benægtet at der er fejl i filmen.

> [...]
> faktisk store nok til at bære et par rifler/automat våben og hvis du
> gør det rigtigt når du fordeler tingene, så kunne de sikkert og bære

Jeg er helt overbevist om at de sagtens kunne bære mere, men jo mere
man bærer jo mindre mobil bliver man.

Sådan en haglbøsse er da også 10 gange mere effektiv i nærkamp end en
riffel eller et automatgevær... Især mod zombier vil jeg sige uden at
have prøvet :)

Desuden tror jeg slet ikke der er andet end små hånd og jagtvåben i
den butik.

--
There is some anti-Linux protection in the Xbox, Microsoft does not
seem to want you to run Linux on the Xbox, although the Xbox would be