rip Jerry Goldsmith
Fra : lhs

Dato : 23-07-04 01:18

en af de store komponister:

http://www.jerrygoldsmithonline.com/

laver ikke mere musik..

Lars HS

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 23-07-04 02:48

"lhs" <shane(fjerne)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:cdpll6$4i4$1@news.orange.dk...

> en af de store komponister:
>
> http://www.jerrygoldsmithonline.com/
>
> laver ikke mere musik..
>
> Lars HS

Nej, det var godt nok ærgerligt. Alien, Legend og Star Trek er helt klart
nogle af mine favoritsoundtracks.
For ikke at tale om musikken til Disney's Mulan. Her taler vi virkelig om
billede og lyd der gik op i en højere enhed.

the LU

Fra : lhs

Dato : 23-07-04 20:26

Han lavede en uendelig række er geniale soundtracks, og en masse
selvkopiering, men så lod han james horner om resten..

jeg husker mange gode scores:

lytter lige til

rudy
powder
omen - alle filmene
under fire
poltergeist
sum of all fears
the mummy
the 13th warrior
deep rising (rent faktisk effektivt score)
mange star trek film
us marshals
air force one
la confidential
ghost and the darkness - fed score
congo
first knight
medicin man
total recall
gladiator (ikke brugt score)
gremlins
legend
hosiers
outland
alien
masada - tv serie
the great train robbery
chinatown
planet of the apes - iført abekostume
patton

og rigtigt mange flere..... RIP Jerry Goldsmith

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-07-04 19:10

> Han lavede en uendelig række er geniale soundtracks, og en masse
> selvkopiering, men så lod han james horner om resten..

Forklar lige det sidste om Horner.

> jeg husker mange gode scores:

Men du glemte et par væsentlige:

Papillon
Supergirl
First Blood (Hans score løfter i den grad filmen en tand mere)

Mark
Genialitet er 1 procent inspiration og 99 procent perspiration
Thomas Alva Edison

Fra : lhs

Dato : 29-07-04 09:47

Hej

Yes, naturligvis også de tre pluds nok mange mere..

Det jeg mener er at Goldsmith kunne `citere` sig selv musikalsk og han
kunne gøre det i god smag, mens Horner både kunne citere sig selv men
absolut også Goldsmith uden større skrubler. Goldsmith var absolut mester,
mens Horner absolut er en lærling...

Lars HS

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 10:57

lhs wrote:

> [...]
> kunne gøre det i god smag, mens Horner både kunne citere sig selv men
> absolut også Goldsmith uden større skrubler. Goldsmith var absolut mester,

Horner er en ligegyldig komponist. Der er mange der er meget bedre. Det
eneste tidspunkt hans stil er kommet til sin ret i er Braveheart.

/David