Dune - i en ny udgave!
Fra : Morten Bowman

Dato : 21-07-04 20:44

Hejsa
Endelig kommer filmen til sin ret
http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050361730400
Kunne dog godt have brugt et interview med Lynch

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : John Hinge

Dato : 22-07-04 09:20

On 21 jul 2004 Morten Bowman was heard to say:

> Hejsa
> Endelig kommer filmen til sin ret
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050361730400

Der stod jo rigtig rigtig meget om filmen på det link..
Så kan du ikke sige mig hvad der er forskellen (bortset fra
ekstramaterialet) fra den 'gamle' dvd fra Universal og så
til den udgave du henviser til ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Sven Lindhardt

Dato : 22-07-04 09:54

> Der stod jo rigtig rigtig meget om filmen på det link..
> Så kan du ikke sige mig hvad der er forskellen (bortset fra
> ekstramaterialet) fra den 'gamle' dvd fra Universal og så
> til den udgave du henviser til ?

Se her:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0000AISLP/qid=1090486295/sr=2-2/ref=sr_2_3_2/202-9249588-9700620

Mvh SL

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-07-04 18:29

On 22 Jul 2004 08:19:48 GMT, John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk>
wrote:

> [...]
>Så kan du ikke sige mig hvad der er forskellen (bortset fra
>ekstramaterialet) fra den 'gamle' dvd fra Universal og så

Den er i WS, med 5.1 og så er der friske interviews med cast osv. Billedet
har også fået en polering

Fra : John Hinge

Dato : 23-07-04 10:02

On 22 jul 2004 Morten Bowman was heard to say:

> On 22 Jul 2004 08:19:48 GMT, John Hinge wrote

> Den er i WS, med 5.1 og så er der friske interviews med cast osv.
> Billedet har også fået en polering

Ohja, jeg checkede Amazon (burde egentlig ha gjort det med det samme)
Anamorphic er klart en forbedring fra dne jeg har liggende nu som er
i et underligt widescreenformat.. Hvis jeg bruger mit tv's zoom
funktion Så ryger noget af billedet ihvertfald.. Så hellere et
pænt anamorphic print.. Og en smule restaurering er osse godt..
Der står så godt nok at de har genmixet lyden ? Tjaa jeg havde
ikke noget som sådan at udsætte på lyden på den gamle dvd..
Den var oceaner bedre end VHS og den udgave men oftest ser på
TV, hvor lyden overstyrer totalt i f.eks hver eneste scene hvor
der bruges en 'dunker'..
Det ku være tiden er inde til at forny sin David Lynch's Dune :)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-07-04 18:39

On Thu, 22 Jul 2004 19:28:31 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Den er i WS, med 5.1 og så er der friske interviews med cast osv. Billedet
>har også fået en polering

Men hvis man vil se de fraklippede scener, er man stadig henvist til
Smithee-udgaven, som på mange måder er til at brække sig over. Jeg er
dog glad for, at jeg kom til at se Gurney spille på baliset og Feyd
befamle den døde hertug.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : PerX ...

Dato : 24-07-04 02:04

In article <2qhtf0tv7tudbuie6nvdvtb8h2fh44mc2d@4ax.com>,
newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid says...
> Hejsa
> Endelig kommer filmen til sin ret
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050361730400
> Kunne dog godt have brugt et interview med Lynch

Eller Alan Smithee ;)