De 2 tårne?
Fra : Morten Clausen

Dato : 21-07-04 13:22

Hej Gruppe
Jeg mangler filmen de 2 tårne i 179min dvs. 'directors cut'. Den udvidede
version. Jeg har fundet denne https://web.telmore.dk/shopmore/index.html som
er billigst men jeg er helt lost mht. om det er den samme film mht. lændge
(+der står noget med 32 minutes never seen before) som denne:
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=DVD_info&id=301&menu=DVD&menuid=295&Oprindelse=DVDPriser
Easyshopping har også førstnævnte til 229, så jeg er også i tvivl om den
Telmore har er 179min versionen da der iukke står noget. Kender nogle evt.
et andet sted hvor jeg kan få de 2 tårne 'dir. cut' til ca. 170kr? På
forhånd tak.

Mvh Morten

Fra : Morten Clausen

Dato : 21-07-04 13:39

Den udvidede version er åbenbart 211min. Jeg ringede til easyshopping og fik
fin hjælp, de havde dog opgivet denne film
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=DVD_info&id=301&menu=DVD&menuid=295&Oprindelse=DVDPriser
til 179min og det forvirrede mig. Så de 179min går jeg ud fra er 'biograf
versionen'. Correct me if im wrong

Mvh Morten

Fra : Kong Kent

Dato : 21-07-04 15:25

> [...]
295&Oprindelse=DVDPriser
> til 179min og det forvirrede mig. Så de 179min går jeg ud fra er 'biograf

Korrekt. Bif-versionen er 179 min mens den forlængede er de ca. 211 min.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-07-04 15:57

On Wed, 21 Jul 2004 14:21:43 +0200, Morten Clausen wrote:

[snip]
> Kender nogle evt. et andet sted hvor jeg kan få de 2 tårne 'dir. cut' til
> ca. 170kr?

Hos CD-WOW kan du få "The Lord Of The Rings: Two Towers: Extended Edition"
til 14 pund. Det er lidt over 150,- incl forseldelse.

Det er den udviddede udgave. 2 DVD'er med filmen og 2 med ekstra materiale.
Den eneste er bare lige, at der ikke er danske tekster på. Så hvis man ikke
kan undværre dem...

--
Mvh. Lars

Fra : Morten Clausen

Dato : 21-07-04 17:59

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
materiale.
> Den eneste er bare lige, at der ikke er danske tekster på. Så hvis man

Det er vildt så meget det koster at smide danske tekster på Så hvis de
(cdwow) bare sender den afsted og stedet er pålideligt, kan det jo virkelig
betale sig at købe de 3 lotr i extended versioner dér istedet. Tak for
svarene.

Mvh Morten

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-07-04 19:49

On Wed, 21 Jul 2004 18:59:09 +0200, Morten Clausen wrote:

[snip]
> [...]
> (cdwow) bare sender den afsted og stedet er pålideligt, kan det jo virkelig
> betale sig at købe de 3 lotr i extended versioner dér istedet.

Jeg har bestilt der en 35-40 gange og alle bestillinger er gået uden
problemer.

--
Mvh. Lars

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-07-04 19:17

> [...]
>
> Det er den udviddede udgave. 2 DVD'er med filmen og 2 med ekstra
> materiale. Den eneste er bare lige, at der ikke er danske tekster på.

Jeg må indrømme, at jeg foretrækker, at Treebeards dialog er tekstet.

Mark

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-07-04 19:50

On Wed, 21 Jul 2004 20:17:28 +0200, Mark Thomas Gazel wrote:

[snip]

> Jeg må indrømme, at jeg foretrækker, at Treebeards dialog er tekstet.

Nåja... der er da engelske tekster.

Faktisk fortrækker jeg at mine (engelsk-sprogede) DVD film har engelske
tekster.Jeg har ingen problemer med at forstå engelsk, men der kan jo være
sære dialekter eller utydelig tale og så er tekster gode. Dem fortrækker
jeg så på originalsproget, så man undgår dårlige danske oversættelser, hvor
der bliver sagt noget helt andet end der står.

Er der ikke andre der har det sådan?

--
Mvh. Lars

Fra : Peter Lind

Dato : 21-07-04 21:06

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> wrote in message
> [...]
hvor
> der bliver sagt noget helt andet end der står.

Jeg synes også at jeg kan forstå hvad der bliver sagt, men jeg bliver
alligevel overrasket hvis jeg ser en film jeg kender uden undertekster. Men
det er fedt med DVD at man kan slå dem til og fra, uanset hvilket sprog man
benytter.
Jeg synes der er meget langt mellem dårlige danske oversættelser på DVD -
der er nogle ærgelige trykfejl i De To Tårne, men ikke nogle forståelsesfejl
jeg lige kan komme på.

Og i øvrigt har jeg det faktisk med at blive mere irriteret over tekster på
samme sprog som talen når der ikke står det samme som de siger - teksterne
er jo altid lidt mere kortfattede end talen, eller også er det amerikanske
tekster for døve, hvor der også står alle baggrundslydene. Men det er altid
rart at kunne spole tilbage og få tekstet noget man ikke hørte.

Mvh
Peter Lind

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-07-04 21:23

Lars Jørgensen wrote:
> [...]
> jeg så på originalsproget, så man undgår dårlige danske oversættelser, hvor
> der bliver sagt noget helt andet end der står.

Jo, i allerhøjeste grad! Jeg har et par TV-serier på DVD som er
helt uden undertekster, og det irriterer mig lidt mht den ene
("Robin of Sherwood") og *meget* mht. den anden ("Lock,
Stock..." - spinoff af filmen af samme titel).

For nyligt så jeg Ronin på DVD, og valgte at slå engelske
undertekster til. Jeg har dog i London for 11 år siden set "Cool
Runnings" og "Mrs Doubtfire" uden undertekster, uden at have
nogen som helst problemer. Jeg tror det er et spørgsmål om hvor
kompleks dialogen er (de to komedier har ganske simpel dialog),
og så naturligvis om der er dialekt og (for mig ukendt) slang.

Danske undertekster er for såvidt fuldstændig ligegyldige, jeg
bruger bare de engelskssprogede som krykke for de 0.1% til 20%
af dialogen som mine svage øren ikke opfanger.

--
Peter Knutsen

Fra : smaz

Dato : 21-07-04 20:56

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse
> On Wed, 21 Jul 2004 20:17:28 +0200, Mark Thomas Gazel wrote:
[snip]
> Er der ikke andre der har det sådan?

Me too

Jeg fortrækker også at have "originalsproget"-for-hørehæmmet + danske
undertekster - uanset om origrinalsproget er engelsk, dansk, spansk eller
noget andet.

Første gang jeg ser en DVD, vælger jeg danske undertekster for ikke at misse
eller misforstå (noget af) historien - efterfølgende ingen eller
originalsproget for at få alle detajler med.

mvh/smaz

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-07-04 11:20

smaz wrote:
> Første gang jeg ser en DVD, vælger jeg danske undertekster for ikke
> at misse eller misforstå (noget af) historien - efterfølgende ingen

Samme her.

> eller originalsproget for at få alle detajler med.

Næ. Det dækker jo for noget af billedet. De detaljer vil jeg nødigt undvære.

/jim

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-04 22:07

> [...]
hvor
> der bliver sagt noget helt andet end der står.

Jo - lige nøjagtigt - jeg foretrækker altid engelsk tekst. Min private
samling er osse 80% region 1 skiver.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten Clausen

Dato : 22-07-04 10:15

> [...]
materiale.
> Den eneste er bare lige, at der ikke er danske tekster på. Så hvis man

Jeg kan ikke se hvilke sprog der direkte er tilknyttet filmen (2towers 4disc
ext.ver.) http://www10.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=6128 til
14£, men der står R2 og europe?, men om den er med dansk tekst kan jeg ikke
finde noget om. Cd-wow har den også til 19£ i R1 hvor der står us/canada, så
det kan være den er med dansk tekst, den du nævnte. Men cdwow lyder
umiddelbart pålidelige og hvis de priser holder, er der måske flere fra dk
som har handlet der. Betaler man så via. visa/dk-kort uden der bliver lagt
25% moms til eller andre tillæg der får prisen op?

Mvh Morten

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-07-04 10:29

Morten Clausen wrote:

> [...]
> som har handlet der. Betaler man så via. visa/dk-kort uden der bliver lagt
> 25% moms til eller andre tillæg der får prisen op?

Cd-wow er meget populært i Danmark.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=40f77ac5%240%24181%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2522david%2Brasmussen%2522%2B%2522cd-wow%2522%26ie%3DUTF-8%26hl%3Dda%26btnG%3DGoogle-s%25C3%25B8gning

Du betaler med VISA og der kommer ikke moms, told eller porto på. Du kan
endda opnå forskellige rabatter som du kan læse om i de links der er i
linket :)

/David

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-07-04 10:47

On Thu, 22 Jul 2004 11:15:23 +0200, Morten Clausen wrote:

> [...]
> 14£, men der står R2 og europe?, men om den er med dansk tekst kan jeg ikke

Audio: English
Subtitles: English

Nej, der står ikke noget om dansk tekst, så det er meget lidt sandsynlig at
der er det. Film med dansk tekst er ofte Skandinaviske udgivelser.

> Cd-wow har den også til 19£ i R1 hvor der står us/canada, så
> det kan være den er med dansk tekst, den du nævnte.

Nej. Der ville ikke være nogen mening med at putte dansk tekst på en R1
film. Den er jo ikke beregnet til at sælge i Danmark (der er R2 område)

> Men cdwow lyder umiddelbart pålidelige og hvis de priser holder, er der
> måske flere fra dk som har handlet der.

Mange!
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=cd-wow&btnG=Search&meta=group%3Ddk.forbruger.%2A
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=cd-wow&btnG=Search&meta=group%3Ddk.kultur.film

> Betaler man så via. visa/dk-kort uden der bliver lagt
> 25% moms til eller andre tillæg der får prisen op?

Visa, MasterCard m.fl. ja.

Der kommer ikke moms på, da filmene sendes fra et EU land. Der tages dog
vist forbehold for de enkelte landes regler mht. import. Hvid den enkelt
forsendelse overstiger et eller andet beløb - vist en 300 kr. ca - så kan
man risikere at komme til at betale lidt mere.

--
Mvh. Lars

Fra : Morten Clausen

Dato : 26-07-04 15:53

> [...]
> forsendelse overstiger et eller andet beløb - vist en 300 kr. ca - så kan
> man risikere at komme til at betale lidt mere.

Dem må jeg prøve så. Jeg kan se feks. hellboy alerede er kommet, så de er
også fremme i skoene Tak for hjælpen.

Mvh Morten