Boondock Saints - Hvad mangler i Reg. 1 ?
Fra : Thomas

Dato : 20-07-04 10:53

Hejsa

Jeg havde for lang tid siden "The Boondock Saints" på dansk Reg.2 DVD.
Den solgte jeg så til en ven, og købte istedet den amerikanske Reg.1, for
at få 5,1 lyden...

Nu har jeg så lige læst, at Reg.1 udgaven er cuttet, for at få en lavere
rating.
Men jeg har ikke bemærket nogen forskel... Er der nogen her, der kan
fortælle
mig hvad der er klippet ud, af Reg.1 DVD'en, i forhold til Reg.2 DVD'en?

Mvh. Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-07-04 12:35

> [...]
> fortælle
> mig hvad der er klippet ud, af Reg.1 DVD'en, i forhold til Reg.2 DVD'en?

den amerikanske er cuttet følgende:

R1 (America): Yes, ?m ?s - four edits to violence which include:
1) The hotel shootout: This scene has a cut about 7 seconds, showing bloody
bullet hits, when the two brothers are hanging on the rope.
2) Rocco shoots the Mafia-Guys in the bar: The headshot and the shot in the
chest are cut away on the DVD. You only see the blood coming out of the back
of the bench.
3) Shoot out in the pool-room: one scene is cut which shows several bullet
hits in the body of the guy who opens the door.
4) Poolroom shootout: The guy that's holding the phone, standing in the back
left corner gets shot twice. The second bullet hit is cut out.

og det gælder osse reg 1 canada.
den gamle du havde var ikke cuttet - den eneste udover reg 1erne er den
engelske reg 2 - den mangler noget i poolroom shootout.

gør dig selv en tjeneste - HVERGANG du finder en titel du ønsker dig så går
du ind på www.dvdcompare.net og skriver titlen - der får du en liste over de
udgivelser der findes og i bunden afgør de hvilken der er den bedste - hvis
der er flere der er gode på diverse punkter er det Draw og de forklarer
forskellene og man kan vælge den man foretrækker. Jeg gør det hvergang og
har aldrig oplevet at de ikke er fuldt opdateret - alternativt er der
dvdbeaver.com - de laver screenshot comparisons og forskellene kan være
enorme - dvdbeaver har dog ikke så mange film i databasen som dvdcompare -
et besøg hos dvdcompare er rigeligt og på den måde får du altid den bedste
udgave. held og lykke med det.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight