Steven Spielberg - Taken?
Fra : Pierre Roland

Dato : 18-07-04 13:04

Hvad er det for en film/serie, jeg så dem (4 stk mener jeg) i blockbuster i
går. Er det noget godt eller er det bare nogle film jeg skal lade stå på
hylden??

Pierre

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-04 14:40

> Hvad er det for en film/serie, jeg så dem (4 stk mener jeg) i blockbuster
> går. Er det noget godt eller er det bare nogle film jeg skal lade stå på
> hylden??

har netop lånt en dvd box af en ven med alle afsnit.

- det handler om nogle familier der i flere generationer opsøges af
rumvæsener - den er meget spændende og ved at der er mange afsnit lærer man
personerne ret godt at kende - historien starter under wwII også videre op
gennem årtierne frem til idag - jeg har kun set de 2 første afsnit og de er
ganske underholdende - så ret meget mere kan jeg ikke sige pt. - men er man
til sci-fi er det fin underholdning.

i grove træk:
en flyvende tallerken forulykker med 5 rumvæsener - disse væsener og denne
ufo får så nogle konsekvenser for de her generationer af mennesker.

hvis man kan lide de her korte serier - som band of brothers - så er det fin
underholdning - der er lidt længere mellem actionsekvenser end der ville
være i en film af samme type - til gengæld er historien god og menneskene
bliver mere interessante efterhånden som man når fem - fantastisk serie? det
ved jeg nu ikke, men bestemt værd at se.... som sagt har jeg kun set 2
afsnit så der er forhåbenlig mange gode timer der endnu
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Kim Odgaard

Dato : 18-07-04 16:56

> Hvad er det for en film/serie, jeg så dem (4 stk mener jeg) i blockbuster
> går. Er det noget godt eller er det bare nogle film jeg skal lade stå på
> hylden??

Den var på tilbud hos choices direct til ca. 250,- for et par uger siden, og
kan nu fåes hos loaded247 for samme pris
http://www.loaded247.co.uk/index.php?s=2&id=17664

Jeg sprang på tilbuddet og må sige at den kan anbefales på det varmeste.

Læs evt. en lille tråd på dahf om serien:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9417&postdays=0&postorder=asc&start=0

filmene er dog uden dk-tekst, men er rimelig nem at følge med i med de
engelske tekster.

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-07-04 20:08

Kim Odgaard wrote:

> [...]
> http://www.loaded247.co.uk/index.php?s=2&id=17664
>
> Jeg sprang på tilbuddet og må sige at den kan anbefales på det varmeste.

Jeg gjorde det samme. Og jeg kan også anbefale serien. Det er ikke et
mesterværk, men det er gedigent håndværk.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-04 16:08

"David> Jeg gjorde det samme. Og jeg kan også anbefale serien. Det er ikke
et
> mesterværk, men det er gedigent håndværk.

samme indtryk jeg har - det holder 100% men man sidder ikke med åben mund og
polypper - det gjorde jeg over BoB - jeg ved det er en dum sammenligning -
det eneste de har tilfælles er de mange afsnit og lavet til tv - men
anyways.... jeg vil da osse skynde mig at sige at jeg har mange afgsnit
tilgode endnu så jeg går da udfra at plot og personer bliver yderligere
interessant.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-07-04 16:11

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> anyways.... jeg vil da osse skynde mig at sige at jeg har mange afgsnit
> tilgode endnu så jeg går da udfra at plot og personer bliver yderligere

Sidste halvdel af Taken er klart bedre end første.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-04 16:44

> Sidste halvdel af Taken er klart bedre end første.

ok - så kan det kun blive godt

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-07-04 18:45

On Mon, 19 Jul 2004 17:10:54 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Sidste halvdel af Taken er klart bedre end første.

Jeg var udmærket underholdt, indtil vi til sidst fik de fremmedes
motiver forklaret, og det syntes jeg var noget frygteligt vås.

Men alt i alt en udmærket serie, selv om den klasker sammen til
allersidst.

Mvh
Niels Søndergaard