Memento på TV2
Fra : Steen

Dato : 17-07-04 22:35

Hold da op - var der andre der var imponerede over Memento på TV2 i aften?

Den startede ellers lidt tvivlsomt, men da man ellers fandt ud af, hvordan
man egentligt skulle se filmen (foregik nærmest baglæns), så var det lidt
af en perle.

--
Steen
danmark = dk

Fra : J

Dato : 17-07-04 22:55

"Steen" <newz@pc.danmark> skrev i en meddelelse
> Hold da op - var der andre der var imponerede over Memento på TV2 i aften?

Argh! Pis-pis-pis-pis-pis!
Jeg *vidste* der var noget jeg skulle i dag!

Nå, så må det vel blive Blockbuster igen...

Jonas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-07-04 23:09

On 17 Jul 2004 21:34:38 GMT, Steen wrote:

> Hold da op - var der andre der var imponerede over Memento på TV2 i aften?

Næh... men jeg kan nyde den på DVD

> Den startede ellers lidt tvivlsomt, men da man ellers fandt ud af, hvordan
> man egentligt skulle se filmen (foregik nærmest baglæns), så var det lidt
> af en perle.

Ja, det er en rigtig god film. En man sidder og tænker godt over, hele
filmen igennem. Helt sikkert en af mine favoritter.

--
Mvh. Lars

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-07-04 23:25

On 17 Jul 2004 21:34:38 GMT, Steen <newz@pc.danmark> wrote:

> [...]
>man egentligt skulle se filmen (foregik nærmest baglæns), så var det lidt

Hvor har du været de sidste par år? På Månen?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Steen

Dato : 18-07-04 00:17

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in

> Hvor har du været de sidste par år? På Månen?

Hva' snakker du om?

--
Steen
danmark = dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-07-04 14:25

> Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in

> Hva' snakker du om?

Filmen er nogle år gammel, og har været til diskussion i denne gruppe op til
flere gange.
En film som ægte filmfans ikke kan komme udenom.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Steen

Dato : 18-07-04 17:34

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> wrote in

> Filmen er nogle år gammel, og har været til diskussion i denne gruppe
> op til flere gange.
> En film som ægte filmfans ikke kan komme udenom.

Orv, så må I godtnok undskylde rigtigt meget...

--
Steen
danmark = dk

Fra : David T. Metz

Dato : 19-07-04 18:20

Steen wrote:

> Orv, så må I godtnok undskylde rigtigt meget...

Det er ikke godt nok, beklager. Gå ned på biblioteket og lån et nummer af
1000 øjne, væd det og slå dig selv hårdt bagi en gang for hvert øje. Kom så
tilbage og så kan det være vi vil acceptere at du skriver i gruppen en anden
gang.

David

Fra : Jensen

Dato : 18-07-04 09:13

On Sun, 18 Jul 2004 00:24:39 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

r det lidt

>Hvor har du været de sidste par år? På Månen?

Troede slet ikke du kunne lide film med alternativ kronologi :) (Pulp
fiction) :)

Fra : Steen

Dato : 18-07-04 09:36

Jensen <MartinS@hotmail.com> wrote in

> Troede slet ikke du kunne lide film med alternativ kronologi :) (Pulp
> fiction) :)

Moi?

Pulp Fiction er én af mine absolutte favoritter!
I øvrigt er The Big Lebowski osse på min top 10

--
Steen
danmark = dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-07-04 02:42

On Sun, 18 Jul 2004 10:13:27 +0200, Jensen <MartinS@hotmail.com>
wrote:

> [...]
><ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:
>
>r det lidt

>Troede slet ikke du kunne lide film med alternativ kronologi :) (Pulp

Pulp Fiction er en dårlig film, som instruktøren har forsøgt at gøre
interessant ved at klippe den i stykker og sætte den sammen på en ny
måde. Hvis du ser Pulp Fiction kronologisk, er der næppe den store
forskel.

Memento er en gennemtænkt "baglæns" konstruktion, som ikke ville
fungere i kronologisk udgave.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Tenzel Kim

Dato : 19-07-04 17:30

Niels Søndergaard wrote:
> Memento er en gennemtænkt "baglæns" konstruktion, som ikke ville
> fungere i kronologisk udgave.

Jeg syntes nu ellers det var en ganske god film OGSÅ i kronologisk
rækkefølge. Det er dog langt fra den samme film hvis man ser den på den
måde.

Tenz.

Fra : Lars

Dato : 21-07-04 19:59

> Pulp Fiction er en dårlig film, som instruktøren har forsøgt at gøre
> interessant ved at klippe den i stykker og sætte den sammen på en ny
> måde.

Skal jeg forstå det sådan at Tarantino i første omgang har lavet en "normal"
film, og derefter indset at det var noget lort, og efterfølgende klippet den
"sjovt" sammen?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-07-04 22:28

On Wed, 21 Jul 2004 20:59:13 +0200, "Lars"
<agricolaagricola@hotmail.com> wrote:

>Skal jeg forstå det sådan at Tarantino i første omgang har lavet en "normal"
>film, og derefter indset at det var noget lort, og efterfølgende klippet den
>"sjovt" sammen?

Det kunne man meget nemt komme til at tro, ja.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-07-04 11:20

"Jensen" <MartinS@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:
>
> r det lidt

> Troede slet ikke du kunne lide film med alternativ kronologi :) (Pulp

By the way....

Har i set Eternal Sunshine of the spotless mind?!

Rigtig fed film syntes jeg! Virkelig overraskende, og rart at se en
romantisk film der ikke følger den klamme hollywood skabelon (Maid in
Manhatten, Am. Sweethearts etc.)

Grunden til jeg nævner den er jo at det er lidt spøjst! Filmen er egenligt
talt rimelig kronologisk! Men alligevel foregår 80% af "handlingen" jo også
baglæns..

Jeg ville give den 6 ud af 6 stjerner

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-07-04 12:11

Martin Ohlsson wrote:

> Har i set Eternal Sunshine of the spotless mind?!

Husk at se alle andre film med Charlie Cauff-manuskript.

/David

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-07-04 12:30

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Husk at se alle andre film med Charlie Cauff-manuskript.
>
> /David

Jeg har set Confessions of a dangerous mind og Being John Malkovich.

Jeg ved ikk om jeg havde en dårlig dag eller hvad, men Confessions sagde mig
ikke rigtigt noget.... tilgengæld syntes jeg rigtigt godt om Being John
Malkovich og det er skam også en af mine mange favorit film

Mvh. Martin

Fra : Jacob Andersen

Dato : 22-07-04 16:44

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har set Confessions of a dangerous mind og Being John Malkovich.
>
> Jeg ved ikk om jeg havde en dårlig dag eller hvad, men Confessions sagde

Se den igen og igen til du får en god oplevelse. Det er synd for dig at du
er gået glip af de voldsomme latteranfald jeg blev offer for da jeg så den.
Den er da AFSINDIG morsom, og temmelig cool også.

> tilgengæld syntes jeg rigtigt godt om Being John
> Malkovich og det er skam også en af mine mange favorit film

Cusack er ret god deri synes jeg. Fin film.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Jensen

Dato : 23-07-04 23:19

On Thu, 22 Jul 2004 17:43:32 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:
Jeg synes de første 15 minutter af Being John Malkovich var hamrende
sjove. Jeg er fuldstændig film med den type komik der er i starten af
denne film.
Af en eller anden årsag mister eg gejsten til filmen undervejs og den
fede humor forsvinder ogxå

Fra : Peter Lind

Dato : 23-07-04 18:02

> [...]
>
> Jeg har set Confessions of a dangerous mind og Being John Malkovich.
>
> Jeg ved ikk om jeg havde en dårlig dag eller hvad, men Confessions sagde

Charlie Kaufman synes heller ikke selv særlig godt om den. Det er et af hans
gamle manuskripter som George Clooney fandt frem fra dyngen, og deres
samarbejde gik sandt at sige ikke for godt.
Men jeg synes nu at det er en okay film, men ikke rigtig til at sammenligne
med de øvrige.

> tilgengæld syntes jeg rigtigt godt om Being John
> Malkovich og det er skam også en af mine mange favorit film

Jeg tror at jeg er den eneste i verden der ikke kan lide den film. Jeg har
sågar solgt min DVD med den igen. Det er en okay ide synes jeg, men for
pokker da hvor er den trukket langt ud. Til sidst bliver det bare så
kedeligt, og man hader alle personerne i filmen. Jeg gør i hvert fald.

Min absolutte favorit er stadigvæk Orkide-tyven (Adaptation.) og jeg synes
faktisk også ret godt om den oversete Human Nature - som uden tvivl er den
sjoveste og mest absurde af dem alle.

Mvh
Peter Lind

Fra : Jacob Andersen

Dato : 30-07-04 14:21

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> samarbejde gik sandt at sige ikke for godt.
> Men jeg synes nu at det er en okay film, men ikke rigtig til at

Løgn i din mund (eller gennem dine fingre). Det samarbejde gik usandsynlig
godt.

/Jacob

Fra : Peter Lind

Dato : 31-07-04 13:06

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> wrote in message
> "Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message

> Løgn i din mund (eller gennem dine fingre). Det samarbejde gik usandsynlig
> godt.

Okay, jeg valgte bare at tro på det interview jeg læste med Charlie Kaufman
i det seneste nummer af Euroman. Men det er måske også løgn?

Mvh
Peter Lind

Fra : Jacob Andersen

Dato : 01-08-04 14:08

> "Jacob Andersen" <duk@glem.det> wrote in message

> Okay, jeg valgte bare at tro på det interview jeg læste med Charlie
> Kaufman
> i det seneste nummer af Euroman. Men det er måske også løgn?

Det er i hvert fald en fejlfortolkning af virkeligheden fra Hans side så.

/Jacob

Fra : Lenton

Dato : 26-07-04 18:10

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> ikke rigtigt noget.... tilgengæld syntes jeg rigtigt godt om Being John
> Malkovich og det er skam også en af mine mange favorit film

Så gætter jeg på at du ikke har set 'Orkidé-tyven' (originaltitel
'Adaptation'). Virkelig en af de mest originale film overhovedet, som
man får utroligt meget ud af hvis man følger med og ikke lader sig snyde af.

Fra : Jensen

Dato : 23-07-04 23:22

On Thu, 22 Jul 2004 13:10:44 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

Der er nævt Memento, Pulp Fiction. Man kunne nævne Jackie Brown, men
for ikke at reme Quinton film op kunne jeg godt tænke mig at høe om
der er ande.
Man kunn måske nævne Jacobs Ladder eks, men der er mange, tror jeg.Har
I et bud på en god film der bryder med normal kronologi (Et enkelt
flashback eller lign tæller ikke:) )

Fra : Frederik Thorup

Dato : 17-07-04 23:55

Steen wrote:
> [...]
>
> Den startede ellers lidt tvivlsomt, men da man ellers fandt ud af,
> hvordan man egentligt skulle se filmen (foregik nærmest baglæns), så

Jo tak. Lettere forvirende. Især da jeg ikke så starten eller slutningen (øv
øv men familie først...) Er der nogen der vil lave et resume. Evt forklare
hvorfor fanden filmen opleves i små stykker, der kommer i "forkert"
rækkefølge?

MVH
Frederik

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-07-04 00:06

On Sun, 18 Jul 2004 00:54:33 +0200, Frederik Thorup wrote:

> [...]
[snip]
> Evt forklare hvorfor fanden filmen opleves i små stykker, der kommer i
> "forkert" rækkefølge?

Det er jo sådan hovedpersonen oplever verden. I småbidder uden nogen særlig
sammenhæng. Sådan føles den første halvdel af filmen også for seeren...
indtil der er brikker nok til man kan gennemskue hele historien.

Se den igen

--
Mvh. Lars

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 18-07-04 10:57

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> wrote in message

> [...]
> sammenhæng. Sådan føles den første halvdel af filmen også for seeren...
> indtil der er brikker nok til man kan gennemskue hele historien.

Det skal måske lige indskydes at manden har en beskadiget
korttidshukommelse, hvorfor han ikke kan huske hvad han lige har foretaget
sig. Klippestilen i filmen sætter publikum i samme situation.

/Mikkel

Fra : Mark Høserich

Dato : 18-07-04 12:56

> [...]
> man egentligt skulle se filmen (foregik nærmest baglæns), så var det lidt

Irréversible er bedre...