AVP - lidt af plottet er ude nu ;o)
Fra : Kong Kent

Dato : 13-07-04 16:34

Der er naturligvis denne:

http://www.cinemazone.dk/movie.asp?id=2541&area=1

Og når man har set trailerne på www.apple.com/trailers/fox/avp har man
ligesom forstået hvordan "vi" opdager denne interne stridighed mellem de to
parter. Sjovt er det så at se, at netop Lance Henriksen er tilbage efter
fine præstationer i Aliens og Alien3, og sjovt nok hedder han i AVP netop
"Charles Bishop Weyland", hehe...

Hvor meget skal vi ligge i, at netop Bishop er ham der sender de stakkels
ofre til Antarktis?

BTW: Det er lidt noget lort, at USA allerede ser filmen d. 13. august, mens
vi må vente indtil d. 5. november. Så er de danske biografer altså selv ude
om, at der i medio september findes ganske habile anamorphic widescreen
dvd-udgivelser med digital surround lyd på det sorte marked. De danske
biffer må se at få gjort noget ved den tidsforskel, så vi kan komme lidt
bedre med. Hvis det kan fixes med LOTR, Star Wars, Titanic osv. hvor der er
'verdenspremiere' kan det også godt lade sig gøre med 'mindre' film.

Ellers ender det bare ligesom det er nu, hvor bl.a. Secret Window, Hellboy
og Spiderman2 forlængst er blevet 'udgivet' på DVD på det sorte marked. Bare
et lille opkast herfra

Kent Kirkegaard Jensen - der VIL se AVP i biffen... først!!
www.heavyjam.dk

Fra : Zeki

Dato : 13-07-04 16:44

> [...]
er
> 'verdenspremiere' kan det også godt lade sig gøre med 'mindre' film.

Nu er det jo ikke biograferne der afgør (eller "fixer") om en bestemt film -
tit de helt store - skal have premiere samme dato over hele verden, men
filmselskabet og dets distributører.

> [...]
> og Spiderman2 forlængst er blevet 'udgivet' på DVD på det sorte marked.

Jamen, det er da blevet markant bedre de senere år. Et halvt års ventetid -
hvad der næsten var standard for blot et halvt årti siden - ser vi næsten
ikke mere. Du behøver i øvrigt ikke at gå på det sorte marked for at finde
'Secret Window' - den kan købes helt legalt. Det kan 'Hellboy' også hvis du
venter to uger.

Mvh Zeki

Fra : Kong Kent

Dato : 13-07-04 17:01

> [...]
> 'Secret Window' - den kan købes helt legalt. Det kan 'Hellboy' også hvis

Korrekt. I forhold til hvor længe vi skulle vente i starten af 90'erne er
det da blevet bedre. Men jeg skrev også "forlængst" vedr. de nævnte titler.
Jeg forudser, at AVP er på DVD i midten af september måned. Så kan
importørerne og distributørerne så selv vurdere om deres 'trækken i
langdrag' er en god marketingsgimmick. Jeg tror altså verden er blevet for
lille til, at de kan holde film tilbage. Med internettet og digital
kopiering er Atlanterhavet nærmest blevet et ikke-eksisterende fænomen

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Zeki

Dato : 13-07-04 17:15

> [...]
> lille til, at de kan holde film tilbage. Med internettet og digital
> kopiering er Atlanterhavet nærmest blevet et ikke-eksisterende fænomen

Hmm...ja, men alligevel er der flere der går i biografen nu end for ti år
siden. Det er jo ikke alle der er videophiler og vil have filmene serveret i
deres egen lille multikanals-projektions-surround-jeg-skal-give dig
hjemmebiograf, fem sekunder efter at postproduktionen er afsluttet.

Mvh Zeki

Fra : Kong Kent

Dato : 13-07-04 19:04

> [...]
> deres egen lille multikanals-projektions-surround-jeg-skal-give dig
> hjemmebiograf, fem sekunder efter at postproduktionen er afsluttet.

Jeg kan love dig for, at det ikke kun er drenge med anlæg omkring 500 - 2000
watt og fra 20.000 - 200.000 kr. der er kunder i butikkerne med
pirat-kopier.

Områder som sorte penge, hentning af øl/vin, cigaretter og sodavand over
grænsen og handel hermed er at ligestille med piratkopieringen i dag.
Markedet er *enormt*.

Har selv en rimelig daglig gang på en virksomhed med 1000+ ansatte, og
antallet af udbydere dér er overraskende stort. Selv almindelige
familiefædre med en dvd-brænder udbyder titler... *alle* har muligheden og
rigtig mange gør brug af den. Det er jo lettere end at klø sig i røven. Det
er et rent tag-selv-bord.

Du har da ret i, at flere går i biografen i dag end for ti år siden.
Heldigvis for det. For jeg kunne ikke undvære det, og det glæder mig, at jeg
ikke er den eneste der får hjulene til at dreje rundt for den lokale
biograf. Selvom man har hjemmebio med alt hvad der måtte høre til, er der nu
noget specielt ved at sidde foran den store skærm med de nybagte popcorn

Men når det så er sagt, er der stadig problemer. For uanset hvad, så stjæler
piratkopieringen af film, der endnu ikke har fået premiere herhjemme,
kunder. Det er uundgåeligt. Og når man ser hvor udbredt det er, og hvor let
det egentlig er at komme i besiddelse af en kopi, og dermed selv pludselig
være en potentiel udbyder hvis man har en dvd-brænder, så begynder man først
så småt at forstå hvor udbredt fænomenet er.

Når Folketinget taler om eksempelvis 2 mia. om året i sorte penge kan man jo
kun slå sig på låret af grin, og hulke "hvis de dog bare vidste hvor meget
det i virkeligheden er". Det samme kan siges om piratkopieringen. Det er
overalt.

Nå, vi er off-topic. Det ærgrer mig bare, at de premieredatoer ikke følges
ens over det hele. Det ville i hvert fald kunne bremse lidt af det. Men
naturligvis ikke selve kopieringen af filmene når de så først *har* fået
premiere, og skal sælges til vanvittige 199,- pr. film i butikkerne, hvor
piraterne "kun" tager 50,- for samme produkt, inkl. cover på skiven og på
coveret, menuer og hele tjawsen... intet under, at der er gang i salget.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-07-04 17:21

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message
> [...]

> og Spiderman2 forlængst er blevet 'udgivet' på DVD på det sorte marked.

Udgivet på dvd måske, men ændre ikke ved at det for største delen af
udgivelserne stadig er tale om Telesync versioner.

Fra : Jakob

Dato : 13-07-04 20:08

Jeg tror nok han tænker på DVD-Screeners som normalt er ude få uger efter et
telesync.

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Kong Kent

Dato : 13-07-04 20:52

> Jeg tror nok han tænker på DVD-Screeners som normalt er ude få uger efter
et
> telesync.

Præcis. De omnævnte udgivelser er alle med widescreen (anamorphic) og
digital surround (som oftest DD5.1), samt undertekster (dog er disse ofte
svært amatør-agtige og bestemt ikke professionelt lavet).

Men bevares, kvaliteten er altid lavere end de officielle udgivelser. Det er
udelukkende udgivelsesdatoen samt ikke mindst *prisen* der gør dem
konkurrencedygtige. 50 spir for en film du kan se samtidig, nogle gange
endda før den kommer i biografen: Det er et tilbud kun din moral kan holde
dig fra at benytte

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-07-04 18:00

"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> wrote in message

> [...]
> Udgivet på dvd måske, men ændre ikke ved at det for største delen af
> udgivelserne stadig er tale om Telesync versioner.

Nej Secret Window og Hellboy er online som Retail DVD's med menu'er osv.
Spiderman 2 går der nok ikke længe med...

Mvh. Martin

Fra : Ingolf

Dato : 13-07-04 20:50

> [...]
> fine præstationer i Aliens og Alien3, og sjovt nok hedder han i AVP netop

Nå?? Er han også med i denne film? Kan han komme til eller hvad? ;)
Er han så en 'bot' igen? Må da være en endnu tidligere bot-version som
omtales i Alien 2 af Burke ( http://www.imdb.com/name/nm0001663/ )
'Hyperdyne Systems 120-A-2'.. der 'crashede'
(se Alien 1; Ian Holm: http://www.imdb.com/name/nm0000453/)
Så han går vel helt amok? :P

> Hvor meget skal vi ligge i, at netop Bishop er ham der sender de stakkels
> ofre til Antarktis?

Hm.. lidt amok er han da gået! juhu

> [...]
> og Spiderman2 forlængst er blevet 'udgivet' på DVD på det sorte marked.

Nå!

Fra : Kong Kent

Dato : 13-07-04 20:55

> [...]
> omtales i Alien 2 af Burke ( http://www.imdb.com/name/nm0001663/ )
> 'Hyperdyne Systems 120-A-2'.. der 'crashede'

Det er vist noget med, at vi i AVP får den helt rigtige Bishop at se. En
mand der åbenbart er pioneren indenfor det med robotmennesker, og da de så i
fremtiden begynder at lave droider, opkalder de dem efter ham pga. dennes
arbejde som pioner indenfor feltet. Det siger Lance i hvert fald selv om
kontinuiteten vedr. hans rolle som Bishop, som et gennemgående tema fra de
tidligere Alien film og frem til AVP.

Skal nok blive spændende at se om han også AVP viser sig at være en
koldhjertet, beregnende son-of-a-bitch der udmærket *ved* hvad der gemmer
sig i den pyramide under isen. Det var vel kun i Aliens han var på den
rigtige side. I 3'eren var han i hvert fald knap så sympatisk.

> Hm.. lidt amok er han da gået! juhu

Jeps. At dømme efter trailerne og behind-the-scenes klippene der ligger på
nettet, skal det nok blive ganske underholdende.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Morten DH

Dato : 14-07-04 11:09

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> Jeps. At dømme efter trailerne og behind-the-scenes klippene der ligger på
> nettet, skal det nok blive ganske underholdende.

Jeg tæller i hvert fald dagene med længsel

Fra : Silver

Dato : 15-07-04 19:08

> [...]
> og Spiderman2 forlængst er blevet 'udgivet' på DVD på det sorte marked.

De 2 første ja, spiderman 2 er ikke kommet som dvdrip, dvdscreener eller
andet end TS cam endnu.

Silver.