Skuespilleres top 5?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 12-07-04 21:16

Sidder og ser 'First Blod' på Zulu og kommer til at tænke på hvor meget
wadrk Sylvester har lavet igennem årene, til sammenligning med de par
mesterværker han dog alligevel har medvirket i (og sågar skrevet en af dem).

Med det in mente ville jeg opfordre til en tråd med en top fem over
forskellige profilers bedste film. Med Stallone kan jeg komme på:
1. Rocky (kun den første)
2. First Blood (vi glemmer efterfølgerne)
3. Lock Up
4. Antz (!)
5. Copland

Hvem ellers? Clint Eastwood:
1. Spaghetti-trilogien
2. Dirty Harry-serien
3. Outlaw Josey Wales
4. Unforgiven
5. A perfect World

Måske lidt uretfærdigt at påføre dem en rækkefølge, men...

Fra : zcully

Dato : 12-07-04 22:41

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige profilers bedste film. Med Stallone kan jeg komme på:
> 1. Rocky (kun den første)
> 2. First Blood (vi glemmer efterfølgerne)

Syntes nu Copland skulle krybe op som nr. 1. Der viser han sku skuespil!!

> Hvem ellers? Clint Eastwood:
> 1. Spaghetti-trilogien
> 2. Dirty Harry-serien
> 3. Outlaw Josey Wales
> 4. Unforgiven
> 5. A perfect World
>
> Måske lidt uretfærdigt at påføre dem en rækkefølge, men...

Ok jeg tager mine 2 yndlingsskuespillere så:

Steve Buschemi:
1. Desperado
2. Fargo
3. Ghost World
4. Threes Lounge
5. Reservoir Dogs

Philip Seymoir Hoffman
Hmm umuligt at vælge nogen egentlig men prøver......

1. Almost famous
2. Scent of a woman
3. Happiness
4. Red Dragon
5. The talented Mr. Ripley
Bobler: Along came Polly...

/Zcully

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 13-07-04 09:11

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message news:<40f3054e$0$14551$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> dem).

Jeg kender ikke den originale titel, men på danske hedder min Stallone
top "Hold fingrene fra min datter", Cobra synes jeg også er fed, men
om det er SLY der gør det ???

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 13-07-04 20:00

C. H. Engelbrecht skrev i en meddelelse...

> Med det in mente ville jeg opfordre til en tråd med en top fem over
> forskellige profilers bedste film.

Russell Crowe:
1. Gladiator
2. Romper Stomper
3. A Beautiful Mind
4. Breaking Up
5. The Quick and the Dead
øv............allerede nået til fem.

Sean Bean:
1. Patriot Games
2. When Saturday Comes
3. Bravo Two Zero
4. Lord of the Rings
5. Troy

og hvis man må nævne nogle af hans tv-titler også, skulle det være:
1. Clarissa
2. Extremely Dangerous
3. Jacob
4. The Field
5. A Woman's Guide to Adultery

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- nu med webshop!!

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 13-07-04 20:11

Tina Susanne Johansson skrev i en meddelelse...

> og hvis man må nævne nogle af hans tv-titler også, skulle det være:

> 4. The Field

Og jeg siger lige pænt godmorgen til mig selv - The Field er overhovedet
ikke en tv-titel. Stakkels forvirrede mig

Mvh Tina

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-07-04 15:47

Jeg tror, jeg ville vælge

Tim Robbins:
1: The Shawshank Redemption
2: Arlington Road
3: I.Q.
4: Top Gun
5: High Fidelity

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : Thomas Helvard

Dato : 23-07-04 16:00

> Tim Robbins:
> 1: The Shawshank Redemption
> 2: Arlington Road
> 3: I.Q.
> 4: Top Gun
> 5: High Fidelity

hmm..hvis man skal gå efter skuespiller præstation, så er Top Gun næppe en
af Tim Robbins bedste..

Selvom jeg ikke er meget til Martin Lawrence, er Nothing to Loose ret
sjov...og hvad med The Player?

- T

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-07-04 16:21

> hmm..hvis man skal gå efter skuespiller præstation, så er Top Gun næppe en
> af Tim Robbins bedste..

Jeg havde faktisk først sat Nothing to lose ind som nr. 4, men jeg kunne
ikke se de første indlæg i den her tråd og blev derfor i tvivl om, hvorvidt
det gjaldt skuespillerens præstation eller filmen som helhed... Og da jeg
egentlig synes Top Gun som film er bedre end Nothing to lose, blev det
den... Men The Player tror jeg faktisk aldrig, jeg har fået set...

Mvh
Karina

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-07-04 18:36

On Fri, 23 Jul 2004 16:59:59 +0200, "Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk>
wrote:

>hmm..hvis man skal gå efter skuespiller præstation, så er Top Gun næppe en
>af Tim Robbins bedste..

Nej, hans bedste må være George Lucas oversete mesterværk "Howard the
Duck"

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas Helvard

Dato : 24-07-04 07:36

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Nej, hans bedste må være George Lucas oversete mesterværk "Howard the
> Duck"

Den har jeg ikke set i 100 år! Jeg husker den som en rigtig fed film, findes
den på DVD noget sted??

- T

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-07-04 10:25

On Sat, 24 Jul 2004 08:36:16 +0200, "Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk>
wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

>Den har jeg ikke set i 100 år! Jeg husker den som en rigtig fed film, findes
>den på DVD noget sted??

Det er ganske rigtigt en fed film, og jeg fatter ikke, at den floppede
så voldsomt.

Og nej - den er ikke ude på dvd. Jeg tror nok, at Lucas helst vil
have, at verden glemmer alt om den. Jeg fatter ikke hvorfor.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jesper

Dato : 24-07-04 13:07

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Nej, hans bedste må være George Lucas oversete mesterværk "Howard the
> Duck"

Du mener "Howard the Turkey" ?
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:28

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
> [...]
>>> 2: Arlington Road
>>> 3: I.Q.
>>> 4: Top Gun

> Nej, hans bedste må være George Lucas oversete mesterværk "Howard the
> Duck"

Jeg var SÅ vild med Howard The Duck da jeg var en 10-12 år.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 23-07-04 20:56

"Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk> wrote in message news:<410127e8$0$12546$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> [...]
> af Tim Robbins bedste..
>
> Selvom jeg ikke er meget til Martin Lawrence, er Nothing to Loose ret

UPS sorry men hvem er Tim Robbins ? Det navn siger mig intet. Og jeg
har ellers nydt Top Gun en snese gange. Jeg fandt et billede på IMDB,
men det siger mig slet ikke noget.
Det er en af de få film hvor jeg aldrig har kigget på hvem der er med,
men kender dog Tom og Val.
Mvh
Klavs.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-07-04 22:01

> UPS sorry men hvem er Tim Robbins ? Det navn siger mig intet.

http://www.imdb.com/name/nm0000209/ - du kan se hans filmografi her....

Han var bl.a. med i den film, som TV2 viste for ganske nylig - den der netop
hed Nothing to lose. Han og en sort skuespiller (Martin Lawrence) spillede
hovedrollerne. Han var en velanset mand med fast job i et stort firma, men
da han en dag kommer hjem og ser to personer have sex i hans og konens
dobbeltseng, falder mistanken på konen og bossen. Det får ham til at tage
væk, og undervejs mødes han med en sort, halvkriminel fyr, som får ham rodet
ind i diverse underlige - uheldige - episoder, der munder ud i, at de i
fællesskab hævner sig på bossen ved at tømme hans pengeskab og smadre en
figur i hans kontor.

Sådan lige kort fortalt....

The Shawshank Redemption, som klart er min favoritfilm med Tim Robbins,
hedder på dansk En Verden Udenfor og handler om en ung bankmand, der bliver
idømt livstid for drab på sin kone og dennes elsker. Han er dog ikke en
hvilken-som-helst livstidsfange, og man følger ham over mange år, hvor han
opbygger et særligt omdømme blandt medfanger og personale, men alligevel må
igennem adskillige ubehagelige oplevelser, indtil han selv sørger for at
sætte en stopper for det.

Mvh
Karina

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-07-04 00:04

Klavs Rommedahl wrote:

> [...]
> men det siger mig slet ikke noget.
> Det er en af de få film hvor jeg aldrig har kigget på hvem der er med,

Whuuuut?! Kender du ikke Tim Robbins?! Det tror jeg nu nok du gør når du
ser ham...

Du må have set nogle af de film hvor han er med:

http://www.imdb.com/name/nm0000209/

Han har endda ofte hovedroller eller væsentlige biroller. Han er gift
med Susan Sarandon?

/David

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-07-04 22:16

Jeg har lige en til:

Timothy Hutton:

1: The Dark Half
2: Ordinary People
3: Playing God (og det var så lige filmen, der gjorde, at jeg kom i tanker
om ham*G*)
4: The Last Word
5: A Time of Destiny

Mvh
Karina

Fra : Thomas Helvard

Dato : 24-07-04 00:09

Her kommer lige et par extra:

Christopher Reeve:

1. Superman
2. Superman II
3. Superman III
4. Superman IV
5. ...........?

Kan ikke huske om den har været her, men her mit bud på

Arnold Schwarzenegger - bedste film hvor han medvirker

1. Terminator 2
2. True Lies
3. Predator
4. The Terminator
5. Last Action Hero / Red Heat

Arnold Schwarzenegger - film hvor han er bedst (if there is such a thing

1. True Lies
2. Last Action Hero
3. Twins
4. Kindergarten Cop
5. Red Heat

- T

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-08-04 00:31

"Karina Hjorth" <khjorth@FJERNoncable.dk> wrote in message
> Jeg har lige en til:
>
> Timothy Hutton:
>
> 1: The Dark Half
> 2: Ordinary People
> 3: Playing God (og det var så lige filmen, der gjorde, at jeg kom i tanker
> om ham*G*)
> 4: The Last Word
> 5: A Time of Destiny

Har kun set Ordinary People af de 5 på listen, men den film bør helt klart
også optræde på Donald Sutherland og Mary Tyler-Moores lister. Super
skuespilspræstationer og en fantastisk film iøvrigt. Jeg kan næsten
garantere for at Niels Søndergaard synes den er kedelig.

/Jacob

Fra : Jensen

Dato : 23-07-04 23:23

On Fri, 23 Jul 2004 16:47:27 +0200, "Karina Hjorth"
<khjorth@FJERNoncable.dk> wrote:

>Jeg tror, jeg ville vælge
>
>Tim Robbins:
>1: The Shawshank Redemption
>2: Arlington Road
>3: I.Q.
>4: Top Gun
>5: High Fidelity

Jeg kunne godt lide Jacobs Ladder, så den ville jeg smide ind i midten
et sted :)

Fra : Karina Hjorth

Dato : 24-07-04 01:08

> Jeg kunne godt lide Jacobs Ladder, så den ville jeg smide ind i midten
> et sted :)

Den har jeg aldrig fået set, så derfor kunne jeg ikke rigtig placere den

Mvh
Karina

Fra : Jensen

Dato : 24-07-04 08:15

On Sat, 24 Jul 2004 02:07:55 +0200, "Karina Hjorth"

>Den har jeg aldrig fået set, så derfor kunne jeg ikke rigtig placere den

En speciel film, som set i rette stemningsleje kan gøre et godt
indtryk. Også en man skal tænke lidt over bagefter.

http://www.imdb.com/title/tt0099871/

Fra : smaz

Dato : 24-07-04 11:51

"Jensen" <Martins@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> En speciel film, som set i rette stemningsleje kan gøre et godt
> indtryk. Også en man skal tænke lidt over bagefter.

Som TV2 i øvrigt viser i aften/nat kl. 01:30...

mvh/smaz

Fra : Karina Hjorth

Dato : 24-07-04 12:22

> Den har jeg aldrig fået set, så derfor kunne jeg ikke rigtig placere den

Og det kan jeg så lige lave om på i aften, kan jeg se i dagens TV-program*G*

Mvh
Karina

Fra : Jensen

Dato : 24-07-04 16:50

On Sat, 24 Jul 2004 13:22:06 +0200, "Karina Hjorth"

Hehe. Meget pudsigt.

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-07-04 14:55

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> forskellige profilers bedste film. Med Stallone kan jeg komme på:
> 1. Rocky (kun den første)
> 2. First Blood (vi glemmer efterfølgerne)

Hvad med den her ?
http://www.imdb.com/title/tt0323939/

/jim

Fra : Mark Høserich

Dato : 27-07-04 00:52

Orson Welles:

1. The Tredje Mand
2. Citizen Kane
3. Kvinden fra Shanghai
4. Den Fremmede
5. War of the Worlds (Radiospillet) ( Ja, jeg ved det godt, det er ikke en
film)

Charlie Chaplin:
1. Moderne Tider
2. Guldfeber