Den Røde Tråd på DVD
Fra : Karina Hjorth

Dato : 12-07-04 21:09

Hej alle,

Nu håber jeg ikke, jeg bli'r pelset for at poste den her.... Det er jo ikke
en decideret reklame, så jeg prøver alligevel... Og så beklager jeg meget,
hvis jeg er helt galt på den....

Det drejer sig om Shubiduas film "Den Røde Tråd", der blev set af mange i
biografen, da den havde premiere tilbage i 1989, men siden er blevet set af
endnu flere på
video.

Nu mener en gruppe Shubidua- og/eller filmfans, at det er på tide, at den
bliver genudgivet på DVD, da filmen er stort set umulig at fremskaffe på
VHS, og de, der er så heldige at have et eksemplar, sidder efterhånden inde
med temmelig slidte udgaver.

Derfor vil vi hermed opfordre Nordisk Film til at udgive en DVD med "Den
Røde Tråd" - gerne sammen med ekstra materiale som eksempelvis fraklip,
interviews, koncertoptagelser med mere.

Hvis du vil støtte op om dette projekt, så deltag i underskriftsindsamlingen
på nedenstående link:

http://www.shubidua.nu/underskriv

På forhånd tak for støtten!

Og hvis nogle vil vide mere om filmen eller projektet, svarer jeg
naturligvis, så godt jeg kan*G*

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : vadmand

Dato : 12-07-04 22:52

"Karina Hjorth" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.shubidua.nu/underskriv
>
> På forhånd tak for støtten!
>
> Og hvis nogle vil vide mere om filmen eller projektet, svarer jeg

Bare et forståelsesspørgsmål: Er det ikke den, der konkurrerer med "Stjerner
uden hjerner" om rangen som alle tiders dårligste danske film?

Per V.

Fra : ib

Dato : 12-07-04 23:22

> Og hvis nogle vil vide mere om filmen eller projektet, svarer jeg
> naturligvis, så godt jeg kan*G*

Jeg hørte et interview i radioen med Shubberne engang sidste år, der sagde
de at de var i gang med en 3 trins raket, først kom alle deres tekster i en
bog, derefter deres 10 dobbelte CD udgivelse, og til sidst ville der komme
en DVD box med ALT hvad de havde lavet af videoer, interview + filmen Den
Røde Tråd. Interviewet var på P4 lige omkring deres 10xCD udgivelse,
intervieweren var Alex Nyborg Madsen, prøv at spørge ham om han ved noget
mere?

Eller endnu bedre, prøv at spørge Shu-Bi Dua selv.

Fra : ib

Dato : 12-07-04 23:55

> [...]
> Røde Tråd. Interviewet var på P4 lige omkring deres 10xCD udgivelse,
> intervieweren var Alex Nyborg Madsen, prøv at spørge ham om han ved noget

ja ja, jeg kan jo se på din informative shub side at det vidste du godt
allerede )

Fra : Karina Hjorth

Dato : 12-07-04 23:58

> [...]
en
> bog, derefter deres 10 dobbelte CD udgivelse, og til sidst ville der komme

Ja, det var vi mange, der hørte... og det var ikke den eneste gang, det blev
sagt...

> intervieweren var Alex Nyborg Madsen, prøv at spørge ham om han ved noget
> mere?
> Eller endnu bedre, prøv at spørge Shu-Bi Dua selv.

Det er såmænd gjort for længe siden... Tilbage i maj-måned talte jeg med
Michael Bundesen og spurgte, hvor DVD'en blev af. Han forklarede så, at det
var Nordisk Film, der havde blokeret for udgivelsen, da de ikke mente, der
var interesse for den. Det ærgrede Shubberne selv rigtig meget, for de havde
forventet, at den skulle komme. Bonden sagde dog, at vi kunne prøve at
kontakte Nordisk Film for at høre, hvad der skete - og om der skete noget.

Det gjorde vi så, hvor vi fik at vide, at der ikke var tegn på, at den var
på vej overhovedet, og at de ikke mente, der var interesse for, at filmen
skulle udkomme. Jeg spurgte til, hvad der afgjorde, at gamle film blev
genudgivet... Svaret var, at det ofte var store bio eller VHS hits,
efterspurgte titler, som er blevet klassikere.

Det er sandt, at filmen fik dårlige anmeldelser, men over 100.000 så den i
biografen i løbet af kort tid, og endnu flere har set den på VHS. Da den
udkom som købefilm, blev den hurtigt udsolgt og har i mange år været umulig
at fremskaffe.

Vi har haft underskriftsindsamlingen kørende i to dele parallelt (den
elektroniske udgave, som jeg henviser til og en "analog" papir udgave) i
præcis en måned i dag, og vi har i alt 194 underskrifter.

Det må jo et eller andet sted vise, at der er en eller anden interesse for
filmen... Nu ser vi, hvor mange underskrifter, vi har, når koncertsæsonen
slutter for i år (6. september), og så sender vi dem til Nordisk Film og
håber, det kan påvirke dem. Så har vi i hvert fald gjort, hvad vi kunne....

Derudover skal det måske nævnes, at 5 nuværende medlemmer af Shubidua selv
har skrevet under i papirudgaven.

Det blev et lidt langt svar... *g*

Mvh
Karina

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-07-04 23:52

On Mon, 12 Jul 2004 22:08:35 +0200, "Karina Hjorth"
<khjorth@FJERNoncable.dk> wrote:

>Nu mener en gruppe Shubidua- og/eller filmfans, at det er på tide, at den
>bliver genudgivet på DVD, da filmen er stort set umulig at fremskaffe på
>VHS

Og gud ske tak og lov for det.

>og de, der er så heldige at have et eksemplar, sidder efterhånden inde
>med temmelig slidte udgaver.

Heldige?

Jeg håber så sandelig, at det her er en spøg.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Karina Hjorth

Dato : 13-07-04 00:12

> Jeg håber så sandelig, at det her er en spøg.

Nope - beklager.... Men smag og behag er heldigvis forskellige.... Jeg skal
forhøre, om du kan få et eksemplar tilsendt, NÅR den udkommer..... ikke
hvis... NÅR!

Mvh
Karina

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-07-04 16:07

On Tue, 13 Jul 2004 01:12:01 +0200, "Karina Hjorth"

AAARGH!

G L E M D E T ! ! !

Mvh
Niels Søndergaard